Con's tohjulsblogg!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Con's tohjulsblogg!

Legg inn av LordShaft »

Ja fortell!!!!

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Con's tohjulsblogg!

Legg inn av Olav K »

Con skrev:Da flytter det mest sannsynlig inn en "ny" gammel dame i morgen :D
Like gammel som den jeg har, bare i mine øyne rett merke og ikke offroad i det hele tatt :thumleft
Ja altså, halloo, har du sagt A får du si B.
Hva har du kjøpt deg?
Ser du har solgt XLen din... jeg satt og kikka på en strøken 87mod XT600 Tenere idag, på mobile.de. Har hatt to slike før, men de var aldri så strøkne som den jeg kikka på idag. Jeg digger de 80'talls japsene, de var virkelig guttedrømmen. Japser idag derimot..gjeeesp. Rart egentlig??

Men..igjen, hva har du kjøpt deg?
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Con
Innlegg: 76
Registrert: 17 sep 2011, 19:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1100EF ++
Sted: Hordaland

Re: Con's tohjulsblogg!

Legg inn av Con »

XL'en er nok vekk ja ;-) Det vil si, den står her enda. Men blir nok hentet i morgen, samtidig som det blir levert en gammel skruzuki :)

Jeg har alltid vært svak for gamle suzukier. Helt på det nivået der jeg som tenåring hang så mye på Kårbø Sport og Motor i Bergen sentrum at han i perioder likegodt betalte meg for å være der.
Stort sett dreide det seg om rydding på lageret, og litt løping/kjøring med deler til verkstedet. Uansett var det store tider for en Suzukifrelst guttunge :thumleft

Så det dreier seg nok om noe så "kjedelig" i manges øyne som en -84 GSX750. Som faktisk er i veldig god form. Pen i lakk, og smått ombygget.

Bilder kommer i morgen etter sykkelen er på plass :thumleft
"If it ain't broke, fix it!"

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: Con's tohjulsblogg!

Legg inn av norse900 »

Gratulerer!
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Con's tohjulsblogg!

Legg inn av LordShaft »

Har du sagt A, får du si B så får vi heller C på resten som min onkel pleide å si :lol

Ingen ting er som en gammel klassiker. Er litt usikker på hvilken dette er, gleder meg til å se bilder i morgen. :thumleft Gratulere med "ny" kjøp :prf

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Con's tohjulsblogg!

Legg inn av Bjerknez »

Har litt sansen for slike gamle sykler. Naboen min har en Suzuki GSXR 1100 1980 modell med orginallakken på og relativt strøken. Alle servicer fulgt og den har blitt godt tatt vare på. Den går som en klokke :thumleft
GSX750 regner jeg da med er lillebroren?

Her er vertfall GSXR'en til naboen:
Bilde

Brukeravatar
Con
Innlegg: 76
Registrert: 17 sep 2011, 19:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1100EF ++
Sted: Hordaland

Re: Con's tohjulsblogg!

Legg inn av Con »

Dette gikk ikke helt som planlagt..

Lang historie kort skar det seg da han som skulle ha den fikk problemer på hjemmebane når han kom med XL'en. Sykkelen var fra hans side tiltenkt bruk på hytten og øvelseskjøring med hans bedre halvdel som åpenbart (nå i alle fall) ikke var interessert i å kjøre offroader. Så jeg tilbydde meg å bytte tilbake så han skulle slippe å flytte inn i garasjen ;-)

Så nå blir det en ny runde med svaring på tonnevis av mail, avvisning av testpiloter og skambud i bøtter og spann! Det som er litt irriterende nå er at jeg hadde ett par seriøse bud som jeg avviste siden jeg hadde lyst på Suzukien..

Har en annen Suzuki på hånden. Er mulig jeg henter den, så får vi se om noen er interessert nok i XL'en til at jeg gidder å skille lag med den.
Ellers blir det nok bare å demontere den og lagre den i boden til gnisten er tilbake :thumleft
"If it ain't broke, fix it!"

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Con's tohjulsblogg!

Legg inn av Olav K »

Hvor mye skulle du ha for XLen?
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Con
Innlegg: 76
Registrert: 17 sep 2011, 19:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1100EF ++
Sted: Hordaland

Re: Con's tohjulsblogg!

Legg inn av Con »

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=55060248" onclick="window.open(this.href);return false;


Har fått bud på 13k. Men synes det blir akkurat litt for lite da jeg så på flere til under 15k før jeg kjøpte denne. Og de var MYE verre!
Den er jo også omtrent gratis å eie siden der er veteran :thumleft

Selv ga jeg 15k i fjor høst. Har kjøpt inn 2 nye dekk, byttet ett av de (bakdekket) tatt service, byttet div wire...osv...
Får jeg igjen tilnærmet det jeg ga er jeg fornøyd, siden jeg har ny sykkel for hånden, og kun plass til en ;-)
"If it ain't broke, fix it!"

Brukeravatar
Con
Innlegg: 76
Registrert: 17 sep 2011, 19:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1100EF ++
Sted: Hordaland

Re: Con's tohjulsblogg!

Legg inn av Con »

XL'en ble solgt for ett par uker siden.

Reiste til Voss et par dager seinere og hentet meg en gammel GSX400E som jeg planlegger å bruke til kos og småkjøring rundtom.
Den er overaskende morsom å kjøre tross størrelsen og den totale mangelen på krefter :thumleft
Forrige eier har satt på ett utrolig smalt styre da, så det må jeg gjøre noe med. + bytte simmerringer i front. Ellers er den i meget god form.

Mulig jeg henter meg en 1100 av noelunde samme modell og årgang i løpet av våren. Må i alle fall ha meg en til litt større sykkel til pendlingen over til søsteren og niesen på andre siden av fjellet ;-)

Forresten noen som vet av en nettbutikk som har litt utvalg i styrer og denslags?
"If it ain't broke, fix it!"

Brukeravatar
Con
Innlegg: 76
Registrert: 17 sep 2011, 19:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1100EF ++
Sted: Hordaland

Re: Con's tohjulsblogg! Plutselig en til sykkel...

Legg inn av Con »

Kom plutselig en annen sykkel på tunet i påsken.. Impulskontroll ønskes kjøpt! :redface

Handlet en GSX600F 96-mod som trenger litt TLC. Så der går pengene om dagen.. Regner med at innen jeg er fornøyd er den blitt så dyr at jeg like godt kunne kjøpt noe mye nyere :prf Men hvor er moroen i det liksom? Jeg liker jo ikke å kjøre jeg! Liker bare å putte penger i sorte hull og skru på gammel drit som ikke virker :sorry :scratch :eh

Men men.. Nok klaging! Den er ganske ok å kjøre til tross for den totale mangelen på fremdempere og bakbremser. (det er omtrent på det nivået at man får en liten skvett gaffelolje i øyet når man kjører over fartshumper)
Kom seg betraktelig når jeg fikk bremser fremme da! Turen hjem (ca 5 mil) var ganske spennende når de ikke virket, så det ble fikset rimelig kjapt!
Ellers er det nye dekk og kjede/drev på den. Noe som er ganske ok siden dekk er dyrt og kjedelig å bytte!

Skal få lastet opp noen bilder så fort jeg får tørket alle oljeflekkene av telefonen! :thumleft
"If it ain't broke, fix it!"

Brukeravatar
Con
Innlegg: 76
Registrert: 17 sep 2011, 19:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1100EF ++
Sted: Hordaland

Re: Con's tohjulsblogg!

Legg inn av Con »

Stemningsbilde fra gårsdagens tur :)
IMG_0048.jpg

Kommer seg fort nå. Eneste som gjenstår er ventiljustering og overhaling av front.

Flotte sykler :-) Kjekt å se ivaretatte gode maskiner :D
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
"If it ain't broke, fix it!"

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Con's tohjulsblogg!

Legg inn av gsx750_80 »

Con skrev:Ser ut til at jeg kan ha gjort absolutt ALT feil :redface

Hadde sykkelen i gang igjen i dag. Og den startet på tredje! 3! TRE! kicket..!!

Satt og leste litt rundt på thumpertalk i går kveld om oppstartsteknikker på de her gamle grisene. Og etter å ha funnet ut at ingen av de forslagene som dukket opp der inne lignet noe særlig på måten jeg har gjort det på, bestemte jeg meg for å teste det ut i dag. ...og det gikk jo...greit :thumleft

Salg blir det muligens uansett da jeg vurderer å gå til innkjøp av noe jeg ble småforelsket i når jeg jobbet litt hos Kårbø sport & motor på slutten av 90-tallet.
Gjerne en litt gammel sykkel i dag. Men på mitt budsjett passer det kanskje midt i blinken ;-) (ikke så glad i å låne penger)
Hei

Jeg erfarer startproblemer hos en XL250S (RFVC) med automatisk dekompresjon.
Hadde / har din sykkel tilsvarende? Noen tips?
Jeg har litt problemer med å starte den generelt, men når den er varm, spesielt.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
Con
Innlegg: 76
Registrert: 17 sep 2011, 19:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1100EF ++
Sted: Hordaland

Re: Con's tohjulsblogg!

Legg inn av Con »

gsx750_80 skrev: Hei

Jeg erfarer startproblemer hos en XL250S (RFVC) med automatisk dekompresjon.
Hadde / har din sykkel tilsvarende? Noen tips?
Jeg har litt problemer med å starte den generelt, men når den er varm, spesielt.

Hei.

Min hadde automatisk ja. Og en kamerat har en hvor den er koblet fra..
Men mye samme prosedyren på begge. Trør igjennom 2-3 ganger med dekomp hendelen inne, og så trør jeg rolig igjennom (med tenningen av, fikk meg en karamell her en gang) helt til den liksom "stopper" opp litt. Så slipper jeg helt opp, på med tenning og fyrer til alt jeg har!

Når den er varm er det det samme bare uten den "primingen" på begynnelsen.

Min startet i alle fall veldig enkelt på denne måten. Samme med kompisen sin :)
"If it ain't broke, fix it!"

Brukeravatar
Con
Innlegg: 76
Registrert: 17 sep 2011, 19:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1100EF ++
Sted: Hordaland

Re: Con's tohjulsblogg!

Legg inn av Con »

Endelig er sykkelen på veien igjen! Fikk i fjor høst kjøpt en billig XF650 av en kompis som trengte litt "TLC" (sykkelen altså) og har brukt vinteren på å fikse div på den.

Ferdig er den på ingen måte! Men nå lekker den i det minste mindre enn 1L olje i minuttet, går rett frem når styret er rettet fremover, har startknapp, bråker som seg hør og bør for en "endunker" med GPR slip-on, har lys i begge ender, og starter og går som ett skudd! (hvis skutt ut av en sykt lat pistol)

Bilder kommer når jeg finner ut hvor i all verden jeg kan laste opp bilder uten å betale for det etter at imageshack plutselig spurte etter kredittkort..! :)
"If it ain't broke, fix it!"

Svar