xyvind's logg [BMW S1000R]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 1902
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
MC: BMW S1000R 2017
Sted: Ski

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Stian87 » 26 jan 2019, 20:43

Ble litt stresset for denne ladingen. Ladet ikke batteriet i fjor, og det gikk fint. Var ute i garasjen i dag og sjekket tenningen. Heldigvis ikke noe problem 😁
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017-->)

mekkern
Innlegg: 5327
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
MC: 2 hjul med motor

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av mekkern » 26 jan 2019, 20:58

Litt artig angående batteri.
Har en nissan elbil på jobb.
Den sto tilkoblet laderen i 4 uker uten å ha blitt brukt...
Når jeg skulle bruke den fikk jeg ikke opp døra engang- tom for strøm.. :lol

Skitten har jo et blybatteri også og det var tømt av ABAX gps`en..
Dritten lader jo ikke styringsbatteriet når bilen ikke er "på"..
500kg med fulle batterier men dørlåsen funker ikke, fikk låst den opp og brukt startbooster for å få "startet"... :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
xyvind
Innlegg: 1085
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
MC: 2016 BMW S1000R
Sted: Oslo

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind » 27 jan 2019, 10:46

Ja det er vel sånn med noen av de «eldre» elbilmodellene. Min Hyundai Ioniq (elbil) har et system som lar hovedbatteriet lade 12 volts-batteriet om det trengs når bilen ikke står tilkoblet lader. Står den tilkoblet lader så mener jeg 12 volten lader også..
Bilde
Bilde

overlay
Innlegg: 280
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
MC: 2017 Triumph Street Triple RS
Sted: Fredrikstad

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av overlay » 27 jan 2019, 16:29

xyvind skrev:
27 jan 2019, 10:46
Ja det er vel sånn med noen av de «eldre» elbilmodellene. Min Hyundai Ioniq (elbil) har et system som lar hovedbatteriet lade 12 volts-batteriet om det trengs når bilen ikke står tilkoblet lader. Står den tilkoblet lader så mener jeg 12 volten lader også..
Tesla lader også automatisk 12V så lenge man er over en hvis %. Tror det er rundt 10%

Brukeravatar
xyvind
Innlegg: 1085
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
MC: 2016 BMW S1000R
Sted: Oslo

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind » 27 jan 2019, 21:31

En aldri så liten throwback til sommeren, eller høsten faktisk, da bimmern var inne på service, og jeg skulle levere tilbake denne 50cc låne-scooteren :O Det var den skumleste kjøreturen på to hjul jeg har hatt gjennom Oslo noen gang :lol

Bilde
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 14142
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
MC: 2017-BMW S1000R
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez » 27 jan 2019, 21:47

Har den samme oppfatningen som deg, etter tempo kjøring til jobben. 16 åringer på moped har nerver av stål :)
Min blogg: www.bjerknez.no

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 1837
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
MC: BMW K1200RS, BMW K100RS 16V og Jawa 350
Sted: Gjersjøen

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av FredrikE24 » 27 jan 2019, 22:05

Moped funker fint i byen, men helst uplombert.
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 14142
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
MC: 2017-BMW S1000R
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez » 28 jan 2019, 06:41

FredrikE24 skrev:
27 jan 2019, 22:05
Moped funker fint i byen, men helst uplombert.
Ja, det er jo hele poenget her egentlig. Det er ikke gøy å ligge i maks 45km/t på innfartsårer etc. når fartsgransen er 60km/t, det er to felter og bilene som oftest ligger i 70km/t.

Hadde vert veldig morsomt og fått en av de som bestemte disse reglene til å oppleve dette. Mopeder blir vel også så vidt jeg vet oftest brukt av 16-åringer på vei til og fra skole på morgenen/kvelden da trafikken er som værst.

Enten så får dem fjerne plomberingen og heller øke terskelen for å få mopedførerbevis, eller så bør dem nekte folk å kjøre moped. Vertfall her jeg bor så er trafikkforholdene slik at moped på jobb et sjansespill.

Jeg liker og komme meg bort og forbi trafikken og ikke at hele sentrum skal passere meg på vei til jobb.
Min blogg: www.bjerknez.no

mekkern
Innlegg: 5327
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
MC: 2 hjul med motor

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av mekkern » 28 jan 2019, 13:24

Litt sånn artig med 45 grensen. Deler av europa hadde 60 og andre 30 så det ble et kompromiss med 45...hurra EU.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 765
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
MC: Din MC her

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Rune75 » 28 jan 2019, 16:43

mekkern skrev:
28 jan 2019, 13:24
Litt sånn artig med 45 grensen. Deler av europa hadde 60 og andre 30 så det ble et kompromiss med 45...hurra EU.
Og Norge hadde 50km/t

mekkern
Innlegg: 5327
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
MC: 2 hjul med motor

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av mekkern » 28 jan 2019, 18:19

Rune75 skrev:
28 jan 2019, 16:43
mekkern skrev:
28 jan 2019, 13:24
Litt sånn artig med 45 grensen. Deler av europa hadde 60 og andre 30 så det ble et kompromiss med 45...hurra EU.
Og Norge hadde 50km/t
Men vi fikk ikke være med å bestemme da vi er et EØS land....

Vi hadde forøvrig en effektgrense på 2;5 hk/50 kmh..og det ble akseptert intill 55 kmh, hvis helt originalt.
Nå er det ofte effekt på over 4-5hk men hastighetsperre på variator eller gearing.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
xyvind
Innlegg: 1085
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
MC: 2016 BMW S1000R
Sted: Oslo

xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind » 28 jan 2019, 19:14

Føltes faktisk veldig utrygt med den lave farten og de små hjulene. (Selv om jeg hadde det litt artig og) Akselerasjon og moment var jo ikke til stede på akkurat denne scooteren.
Spesielt gjennom hele Alnabru-området var det spennende. Kom meg nesten ikke inn i rundkjøringene da de øvrige trafikantene ofte kommer med høy fart inn i rundkjøringene. Tungtransport og det hele. Jeg måtte jo holde stram wire i 5 sekunder før scooteren begynte å sveive seg i gang.
Fikk meg til å tenke på at det faktisk burde vært en fartsdump foran alle rundkjøringer, så man var tvunget til å senke farten inn mot rundkjøringa.
Bilde
Bilde

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 1902
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
MC: BMW S1000R 2017
Sted: Ski

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Stian87 » 29 jan 2019, 09:51

Har hatt samme opplevelse som deg på lånescooter fra MC Oslo. Aldri følt meg så sårbar i trafikken noen gang. Hele dritten raslet og harket over fartsdumper. Den jeg kjørte var 125cc. Etter min mening burde ikke scootere ha større motor enn 50cc, det er helt galskap å kjøre i 80-100 km/t med den ubrukelige maskinen. Bremsene er ikke dimensjonert for det, samme med hjulene. Da jeg skulle ut på Ring3 ved Helsfyr sleit dritten med å komme over 50 km/t pga den slage oppoverbakken, bortover og nedover krøp den sakte opp i 80-100 km/t. Livsfarlig.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017-->)

Brukeravatar
xyvind
Innlegg: 1085
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
MC: 2016 BMW S1000R
Sted: Oslo

xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind » 29 jan 2019, 10:39

Har lånt den 125cc-saken deres et par ganger jeg også. Og den må det ha vært noen løse deler på, for den skrangla fælt og føltes veldig utrygg. Enig i det. Greit nok at de 50cc-scooterne sikkert ikke er lagd for en stor mann på 100kg med fullt mc-kjøreutstyr og greier, men jeg hadde forventet litt bedre akselerasjon. Trodde de var raske opp i toppfart 45 km/t i det minste, men denne var forferdelig treig. Finnes sikkert bedre modeller.

Bilde
Bilde
Bilde

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 1902
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
MC: BMW S1000R 2017
Sted: Ski

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Stian87 » 29 jan 2019, 12:27

Er det 125cc, deres? Den er i hvert fall klin lik den jeg fikk låne
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017-->)

Svar

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Fsva og 6 gjester