Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Cutless »

Fsva skrev: 27 apr 2019, 22:14 Fin bling! :thumleft
Bjerknez skrev: 27 apr 2019, 22:07 Nice!! :twothumbs:
Takk takk :thumleft
cevillan skrev: 29 apr 2019, 08:17 Gratulerer med ny bakhjulssykkel! Litt kjipt du valgte bort 790'en, kunne trengt en testpilot for å høre erfaringer før jeg selv hopper ned fra gjerdet :)

Har de fått orden på noe mager blanding på lave turtall på LC4, slik at det ikke er som å ri en vill-okse ved lav fart? Kan i så fall anbefale en 02-controller (plug and play) hvis den er noe "jerky"...
Takk! Den har høstet så mye lovord, så det blir nok bra uansett hvor du lander fra gjerdetspranget ditt. For min del gikk det rett og slett på følelser :P

Helt grei på lavt turtal. Ingen napp og rykninger. Du merker bare at motoren ikke liker seg så godt på veldig lavt turtall (lyd og kraft), og hjelper den med å slure på klutsjen ved krypmanøvere. Jeg synes den nesten er litt høyt giret, så vurderer å gå ned en tann forann. Da vil det bli enda bedre :thumleft

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Bjerknez »

Du drevet vel om Ducatien også mener jeg å huske, så du har vel en viss erfaring på det område? :)

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Cutless »

Ja, funket fint det. Hørt fra flere mekanikere at mange sykler kommer for høyt drevet for å klare utslippskrav, støykrav, lavere forbruk på testdata etc.

overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Sted: Fredrikstad

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av overlay »

Cutless skrev: 29 apr 2019, 14:01 Ja, funket fint det. Hørt fra flere mekanikere at mange sykler kommer for høyt drevet for å klare utslippskrav, støykrav, lavere forbruk på testdata etc.
Skulle heller ønske at de la inn 6 gir som ett overdrive. Merker jeg savner det på min, går fort opp i 5-6k rpm når man ligger i 90 km/t

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Bjerknez »

Har mellom 4.500 og 5.000rpm jeg når jeg ligger i 130km/t. Men kjører selvsagt aldri så fort.

overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Sted: Fredrikstad

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av overlay »

Bjerknez skrev: 29 apr 2019, 15:24 Har mellom 4.500 og 5.000rpm jeg når jeg ligger i 130km/t. Men kjører selvsagt aldri så fort.
Nei, selvfølgelig :)
Det gir ett mer brukbart turtall når man cruiser i norske fartsgrenser :prf

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Bjerknez »

Det fine med en firer i så tillfelle er at jeg kan cruise avgårde på jobb i 6 gir omtrent hele veien. Men la oss være ærlige... it never happend :lol

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Cutless »

Hjemmesnekret tailtidy

Jeg har aldri hatt tailtidy på noen av mine tidligere sykler. Og var langt ifra noen prioritet på den nye sykkeln. Men etter førstegangsservicen på fredag oppdaget jeg at en skrue manglet på plastskjermen som er en del av skiltholderen. Trolig vibrert løs på den 2-timers lange hjemturen, eller en mekaniker som hadde det litt travelt. Så da hadde jeg incentivet jeg trengte for å mekke tailtidy :D

Først måtte det gamle av:
IMG_0891.jpg
Deretter måtte jeg finne meg et materiale som var mykt nok til å jobbe med, men solid nok til å vare. Fruen måtte ofre seg nok en gang (ref yogamatte og diverse kjøkken pynt nevnt tidligere i tråden :knegg ) :
IMG_0897.jpg
IMG_0896.jpg
IMG_0898.jpg
IMG_0902.jpg
IMG_0903.jpg
IMG_0904.jpg
IMG_0905.jpg
IMG_0917.jpg
IMG_0927.jpg
Også ble mesterverket introdusert for den provisoriske lakkboksen:
IMG_0930.jpg
Skruer som var til overs fra reflekser og annet svineri som ikke ble montert på sykkelen, men ble sendt med i en plastpose viste seg å være nyttig til prosjektet. De fikk også besøke lakkboksen:
IMG_0936.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Cutless »

Stjal meg også noen gummpakninger fra posen:
IMG_0937.jpg
Gorilla-dobbelsidigtape ble valgt til festemiddel for skilt. Låsemutter+gummipakning sørger for god sikring av skiltholdern:
IMG_0940.jpg
Og slik ble resultatet:
IMG_0941.jpg
IMG_0942.jpg
IMG_0943.jpg
Lakkerte baksiden av skiltplaten også, for å få det penere:
IMG_0944.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Sted: Fredrikstad

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av overlay »

Tipp topp, tommel opp! :D

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Fsva »

Fint prosjekt, resultatet ble bra synes jeg! :prf

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Kawagutten »

Deretter måtte jeg finne meg et materiale som var mykt nok til å jobbe med, men solid nok til å vare. Fruen måtte ofre seg nok en gang (ref yogamatte og diverse kjøkken pynt nevnt tidligere i tråden :knegg

:lol
Også ble mesterverket introdusert for den provisoriske lakkboksen:
Viktig med godt verktøy :twothumbs:
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Bjerknez »

Synes dette ble veldig bra jeg. Imponert over at en kontorrotte plutselig får ånden over seg å går såpass drastisk til verks på egen hånd på ny sykkel.

Personlig ville jeg nok fått skiltet enda lener opp og fjernet den siste plastbiten også, men man mister kanskje noen fordeler med tanke på sprut fra dekkene etc.

Alt i alt en imponerende jobb som jeg selv aldri hadde gitt meg ut på :redface

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Cutless »

Takk, gøy at dere likte mini-prosjektet mitt. Er jo ikke så mye man kan gjøre på en helt ny sykkel, men noe er det. Må jo holde fruen på tå hev :)

Fikk til en testtur i går, og skiltet holdt seg på plass. Virker som Gorilla tapen var riktig valg.


@Bjerknez Riktig. Liker ikke å gå helt bananas med form over funksjon. Foretrekker omvendt...

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Cutless »

Lørdagskveld i garasjen

Fikk hele kvelden i garasjen med en øl og litt musikk. Fantastisk!


Første prosjektet var å gjøre noe med de fryktelige speilene som ktm setter på sykkelen:
8E5A29EF-18C9-46DD-9667-5F8DBDA02E3F.jpeg
Var i Trondheim tidligere idag, og fant speil på Biltema jeg så potensiale i. Ikke veldig bra finnish på de, men virket solid nok. Resultatet ble jeg ihvertfall veldig fornøyd med:
83E65D2E-D079-4B95-A152-2177066ABBD6.jpeg
C4C86841-8FFD-4474-B658-4FC2F5945EB5.jpeg

Jeg fikk også en pakke fra Amazon tidligere på dagen. Sykkelen så ikke ut når jeg fikk den utlevert. Den hadde fått den berømte kattevasken før utlevering, noe som resulterte tett i tett med riper på alle plast deler. Spesielt synlig på de sorte.

Her er kittet:
7C9EBB5C-BA8B-4846-AA6A-AC1AAEE0C397.jpeg
Sånn så bakskjermen ut:
C669B229-0206-42C1-97A8-26191EAA8D09.jpeg
Sånn ble den etter en runde. Merkbar reduksjon i striper. Men klarte ikke å få den blanke finnishen jeg ønsket. Skal prøve med maskin istedet for håndmakt imorgen for å se om jeg kan få det ordentlig blankt:
BFB5075B-AA61-4D72-8E81-5FB74C5D0C28.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar