MKH88`s logg - Ny sykkel i garasjen

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
MKH88
Innlegg: 104
Registrert: 28 aug 2013, 19:26
Motorsykkelen din: CBR 600F4 - KTM 250sx 2010
Sted: Østfold

MKH88`s logg - Ny sykkel i garasjen

Legg inn av MKH88 »

Prøver meg på en logg jeg også da.

Da var dagen kommet, skal på kjørekurs med Tango Mc på gokart banen i trøgstad.
Har vel sjekket yr annenhver time i 5 dager, og sett at været gradvis har blitt bedre og bedre. Det blir faktisk opphold i dag! :D Storartet!

Sykkelen er klar for action med nye dekk fremme og bak (de første 80 km på framdekket gikk faktisk inn på jobb i dag).
Alt ligger an til å bli en strålende fin MC dag med andre ord. :prf

Blir noe lenger på jobb enn vanlig, slik at jeg kan dra rett til trøgstad til klokka 17:00.
Stempler ut og går til mc parkeringen på utsiden av jobben.
Dette er da det som møter meg..
bilde 1.JPG
bilde 5.JPG
Flott!

En felles motorsyklist kjørte av gårde (kom vel ikke så jæskla langt) med skivelåsen på, veltet, og fikk tatt med seg 3 sykler til i samme slengen.. Bl.a min selvfølgelig.

Hittil ser det ut at følgende er skadet:
Kåpeglass.
Kåper begge sider.
Øvre del av kåpe fremme.
Hovedlampe.
Speil.
Blinklys.
Fothviler.
Kåpe bak.

Ble dårlig med banekjøring på meg i dag allikevel gitt..

Får tape den sammen så jeg kommer meg hjem. :sorry
bilde 8.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av MKH88 den 28 sep 2014, 19:53, redigert 3 ganger totalt.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: MKH88`s logg? Ergrelse....

Legg inn av SuperMorten »

Han var i det minste ærlig, han med låsen på hjulet..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

MKH88
Innlegg: 104
Registrert: 28 aug 2013, 19:26
Motorsykkelen din: CBR 600F4 - KTM 250sx 2010
Sted: Østfold

Re: MKH88`s logg? Ergrelse....

Legg inn av MKH88 »

Ja absolutt. Hyggelig kar forøvrig, som selvfølgelig ikke var happy for det som hadde skjedd.
Så skademeldinger ble utfylt og alt er i orden.

Nesten litt uvant, da jeg har fått mange skader på parkert bil (gateparkering på jobben... :sk? ), bare med den forskjellen at det aldri er noen igjen som tar på seg skylden når jeg kommer tilbake.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: MKH88`s logg? Ergrelse....

Legg inn av DrGreve »

Trist når sånt skjer, men trøst det med at det kunne vært verre. Den uheldige kunne gitt f... i å si ifra :thumleft
Men et lite tips, yr.no oppdateres klokken 0000, 0600, 1200 og klokken 1800. Det tok en stund før jeg selv oppdaget det :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

MKH88
Innlegg: 104
Registrert: 28 aug 2013, 19:26
Motorsykkelen din: CBR 600F4 - KTM 250sx 2010
Sted: Østfold

Re: MKH88`s logg? Ergrelse....

Legg inn av MKH88 »

DrGreve skrev:Trist når sånt skjer, men trøst det med at det kunne vært verre. Den uheldige kunne gitt f... i å si ifra :thumleft
Men et lite tips, yr.no oppdateres klokken 0000, 0600, 1200 og klokken 1800. Det tok en stund før jeg selv oppdaget det :)
Ja det er kjipt, men det var en ærlig og redelig kar. Og som jeg sa til han at neste gang kan det være jeg som har glemt skivelåsen, er jo fort gjort når man har dårlig tid.. :redface
Blir spennende å se hva gildet kommer til å koste, og ikke minst hvor lang tid det kommer til å ta.. Får håpe minst mulig av sesongen ryker pga dette.. :eh

Aha, jeg innbiller meg at jeg har sett endringer på yr.no oftere, men da har nok det bare vært fantasien. :-)

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: MKH88`s logg? Ergrelse....

Legg inn av Kmann »

MKH88 skrev: Og som jeg sa til han at neste gang kan det være jeg som har glemt skivelåsen, er jo fort gjort når man har dårlig tid.. :redface
Dritt... Slik er kjipt og forbaska leit. Har selv velta utenfor en kafe men mange tilskuere pga skivelås. Ønela ikke noe, bare min egen stolthet som fikk en kraftig skramme. Vi anbefale å koste på en http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/La ... ner-82327/
Det er å få kjøpt for 12,90 på BT, tror den funker. Kanskje spandere en på han med velten og...
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

ZZR-Erling

Re: MKH88`s logg? Ergrelse....

Legg inn av ZZR-Erling »

Huff...kipt...dobbeltkipt! Nå bruker jeg styrelåsen og original alarm, men har brukt mye skivelås. Da pleier jeg å strappe veska til den rundt gassen, så glemmer jeg ikke den. Eventuelt bare ei skireim.

MKH88
Innlegg: 104
Registrert: 28 aug 2013, 19:26
Motorsykkelen din: CBR 600F4 - KTM 250sx 2010
Sted: Østfold

Re: MKH88`s logg? Ergrelse....

Legg inn av MKH88 »

Får se positivt på det, første gang sykkelen går i bakken så sitter jeg i hvertfall ikke oppå. :)

Venter på kontakt fra forsikringsselskap nå da, har lyst til å bare få sendt den til et verksted å få den fikset, men det er vel 1-2mnd ventetid nå.. Da ryker jo mye av sesongen. Så spørs nok om ikke jeg må fikse dette selv.

Men hva er vel bedre enn å få litt kvalitetstid med sykkelen? :thumleft

Jeg spurte forøvrig motpart om han sparte mye på forsikringa i året ved å bruke skivelås, og om hvordan regnestykket så ut nå. :knegg

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: MKH88`s logg? Ergrelse....

Legg inn av ojda »

Jeg må innrømme at jeg har dratt av etpar speedometervaiere med skivelås,
men aldrig mistet kontrollen på sykkelen pga det :redface
Men etter at skivelås m alarm ble anskaffet er det et ikkeproblem :roll '
For det første blir man mye flinkere til å huske låsen, litt flaut når alarmen uler
med rytter på sykkelen :-)å Åsså fint med en enkel alarmløsning da :thumleft
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

MKH88
Innlegg: 104
Registrert: 28 aug 2013, 19:26
Motorsykkelen din: CBR 600F4 - KTM 250sx 2010
Sted: Østfold

Re: MKH88`s logg? Ergrelse....

Legg inn av MKH88 »

Ja det var faktisk ikke dumt! Kanskje det er en med innebygget alarm man burde kjøpt i stedet. Han hadde maks uflaks når han veltet ja, men er litt helling på veien der også, så kan jo være derfor han tippet overende.

ZZR-Erling

Re: MKH88`s logg? Ergrelse....

Legg inn av ZZR-Erling »

..njææææ..alle tipp er førerfeil, pleier nå jeg tenke.

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: MKH88`s logg? Ergrelse....

Legg inn av RuneMC »

Kjipt ja. Men bortsett fra fothvilere og blinklys er vel det meste kosmetisk? Så hvis du hadde får rigget til fothviler og fikset blinklys så er det tut & kjør?

Ser ut som om kåpesett koster fra $300 og oppover
http://www.ebay.co.uk/bhp/honda-cbr-600-f4-fairing" onclick="window.open(this.href);return false;
og litt mer for diverse "custom" varianter
http://www.aliexpress.com/popular/cbr-f4-fairings.html" onclick="window.open(this.href);return false;
(+ frakt + mva osv)

En kollega hadde en datter som ringte og fortalte at hun "trodde" hun hadde rygget borti en parkert bil med hans lånte bil og lurte på hva hun skulle gjøre... og så var det visstnok noen på utsiden som stod og fulgte med på henne... Han instruerte henne i å legge igjen skademelding. Føreropplæringen er visst ikke hva den engang var :lol
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

MKH88
Innlegg: 104
Registrert: 28 aug 2013, 19:26
Motorsykkelen din: CBR 600F4 - KTM 250sx 2010
Sted: Østfold

Re: MKH88`s logg - rehabilitering pågår

Legg inn av MKH88 »

Da har endelig en takstmann vært å sett på sykkelen, så får vi se hva han sier. Ellers så har jeg fått satt på nytt speil og kåpeglass. Det viser seg at det heldigvis ikke var kommet noen skader på sidekåpene p.g.a de flotte velteklossene fra RG-Racing :D
Men allikevel har jeg fått pris på ca 28000 ink mva for de delene som er berammet. Så det blir spennende å se hva som skjer med forsikringa.

Bilde


Sent from my iPad using Tapatalk

MKH88
Innlegg: 104
Registrert: 28 aug 2013, 19:26
Motorsykkelen din: CBR 600F4 - KTM 250sx 2010
Sted: Østfold

Re: MKH88`s logg - Rehabilitering pågår

Legg inn av MKH88 »

Jaggu kom det pakke i posten i dag også :) 8 dager fra USA, ikke gal leveringstid syns jeg
Bilde

Får prøve å få montert det på søndagskvelden. Litt urolig for om jeg kanskje må fjerne midtstøtta, men noe må man vel ofre. :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

MKH88
Innlegg: 104
Registrert: 28 aug 2013, 19:26
Motorsykkelen din: CBR 600F4 - KTM 250sx 2010
Sted: Østfold

Re: MKH88`s logg - Ny eksos

Legg inn av MKH88 »

I dag har jeg vært på "rustløser" kurset til Tango mc, var veldig bra. Greit å trene litt brems og unnamanøver under kontrollerte forhold, og ikke minst justert litt på blikket igjen. Regn gikk over til opphold og banen tørket opp på kort tid. :)
Bilde
Med hjelp av frikjøringen på slutten ble jeg jaggu kvitt "kylling-stripene" på de nye dekka også
Bilde

Så var det å komme seg hjem og skifte eksosen, gikk fort, men måtte av med midtstøtta som jeg fryktet.. Men får vel sveise en brakett etterhvert så jeg får den på igjen..
Bilde
Ble mye mer høylytt enn forventet, men lyd er vel bare gøy? :)

Svar