Min vakre Striple - Spectra Blue : )

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Sv: Min vakre Striple

Legg inn av cosmogs »

LordShaft skrev:Og er igrunn langt mer fornøyd med disse (vanntett) enn sw motech sine sidevesker, som ikke er vanntett...
Lurer på om en slik 20 liter vil passe greit bakpå hekken av sykkelen min eller om den blir i overkant stor.
Tenkte på den 20 + 10 komboen selv... Da kan jeg velge litt mer på kortere turer. De andre sideveskene må du liksom enten kjøre med eller ikke :roll

Er utrolig fornøyd med finish og kvalitet på kriega rumpetasken jeg har. Selv om den blir litt liten til å ta med seg det mest nødvendige i :knegg



Sony Z2
Holder til i Drammen, så litt langt unna Bergen ift å sjekke Kriega`n på BMW`n. Men "konsensus" der ute i MC forum verden, er at 20 L passer utmerket på det som er av nakne og Rrrr`r, mens 30L blir litt vel stor. :D
(Som nevnt - de kan legges på tvers også, men det er ikke særlig stilig, dessuten mister man da muligheten til å ha en 10L på hver side, samt en på toppen om man vil - for de riktig lange turene! :prop: )

Nå skal det sies at jeg stort sett har frekventert Triumph-forumene. Men før jeg kjøpte Kriegaene sjekket jeg et hav av div diskusjoner om det meste av bagasje, og det var mye godt som ble sagt fra de fleste MC-leire. Her har du en spesifikk tråd om Kriega US 20 fra BMW S1000RR forum, delte meninger, så greit å få med både pro og cons. Det sies i tråden at enkelte har funnet det nødvendig å dekke til under for å unngå riper. Rimelig sikker på at det omhandler eldre utgaver av Kriegaer, for nå er det myk gummi-mesh under. At bagene løsner under kjøring - vel, da har man ikke gjort jobben ordentlig! ;-)

http://www.s1000rrforum.com/forum/bmw-s ... lpack.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Søkte etter bilder av din sykkel med US 20, men fant faktisk ingen! Men søker du Kriega US 20 vil du finne massevis av bilder eller videoer med Kriega på en rekke modeller. Om man ikke vil ha stativ og braketter bak der, og samtidig ønsker en praktisk løsning som også ser svært bra ut - ser ikke et eneste seriøst alternativ. :D
For meg var iallefall Kriega veien å gå, og definitivt den løsningen som kommer til å bli med meg videre uansett sykkel. :thumleft

Revzilla kåret forøvrig Kriega US serien til "Årets MC produkt 2012"
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Min vakre Striple

Legg inn av cosmogs »

LordShaft skrev:Bare glem det, det er jo ikke noe å diskutere... Bestiller. Sett en del bilder på nettet nå. 20 literen er definitivt ikke for stor.
Blir kjøp dette, glad jeg skummet gjennom bloggen din igjen!

Sony Z2
Hehe, og her skriver jeg det lange svaret mens du bestemmer deg! :thumleft
Håper du blir fornøyd, og kan egentlig ikke tenke meg at du ikke skal bli det. Om du angrer - er jeg i markedet for en 10L til. Ikke noe som haster, men som sagt, etterhvert - for de ordentlig lange turene. :knegg
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Min vakre Striple

Legg inn av cosmogs »

Olav K skrev: Da får du plass til både tannkost og noen bokser Erdinger da?:) Jeg er misfornøyd med mine tank og sidevesker, glidelåsene er for dårlige. Så blir å skaffe noe nytt, men tror (bare tror, for jeg er jo Kongen av dårlig impulskontroll) jeg bruker vinteren på å se meg rundt etter nye veskeløsninger :thumleft Bare synd å bruke over 2000 spenn på vesker som ikke holder ett år engang :[-X
Bare hvisker et eneste ord: "Kriega" :roll
Sjekk triumphrat.net forumet, hva Striple-eierne sier, sjekk designet, tenk vanntett og ingen braketter, cleant - ohlala. :thumleft
http://www.triumphrat.net/gtsearch.php? ... 2658165j12" onclick="window.open(this.href);return false;

PS: Kriega har 10 års garanti :D
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Min vakre Striple

Legg inn av LordShaft »

Det er nok mye sant i det du sier... De gjør ikke jobben riktig når de fester de. Klart, legger du en laptop eller bok i bunnen av 20 literen kan jeg tenke meg at vinkelen på setet er litt ugunstig. Men min blir brukt bak for å eventuelt transportere klær og myke gjenstander. Da vil nok baggen sette seg bedre. Er den litt bred, legger jeg bare på litt film på de utsatte områdene... Som jeg allerede har under salen over bakdekket og på siden av tanken.
Det ser langt penere ut enn mye annet pluss at du kan utvide betraktelig om jeg velger å gå for en mer traktor preget sykkel om et par år :knegg

Takker for utfyllende svar. Å transportere utstyr osv på sykkel er aldri helt ideelt på R sykkel, men dette er definitivt den smarteste løsningen jeg har kommet over selv :thumleft

Sony Z2

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Min vakre Striple

Legg inn av cosmogs »

LordShaft skrev:Det er nok mye sant i det du sier... De gjør ikke jobben riktig når de fester de. Klart, legger du en laptop eller bok i bunnen av 20 literen kan jeg tenke meg at vinkelen på setet er litt ugunstig. Men min blir brukt bak for å eventuelt transportere klær og myke gjenstander. Da vil nok baggen sette seg bedre. Er den litt bred, legger jeg bare på litt film på de utsatte områdene... Som jeg allerede har under salen over bakdekket og på siden av tanken.
Det ser langt penere ut enn mye annet pluss at du kan utvide betraktelig om jeg velger å gå for en mer traktor preget sykkel om et par år :knegg

Takker for utfyllende svar. Å transportere utstyr osv på sykkel er aldri helt ideelt på R sykkel, men dette er definitivt den smarteste løsningen jeg har kommet over selv :thumleft

Sony Z2
Jeg kjenner 20L i ryggen når den er full, men det er ikke ubehagelig. Jeg bare kjenner at den er der og tenker at andre betaler ekstra for ryggstøtte. :knegg

Ideellt sett hadde de 2 bakerste web loopene (som de så fint heter) vært festet enda litt lenger bak på sykkelen min, men slik den er konstruert lar ikke det seg gjøre uten omfattende inngrep. Helt uaktuelt, og som sagt - har det veldig greit slik de sitter. Hadde det originale skiltfestet i 20L på vei hjem fra Graarud i går, 40 cm langt - gikk helt fint. :thumleft
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Min vakre Striple

Legg inn av LordShaft »

Har du sett de stroppene de har, for folk som ikke har slike hemper i salen sin eller har eldre type vesker? Disse legger du bare under salen og kan justere akkurat som du selv vil... Kanskje dette kan være en bedre løsning for deg?

Sony Z2

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Min vakre Striple

Legg inn av cosmogs »

LordShaft skrev:Har du sett de stroppene de har, for folk som ikke har slike hemper i salen sin eller har eldre type vesker? Disse legger du bare under salen og kan justere akkurat som du selv vil... Kanskje dette kan være en bedre løsning for deg?

Sony Z2
Ja har sett dem, men som sagt - er strålende fornøyd med tingenes tilstand. :-)
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Min vakre Striple

Legg inn av LordShaft »

Ja men Ka e det då :lol
Ja fikk mail nå, 12 dager til ny forsendelse er forventet på lager. Så da blir det bestilling når de har den inne. De skulle sende mail med en gang produktene var på lager. Overrasket over at jeg fikk så kjapt svar og grei behandling :thumleft

Sony Z2

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Min vakre Striple

Legg inn av cosmogs »

For de som lurer: Det går utmerket fint å frakte en standard kakeform i en Givi 25L tankveske.
Motorsykkelfraktet Key Lime Pai - en garantert vinner! :thumleft
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6966
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Min vakre Striple

Legg inn av Jompa »

cosmogs skrev:For de som lurer: Det går utmerket fint å frakte en standard kakeform i en Givi 25L tankveske.
Motorsykkelfraktet Key Lime Pai - en garantert vinner! :thumleft
Tar du imot bestilling ??
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Min vakre Striple

Legg inn av cosmogs »

Jompa skrev:
cosmogs skrev:For de som lurer: Det går utmerket fint å frakte en standard kakeform i en Givi 25L tankveske.
Motorsykkelfraktet Key Lime Pai - en garantert vinner! :thumleft
Tar du imot bestilling ??
Klart jeg gjør! Man kan jo spørre seg om Key Lime paien er verd frakten til Alta...?
Svaret: Selvsagt er den det! :jada:
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Min vakre Striple

Legg inn av cosmogs »

Her har det vært stille lenge...har vært lite på forumet siste halvåret + :prf
Men sesongen er godt i gang, og enkelte oppgraderinger er på vei.

I fjor fikk Joybug`n tail tidy, quickshift og rear hugger.
Årets oppgraderinger er nettopp bestilt:
SC project conic silencer via JanK her på forumet og korte Triumph hendler fra Graarud.
Gleder meg som et lite barn, og regner med at det skal være en rimelig grei affære å montere begge deler?
Føler meg litt grønn på feltet, men har tro på at dette skal gå. :-k
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Min vakre Striple

Legg inn av Bjerknez »

Dæven cosmogs. Vi som har så flotte sykler må jo treffes for en kaffe en dag! :thumleft
Bor jo ikke mer enn ca. 10 mil unna deg heller :mk

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Min vakre Striple

Legg inn av Zadnez »

Jeg har også bestilt SC project fra JanK, får den forhåpentligvis til uka. To med Street tripple på forumet, herregud da blir det mye skryt :vs
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Min vakre Striple

Legg inn av Tommas »

Du får slenge deg med på Tyrigrava på onsdag Cosmogs :prop:

Svar