xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

KawaKjetil skrev: 27 jun 2019, 09:25 Kjørte ca 100 mil med plugg på ferien ifjor sommer. La meg på lave hastigheter inntil jeg fikk byttet dekk. Føltes tryggere uten plugg i 300Bilde


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg vet ikke hva som er tryggest. Kjøre uten plugg i 300km/t eller med plugg i 100km/t. :knegg

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4703
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av FredrikE24 »

xyvind skrev: 26 jun 2019, 23:37
FredrikE24 skrev:Tror jeg passerte deg ved to anledninger idag? Du kjørte i et lite følge?
Tror faktisk jeg stod rett ved siden av deg da du kjørte fra grava i dag! Skal hilse på deg neste gang Bilde jeg kjørte sammen med en kamerat som har en helt svart Sportster. Jeg har rød/hvit/svart hjelm da. Jeg vet ikke hvordan du ser ut, så det er litt vanskelig å spotte deg Bilde
Passerte deg kjørende hvertfall to ganger. Jeg sto parallelt med bygget på Grava hvertfall :)

KawaKjetil

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av KawaKjetil »

Bjerknez skrev: Jeg vet ikke hva som er tryggest. Kjøre uten plugg i 300km/t eller med plugg i 100km/t. :knegg
100 er nå veldig seint, selv med plugg Bilde


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

KawaKjetil skrev: 27 jun 2019, 13:00
Bjerknez skrev: Jeg vet ikke hva som er tryggest. Kjøre uten plugg i 300km/t eller med plugg i 100km/t. :knegg
100 er nå veldig seint, selv med plugg Bilde


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg tror dekkene takler det meste selv med plugg. men å tyne den på bane til det ytterste ville jeg kanskje ikke gjort. Men slik jeg kjører så tror jeg nok jeg har veldig gode marginer med tanke på hva sykkelen tåler :redface

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

I dag dro jeg og møtte Bjerknez på Speed utenfor Sandefjord. Det var hyggelig å catche opp over et par kopper kaffe. Og jeg greide selvfølgelig å snakke meg inn i noe greier med sjefen sjøl i sjappa der, så han prakka på meg dette rakkelet av et makkverk Bilde

Bilde

Nei, dette var definitivt ikke noe BMW, det er sikkert og visst. Helt forferdelig på småkjøring. Null feel med clutchen og umulig å styre gassen i av/på-punktet.
Men når jeg fikk opp turtallet på saken så gikk det noe så inni hampen! Huff og huff Bilde

I kveld har jeg vært hos Pitlane og lagt på nytt bakdekk, og jeg har vært ute og gitt dekket en liten innkjøring.

Bilde

Bilde

Bilde

Godt med sommerferie! Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Den R1 ble jeg faktisk veldig skuffet over utseendemessig. Du hørte meg xyvind. Jeg måtte spørre hvilken årsmodell det var.

Den så ikke bra ut spør du meg. Klin ny sykkel og flere defekter i lakken enn den gamle tempo corvetten jeg hadde.

Men andre bryr seg sikkert ikke om det dog...

Å hvem pokker fikk ideen om å klistre på de klistremerkene? :lol

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:Den R1 ble jeg faktisk veldig skuffet over utseendemessig. Du hørte meg xyvind. Jeg måtte spørre hvilken årsmodell det var.

Den så ikke bra ut spør du meg. Klin ny sykkel og flere defekter i lakken enn den gamle tempo corvetten jeg hadde.

Men andre bryr seg sikkert ikke om det dog...

Å hvem pokker fikk ideen om å klistre på de klistremerkene? :lol
Og apropos stygge potter!!! Denne ser ikke ut. Og den låter ikke noe særlig heller den crossplane-motoren, synes jeg. Høres ut som noe er ødelagt.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Jeg er på tur jeg også. Nå våkna jeg opp i Setesdal, og planen er å ta en reprise av Lysebotn-turen i fjor. Været i dag er makeløst - blå himmel, vindstille, men selvfølgelig kaldt! I går blåste det ganske kraftig i alle retninger.
Opprinnelig skulle jeg hjem til Molde denne uka, men pga det dårlige været ble det avlyst. Nå ser derimot værmeldingene mye bedre ut, så det er en sjanse for at jeg starter turen mot Molde i dag, med ankomst i morgen. Fortsatt usikker på det, så jeg tar det litt som det kommer.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av AJ »

Destinasjon Molde denne helga på den karen også, ja :) .
Hvis vi får til å møtes i morgen ligger det an til et lite forumtreff der oppe :crazy: !
Bjerknez, Cutless, niko, xyvind, kjellv og meg selv, ser det ut til. Kanskje jeg til og med har glemt noen :scratch ...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Ja jeg ser det nå Bilde hørte det av Ove i går. Skal absolutt prøve å få det til å klaffe. Nå er det frokost før ferden går opp på snaufjellet her. Det er litt kjølig i lufta, men veldig bra vær. Satser på å kjøre mesteparten av distansen mot Molde i dag da. Vi sees!

Bilde

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Er ikke mye som slår dette.

Bilde

Bilde

Bilde

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Eller dette

Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Skogstrollet »

Ser utrolig digg ut det der ja!
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

I dag våkna jeg på Steinvik Camping på Moelv Bilde
Sånn går det når man legger ut på tur og tar ting på sparket. Nå har været bedra seg såpass mye «hjemme» i Molde at jeg har bestemt meg for å være der noen dager og slappe av. Har huset helt for meg selv også.
Uansett så fikk jeg i går høre at Bjerknez og Cutless skulle overnatte her, på Steinvik Camping. Eller, det er jo såkalt «glamping» de driver med oppe i hytta der, med flatskjerm, oppvaskmaskin og eget bad. Jeg ligger på bakken og skal nå bort i servicehuset og dusje sammen med alle de andre camperne Bilde gleder meg til å kjøre sammen opp til Molde da!

Bilde

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Skogstrollet skrev:Ser utrolig digg ut det der ja!
Ja, da er der bare å komme deg ut på tur! Bilde
Jeg kjører bare dit nesa peker akkurat nå, og det er veldig befriende og avslappende! I morgen blir det Atlanterhavsveien til Kristiansund.

Hørte rykter om at Atlanterhavsveien er 30 år i morgen? Kjellv? Møtte Kjellv, AJ og Niko på Kviltorp Camping i kveld ved ankomst Molde. Bjerknez og Cutless var der også. Veldig hyggelig å hilse på dere alle!

Bilde

Låst