Min vakre Striple - Spectra Blue : )

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Min vakre Striple - Spectra Blue : )

Legg inn av cosmogs »

Triumph Street triple 2014 - Cosmic Green med monodeksel, flyscreen og bellypan. Kjøpt inn for 135k 19/6,og synes det var et godt avslag fra Graarud iom at sykkelen kun hadde vært registrert noen uker og hadde mellom 12 og 13 km på telleren. De 135 inkluderte ekstrautstyret samt omreg og veiavgift. Foreløpig har vi hatt 1000 morsomme km sammen. Iom at jeg ikke har fulgt med på MC utstyr de siste 25 årene har det vært en liten jungel å orientere seg i, og tusenlappene har gått fort til kjøreutstyr og rekvisita.

Svært fornøyd med skinndressen, Dainese Pony C2 bukse og Dainese Laguna Evo jakke. God passform og geniale løsninger. Sikler likevel litt på Rukka Merlin bukse til den nette sum av 10 800,- For vanntett skinn med stor grad av sikkerhet, kvalitet tvers igjennom, reflekterer sollys som demper temp på varme grader, kan man egentlig slå det? Eller for den saks skyld, sette en pris på det...? Forøvrig litt forundret over at ikke Dainese er nevnt oftere på forumet her, jeg er imponert over løsningene.

Shoei GT Air: Den forrige hjelmen min var fra slutten av 80-tallet, det har skjedd ting, gode ting. :D
Svært fornøyd med denne, men etter å ha sett de særdeles elegante Bluetooth kragene fra Schubert angrer jeg kanskje litt på at jeg ikke kjøpte en Schubert S2 samt Bluetooth-greia. Vet det finnes masse løsninger for Shoeien også, men jeg er estetiker (om enn på en litt sær måte) og vil ikke ha dingser stikkende ut av hjelmen min. Likevel så fornøyd med Gt Air`n at jeg ikke bytter med det første. Egentlig skulle jeg ønske jeg kunne fått kjøpt en helt enkel liten Bluetooth mottager med en monohøytaler, uten volumkontroll eller noe, en helt usynlig dings som ganske enkelt sørget for at jeg kunne høre GPS stemmen, for det er den jeg er ute etter.

Boots: TCX X-five plus, varme, tette, komfortable, lette å ta av og på, gjennomtenkte. Fungerer utmerket, men har i etterkant lest at sålene helst bør være sydd på, mens de på mine vel er limt.

Hansker: Smook Plaus, skal være vanntette, javel...? Innkjøp av overtrekksvott står på innkjøpslista. :mk

Har også gått til innkjøp av mer "sivilt" utstyr. Dainese carbonforsterket jeans og TCX X-street sko, veldig greit alternativ når man skal ned til byen for fotballkamp, cafebesøk el. Lindstrand Dundee jakke står øverst på innkjøpslista ift å komplettere det antrekket der.

Abus Granit Detecto X-plus 8077 med alarm gjør at ungene i nabolaget holder seg unna. :D

Nå skal vel denne bloggen omhandle meg og sykkelen i første omgang, men synes det var greit å begynne med å oppsummere litt for å fortelle både andre og meg selv litt hvor jeg "befinner meg" på kartet.

Mange ting jeg lurer på også, tar gjerne imot svar i bloggen. Depotstøtte for eksempel. Er det greit med en slik http://www.alf-graarud-motor.no/MC/Til- ... K-(29-581) til Striple`n og får jeg den opp på den alene fra sidestøtteposisjon...? Er festene spesifikke til Triumphen...?

Triumph comfort seat, funker det og hvordan ser det ut på sykkelen...? Etter 30 mil på min innrømmes det at setet nok kunne vært noe mykere, til tross for at det ser coolt ut. :knegg
Sist redigert av cosmogs den 23 mai 2015, 09:33, redigert 5 ganger totalt.
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Min vakre Striple

Legg inn av AJ »

cosmogs skrev: Triumph comfort seat, funker det og hvordan ser det ut på sykkelen...? Etter 30 mil på min innrømmes det at setet nok kunne vært noe mykere, til tross for at det ser coolt ut. :knegg
Hey :vs og velkommen som loggfører her på MCsiden.no :thumleft .

Kommer helt klart til å følge med på loggføringene her :-) .

Du spør om Triumph comfort seat.
Min forrige sykkel var en Triumph Tiger. Flott og ikke minst sprek kjøremaskin med en brukbar sal. God i utgangspunktet, men nedgradert til brukbar etter at jeg skaffet meg Triumphs originale gel seat, en sal av de virkelig gode for både fører og passasjer.
Utseendemessig helt likt bortsett fra litt mer påkostet trekk.

Så, ja. En komfortsal som antakelig er utstyrt med geléinnlegg i salmaterialet kan i hvert fall jeg anbefale med mine to års erfaring og drøye 40K kjørte km på Triumph Tiger 1050, 2010 mod.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Min vakre Striple

Legg inn av Olav K »

cosmogs skrev:Triumph Street triple 2014 - Cosmic Green med monodeksel, flyscreen og bellypan. Kjøpt inn for 135k 19/6,og synes det var et godt avslag fra Graarud iom at sykkelen kun hadde vært registrert noen uker og hadde mellom 12 og 13 km på telleren. De 135 inkluderte ekstrautstyret samt omreg og veiavgift. Foreløpig har vi hatt 1000 morsomme km sammen. Iom at jeg ikke har fulgt med på MC utstyr de siste 25 årene har det vært en liten jungel å orientere seg i, og tusenlappene har gått fort til kjøreutstyr og rekvisita.

Svært fornøyd med skinndressen, Dainese Pony C2 bukse og Dainese Laguna Evo jakke. God passform og geniale løsninger. Sikler likevel litt på Rukka Merlin bukse til den nette sum av 10 800,- For vanntett skinn med stor grad av sikkerhet, kvalitet tvers igjennom, reflekterer sollys som demper temp på varme grader, kan man egentlig slå det? Eller for den saks skyld, sette en pris på det...? Forøvrig litt forundret over at ikke Dainese er nevnt oftere på forumet her, jeg er imponert over løsningene.

Shoei GT Air: Den forrige hjelmen min var fra slutten av 80-tallet, det har skjedd ting, gode ting. :D
Svært fornøyd med denne, men etter å ha sett de særdeles elegante Bluetooth kragene fra Schubert angrer jeg kanskje litt på at jeg ikke kjøpte en Schubert S2 samt Bluetooth-greia. Vet det finnes masse løsninger for Shoeien også, men jeg er estetiker (om enn på en litt sær måte) og vil ikke ha dingser stikkende ut av hjelmen min. Likevel så fornøyd med Gt Air`n at jeg ikke bytter med det første. Egentlig skulle jeg ønske jeg kunne fått kjøpt en helt enkel liten Bluetooth mottager med en monohøytaler, uten volumkontroll eller noe, en helt usynlig dings som ganske enkelt sørget for at jeg kunne høre GPS stemmen, for det er den jeg er ute etter.

Boots: TCX X-five plus, varme, tette, komfortable, lette å ta av og på, gjennomtenkte. Fungerer utmerket, men har i etterkant lest at sålene helst bør være sydd på, mens de på mine vel er limt.

Hansker: Smook Plaus, skal være vanntette, javel...? Innkjøp av overtrekksvott står på innkjøpslista. :mk

Har også gått til innkjøp av mer "sivilt" utstyr. Dainese carbonforsterket jeans og TCX X-street sko, veldig greit alternativ når man skal ned til byen for fotballkamp, cafebesøk el. Lindstrand Dundee jakke står øverst på innkjøpslista ift å komplettere det antrekket der.

Abus Granit Detecto X-plus 8077 med alarm gjør at ungene i nabolaget holder seg unna. :D

Nå skal vel denne bloggen omhandle meg og sykkelen i første omgang, men synes det var greit å begynne med å oppsummere litt for å fortelle både andre og meg selv litt hvor jeg "befinner meg" på kartet.

Mange ting jeg lurer på også, tar gjerne imot svar i bloggen. Depotstøtte for eksempel. Er det greit med en slik http://www.alf-graarud-motor.no/MC/Til- ... K-(29-581) til Striple`n og får jeg den opp på den alene fra sidestøtteposisjon...? Er festene spesifikke til Triumphen...?

Triumph comfort seat, funker det og hvordan ser det ut på sykkelen...? Etter 30 mil på min innrømmes det at setet nok kunne vært noe mykere, til tross for at det ser coolt ut. :knegg
:vs :vs Og grattis med lekker sykkel!!
Comfort sal er vel det første og viktigste ekstrautstyret du bør ha på en Street Triple, om du har tenkt deg lengre enn pølsekiosken på hjørnet. Jeg er storfornøyd med min :thumleft
Ønsker deg lykke til med mange deilige mil på Street Triple :prop:
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Min vakre Striple

Legg inn av cosmogs »

Takk gutter! Åpenbart en god løsning med comfort seat, og da er det vel egentlig ingen grunn til å ikke bestille dette? http://www.ebay.com/itm/2013-TRIUMPH-ST ... cb&vxp=mtr

Var først usikker på om dette var ren erstatning for originalsetet som sitter på, iom at det er helt likt. Men dette er det som er oppgitt til comfort seat i ekstrautstyrslisten for Striple, og om man konfigurerer sykkelen på Triumph sine sider, gir ikke CS noe annet visuelt uttrykk enn standardsete. Så hvorfor kunne de ikke bare satt de på alle sammen fra fabrikk...? :P :p

Blir ikke det aller første ekstragreiene jeg har anskaffet. Tailtidy og quickshift er på vei. ;-)
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Min vakre Striple

Legg inn av LordShaft »

BILDER :yeyeye

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Min vakre Striple

Legg inn av cosmogs »

Kommer bilder så snart jeg har fått tail tidy, og mud guard bak. :roll
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Min vakre Striple

Legg inn av Olav K »

cosmogs skrev:Kommer bilder så snart jeg har fått tail tidy, og mud guard bak. :roll
Hvordan ser denne ut, jeg leiter og leiter etter en "mud guard" som ligner på de som BMW GS eller Ducati Multistrada har :scratch :-k
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Min vakre Striple

Legg inn av cosmogs »

Olav K skrev:
cosmogs skrev:Kommer bilder så snart jeg har fått tail tidy, og mud guard bak. :roll
Hvordan ser denne ut, jeg leiter og leiter etter en "mud guard" som ligner på de som BMW GS eller Ducati Multistrada har :scratch :-k
Valgte den originale fra Triumph. Har kanskje litt "kjedelig" design, men jeg synes totalinntrykket er kledelig. Er på jobb og har verken tid eller tilgang på bilder. Men om du søker "moulded mud guard street triple" på eBay finner du en rekke alternativer. Plast eller karbon, fritt valg. Trenger neppe å fortelle deg det, men vær obs på årsmod. :knegg
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Min vakre Striple

Legg inn av cosmogs »

Nettopp kjørt meg en nydelig 10mils tur i go`været. Men hjelp! Eller nesten hjelp. Fikk et lite sjokk i dag tidlig. Sykkelen står parkert på god gammel, godt nok drenert asfalt. Hel og grei asfalt, uten sprekker etc. Likevel har altså solen varmet opp asfalten nok til at sidestøtten hadde laget et stort og godt hull. Kanskje ca 4 x 4 cm omkrets og 2 - 3 cm dypt. Vet ikke om den hadde fortsatt å synke eller når/ om sykkelens vippepunkt ville blitt nådd, men definitivt en liten vekker likevel. Har en sånn mammutfot-ting for parkering på grus, og den har nå fått sin dåp også på asfalt. Scary :terge
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Kriega US tail pack montert

Legg inn av cosmogs »

Fikling og fomling, men i mål.
Begeistret over disse:

Diskret festemekanisme (ønsket ikke noe rammeverk montert)
Vanntette
Solide (10 års garanti)
Modulbaserte - har nå en 10l og en 20l, kan brukes sammen eller hver for seg.
(ønsker meg raskt ytterligere 2 x 10l? Kan festes oppå eller på sidene, fleksibelt system)
Når det brukes som combo kan man fjerne hele riggen sammensatt.
De er stilige, for pokker! Anskaffelsen av dissse var et resultat av grundig research, kan ikke pr i dag se at det finnes bedre alternativer for nakne og R sykler. :jada:
bilde 3.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Min vakre Striple

Legg inn av LordShaft »

Etter nøye studering av bak salen min har jeg også slike hemper ferdig montert.... Mulig dette er en bedre løsning. Er ekstremt fornøyd med løsningene til kriega. De som skal henge ut på siden, har du de? Som du kan legge ut bilde av?

Sony Z2

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Min vakre Striple

Legg inn av JohnnyTh »

cosmogs skrev:Nettopp kjørt meg en nydelig 10mils tur i go`været. Men hjelp! Eller nesten hjelp. Fikk et lite sjokk i dag tidlig. Sykkelen står parkert på god gammel, godt nok drenert asfalt. Hel og grei asfalt, uten sprekker etc. Likevel har altså solen varmet opp asfalten nok til at sidestøtten hadde laget et stort og godt hull. Kanskje ca 4 x 4 cm omkrets og 2 - 3 cm dypt. Vet ikke om den hadde fortsatt å synke eller når/ om sykkelens vippepunkt ville blitt nådd, men definitivt en liten vekker likevel. Har en sånn mammutfot-ting for parkering på grus, og den har nå fått sin dåp også på asfalt. Scary :terge
Den hadde nok forts synke hvis bakken var myk nok. Jo mer den lener seg over jo mer vekt legger sykkelen på sidestøtten.
Selv har jeg alltid en liten plate med til å legge under støtta. Glemmer jeg den så klemmer jeg flat en brusboks eller noe lignende. Eller finner et sted med brostein å parkere.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Min vakre Striple

Legg inn av LordShaft »

JohnnyTh skrev:
cosmogs skrev:Nettopp kjørt meg en nydelig 10mils tur i go`været. Men hjelp! Eller nesten hjelp. Fikk et lite sjokk i dag tidlig. Sykkelen står parkert på god gammel, godt nok drenert asfalt. Hel og grei asfalt, uten sprekker etc. Likevel har altså solen varmet opp asfalten nok til at sidestøtten hadde laget et stort og godt hull. Kanskje ca 4 x 4 cm omkrets og 2 - 3 cm dypt. Vet ikke om den hadde fortsatt å synke eller når/ om sykkelens vippepunkt ville blitt nådd, men definitivt en liten vekker likevel. Har en sånn mammutfot-ting for parkering på grus, og den har nå fått sin dåp også på asfalt. Scary :terge
Den hadde nok forts synke hvis bakken var myk nok. Jo mer den lener seg over jo mer vekt legger sykkelen på sidestøtten.
Selv har jeg alltid en liten plate med til å legge under støtta. Glemmer jeg den så klemmer jeg flat en brusboks eller noe lignende. Eller finner et sted med brostein å parkere.
:thumleft :thumleft

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Min vakre Striple

Legg inn av cosmogs »

LordShaft skrev:Etter nøye studering av bak salen min har jeg også slike hemper ferdig montert.... Mulig dette er en bedre løsning. Er ekstremt fornøyd med løsningene til kriega. De som skal henge ut på siden, har du de? Som du kan legge ut bilde av?

Sony Z2
Har en 10liter, som jeg i første rekke kommer til å ha på toppen, men som like gjerne kan være en av to festet på siden. Skal feste den på siden og legge ut bilder så snart jeg får anledning. Ellers er det mye gode bilder på http://www.kriega.com/categories/bike-packs/" onclick="window.open(this.href);return false; hjemmesiden til Kriega, samt mye ute på nett. Når jeg leser triumphrat.net forumet, fremstår det som rimelig klart at Kriega nesten har sin egen lille menighet. Finner det forunderlig at ingen har vett på å importere dem til Norge...? :scratch
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

En vakker lang dag i solen

Legg inn av cosmogs »

Tidlig oppe i dag. Fridag, go`vær, og en liten godsak liggende å vente på meg hos Graarud, kan man forlange særlig mer...? :D
1,5 time rolig tempo ned til Graarud, fikk hentet og montert Triumph skjermsaken "rear hugger." Synes den er cool, fremhever sykkelens naturlige linjer. Veldig enkel og grei montering. Vet at på de tidligere striplene måtte man av med bakhjulet og rote med bremseslanger etc for å få den på. Triumph har tydeligvis tatt tilbakemeldinger på alvor og har produsert en "idiotsikker" greie. 10 minutters jobb og som det helt enkelt ikke er mulig å montere feil. I tillegg ble jeg oppmerksom på http://www.triumphinstructions.com/default.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;. På den nettsiden er det bare å taste inn delenr, så får man en grundig veiledning til montering. Smart! :thumleft

Når jeg først var innom Graarud plukket jeg opp regntrekk til hanskene mine, samt bobbins og depot støtte til bakhjul. Depotstøtten blir sendt pr post, og alltid hyggelige Graarud sender den uten å ta noe ekstra for frakt. Verdsettes! \:D/

Sarpsborg inkluderer alltid en tur over svenskegrensa, og jeg forsøker overbevise meg selv om at nikotinbesparelsen finansierer MCshoppingen. Jeg lykkes sånn passe med det. :knegg

Ble skrekkelig varmt utover dagen, og jeg forbanner Motosport for at de fremdeles ikke har sendt meg sommerjakken og sommerhanskene mine. Bestilt og betalt for 5 dager siden, det kan da ikke være så vanskelig å pakke og sende to ting de skal ha på lager...?

Kjørte et stykke sammen med en annen MC de siste kilometerne mot Drammen. Må innrømme at det er lett å la seg oppildne, og hadde noen morsomme (men fullt forsvarlige) forbikjøringer. Jeg roet meg imidlertid ned mens han andre duden virkelig tråkket til og det er jo utrolig sjarmerende med turtall på 12 - 13 tusen. Han ventet tilsynelatende på meg og gjorde en liten "oppvisning" med å tråkke til og dra en wheelie i 80 - 90 km/t. Jeg burde være for gammel til å la meg imponere, men... :lol
bilde-4.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Svar