Herdiac's logg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Herdiac
Innlegg: 5
Registrert: 30 mar 2014, 09:30
Motorsykkelen din: Suzuki GSX750e 81

Herdiac's logg

Legg inn av Herdiac »

Hei hei! Får gjøre som mange av dere har gjort, å skrive litt om meg selv :vs

Er på mitt 27'ende år i år og fortsatt fersk på 2 hjul til tross for at jeg har hatt flere sykler og flere krasj på samvittigheten.

Startet da jeg var 16 år i 2003, med ferskt A1 stemplet i førerkortet og en Honda Shadow VT125 i garasjen.
Denne endte i fronten av gammel camry som tilhørte ei 19 år gammel jente som ikke overholdte vikeplikta i et kryss. Kondemnerte både sykkel å bil med det :sk?
Kjøpte meg en lik Shadow å fortsatte mc livet til jeg varmskjærte motoren og da parkerte jeg sykkelen å kjøpte en kliss ny 2004 Daelim Daystar 125. (Står fortsatt på låven den dag idag)

Så ble det bil lappen i 2005 å mc livet tok et opphold.
I mellomtiden klarte jeg å gifte meg, få 2 barn, hus og det som ellers følger med slikt.

I 2010 savnet jeg livet på 2 hjul å bestemte meg for å få litt vind i håret :-k igjen.
Tok lappen på tung sykkel å fant meg en rimelig Yamaha Dragstar 650 custom.
Da jeg hadde kjørt en halv sesong på denne fantastisk kjedelige sykkelen skjønte jeg at cruiser ikke var meg!
Jeg begynte jeg å lete etter noe nytt på finn.no

Kom hjem med en Ducati monster S4 916 en uke senere. Å fytti for en artig sykkel :prop:
Dessverre ble det et kort liv for italieneren mellom beina på meg da jeg vraka sykkelen ca 2 uker etter jeg fikk den til gårds. :redface :sorry
Hadde ikke rukket å få solgt Yamahaen engang så den hadde jeg ihvertfall enda.
Kjørte lite resten av denne sesongen. Enda mindre neste sesong. Solgte Yamahaen i starten på påfølgende sesong og ga slipp på mc livet.

Høsten i fjor klarte jeg ikke lengre å sitte å se på de som passerte huset på 2 hjul å gikk bestemt til sjefen i huset å sa ifra om at nå blir det sykkel igjen! :[-o<
Det funka tydeligvis så da var det tilbake på finn.no å leite etter no billig gammelt skrap som jeg hadde råd til.
Fant meg en Skruzuki GSX750 E 1981 til 19.000 :sk? Jaja, sånn ble det med det. Sykkelen ble hentet og jeg var tilbake på 2 hjul ihvertfall! :prop:

Fikk noen få km på denne på senhøsten i fjor. I vinter har jeg fått byttet clutch lameller, ny olje, filter plugger og litt småtteri.
Sykkelen er i nokså dårlig stand og jeg er ingen mekaniker, men koser meg med det jeg prøver å mekke på (og feiler)

Har fått noen få mil i år, men utrolig vekslende vær for tiden (snø)

--Vil nok redigere denne posten imorgen da den ikke er helt sammenhengende og mangler bilder :redface --
________________________
Action camera er påvei i posten og vil oppdatere med både bilder/video og historier her etterhvert.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Herdiac's logg

Legg inn av Snikendeugle »

Hei og velkommen hit!

Utrolig uheldig med Monsteren da... :o
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Staven
Innlegg: 174
Registrert: 02 apr 2014, 21:36
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 600 k6
Sted: Hadeland

Re: Herdiac's logg

Legg inn av Staven »

Velkommen til mcsiden =)

Får håpe du har brukt opp din kvote med uhell ;)
Hadeland. Suzuki Gsxr 600 2006

2014 - 8800km
2015 - venter!!

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: Herdiac's logg

Legg inn av norse900 »

Vi er flere her inne som skrur på den sorten sykkel, - noen ferske, og en gjeng mer vante, og mange med supre råd og tips. Vil anbefale deg å spørre, for her er det høyt under taket. Ønsker deg lykke til! (PS. Kjør forsiktig, vi ønsker flere HELE sykler, ikke flere delesykler... ;-) velkommen!!!


Sent from my iPhone using Tapatalk
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Svar