xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Fikk meg en liten tur til utlandet i går :D
Resultatet ble Short Cuts 8 :twothumbs:


Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Stian87 »

Naijs xyvind! Hvilken rute tok du?
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Stian87 skrev: 10 jul 2017, 22:58 Naijs xyvind! Hvilken rute tok du?
Oslo-Ørje-Töcksfors-Charlottenberg-Bjørkelangen-Oslo
Filmklippene er fra etter at jeg tar av fra E18, etter Töcksfors. Jeg har kjørt der en gang i fjor, men det er ikke verdens mest spennende vei.
Og svingene og bakkene ser enda mindre spektakulære ut på kameraet, ser jeg. Men det var en grei runde, selv om det blåste en del også :-k

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Stian87 »

xyvind skrev: 10 jul 2017, 23:09
Stian87 skrev: 10 jul 2017, 22:58 Naijs xyvind! Hvilken rute tok du?
Oslo-Ørje-Töcksfors-Charlottenberg-Bjørkelangen-Oslo
Filmklippene er fra etter at jeg tar av fra E18, etter Töcksfors. Jeg har kjørt der en gang i fjor, men det er ikke verdens mest spennende vei.
Og svingene og bakkene ser enda mindre spektakulære ut på kameraet, ser jeg. Men det var en grei runde, selv om det blåste en del også :-k
Hehe Ok, så så fint og svingete ut at jeg trodde du kjørte bakveien hele veien 😆 Forresten jeg ser du har dyttet en kabel inn i iPhonen din, er det nødlander?
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Stian87 skrev:
xyvind skrev: 10 jul 2017, 23:09
Stian87 skrev: 10 jul 2017, 22:58 Naijs xyvind! Hvilken rute tok du?
Oslo-Ørje-Töcksfors-Charlottenberg-Bjørkelangen-Oslo
Filmklippene er fra etter at jeg tar av fra E18, etter Töcksfors. Jeg har kjørt der en gang i fjor, men det er ikke verdens mest spennende vei.
Og svingene og bakkene ser enda mindre spektakulære ut på kameraet, ser jeg. Men det var en grei runde, selv om det blåste en del også :-k
Hehe Ok, så så fint og svingete ut at jeg trodde du kjørte bakveien hele veien Bilde Forresten jeg ser du har dyttet en kabel inn i iPhonen din, er det nødlander?
Ja, jeg har som regel med meg en batteribank. Lader GoPro-batterier underveis, eller mobilen hvis det trengs :-) batteribank er genialt på tur!
Vet ikke hvorfor, men når jeg har Google Maps oppe på mobilen så dropper batteriet latterlig raskt :-(

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Når jeg slår på sporing, GPS, Google Maps og Spotify samt aktiverer Bluetooth på telefonen så kan man nesten se batteriindikatoren gå nedover. Så batteribank er et must på tur :)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Stian87 »

xyvind skrev: 11 jul 2017, 07:35 Hehe Ok, så så fint og svingete ut at jeg trodde du kjørte bakveien hele veien Bilde Forresten jeg ser du har dyttet en kabel inn i iPhonen din, er det nødlander?
Ja, jeg har som regel med meg en batteribank. Lader GoPro-batterier underveis, eller mobilen hvis det trengs :-) batteribank er genialt på tur!
Vet ikke hvorfor, men når jeg har Google Maps oppe på mobilen så dropper batteriet latterlig raskt :-(
[/quote]

Hvor har du laderen? Nei si det, jeg tipper Google Maps suger noe voldsomt med strøm, men er ikke helt sikker. Opplever det samme som deg. Tror jeg skal forsøke med andre navigasjonsapper, se om det er noen forskjell.
Bjerknez skrev: 11 jul 2017, 08:30 Når jeg slår på sporing, GPS, Google Maps og Spotify samt aktiverer Bluetooth på telefonen så kan man nesten se batteriindikatoren gå nedover. Så batteribank er et must på tur :)
De tre første er vel en og samme ting? :) Det er nok Google Maps som er verstingen her, kjører ikke med spotify selv og batteriet forsvinner av gårde. F.eks, da jeg dro til deg så hadde jeg på Google Maps, jeg hadde 100 % da jeg dro, og 40 % da jeg ankom deg. Nå skal det sies at den Ram-grip greia lå og trykka på folumknappen konstant, mulig det har en effekt :D
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4706
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av FredrikE24 »

Har ikke S1000R 12-volts uttak originalt? Selv har jeg det oppe ved styret samt nede ved venstre beinet om man skulle trenge å ha på seg varmedress.

Har en power-bank selv, kan til og med starte bilen med den om den er tom for strøm.
Lades med USB 5volt, kan drive div 12-volts ting og har også 5Volt ut til lading av div. 5 volts utstyr.
Power-banken lader jeg som regel hjelmen med når jeg er på tur, istedefor å ha en ledning fra sykkelen og opp i nakken.
Funker bra den.
http://www.ebay.com/itm/20000mAh-Portab ... SwcaFZFDDh

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Nei, ikke noe strøm-uttak på S1000R originalt. Er vel en smal sak å ettermontere dette, men har ikke gjort det enda. Hvis jeg skulle på langtur hadde jeg nok fått bruk for det. Men jeg har ikke tid til å dra på langtur allikevel, så.. Bilde

Stian: jeg hadde batteribanken i lomma. Kjører helst uten tankveske hvis jeg kan, og bruker heller en 10-liters Kriega på hekken. Hvis ikke hadde batteriet fått plass i tankveska. Det er sikkert bare innbilning, men jeg får en helt annen feeling når jeg kjører med den store tankveska foran meg.

Edit: Den lille baggen på hekken synes jeg er direkte kledelig. Kan ikke si det samme om tankveska Bilde
Bilde

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av WikingTnT »

xyvind skrev: 11 jul 2017, 10:50 Nei, ikke noe strøm-uttak på S1000R originalt. Er vel en smal sak å ettermontere dette, men har ikke gjort det enda. Hvis jeg skulle på langtur hadde jeg nok fått bruk for det. Men jeg har ikke tid til å dra på langtur allikevel, så.. Bilde

Stian: jeg hadde batteribanken i lomma. Kjører helst uten tankveske hvis jeg kan, og bruker heller en 10-liters Kriega på hekken. Hvis ikke hadde batteriet fått plass i tankveska. Det er sikkert bare innbilning, men jeg får en helt annen feeling når jeg kjører med den store tankveska foran meg.

Edit: Den lille baggen på hekken synes jeg er direkte kledelig. Kan ikke si det samme om tankveska Bilde
Bilde
Helt enig - liker ikke å kjøre med tank-veske , mister litt feeling med sykkelen og ikke minst når man skal dra på litt -krype ned mot styret..
Kjører heller med en super-lett sekk laget for mc-kjøring som også kan brukes som tail-bag.
Har montert en dobbel usb kontakt (vanntett ) som forsyner gps/mobil/gopro/batteribank

Brukeravatar
barske
Innlegg: 272
Registrert: 10 jun 2017, 14:33
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
Sted: Trondheim

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av barske »

WikingTnT skrev: 11 jul 2017, 12:15
xyvind skrev: 11 jul 2017, 10:50 Nei, ikke noe strøm-uttak på S1000R originalt. Er vel en smal sak å ettermontere dette, men har ikke gjort det enda. Hvis jeg skulle på langtur hadde jeg nok fått bruk for det. Men jeg har ikke tid til å dra på langtur allikevel, så.. Bilde

Stian: jeg hadde batteribanken i lomma. Kjører helst uten tankveske hvis jeg kan, og bruker heller en 10-liters Kriega på hekken. Hvis ikke hadde batteriet fått plass i tankveska. Det er sikkert bare innbilning, men jeg får en helt annen feeling når jeg kjører med den store tankveska foran meg.

Edit: Den lille baggen på hekken synes jeg er direkte kledelig. Kan ikke si det samme om tankveska Bilde
Bilde
Helt enig - liker ikke å kjøre med tank-veske , mister litt feeling med sykkelen og ikke minst når man skal dra på litt -krype ned mot styret..
Kjører heller med en super-lett sekk laget for mc-kjøring som også kan brukes som tail-bag.
Har montert en dobbel usb kontakt (vanntett ) som forsyner gps/mobil/gopro/batteribank
Helt uenig! :lol
Synes det er ganske behagelig å kjøre med tankvesk da den tar i mot vind og er fin å lene seg i mot.

Utseendemessig er jeg enig da. Viktig at det skal se bra ut :twothumbs:

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av WikingTnT »

barske skrev: 11 jul 2017, 12:54
WikingTnT skrev: 11 jul 2017, 12:15
xyvind skrev: 11 jul 2017, 10:50 Nei, ikke noe strøm-uttak på S1000R originalt. Er vel en smal sak å ettermontere dette, men har ikke gjort det enda. Hvis jeg skulle på langtur hadde jeg nok fått bruk for det. Men jeg har ikke tid til å dra på langtur allikevel, så.. Bilde

Stian: jeg hadde batteribanken i lomma. Kjører helst uten tankveske hvis jeg kan, og bruker heller en 10-liters Kriega på hekken. Hvis ikke hadde batteriet fått plass i tankveska. Det er sikkert bare innbilning, men jeg får en helt annen feeling når jeg kjører med den store tankveska foran meg.

Edit: Den lille baggen på hekken synes jeg er direkte kledelig. Kan ikke si det samme om tankveska Bilde
Bilde
Helt enig - liker ikke å kjøre med tank-veske , mister litt feeling med sykkelen og ikke minst når man skal dra på litt -krype ned mot styret..
Kjører heller med en super-lett sekk laget for mc-kjøring som også kan brukes som tail-bag.
Har montert en dobbel usb kontakt (vanntett ) som forsyner gps/mobil/gopro/batteribank
Helt uenig! :lol
Synes det er ganske behagelig å kjøre med tankvesk da den tar i mot vind og er fin å lene seg i mot.
:twothumbs:
I know :notlistening :P

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Stian87 »

xyvind skrev: 11 jul 2017, 10:50

Stian: jeg hadde batteribanken i lomma. Kjører helst uten tankveske hvis jeg kan, og bruker heller en 10-liters Kriega på hekken. Hvis ikke hadde batteriet fått plass i tankveska. Det er sikkert bare innbilning, men jeg får en helt annen feeling når jeg kjører med den store tankveska foran meg.

Edit: Den lille baggen på hekken synes jeg er direkte kledelig. Kan ikke si det samme om tankveska Bilde
Bilde
Enig i det! Digg å ikke ha noe foran seg! Hvor stor batteribank bruker du?
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Jeg bruker bare denne fra Biltema som er på 6000 mAh. Den har gjort en god jobb i over ett år nå, og tar liten plass. Men jeg vet det finnes kraftigere saker å få tak i. Vurderer å oppgradere.

Bilde

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Får ikke tid til langtur i år, men det blir noen småturer i nabolaget her og der :twothumbs:
Fikk meg en liten dans med elskerinna i dag også :crazy:
Short Cuts 9 :popcrn


Låst