Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av mortenolb »

True. Er man vant til luksusen av midtstøtta så liker man seg best med. :sorry
Føler for min del at det er en viss risiko ved å vippe på sykkelen, uansett hvor liten det måtte være. Men alt i alt vil jeg si jeg ikke ser noen argumenter mot å ha midtstøtte på en sånn sykkel. :prop:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22906
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Okei, takk for gode svar. Hva står sykkelen stødigst på da? Ift parkering - både på assfalt og grus.
Har bare sidestøtte på min, men på grus/sand er vel begeg to like dårlige vil jeg tro. Jeg har for meg at sykkelen står stødigere på sidestøtten. Kommer også litt ann på hvor brede beina er på midtstøtten. Midtstøtten var vertfall bare i veien på CB500'en jeg kjørte da den hele tiden ville ta nedi i noen svinger.

Så personlig hadde jeg valgt bort midtstøtten hvis det var mulig. Ekstra vekt som man ikke har bruk for...tror jeg...

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av SuperMorten »

Bjerknez skrev:
Cutless skrev:Okei, takk for gode svar. Hva står sykkelen stødigst på da? Ift parkering - både på assfalt og grus.
Har bare sidestøtte på min, men på grus/sand er vel begeg to like dårlige vil jeg tro. Jeg har for meg at sykkelen står stødigere på sidestøtten. Kommer også litt ann på hvor brede beina er på midtstøtten. Midtstøtten var vertfall bare i veien på CB500'en jeg kjørte da den hele tiden ville ta nedi i noen svinger.

Så personlig hadde jeg valgt bort midtstøtten hvis det var mulig. Ekstra vekt som man ikke har bruk for...tror jeg...
Egentlig enig. Midtstøtten blir stort sett en "service-støtte". Føler vel at sykkelen står bedre på sidestøtta. :prf
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av mortenolb »

Kan ikke være særlig til vekt på midtstøtta? Ift. å ta nedi så tar fothvilerne nedi lenge før den gjør det på min. Nå må jeg sjekke om det var derfor bakhjulet mitt slapp. Kanskje midtstøtta tok i. Får se om den er bøyd :knegg :knegg

Står ganske stødig på begge, men føler sidestøtta er tryggere hvis det er sterk vind.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Kawagutten »

SuperMorten skrev:
Bjerknez skrev:
Cutless skrev:Okei, takk for gode svar. Hva står sykkelen stødigst på da? Ift parkering - både på assfalt og grus.
Har bare sidestøtte på min, men på grus/sand er vel begeg to like dårlige vil jeg tro. Jeg har for meg at sykkelen står stødigere på sidestøtten. Kommer også litt ann på hvor brede beina er på midtstøtten. Midtstøtten var vertfall bare i veien på CB500'en jeg kjørte da den hele tiden ville ta nedi i noen svinger.

Så personlig hadde jeg valgt bort midtstøtten hvis det var mulig. Ekstra vekt som man ikke har bruk for...tror jeg...
Egentlig enig. Midtstøtten blir stort sett en "service-støtte". Føler vel at sykkelen står bedre på sidestøtta. :prf
Kan fortelle dere at sykkelen står ikke bedre på sidestøtta enn på midtstøtta.
Føler meg ikke trygg i det hele tatt på varm asfalt når det gjelder sidestøtta for har hatt sykkel som støtta har gått igjennom asfalten på varme dager og det er noe den ikke ville gjort med midtstøtte.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22906
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

Men midtstøtten krever vel et ganske plant underlag?

Ta med en liten plankebit etc. så kan man også bruke sidestøttene de få gangene man skal plassere sykkelen på glovarm asfalt.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av SuperMorten »

Man får se det an. På varme dager unngår man asfalt, på våte dager unngår man gjørme osv. På våren, når isen smelter, unngår man selvsagt denne.. :knegg Men seriøst, dersom sidestøtta går igjennom asfalten, vil vel midtstøtta også gjøre det, hvis man ikke har noe større å legge mellom..?
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av mortenolb »

Jepp. Men nå snakka vi vel ikke om varm asfalt :D

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av JRO »

Er litt uenig med flere her, jeg tror jeg bruker midtstøtta 90 % av de gangene jeg setter sykkelen fra meg. Bruker sidestøtta til å gå av og på sykkelen, men ved parkering bruker jeg midtstøtta. Så for meg og min sykkel er midtstøtta mye i bruk.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av evike »

Har tjuvpauset litt på jobb og lest mesteparten av denne tråden.
Umiddelbar tanke: Hvis det er sånn å forstå at du starter kjøretimer nå i juli, hvorfor da ikke ha sykkelen hjemme for å få maksimalt med private kjøretimer? Mangler selvfølgelig en å øvekjøre med, men ser for meg at det er enklere hvis sykkelen er hjemme?
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22906
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

Enig med evike her :thumleft

Skaff deg sykkel og ha den klar, i tillfelel du finner en som vil øvekjøre med deg. Tror ikke det skal være så vanskelig for å si det sån :)

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Da har jeg gått så langt at jeg har skrevet kontrakt på sykkelen med ubestemt leveringstid. Hvis det er noen som føler seg generøs og har lyst til å hjelpe meg med øvelseskjøring så send meg en PM. Hvis muligheten til øvelseskjøring ikke byr seg så blir det så jeg venter til jeg har lappen med å hente ut sykkelen.

Får svar angående dato for oppkjøring i løpet av dagen :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22906
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Da har jeg gått så langt at jeg har skrevet kontrakt på sykkelen med ubestemt leveringstid. Hvis det er noen som føler seg generøs og har lyst til å hjelpe meg med øvelseskjøring så send meg en PM. Hvis muligheten til øvelseskjøring ikke byr seg så blir det så jeg venter til jeg har lappen med å hente ut sykkelen.

Får svar angående dato for oppkjøring i løpet av dagen :)
Er spent på den datoen for oppkjøring :)

Lokaliser opp medlemmene som besfinner seg i Østfold området og send dem en PM hvor du spør pent. Hadde jeg hatt lov hadde jeg mer enn gjerne dukket opp, og jeg tror også andre vil hjelpe deg med dette.

Sikkert noen i nabolaget ditt også som muligens kjører sykkel som du blir kjent med?

Det bor tre personer i nabolaget mitt som jeg har øvekjørt med, og i tillegg en her fra forumet (TomB). Så jeg har fått veldig mye øvekjøring vertfall.

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av evike »

Anbefaler at du skriver i signaturen din hvor du bor, så kanskje folk med interesse/tid til å hjelpe deg med øvekjøringen kan ta kontakt.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Ah, takk. Trodde det stod der.

Skriver det her og: Fredrikstad !

Svar