Haymaker

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Haymaker

Legg inn av Haymaker »

Hei alle sammen :vs

Som mc-frelst har jeg altså forvillet meg inn på dette forumet.
Det virker som det er en haug med vettige folk her og tenkte jeg derfor skulle starte en liten Bikerlogg.

Etter å ha vandret på denne planeten i 25 år, bestemte jeg meg for å ta tunglappen i år 2014.
Det er en avgjørelse jeg ikke angrer et sekund på :-)

Min erfaring med mc er diverse runder i skogen på ulike mopeder som barn (ja du leste rett). Samt noe prøvekjøring av tungsykler. For å gjøre det litt kort så gikk jeg til anskaffelse av en Suzuki GSR600 2007-mod for omtrent 1 mnd siden, og er storfornøyd! Er bosatt i Tromsø for øyeblikket og tenkte jeg skulle legge ut noen bilder og info om sykkelen, prosjekter mm.
Sist redigert av Haymaker den 01 jun 2015, 01:48, redigert 5 ganger totalt.

Brukeravatar
Staven
Innlegg: 174
Registrert: 02 apr 2014, 21:36
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 600 k6
Sted: Hadeland

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av Staven »

Velkommen til forumet.. Og grattis med lappen :)

Så godt som samme sykkel som meg å jo :)
Hadeland. Suzuki Gsxr 600 2006

2014 - 8800km
2015 - venter!!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37838
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av AJ »

Så bra at du fant MCsiden :thumleft !
Velkommen hit, Haymaker :vs Og gratulerer med lappen!

Satser på at du får mange "følgere" på bloggen din!
Vi ser fram til bilder og mer skriftlig om dine MC-erfaringer :prf .

Og er det noe du lurer på er det are å spørre. Massevis av flinke og kunnskapsrike folk her inne :janikk
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av LordShaft »

Velkommen skal du være ;-) hold oss oppdatert og post bilder :thumleft

Sony Z2

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av Haymaker »

Staven skrev:Velkommen til forumet.. Og grattis med lappen :)

Så godt som samme sykkel som meg å jo :)
Mange takk!
Nesten samme, min er nok en litt nedtunet nakenversjon :thumleft
AJ skrev:Så bra at du fant MCsiden :thumleft !
Velkommen hit, Haymaker :vs Og gratulerer med lappen!

Satser på at du får mange "følgere" på bloggen din!
Vi ser fram til bilder og mer skriftlig om dine MC-erfaringer :prf .

Og er det noe du lurer på er det are å spørre. Massevis av flinke og kunnskapsrike folk her inne :janikk
Tusen takk for det AJ :D
Virkelig varm velkomst her forstår jeg.

Vi satser på det!
LordShaft skrev:Velkommen skal du være ;-) hold oss oppdatert og post bilder :thumleft

Sony Z2
Skal bli :knegg Takk og takk!

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av Haymaker »

Jeg får vel starte med Sykkelen:

Suzuki GSR600
98 hk
8500 km
2007

Samme motor som i GSXR, med litt andre egenskaper (mer mellomregister, ikke like giftig på topp).
Kommer tilbake med mer informasjon om hva som skal gjøres etterhvert! :prf
Edit: Bildet er tatt klokken 0030. Flott å bo over polarsirkelen til tider :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av Haymaker »

Har knyttet tettere bånd med sykkelen og utført en 3 timers vask i dag.
Noe av det første jeg gjør etter innkjøp er å rengjøre grundig for å bli kjent med alle kriker og kroker.

Avdekker diverse skjønnhetsfeil i samme omgang :[-(

Kjedet trengte seg en skikkelig runde. Fant jo til og med skjøten etterhvert...
Nå gjenstår bare en ekstra vask av drev i neste omgang :thumleft
Depot.jpg
Oljet opp med noe kjedeolje og vanlig girolje, så får vi se hvordan dette blir.
Fett.jpg
Etter.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Haymaker den 30 jul 2014, 12:21, redigert 1 gang totalt.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av LordShaft »

Det er liten tvil om at det er flott å bo nord for polarsirkelen omtrent en måned i året når du kjører sykkel :terge

Sesongen begynner vel strengt talt ikke før i mai, og er ferdig i september.... Har en kompis som bor i tromsø, å han er ikke akkurat overlykkelig over de korte kalde sesongene dere har :P :p

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av LordShaft »

Har selv brukt olje på kjedet mitt... for å få det til å se så rent ut som mulig hele tiden... Dette var søppel! Det gjorde nok jobben sin, men møtte smøre ofte, og det skvettet noe helt sinnsykt....

Eneste jeg smører kjedet med nå er motul sin chain spray... Den sitter som håndballklister, er litt styr å vaske rent inn i mellom, men heller det en nedpisset bakfelg og sidene på dekkene i olje :thumleft

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av Haymaker »

LordShaft skrev:Det er liten tvil om at det er flott å bo nord for polarsirkelen omtrent en måned i året når du kjører sykkel :terge

Sesongen begynner vel strengt talt ikke før i mai, og er ferdig i september.... Har en kompis som bor i tromsø, å han er ikke akkurat overlykkelig over de korte kalde sesongene dere har :P :p
Som du ser så skriver jeg "flott å bo over polarsirkelen til tider". Viktig å merke seg "til tider" :knegg
Er dessverre klar over hvor kort mc-sesongen er her oppe.. :-# :x

Lyst hele døgnet har vi nok et par mnd, men så slutter sesongen så brått.
Hvor holder du til?

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av Haymaker »

LordShaft skrev:Har selv brukt olje på kjedet mitt... for å få det til å se så rent ut som mulig hele tiden... Dette var søppel! Det gjorde nok jobben sin, men møtte smøre ofte, og det skvettet noe helt sinnsykt....

Eneste jeg smører kjedet med nå er motul sin chain spray... Den sitter som håndballklister, er litt styr å vaske rent inn i mellom, men heller det en nedpisset bakfelg og sidene på dekkene i olje :thumleft
Ok, flott med diverse erfaringer på området!

Jeg ser at de lærde strides om dette, så det blir spennende å se om noen kilometer.
Ble 12 mil i går natt, og det har oppført seg bra hittil. :prf

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av LordShaft »

Ja jeg har fundert mye på dette selv.... Skal du få mest mulig ut av kjedet og drevene dine er nok scott oiler det aller beste... Selv prøvde jeg med olje og det var så mye vaskestyr at jeg velger heller at kjedet ikke varer like lenge. De gangene jeg har måtte bytte kjede har de vart fra 24.000 til 26.000... Blir spennende å se hvor lenge det varer på S1000RR'en min. Der er jo litt mer krefter enn i de forrige syklene jeg har hatt :roll

Uansett, gjør deg egne erfaringer. Men vær obs på at olje som skvetter på sidene av dekket kan bli glatt på våt asfalt. :thumleft

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av Haymaker »

LordShaft skrev:Ja jeg har fundert mye på dette selv.... Skal du få mest mulig ut av kjedet og drevene dine er nok scott oiler det aller beste... Selv prøvde jeg med olje og det var så mye vaskestyr at jeg velger heller at kjedet ikke varer like lenge. De gangene jeg har måtte bytte kjede har de vart fra 24.000 til 26.000... Blir spennende å se hvor lenge det varer på S1000RR'en min. Der er jo litt mer krefter enn i de forrige syklene jeg har hatt :roll

Uansett, gjør deg egne erfaringer. Men vær obs på at olje som skvetter på sidene av dekket kan bli glatt på våt asfalt. :thumleft
Roger that!
Har sett litt på den patenten, men er usikker på hva jeg synes.
Det blir nok vask og smøring for hånd!

Har siklet over S1000RR og HP4 flere gang en jeg kan telle.. Brutalt! :knegg
Hvordan oppfører den seg på småkjøring?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av LordShaft »

det er mange som sier det samme, tror det er flere som har lyst på den sykkelen min :thumleft
Den er helt fantastisk å kjøre i by og småkjøring. Den er langt mer komfortabel enn en del andre 1000ccm. Den må bare prøves! Jeg har aldri prøvd en R sykkel som er så brutal, men alikevell så snill og komfortabel i samme stund!

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av Haymaker »

LordShaft skrev:det er mange som sier det samme, tror det er flere som har lyst på den sykkelen min :thumleft
Den er helt fantastisk å kjøre i by og småkjøring. Den er langt mer komfortabel enn en del andre 1000ccm. Den må bare prøves! Jeg har aldri prøvd en R sykkel som er så brutal, men alikevell så snill og komfortabel i samme stund!
BMW vet du :thumleft
Har kjørt litt rundt på F800R og det er en nydelig sykkel både på småkjøring og i høyere hastigheter.
En helt annen klasse enn S1000RR selvfølgelig.

Svar