Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37744
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Cutless sin Guzzi blogg

Legg inn av AJ »

Cutless skrev: 06 jul 2021, 20:43 Har kjørt 600 km siden fredag nå. Førstegangsservice om 3 dager.
Sier ikke rent lite om at denne sykkelen falt i smak :D !

Håper dette MC-kjøpet betyr at vi treffer deg et eller annet sted på årets MCsiden tourtreff, som jo skjer i nærområdet ditt :) .
Namsos Camping er en av møteplassene på forumturen - viewtopic.php?p=400581#p400581.

Sees vi?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

olela
Innlegg: 133
Registrert: 26 jul 2016, 09:11
Motorsykkelen din: N/A
Sted: Skien
Kontakt:

Re: Cutless sin Guzzi blogg

Legg inn av olela »

Gratulerer. Steike flott sykkel. En slik står på toppen av ønskelista mi også, sammen med en Eldorado. 😊

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Cutless sin Guzzi blogg

Legg inn av Fsva »

Stilig sykkel! :)

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6943
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Cutless sin Guzzi blogg

Legg inn av Jompa »

Flott sykkel :-)
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Guzzi blogg

Legg inn av Cutless »

AJ skrev: 06 jul 2021, 20:49
Cutless skrev: 06 jul 2021, 20:43 Har kjørt 600 km siden fredag nå. Førstegangsservice om 3 dager.
Sier ikke rent lite om at denne sykkelen falt i smak :D !

Håper dette MC-kjøpet betyr at vi treffer deg et eller annet sted på årets MCsiden tourtreff, som jo skjer i nærområdet ditt :) .
Namsos Camping er en av møteplassene på forumturen - viewtopic.php?p=400581#p400581.

Sees vi?
Vært hyggelig å tatt turen ja :)
Fsva skrev: 06 jul 2021, 23:54 Stilig sykkel! :)
Jompa skrev: 07 jul 2021, 00:37 Flott sykkel :-)

Tusen takk! Gøy å se så mange kjente brukernavn 😁

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Guzzi blogg

Legg inn av Cutless »

olela skrev: 06 jul 2021, 21:47 Gratulerer. Steike flott sykkel. En slik står på toppen av ønskelista mi også, sammen med en Eldorado. 😊
Takk :) Blir spennende å se hvordan den er etter førstegangsservice på fredag. Spent på forbikjøringspotensialet

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37744
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Cutless sin Guzzi blogg

Legg inn av AJ »

Cutless skrev: 07 jul 2021, 11:33
olela skrev: 06 jul 2021, 21:47 Gratulerer. Steike flott sykkel. En slik står på toppen av ønskelista mi også, sammen med en Eldorado. 😊
Takk :) Blir spennende å se hvordan den er etter førstegangsservice på fredag. Spent på forbikjøringspotensialet
Takk :) Blir spennende å se hvordan den er etter førstegangsservice på fredag. Spent på forbikjøringspotensialet
Tror ikke du skal behøve å være betenkt over forbikjøringspotensialet til V7 Stone, nei.

Selv min lille KTM 390 freser forbi det meste over alt. Men selvfølgelig ikke på korte og uoversiktlige steder.
Etter at turtallsvarsler nr. 1 ble automatisk opphevet etter 1000 km. så er det også bare å pøse på i femtegiret der det er nødvendig.
Men vanligvis funker det helt fint bare å vri rulla mens man lurker avgårde på sjettegiret... :crazy: .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 715
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: Cutless sin Guzzi blogg

Legg inn av haakeik »

Grattis med ny sykkel. Meget pen og med motoren plassert riktig vei :thumleft
Kjenner du at den vrir seg mot høyre når du gasser?

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Guzzi blogg

Legg inn av Cutless »

haakeik skrev: 07 jul 2021, 11:57 Grattis med ny sykkel. Meget pen og med motoren plassert riktig vei :thumleft
Kjenner du at den vrir seg mot høyre når du gasser?
Takk!

Ja, men ikke mye, og kun når jeg står i ro. Sjarmerende fremfor plagsomt :)

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37744
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Cutless sin Guzzi blogg

Legg inn av AJ »

haakeik skrev: 07 jul 2021, 11:57 Grattis med ny sykkel. Meget pen og med motoren plassert riktig vei :thumleft
Slett ikke uenig i dette med motorplasseringen.
Tenk om KTM kunne gjort det samme :crazy: !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Guzzi blogg

Legg inn av Cutless »

Moto Guzzi V7 førsteinntrykk

Nå har jeg snart kjørt 5 000 km på V7n. Hvor 2000 av de ble gjort på 4 dager. Med andre ord begynner jeg å bli litt mer kjent med sykkelen:

+ Overraskende romslig. Jeg er 189 cm, og plages ofte med for skarp vinkel på knær når jeg kjører mc. På turen til sørlandet hvor jeg kjørte ca 50 mil pr. dag var det ingen tegn til ubehag i hverken knær eller håndledd. Den mest behagelige tursykkelen jeg har hatt. Og siden det ikke er en tursykkel i utgangspunktet er det veldig overraskende.

+ Harmonisk motor. Nå som motoren begynner å bli innkjørt er det noe magisk som skjer rundt 4 000 rpm. Den virker å være helt i balanse. Nesten vibrasjonsfritt. Det er som balsam for sjelen.

+ Nøytral styring. Svingvillig og stabil. Ingen r-sykkel, men gjør som den blir fortalt. Jeg er nok litt tung for bakdemperne, så de blir nok byttet ut for å få optimal geometri.

- Knapper og brytere. Det ser ut som de har spart penger på håndkontrollerne, eller glemt å smøre de. Startknappen begynte å fuske ganske tidlig. Etter litt kontaktspray ble den bra igjen. For så å ikke virke etter det hadde regnet kraftig i 2 dager der den sto ute (var på tur). Ville ikke starte. Kjapp spray med WD-40 (det som var tilgjengelig), og startet med en gang. Så konklusjonen er at vann samler seg inne i startknappen. Skal rådføre meg med forhandler, men tipper en mer permanent løsning er dielektrisk fett.

- Fuel map. Litt av/på på gassen. Er nok pga. euro5 kravene. Ble mye bedre etter fin-tuning av gassvaier. Vurderer å se på løsninger for å få riktigere luft/bensin forhold gjennom registeret.


Oppsummert:
Dette er nok den treigeste motorsykkelen jeg har hatt, men samtidig den jeg gleder meg mest til å kjøre. Forstå det den som kan..

IMG_7263.jpg
B011A621-38B5-4427-B7E8-D1EE3877D772.jpeg
58969453-ECFE-4B98-A6BD-C738AD89D1A5.jpeg
81D2E5A9-3CE6-45BB-9F52-1CB3251DCE99.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22670
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Guzzi blogg

Legg inn av Bjerknez »

Jeg forstår deg, faktisk. Selv om motor er gøy, så er det ikke det som skaper selve kjøregleden. Den beste sykkelen jeg har hatt så langt som har gitt meg de beste minnene, er cruiseren. Faktisk.

Men jeg skal innrømme at allikevel så har jeg en liten djevel på skulderen som pirker meg i øret hver gang jeg kikker på sykler i 800cc segmentet. Jeg vet ikke hvorfor….

En ting er sikkert. En ny epoke er på vei for min del. Nå blir det mer «på tur» og mindre kneskrap og hooligan fakter.

olela
Innlegg: 133
Registrert: 26 jul 2016, 09:11
Motorsykkelen din: N/A
Sted: Skien
Kontakt:

Re: Cutless sin Guzzi blogg

Legg inn av olela »

Flott oppsummering så lang Cutless.
Oppsummert:
Dette er nok den treigeste motorsykkelen jeg har hatt, men samtidig den jeg gleder meg mest til å kjøre. Forstå det den som kan..
Det er nettopp det du beskriver som gjør at jeg også sterkt vurderer en slik. Har kjørt mye forskjellig, og det er faktisk syklene med "lav" effekt som har gitt meg de beste opplevelsene. Lyden, vibrasjonene, utseende og sittestilling gjør rett og slett at smilet nærmes sitter limt fast fra start til slutt.
Enkle sykler som gjør veldig godt det de er laget til, ta livet med ro og nyte turen. -Og til dette mener jeg Guzzi V7 er en av de aller beste kandidatene!
Og hvis man vil gi litt på er ikke det noe problem eller... "It is more fun to ride a slow bike fast then fast bike slow"

Det er selvfølgelig artig å kjøre noe med 150Hk+, men for min del er det helt uinteressant om en sykkel kan gå i 150 eller 300.
0-100 går fort nok uansett :)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22670
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Guzzi blogg

Legg inn av Bjerknez »

Jeg er faktisk enig. Har erfart det samme. Men allikevel så har jeg en djevel på skulderen som ønsker at jeg skal ha muligheten til å ta frem hornene…

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Guzzi blogg

Legg inn av Cutless »

olela skrev: 19 aug 2021, 13:11 Flott oppsummering så lang Cutless.
Takk! Ja, tror mindre motor forsterker de andre gledene under motorsykkelkjøringen.

Men for all del, skulle gjerne hatt +150hk også. Men kan ikke få pose og sekk. Med mindre du kjøper og beholder flere motorsykler da :twisted

Svar