Freddy123 mc blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Toven

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Toven »

Æ tar to :-)å

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

blir nok ingen r-sykkel nei :-k

jeg er fortsatt på let da :prop: har sett ferdig noe filming fra en kar som er veldig dyktig til å redigere og lage spennende tur-rapport :thumleft kan vel gå løs og driste meg til å si at dette er noe av det beste selvproduserte som har fenget meg mest :D
og så lett-påvirkelig som jeg er så ble jeg litt kåt på kåte-m (ktm) :prop:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=zWSZVxwae-g[/video]


ligger jo en 640 adv på finn.no med masse deler til for 40 raske høvdinga :D 28l tank 60 seige kameler og 150kg må jo være artig på litt grus og offroad det :knegg

btw: imorgen blir sykkelen vinterlagret også så da er det bare å rigge seg til og telle timer og minutter så kommer våren så fort atte :lol

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av mortenolb »

Du nevnte en gang at "kragen" på hjelmen din dreiv å hoppa ut på ene sida på speed en gang. Har du tatt den av hjelmen sjæl noen gang?

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

Stemmer det Morten jeg har tatt den sv selv en gang :) tror jeg må ha fucket noe da ...

Edit: dæven å god hukommelse du har s gitt :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av mortenolb »

Tok av min igår for å vaske putene inni og slikt.. Så en liten plastbit som lå på gulvet igår som jeg ikke skjønte hva var..

Bilde


Den spissen du ser på enden der. Det er en sånn på hver side, og det var den ene som knakk av da jeg tok av kragen. Har prøvd å superlime den på igjen, får se om det funker :p

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Monstr
Innlegg: 342
Registrert: 25 feb 2015, 12:46
Motorsykkelen din: Samme som alltid

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Monstr »

freddy123 skrev:blir nok ingen r-sykkel nei :-k

jeg er fortsatt på let da :prop: har sett ferdig noe filming fra en kar som er veldig dyktig til å redigere og lage spennende tur-rapport :thumleft kan vel gå løs og driste meg til å si at dette er noe av det beste selvproduserte som har fenget meg mest :D
og så lett-påvirkelig som jeg er så ble jeg litt kåt på kåte-m (ktm) :prop:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=zWSZVxwae-g[/video]


ligger jo en 640 adv på finn.no med masse deler til for 40 raske høvdinga :D 28l tank 60 seige kameler og 150kg må jo være artig på litt grus og offroad det :knegg

btw: imorgen blir sykkelen vinterlagret også så da er det bare å rigge seg til og telle timer og minutter så kommer våren så fort atte :lol
Takk for at du linket til dette! Skulle egentlig legge meg tidlig i dag, men ble sittende å se alle 12 episodene fra denne karen. Vannvittig kult prosjekt, filming og redigering! Skikkelig artig å se! Fikk nesten lyst på adventuresykkel selv! Kanskje en får ordne seg det som en nummer to sykkel en dag! :P :p

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

da er årets mc sesong over også ... ahhhhh denne sesongen har vært fin og på årets 16k km så har jeg fått opplevd mye :) det har blitt flere lengre turer i år og færre av de korte kveldsturene jeg var blitt litt lei av en del ruter som jeg kjørte mye året før. så årets sesong er det blitt kjørt en del lange dagsturer og en lengre europatur somm ga mersmak ....
sesong-start 2015
Sesongen begynte tidlig og når jeg kikker tilbake så hadde jeg første turen allerede 10 mars :) det var en kjølig start men husker hvor deilig det var og endelig få høre godlåta fra HD`n etter 5mnd dvale , så kjørekåt som den dagen hadde jeg ikke vært siden jeg henta sykkelen fra forhandler :)
men jeg hadde ikke liggi på latsida denne vintern, jeg hadde vært smart og brukt dødtida til nyttige ting som foreksempel finne noen skikkelige låsbare saddlebags som passer bra inn til sykkelen min og planlagt europaturen som jeg og en kompis hadde :)
så jeg hadde mye å glede meg til...
den 12.april så hadde jeg 10 000km jubileum og jeg hadde allerede kjørt 2000km nesten bare i mars mnd det var 2000 iskalde km, noe som minner meg på at ved neste mc jeg skal kjøpe så skal det være varmeholker eller så skal dette monteres asap :)
Bilde
Bilde

våren er her
når våren endelig kom eller kom den skikkelig i år ?? så begynte det å nærme seg avreise til europatur og jeg måtte få ut fingern og få bestillt både saddlebags og kiel-billetter :)
jeg hadde jo sett meg ut hvilke bagger jeg ville ha men det var litt styrete siden de ikke sendte til norge så jeg oppretta en post adresse i usa som de sendte de til for så og sende de videre til meg.
jeg var også på biltema og fikk handlet inn et pluggkitt som skulle vise seg at ikke var årets dummeste kjøp... typisk...
det nærmet seg også tiden for skifte av dekk og dette ville jeg ha i orden før jeg skulle nedover på eventyr i det store utland så jeg endte etterhvert opp med et sett med ww-dekk fra cobra som har virket plettfritt annet en at den hvite delen av dekket selvfølgelig er et helvette og holde rent over tid med bremsestøv og all faenskap..
den soloturen som sitter best i minnet var en som jeg kjørte på bursdagen min den 15.mai da kjørte jeg en lengre dagstur i telemark og det var skikkelig knallvær hele dagen :)
her er noen bilder fra bakkene opp flatdal
BildeBildeBildeBildeBildeBildeBilde
og den fellesturen som sitter best i minnet er turen som tommas arrangerte med grilling av pølser oss søsteren hans som trodde det skulle komme en par mc-er , men så endte vi vel opp med og bli en god gjeng husker ikke hvor mange det var men sikkert over 10stk...
når jeg endelig hadde fått saddlebagsa så tok jeg meg en harryhandel og fikk handlet inn litt sprit og diverse øl... det fikk ligge i sideveskene og klinge mens jeg danset meg en tur utom skjærhalden osv
BildeBildeBildeBildeBilde
da var nesten alt klart for avreisen nedover til europa og det var disse dekkene da som gjenstod ... jeg hadde avtalt med mr.pitlane om et skifte og jeg stroppet dekkene fast til ryggen ved hjelp av fattern og kjørte avgårde det var deilig og bli ferdig med det siden det bare var 1 uke til europaturen ...
her er et bilde av turklar sykkel
Bilde
sånn det var sånn ca del 1 av mc sesongen 2015 så kommer del 2 en annen gang :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av AJ »

Kort, grei og artig oppsummering ;-) :thumleft , med flott bilder som får meg til å håpe på en kort og mild vinter :prf !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Bjerknez »

Mange flotte bilder dette freddy123 :thumleft

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

jadda jadda :lol: jeg kjedet meg så intenst etter at jeg ikke kunne kjøre noe mc mer siden salt....piiiip er ute å ordner med veiene våres nå om dagen :evil:

og hva gjør man da jo man koker litt kaffe setter seg ned forran pcèn og surmuler mens man leser reiseblogger av skikkelig kvalitet inne i høstmørket 8)
og dersom noen andre der ute er på let etter en reise blogg med mc ac skikkelig kaliber ta en titt på denne karen skikkelig fin og jeg har bladd meg igjennom begge for han fullførte nemlig de første 800 dagene og startet en ny blogg med de neste 800 dagene :D

http://advrider.com/index.php?threads/a ... ys.801516/

men man må jo ha seg en pause og hva gjør man da.... :lol: ihvertfall jeg har siklet litt på ny mc-dress den siste tiden og det fordi den dressen jeg har kjørt med er min onkel sin ikke det at han har bruk for den akkurat :lol: men, det har jo jeg hatt da :D , men jeg hadde lyst på ny dress av flere grunner som at denne i utgangspunktet ikke er min og jeg kunne tenkt meg noe som ikke lekker inn som en sil så fort det kommer en skvett bløtt fra himmelen og en annen ting noe med muligheter for litt lufting på de skikkelig varme dagene en real helårsdress av god kvalitet var vel det jeg var ute etter....

jeg fant en dress som jeg likte til 5 laken av merke rev-it men denne solgte de kun i bergen og hadde bare igjen fargene oransje med sort og noe hvitt...
jeg var ikke ute etter grilldress fra 80-90 tallet så denne hoppet jeg over da gitt :lol:

så fortsatte jakten videre jeg kikker på rukka og klim og jeg ser på priser og det er da øynene mine triller rundt som på en spillemaskin inni skallen på meg holy moly macaroni for noen priser skulle nesten tro det var kongen selv som hadde sydd den for hånd eller noe :roll:

men jeg sendte allikevel en mail til gutta på lillehammer som selger dressen for og høre om de kunne gi meg en god høstpris og jeg fikk et tilbud det gjorde jeg... men syntes fortsatt det var for dyrt over 15 laken for en mc dress er litt too much for min del...

så tenkte jeg fankern heller får ta en titt på finn.no just for fun for og se om det ligger noe ok ute blant alle de gamle 90 talls stil grilldress style oldschool grandpa dressene som ingen kunne tenkt seg :lol: og jaggu hadde jeg flaks gullhår i ræva :-k det var en som solgte en klim badlands dress kun et steinkast unna husveggen min og han som eide den var samme vekt og høyde som meg også \:D/

jeg er kjappt ute og finner frem røret eller mobilen dahhh lissom :D og plinger på for å høre om det er mulighet for å få tatt en titt avtaler møte og en eventuel pris og dagen etterpå sitter jeg og gliser godtroende om at jeg har gjort et godt kjøp :-k så her tror jeg at jeg var heldig og at tilfeldighetene ville at jeg skulle ha denne dressen for den passet perfekt og var som sagt kun et steinkast unna husveggen min \:D/

så jahhh da er ihverfall ny dress i boks hva faen skal jeg se etter i vinter nåda ????

her er noen bilder måtte jo prøves en gang til så fort jeg kom meg hjem :lol:

Bilde
Bilde
Bilde

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av hakhap »

Hva med denne for neste sesong ?


[video]https://www.youtube.com/watch?v=8BAoW8qKiAM[/video]


:scratch
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Bjerknez »

hakhap skrev:Hva med denne for neste sesong ?


[video]https://www.youtube.com/watch?v=8BAoW8qKiAM[/video]


:scratch
Da kunne selv jeg vært passasjer :lol

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av hakhap »

Går fint å kjøre med en GoldWing [video]https://www.youtube.com/watch?v=ITDoIPJ2mtw[/video]
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av kjellv »

hakhap skrev:Går fint å kjøre med en GoldWing [video]https://www.youtube.com/watch?v=ITDoIPJ2mtw[/video]
Får dem visst med vedfyring også har jeg hørt. Peis! Da kan man jo kjøre til snøen kommer :thumleft

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

noen gullwing blirre ikke da kjøper jeg heller en ving tog du an ?

nei god tid enda så ny sykkel stresser jeg ikke med men tenker og titter på finn.no støtt og stadig :D

Svar