Con's tohjulsblogg!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Con
Innlegg: 76
Registrert: 17 sep 2011, 19:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1100EF ++
Sted: Hordaland

Con's tohjulsblogg!

Legg inn av Con »

Hei.
Etter å ha lest meg opp og ned i dette forumet en stund, fant jeg ut at det er vel på tide å skrive noe også! Og en blogg er vel ett like bra sted å begynne som ett annet :) Kjekt å kunne se tilbake på noe som har skjedd en annen gang sikkert!


Om meg:
Er en halvfeit smågal Vestlending i begynnelsen av 30-årene. Er bosatt i Arna litt øst-ish for Bergen sentrum for tiden, der jeg bor i en gammel rønne med en katt jeg hater!
Jobber med transport og sortering av spesialavfall og noen vil gjerne påstå at jeg kan ha blitt noe påvirket av dette :knegg .
Har vel kjørt 2-hjulinger mer eller mindre så lenge jeg kan huske. Begynte med trial i 10-års alderen, og kjøpte min første moped da jeg var 14.
Kjørte også litt cross i mine yngre og penere dager. Uten at jeg skal skryte på meg at jeg var noe særlig flink!
Ellers har vel ting med motor mer eller mindre styrt deler av hverdagen min nesten hele livet! Har hatt en lass med biler, (har ikke tenkt å prøve å huske hvor mange en gang) Og enda ett lass med 2-hjulinger. Hater å skru bil, men har alltid likt å skru sykkel. Har hatt som yrke å skru sykkel i noen år også.
Ellers er jeg glad i både pils og whiskey, så blir vel en fest for mye en gang i blandt og :)
Fritiden min fyller jeg med mine mange hobbyer som stort sett består av: Fotografering, fisking, mekking, musikk, skyting, alt med motor, slasking med øl og xbox, pussing av gammelt utslitt kamerautstyr, turer i skog og mark, og sikkert mye annet tull jeg ikke kommer på!

Liker leirduer også når jeg har tid.
Bilde

Har etter mye trening endelig blitt i bra nok form, og pysete nok til at det er forsvarlig for meg å ta MC lappen.
Bestemte meg for en stund (laaaang stund) siden for at nå er det vel på tide å ta lappen på galskapen så jeg får være med på litt morro jeg og!
Fikk tatt mc-kurset for ett par år siden, og besto teoriprøven for 2 år siden :redface , ble blakk (igjen) og gjorde ferdig resten i år.
Hadde oppkjøring i dag, og det gikk jo faktisk den rette veien :D

Nå er det sparing og jakt etter en ok brukt sykkel i budsjettklassen. :prop:


Ting på 2-hjul som er i mitt eie:

Honda XL600R 1984-mod.


Ting på 2-hjul som har vært i mitt eie:

Tempo Avanti. Min første moped, kjørte den på parafin så svartrøyken sto. MYE gode minner!
Suzuki TS50X. 10-12 stykker av diverse årganger. solgt, brukt opp, satt fyr på...osv...
Honda MTX. 2 stykker, ga de til min minste bror da han ble 16.
Honda MT5. 2 stykker. Husker ikke hva som skjedde med de.
Suzuki TS50ER. Fikk den i en kartong, og skrudde den sammen i stuen min en sen natt etter litt for mange pils. (måtte plukke den fra hverandre igjenn for å få den ut døren)
Honda scoopy. 1986-mod. Usj!!
Yamaha DT50. 1989-mod. Ble solgt som delesykkel etter ett mislykket lakkprosjekt på fylla.
Gilera Runner. 2003-mod. Meget oppegående scooter sak som gikk greit etter noen "justeringer"
Suzuki TS250X. Kjekk sak som ble brukt på skogen rundt om.
Suzuki RM 125. 1991-mod. Leketøyet. kjørt i stykker, og solgt som delesykkel.
Suzuki RM 80. 1994-mod. Artig liten sak som jeg vokste fort i fra!
Yamaha YZ 80. 1975-mod. Hysterisk morsom pitteliten sak som gikk som ett uvær! Angrer som en gud på at jeg solgte den!
Yamaha XJ 900. 1987-mod. Aner ikke hvorfor jeg kjøpte den, men det virket bare så lurt... (det var det ikke)
+ + en masse andre mopeder og delesykler jeg ikke kommer på i farten.
Sist redigert av Con den 05 feb 2015, 09:35, redigert 4 ganger totalt.
"If it ain't broke, fix it!"

Brukeravatar
Staven
Innlegg: 174
Registrert: 02 apr 2014, 21:36
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 600 k6
Sted: Hadeland

Re: Con's tohjulsblogg! Fikk lappen i dag!!

Legg inn av Staven »

Velkommen og gratulerer med lappen :)
Hadeland. Suzuki Gsxr 600 2006

2014 - 8800km
2015 - venter!!

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Con's tohjulsblogg! Fikk lappen i dag!!

Legg inn av cosmogs »

Grattis med lappen og velkommen hit! :vs
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Con's tohjulsblogg! Fikk lappen i dag!!

Legg inn av AJ »

Tre år siden medlemsregistreringen og endelig på banen med egen blogg. Bra :thumleft !

Artig intro!
Blir interessant å følge videre :vs
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Con's tohjulsblogg! Fikk lappen i dag!!

Legg inn av SuperMorten »

Velkommen hit. Gøy å lese. Undertegnede er heller ikke noe glad i katter, og har litt erfaring med leirdueskyting. Tror pers var en 3. Plass i juniorklassen i NM en gang på 80-tallet :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Con's tohjulsblogg! Fikk lappen i dag!!

Legg inn av LordShaft »

Velkommen skal du være ;-) kjekt å se flere fra Bergen her inne :thumleft

Sony Z2

Brukeravatar
Con
Innlegg: 76
Registrert: 17 sep 2011, 19:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1100EF ++
Sted: Hordaland

Re: Con's tohjulsblogg! Fikk lappen i dag!!

Legg inn av Con »

Takk for en varm velkomst :)

Sykkelkjøp må nok vente litt enda, siden lappen ikke akkurat var helt gratis ;)
Men har fått lånt meg en sykkel til helgen. Så jeg skal få kjørt fra meg litt i alle fall.

Så får jeg se om det blir rom for ett greit prosjekt etterhvert som økonomien er der igjen :thumleft
"If it ain't broke, fix it!"

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Con's tohjulsblogg! Fikk lappen i dag!!

Legg inn av Bjerknez »

Velkommen skal du også være for min del :thumleft

Å gratis med lappen! :prop:

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Con's tohjulsblogg! Fikk lappen i dag!!

Legg inn av Snikendeugle »

Gratulerer gratulerer og "velkommen" selvom selve brukeren er mye eldre enn min ;)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Con
Innlegg: 76
Registrert: 17 sep 2011, 19:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1100EF ++
Sted: Hordaland

Re: Con's tohjulsblogg! Fikk lappen i dag!!

Legg inn av Con »

Mange takk :)

Jo, jeg har vel lusket i "skyggene" på forumet her ganske lenge uten å skrive noe.
Er så sjenert :redface (elns)!


Gikk mye fortere å få denne lappen enn jeg hadde tenkt.

Hadde egentlig oppkjøring 12.august, men pga en annen som kjørte ved samme kjøreskolen (Nesttun Trafikkskole) brakk armen ble jeg flyttet til 29.Juli :-) .
Den enes død er den andres....ettellerannetbra... :scratch

Annyways. Jeg endte opp med til sammen 8 kjøretimer (4 dobbeltimer), sikkerhetskurs på vei og bane, veiledningstime og så oppkjøring.

Nå er det kun D som mangler på sertifikatet mitt. Men det tror jeg at jeg skal klare meg uten! Kan jo risikere å måtte kjøre buss hvis jeg tar lappen på det =;
"If it ain't broke, fix it!"

Brukeravatar
Con
Innlegg: 76
Registrert: 17 sep 2011, 19:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1100EF ++
Sted: Hordaland

Re: Con's tohjulsblogg! Fikk lappen i dag!!

Legg inn av Con »

Fikk lånt meg en sykkel i dag og i morgen. En suzuki xf 650 freewind.
Var faktisk en litt spesiell følelse å kunne kjøre avgårde uten kjørelærer etter meg! Og attpåtil lovlig :D

Ble ikke så mye kjøring i dag siden jeg hentet den seint, men blir en lengre tur i morgen sammen med en kompis.
Krysser fingrene for at værgudene er på min side :yeahright
"If it ain't broke, fix it!"

Brukeravatar
Con
Innlegg: 76
Registrert: 17 sep 2011, 19:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1100EF ++
Sted: Hordaland

Re: Con's tohjulsblogg!

Legg inn av Con »

Ble en fin tur forrige helg :-)
Kjørte hjemmefra (Arna rett utenfor Bergen) inn til en kompis i Samnanger og lokket han med meg på tur.
Han kjører en gammel Honda XL600R med effektanlegg og MYE lyd!

Ble en kjekk dag med mye kjøring både på fjellveier og selvsagt en stripe til byn :P :p

Ble ikke tatt særlig med bilder siden vi (jeg :redface ) var mest opptatt av kjøringen! Men ble ett par på Kvittingen når vi tok pause der.
For øvrig en flott plass for både fiske, telting og fjellturer ;-)

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
"If it ain't broke, fix it!"

Brukeravatar
Con
Innlegg: 76
Registrert: 17 sep 2011, 19:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1100EF ++
Sted: Hordaland

Re: Con's tohjulsblogg!

Legg inn av Con »

Hentet meg ett gammelt leketøy i helgen. Honda XL600R 84-mod.

Rett og slett fordi jeg er forferdelig glad i slike leksaker, og fordi jeg vil :) Så får nok hendene fulle i vinter med litt ombygging, pussing, lakking og div knask!

Bilder kommer når jeg får tid til (orker) å ta noen!
"If it ain't broke, fix it!"

Brukeravatar
Con
Innlegg: 76
Registrert: 17 sep 2011, 19:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1100EF ++
Sted: Hordaland

Re: Con's tohjulsblogg!

Legg inn av Con »

Her er ett dårlig bilde i alle fall :)
Morsomt leketøy som skal få seg noen oppgraderinger i løpet av vinteren!

Bilde
"If it ain't broke, fix it!"

Brukeravatar
Con
Innlegg: 76
Registrert: 17 sep 2011, 19:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1100EF ++
Sted: Hordaland

Re: Con's tohjulsblogg! Lei vinteren allerede!

Legg inn av Con »

Lider av noen voldsomme anfall av PMS her i snøføyken! (ønsker meg piggdekk, varmere kjøreklær og nerver av stål)

Driver og skrur litt på sykkelen mellom vindpustene. Har jo blåst "litt" her på vestlandet denne vinteren!
Man skal jo rekke over alle hobbyer man har vært dum nok til å bli "sugd" inn i. Spesielt har denne fiskedillaen min styrt både kropp, sinn og lommebok store deler av denne vinteren. Å stå og fryse i timesvis langs sjøen en eller annen plass mens jeg venter på napp fungerer av en eller annen idiotisk grunn helt perfekt for meg :roll
Nå som vinteren er på sitt kaldeste og ekleste (jeg liker ikke hverken ski eller snøfjøl, og snøscooter har jeg ikke råd til) drømmer jeg meg jo litt mot sommer, og da kommer man jo fort på at det egentlig ikke er så lenge igjen til man går mot lysere og varmere tider. Så da er det vel på høy tid å få gjort noe!

Siden sykkelen står lagret ute under tak og presenning blir det ikke lange øktene man rekker om dagene. Men litt får man da gjort!

- Bakdekket ble byttet før vinteren satte i gang.
- Ny frontlykt er på plass da reflektoren i den som sto på var såpass dårlig at det var direkte farlig å kjøre i mørket.
- Har gått over mye av ledningsnettet og rettet litt småfeil her og der. + funnet litt flere feil som må sees på når anledningen byr seg!
- Eksosen er rustpusset, grunnet og lakkert med varmelakk, og har tettet noen rusthull i fremste delen av potten. Dette blir en midlertidig fiks da økonomien ikke har rom for ny eksos før sommeren og feriepenger.
- Nytt fordekk er kjøpt inn, men blir ikke montert før jeg har fått tak i nytt speedodrev, simmerringer, gaffelbelger og bremseklosser. (lettere å bare bytte alt på en gang)
- Nytt styre er kjøpt inn og blir byttet så fort jeg det er en dag med ett par varmegrader og litt mindre vind :)
- Sidedeksler og diverse andre rustne deler har fått ny grunning og lakk. Dette er utført i boden med spraybokser. Denne sykkelen skal brukes, og ikke stilles ut :thumleft
- Olje og oljefilter er byttet. Og ny plugg.

Her er ett bilde av sykkelen med demontert frontlykt. Før jeg begynte på rusten.

Bilde



Planen videre er å gjøre ferdig det overnevnte^^

+
- Bestille og montere clarke plasttank.
- Se om jeg klarer å finne nyere XR600/650 gafler til en grei pris. (evt CR450) Skjer dette blir det også en solid oppgradering av forbremser.
- Kanskje fjerne blinklys. Har ikke bestemt meg enda. Det kommer an på om det blir å bruke den til og fra jobb eller ikke. I rushtrafikken er de greie å ha!
- Bygge fester til ammokasser på sidene.
- Finne en lur måte å få montert noen ekstralys.
- Få tak i og montere en liten vindskjerm.
- Nye dekaler.
+++ Jeg får stadig nye idéer og plutselige innfall. Så mye kan forandre seg underveis. Det viktigste for meg er at det er/jeg har det morsomt. Og selvsagt at den ikke er direkte trafikkfarlig! (jeg liker jo det her med å være i live, ikke sitte i rullestol, puste for egen maskin....etc...)

Skal få tatt noen bilder av slik den står nå så fort det er litt dagslys, og jeg orker å gå ut og plukke av presenningen :-)

Nå er det snø ute! Kaldt ute! Ekkelt ute! Mørkt ute! +++ Fysj som jeg hater vinteren! (det var dagens klaging)
Det snør, det snør, FYSJ Å ÆSJ! Det er det det gjøøøør, FYYYSJ Å ÆSJ! Nå snør det mye mer enn før, FYYYYSJ Å ÆSJ - og huttemeg tu! (det var dagens sang)

Nå skal jeg nyte denne søndagsmorgenen på beste vis. Foran peisen med kaffe og en god bok :mk
"If it ain't broke, fix it!"

Svar