Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Cutless »

LarsE skrev: 18 apr 2019, 18:28 Har du justert preload/sag på bakfjøra også? En kompis gjor det på sin 2013 modell og den ble helt annerledes å kjøre etterpå. Hadde 2012 mod selv på den tiden som ikke var gjort noe med og det var som to forskjellige sykler.
Ja. Satte alt på standard. Så skal jeg justere derifra når jeg har blitt kjent med sykkelen 😊

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Cutless »

Jeg synes alltid det er greit å gå over sykler. Uansett om de er ny eller brukt. Vite at alt er som det skal 🙂

Jeg kjørte opp på en Duke 690 i 2014. Men det er så lenge siden så vanskelig å sammenligne. I forhold til forventningene mine er sykkelen mye sprekere enn forventet. Og det er overraskende lite vibrasjoner.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Cutless »

Litt pynt på hjulene:
96FFDFDA-BF98-481A-BC76-97543CE2F378.jpeg
062F0236-8317-4F19-A4FB-D2DBF83EBDDC.jpeg
B83E5D58-DCDE-4351-9BB5-3BBCBB4067A4.jpeg
D42F912C-AA50-4B3E-A9DE-31C1A418982E.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Bjerknez »

Det der var faktisk litt tøft :)
Kler sykkelen :jada:

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Cutless »

Takktakk.

Måtte klippe den ene litt. De var ikke skreddersydd til felgene for å si det sånn. Tipper det er standard dekaler de selger til alle modellene. Men med hårføner og tålmodighet ble det rimelig bra. Og hvis det ikke eldes godt er det jo bare å rive av 🙂

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Cutless »

Påskestemning 🙂
CD0A31B9-533B-4666-B572-4063FB6D0EFF.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Bjerknez »

En fin kontrast til alle påskeeggene som florerer på fjesboka :twothumbs:

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Cutless »

Da har hun rundet 40 mil. Innkjøring tar vesentlig lenger tid enn hva det brukte å gjøre. Dramatisk å gå fra ungkar til familiefar...
2D8B2D5C-AC8E-4C73-B765-8D1A113BBB21.jpeg

Diverse tanker etter 40 mil:
- Setet har blitt mye bedre. Eller så har jeg blitt mer herdet. Trolig en kombinasjon.

- Veldig trygg i svingene, men samtidig veldig svingvillig. Overstyrer av og til hvis jeg har lav fart. Er vant til å jobbe mer med å legge over sykkelen. I grunn bare en morsom tilvenningssak.

- Behagelig og uvant med quickshifter. Ved sportslig kjøring kommer den absolutt til sin rett, men roter med klutsjen av og til på vane. Quickshiftern sluttet forøvrig å virke i dag under kjøreturen. Viste seg at det var knappen på klutsjen som hadde hengt seg etter sist vask. Så sykkeln trodde at klutsjn var inne, og da virker jo ikke quickshiftern. Litt wd40 løste den. Må huske å smøre den neste gang sykkelen vaskes med skum.

- Gassresponsen er nydelig. Av og på går mykt. Ingen brå overgang. Litt lang rotasjon fra av til fullt gasspådrag ift. Hva jeg liker. Men er vel en vanesak. Må jobbe med skrutrekkergrepet :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Bjerknez »

Helt ny sykkel og ganske fersk fører etter lang tids tørke. Dette vil nok gå seg til :)

Det med quick shiftern har jeg ikke opplevd selv på min, men som du sier bare litt smøring som skal til. :thumleft

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Cutless »

Ja. Vet ikke om det er dårlig patent, eller om det hadde blitt smurt dårlig i utgangspunktet. Men enkel sak å gi den en spray med wd 40 etter vask :)

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Cutless »

60 mil :D
B130E874-48EF-4292-89DA-F75F72D89880.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Fsva »

Gratulerer med kul sykkel :prf
Jeg fikk prøvekjøre en kamerat sin nye 2018-modell Husqvarna 701 for noen uker siden og ble mektig imponert over sykkelen, og spesielt motoren. Det første som slo meg var hvor lite sykkelen vibrerte sammenlignet med 2014-modell KTM 690 Duke som jeg prøvekjørte på kjøreskolen. Den ristet så fælt at jeg ble nummen i hendene etter noen få kilometer og handguard løsnet og falt av i løpet av en av kjøretimene :P

Jeg fikk plutselig veldig lyst på 2019 KTM 690 SM nå som den har fått den samme motoren + mer avansert elektronikk.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har også tidligere nevnt at jeg har prøvekjørt en eldre utgave av KTM 690 SMC. Det første som slo meg så fort jeg satt meg på den var "moped" i form av hvor smal den var. Når jeg begynte å kjøre så fikk jeg for første gang siden barndommen på moped lyst til å kjøre meg en tur på skogsstier. Føltes vannvittig mye tryggere å "leke" litt med.

Det ble ikke lange turen, men jeg opplevde sykkelen som leken og morsom.

Jeg er dog usikker på hvordan en slik fungerer på langturer. med tanke på motor og sittestilling, sal etc. Jeg beit meg ikke merke i noe negativt med tanke på sittestilling mener jeg å huske, men så kjørte jeg bare ca. 10 minutter med den også. Motoren var vertfall morsom.

S1000R er selvsagt et tog på skinner i forhold og befinner seg på en helt annen skala og i et helt annet segment, men hadde jeg kun kjørt turer i nærområdet rundt her jeg bor og droppet den årlige sommerturen så kunne jeg helt fint å kjøpt meg en slik. :)

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Kawagutten »

Cutless skrev: 23 apr 2019, 21:42 Ja. Vet ikke om det er dårlig patent, eller om det hadde blitt smurt dårlig i utgangspunktet. Men enkel sak å gi den en spray med wd 40 etter vask :)
Sikkert ikke dumt med en dusj smøring før vask for beskyttelse.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Cutless »

Fsva skrev: 24 apr 2019, 00:03 Gratulerer med kul sykkel :prf
Jeg fikk prøvekjøre en kamerat sin nye 2018-modell Husqvarna 701 for noen uker siden og ble mektig imponert over sykkelen, og spesielt motoren. Det første som slo meg var hvor lite sykkelen vibrerte sammenlignet med 2014-modell KTM 690 Duke som jeg prøvekjørte på kjøreskolen. Den ristet så fælt at jeg ble nummen i hendene etter noen få kilometer og handguard løsnet og falt av i løpet av en av kjøretimene :P

Jeg fikk plutselig veldig lyst på 2019 KTM 690 SM nå som den har fått den samme motoren + mer avansert elektronikk.
Takk!

Ja, imponerende hva de har klart å få til med motoren. Hadde en mer aktiv runde på sykkelen i går i tette svinger, og det draget ut av sving når du gir gass er avhengighetsskapende.

Da tror jeg vi kjørte samme duke ifb. oppkjøring :D

Svar