Min vakre Striple - Spectra Blue : )

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Min vakre Striple

Legg inn av cosmogs »

En del førstegangs i dag. Første gang jeg har brukt depotstøtten, gruet meg litt men både løft og ned men det gikk helt kontrollert og strøkent. Strammet kjedet for første gang, veldig greit det også etter råd og tips her inne. Var trolig i overkant petimeter ift bruk av skyvelær for å få det helt helt helt helt helt helt helt helt helt helt helt helt helt helt helt helt helt helt helt helt helt helt helt helt helt helt helt helt helt helt likt på begge sider.

Men kjedet er nå godt i komfortsonen, og dessuten - det er rent og nysmurt, ser ut som nytt igjen. Merkelig, men det var overraskende tilfredsstillende å se det skinne igjen. Burde nesten tatt et bilde, men det er simpelthen for varmt til at jeg orker å gå de meterne ekstra akkurat nå. :-)å
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Min vakre Striple

Legg inn av cosmogs »

Det er go'vær, og jeg har nettopp kjørt ned til Graarud for service, montering av tail tidy og quickshift - blir stas! :D
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Min vakre Striple

Legg inn av cosmogs »

R & G Tail tidy montert, synes forskjellen estetisk er enorm! Hvem er det som fant på at det skal være sånne langtutsikkende ting bak der...? Vurderte noen små led-blinklys også, men liker egentlig designet på de originale. Synes de stikker litt frekt ut, nærmest breier seg litt. Ble iallefall til at jeg beholdt dem for denne gang, så får tiden vise. Har også et bevisst forhold til at jeg ikke skal shoppe meg helt vekk fra den sykkelen jeg umiddelbart falt så pladask for.

Triumph Quickshift montert, og hey - dette er gøy! Dette er veldig gøy, tror nesten man må si...skummelt gøy. Vanvittig å aksellere, kjørte vel av og på E6 3 ganger ekstra i dag på vei hjem, bare for å kjenne litt på draget. :thumleft
bilde-7.JPG
bilde-3.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Min vakre Striple

Legg inn av Olav K »

Det ser MYE bedre ut med en liten tail tidy, selv har jeg en plan om å få ryddet helt opp under rumpa på sykkelen, men det blir et vinterprosjekt.
Hvilken tankveske er det du har? Min orginale Triumph tankveske sliter med for dårlige glidelåser, så jeg skal ja en ny, og så stor som mulig.
Og har du planer om å skaffe deg en slip on, i stedet for den digre orginale lyddemperen, som (i mine øyne) ikke akkurat kler sykkelen?
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Min vakre Striple

Legg inn av LordShaft »

Kan se ut som det er givi vesker han han har :-k

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Min vakre Striple

Legg inn av cosmogs »

Olav K skrev:Det ser MYE bedre ut med en liten tail tidy, selv har jeg en plan om å få ryddet helt opp under rumpa på sykkelen, men det blir et vinterprosjekt.
Hvilken tankveske er det du har? Min orginale Triumph tankveske sliter med for dårlige glidelåser, så jeg skal ja en ny, og så stor som mulig.
Og har du planer om å skaffe deg en slip on, i stedet for den digre orginale lyddemperen, som (i mine øyne) ikke akkurat kler sykkelen?
Takk, tail tidy er rett og slett det eneste "must-have" på omtrent alle sykler! :thumleft

Har Givi tankveske, easylock-systemet. Synes det er særdeles praktisk, bare å klipse av og på med et enkelt grep. Man får veskene fra 4L (akkurat plass til lommelerke, visakort og solbriller : ) og opp til den største på 25L (XS306 er vel modellbetegnelsen).
Kjøpte 25L først, og siden jeg likte den så godt kjøpte jeg 15L også... :P :p
15L var den jeg hadde på tur i dag og det er utrolig hva man får med. Begge er noe utvidbare i høyden. De er dessverre ikke vanntette, men det følger med regntrekk som passer fint i den ene sidelommen og det er kjapt og greit å sette på. Fordelen med at den ikke er vanntett er selvsagt at man da setter på trekket når det regner, så slipper man at det blir så inn i $"#&/)=?+ møkkete. \:D/

Platen de hviler på er av stiv plast, så de legger seg ikke like pent over tanken som bagster-trekkene. Synes likevel fordelene klart oppveier ulempene og jeg ville valgt Givi veskene 100 av 100 ganger. Viktig å huske på at du også må ha festeringen som skrus på tanklokket (bytter 4 av skruene som holder tanklokket på plass) og som er dedikert Triumph.

Som f. eks denne:
http://www.alf-graarud-motor.no/MC/Til-sykkelen-(mc" onclick="window.open(this.href);return false;)/Bagasje/FESTESETT-FOR-EASY-LOCK-(BF02)?overcatid=6
Ser at nyere Striple ikke er oppgitt der, men er rimelig sikker på at det er denne man skal ha (BF02).

Sikkert ikke alle som vil ha den braketten montert på tanklokket sitt, men jeg synes det er helt greit, kommer greit frem av bildet:
bilde-8.JPG
Eksos ja, hehe, må innrømme at jeg som oftest synes eksos-design trekker de fleste sykler ned. For meg er det frekke fete originalanlegget på Striple`n en av de tingene som trekker designen opp! :D Mulig jeg bytter til et effektanlegg (bare på gøy, noe må man vel få gjort ifm vinterlagring...? :-k ) en dag, men da blir det det Arrowanlegget som er relativt likt det originale.

Hver sin smak, right..? :knegg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Min vakre Striple

Legg inn av Olav K »

cosmogs skrev:Eksos ja, hehe, må innrømme at jeg som oftest synes eksos-design trekker de fleste sykler ned. For meg er det frekke fete originalanlegget på Striple`n en av de tingene som trekker designen opp! :D Mulig jeg bytter til et effektanlegg (bare på gøy, noe må man vel få gjort ifm vinterlagring...? :-k ) en dag, men da blir det det Arrowanlegget som er relativt likt det originale.

Hver sin smak, right..? :knegg
:thumleft
Helt enig, der alle tenker likt, tenkes det ikke mye..sa en vis mann engang. Jeg er storfornøyd med min SC Project slip on, både med tanke på lyd og vekt og ikke minst utseende.
Det jeg er minst fornøyd med er at sykkelen (med tail tidy montert) kaster mye dritt. Jeg ser Rizoma har en frekkkkk og lekker løsning til Speed Triple, men den har jo enkelt sving og er ikke direkte kompatibel med mitt behov. Så skal bruke vinteren til å finne en løsning på dette :-)å :-)å
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Min vakre Striple

Legg inn av cosmogs »

Olav K skrev: Jeg er storfornøyd med min SC Project slip on, både med tanke på lyd og vekt og ikke minst utseende.
Det jeg er minst fornøyd med er at sykkelen (med tail tidy montert) kaster mye dritt. Jeg ser Rizoma har en frekkkkk og lekker løsning til Speed Triple, men den har jo enkelt sving og er ikke direkte kompatibel med mitt behov. Så skal bruke vinteren til å finne en løsning på dette :-)å :-)å
Kom igjen, når man skryter av potta si - er man forpliktet til å kaste frem et bilde! :vs

Har du en link eller et bilde til den Rizoma-tingen til Speed? Antar det handler om en eller annen skjerm-sak iom at kastingen blir nevnt, men har ikke helt taket på hva du faktisk snakker om, og er dum (eller klok) nok til å innrømme det. :thumleft
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Min vakre Striple

Legg inn av Olav K »

cosmogs skrev:
Olav K skrev: Jeg er storfornøyd med min SC Project slip on, både med tanke på lyd og vekt og ikke minst utseende.
Det jeg er minst fornøyd med er at sykkelen (med tail tidy montert) kaster mye dritt. Jeg ser Rizoma har en frekkkkk og lekker løsning til Speed Triple, men den har jo enkelt sving og er ikke direkte kompatibel med mitt behov. Så skal bruke vinteren til å finne en løsning på dette :-)å :-)å
Kom igjen, når man skryter av potta si - er man forpliktet til å kaste frem et bilde! :vs

Har du en link eller et bilde til den Rizoma-tingen til Speed? Antar det handler om en eller annen skjerm-sak iom at kastingen blir nevnt, men har ikke helt taket på hva du faktisk snakker om, og er dum (eller klok) nok til å innrømme det. :thumleft
Skryter ikke av potta mi, men JEG er happy... :knegg
a5e9atut.jpg
Link til Rizoma delene er:

http://www.rizoma.com/universal/license ... 50462990-R" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.rizoma.com/universal/mixed/z ... 50462990-R" onclick="window.open(this.href);return false;

For å få det til å matche på Striplen må det nok litt arbeid til men jeg skal aliere meg med en maskinarbeider, og kjøpe noen ekstra deler til Striplen min :prf Viktig å ha en plan, og ha trua på den :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Min vakre Striple

Legg inn av cosmogs »

Olav K skrev:Jeg er storfornøyd med min SC Project slip on, både med tanke på lyd og vekt og ikke minst utseende.
Det jeg er minst fornøyd med er at sykkelen (med tail tidy montert) kaster mye dritt. Jeg ser Rizoma har en frekkkkk og lekker løsning til Speed Triple, men den har jo enkelt sving og er ikke direkte kompatibel med mitt behov. Så skal bruke vinteren til å finne en løsning på dette :-)å :-)å
Ok, jeg innrømmer det, potta di får meg til å gruble litt videre, det er faktisk svært lekkert! :notworthy:
Ekstra cudos for at stålet ser ut som stål og ikke er "carbon-farget." Har vel like sansen for carbon jeg som enhver annen, men er ikke udelt begeistret for stash, plastikk eller annet, som "ser ut som" carbon. Kanskje jeg er litt sær...? :jada:

Rizomagriene er veldig veldig frekke - på en ordentlig god måte! Nå skjønner jeg mer hva du mente med å rydde totalt under setet, og jeg støtter deg på den måten kun vi Striple-eiere kan støtte hverandre. Hvilket vil si ganger 3...? :knegg

Den kan du selvsagt ha på begge sider, så det handler vel egentlig kun om å velge side og gå for det. Når jeg ser hva kyndige får til av customisering, skal dette være en grei sak for de rette hender. Hehe, har du lest tråden til hollenderen som er på vei til Norge...? Han kan helt sikkert hjelpe deg m å få dette i havn! :prop:

edit: er det den øverste her du har...?
http://www.sc-projectshop.com/cat_prodotto.php?id=292" onclick="window.open(this.href);return false;

Og er det så enkelt at det bare er å skru den gamle av og den nye på...? Ingen remapping eller annet elektronisk dill..?
Fristende, låter gromt iflg YouTube, 3,7 kg vektreduksjon (den mest kostnadseffektive vektreduksjonen ville garantert vært å slanke meg selv noen kg :P :p ), så det er vel nesten bare å bestemme seg for farge...? :D
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Min vakre Striple

Legg inn av Olav K »

Ja jeg har flere muligheter mtp maskinering, bla hender det jo en gang iblandt at noen har ledig tid her offshore :prf time will show :thumleft
Den løsningen vil isåfall bli litt unik for men Striple da, litt kjekkere å vise den fram :knegg

jeg har ikke remappet etter jeg monterte Slip on potta, det var ikke nødvendig iflg produsenten. Jeg har den øverste ja, matt rustfritt stål med carbon endestykke

Edit: Du har jo også "Werkes GP" slip on, er frekk den også :yeyeye
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Min vakre Striple

Legg inn av cosmogs »

Vært ute på en liten kjøretur i dag, akkurat passe temperatur, nydelig! :thumleft
Runda 200 kjørte mil siden 19. juni, og la det være sagt klart og tydelig:

Jeg elsker min vakre Striple! :yahoo

Hadde en liten fotosession på bryggekanten. Innrømmer glatt at jeg ikke helt er "fotograf-materiale." Ser jo i ettertid at tingene kunne vært gjort litt bedre, unngått den redningsbøya og sørget for at speilet ikke går i ett med hjelm etc. Men - slik ser den altså ut:
bilde-9.JPG
bilde-10.JPG
bilde-11.JPG
bilde-12.JPG
bilde-13.JPG
bilde-14.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Sv: Min vakre Striple

Legg inn av LordShaft »

cosmogs skrev:Fikling og fomling, men i mål.
Begeistret over disse:

Diskret festemekanisme (ønsket ikke noe rammeverk montert)
Vanntette
Solide (10 års garanti)
Modulbaserte - har nå en 10l og en 20l, kan brukes sammen eller hver for seg.
(ønsker meg raskt ytterligere 2 x 10l? Kan festes oppå eller på sidene, fleksibelt system)
Når det brukes som combo kan man fjerne hele riggen sammensatt.
De er stilige, for pokker! Anskaffelsen av dissse var et resultat av grundig research, kan ikke pr i dag se at det finnes bedre alternativer for nakne og R sykler. :jada:
bilde 3.JPG
Hvor er det du holder til i landet? Sitter å slår ihjel litt tid på YouTube og internettet.... Og er igrunn langt mer fornøyd med disse (vanntett) enn sw motech sine sidevesker, som ikke er vanntett...
Lurer på om en slik 20 liter vil passe greit bakpå hekken av sykkelen min eller om den blir i overkant stor.
Tenkte på den 20 + 10 komboen selv... Da kan jeg velge litt mer på kortere turer. De andre sideveskene må du liksom enten kjøre med eller ikke :roll

Er utrolig fornøyd med finish og kvalitet på kriega rumpetasken jeg har. Selv om den blir litt liten til å ta med seg det mest nødvendige i :knegg



Sony Z2

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Min vakre Striple

Legg inn av LordShaft »

Bare glem det, det er jo ikke noe å diskutere... Bestiller. Sett en del bilder på nettet nå. 20 literen er definitivt ikke for stor.
Blir kjøp dette, glad jeg skummet gjennom bloggen din igjen!

Sony Z2

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Min vakre Striple

Legg inn av Olav K »

LordShaft skrev:Bare glem det, det er jo ikke noe å diskutere... Bestiller. Sett en del bilder på nettet nå. 20 literen er definitivt ikke for stor.
Blir kjøp dette, glad jeg skummet gjennom bloggen din igjen!

Sony Z2
Da får du plass til både tannkost og noen bokser Erdinger da?:) Jeg er misfornøyd med mine tank og sidevesker, glidelåsene er for dårlige. Så blir å skaffe noe nytt, men tror (bare tror, for jeg er jo Kongen av dårlig impulskontroll) jeg bruker vinteren på å se meg rundt etter nye veskeløsninger :thumleft Bare synd å bruke over 2000 spenn på vesker som ikke holder ett år engang :[-X
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar