Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Kawagutten »

Cutless skrev: 14 apr 2019, 13:37 Da var Lindstrand buksen og jakken behandlet med Nikwax leather cleaner og Nikwax leather restorer. Noe må man gjøre mens man venter på telefon fra forhandler om levering.... krysser fingrene for levering over helgen.

958F886F-3592-4DCC-8896-999D754BC316.jpeg

Buksen har jeg hatt siden jeg kjørte opp. Jakken er ny, men tenkte at det var greit å kjøre behandling på den å.
Har du overlatt vaske og smørejobben til kona? Ser ut som hu tok feil impregnering og brukte glitterspray istedet :D
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22842
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Bjerknez »

Jeg tror vi kan være ganske trygge på at han sjekket flasken både to og ti ganger før han gjøv løs med skinnrensen :knegg

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Kawagutten »

Bjerknez skrev: 17 apr 2019, 07:18 Jeg tror vi kan være ganske trygge på at han sjekket flasken både to og ti ganger før han gjøv løs med skinnrensen :knegg
Joda han virker jo som han er nøye med tingene sine og regna med at det er bilde som bedrar :thumleft
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Cutless »

Hehe, jeg burde presisert at bilde var tatt under behandlingen :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22842
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev: 18 apr 2019, 07:23 Hehe, jeg burde presisert at bilde var tatt under behandlingen :knegg
Viktig å være tydelig. Det er store sjanser for at enkelte her inne missforstår :knegg

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Cutless »

Store deler av gårsdagen ble brukt til å gjøre sykkelen min.
3CD77654-AD76-4366-803F-87E1D68DBD76.jpeg
Her er noen før og etter bilder:
7AD575C1-BB38-4CE1-917A-D931EBB200D8.jpeg
EE610815-44AB-4475-921D-323EE78775DC.jpeg
C20321B9-38E1-47B5-B74D-1B548003862D.jpeg
2C9428A7-9232-4932-95F1-3BA6EFBBBA51.jpeg
6627980E-FD2B-4F23-A5B5-A3ECDB2DF820.jpeg
D2671A29-AEC3-40A0-9FB0-4672BA1B60DE.jpeg
FC43C3E1-8BFD-45F6-8FCB-636F2DF005EE.jpeg
86EF4147-4CDD-4F8B-9BB9-032879DD6D9C.jpeg
1FC55AAE-F79F-4665-B774-1BD7D3DE8FC9.jpeg
A031457B-E9C8-467D-9D61-43C9A3646827.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Cutless »

9602D0C1-DEA0-4807-8833-1E553CF450E8.jpeg
A07236B6-5A33-42DD-9CE3-739CAE205F0D.jpeg
5ABA0A45-305A-4E2B-B608-9C979FFA2A3B.jpeg
B72C18AD-5C60-41EC-AA3A-BA8B473185B4.jpeg
5C73E255-EB53-4A79-B9A7-2E927E85E490.jpeg
B281A7C0-A3F1-4EC0-8CBB-C47B534BA813.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22842
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Bjerknez »

Små men allikevel godt synlige endringer :) NICE! :)

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Cutless »

B1CD2BFC-5830-49BE-AEB8-4908D9F3B7A0.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
LarsE
Innlegg: 375
Registrert: 27 mar 2017, 21:59
Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av LarsE »

I grunn slik de skulle vært fra fabrikken, men når har du tenkt å fjerne varmeovnen som henger baki hekken? :crazy:

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Cutless »

Enig Lars.

Jo. Eller vanskelig den. Jeg synes den ser bra ut, og fin lyd. Men den blir veldig varm som du sier. Pluss at den veier mye. Så frister med en Wings slip on.

Må bare la kontoen kjøle seg ned litt først 🙂

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Cutless »

Jeg fikk også ordnet en del andre ting som ikke kommer frem så tydelig på bilder:
- Justert lufttrykket i dekkene. Var alt for høyt.
- Justert rebound, kompressjon ++ på for og bakdemper. En innstilling var helt ut å kjøre.
- Midtstilt styret. Var en hårbredde for langt til høyre
- Justert handguard/clutch. Var for høyt opp sammenlignet med høyre
- Laget midlertidige bobbins, de fra Biltema var for store

Rakk en liten kveldstur igår etter overhalingen. Ble mye bedre å kjøre. Utrolig hvor mye luftrykk og justering av understellet har å si.

Idag skal jeg prøve meg på rimstickers for første gang. Blir spennende. Også må bakdekket finjusteres litt mtp. retning.

Har også bestilt en drøss med vask og poleringsmidler siden det jeg hadde fra før funket dårlig på farget plast.

Brukeravatar
LarsE
Innlegg: 375
Registrert: 27 mar 2017, 21:59
Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av LarsE »

Har du justert preload/sag på bakfjøra også? En kompis gjor det på sin 2013 modell og den ble helt annerledes å kjøre etterpå. Hadde 2012 mod selv på den tiden som ikke var gjort noe med og det var som to forskjellige sykler.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22842
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Bjerknez »

Blir det slurvet såpass altså under klargjøring av sykkel? Skjevt hjul, styre for langt til den ene siden, alt for myr luft i dekk, hendler montert skjevt. Er dette vanlig? Nesten så jeg vurderer å sjekke min egen sykkel.... men den har nå fungert fint i de to årene jeg har hatt den...

Brukeravatar
Faraday
Innlegg: 105
Registrert: 16 nov 2017, 20:32
Motorsykkelen din: Yamaha MT09 *SOLGT*

Re: Cutless sin SuperMoto-blogg

Legg inn av Faraday »

Har du en sammenligning mot forrige 690? Noen forskjeller du merker sånn umiddelbart mellom motorene?

Svar