KjellV sin logg. Sensommer.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: kjellv sin logg, Sesongstart 2018

Legg inn av hakhap »

Nydelig tur :)
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Sesongstart 2018

Legg inn av kjellv »

Etter et par uker med temperaturer opp mot 30 grader, kombinert med tøffe dager på jobb ble det omsider tur med FJRen igjen. Så rart det kan høres, jeg har ikke kjørt en eneste meter i denne varmeperioden. Tid og overskudd har ikke vært tilstede.

Men i går var temperaturen igjen bare så vidt over 10 tallet, og overlevering av Yamaha MT-09SP til en ung mann på Averøya var på planen. Han har ennå ikke førerkortet, stort sett ferdig med opplæring men venter på oppkjøring. Det var vel egentlig jeg som foreslo løsningen for å frakte sykkelen hjem til ham. Jeg tilbød meg å kjøre sammen med han som ledsager. Jeg ønsket å ta overleveringsbilder av denne flotte sykkelen på Atlanterhavsveien. Kjøperen takket ivrig ja til tilbudet :thumleft

Det ble en flott, men kald tur. Regnbyger, sterk nordavind og temperaturer ned til 7 grader på det kjøligste. Men utrolig kjekt likevel. Sola kom heldigvis og ga en flott ramme om overleveringsbildene.
overlevering-mt-09sp.jpg
DSC_1441.JPG
DSC_1431.JPG
Jeg hadde en litt skremmende opplevelse på vei hjem igjen, alene over Atlanterhavsveien. Rett etter å ha passert toppen på Storseisundbrua (i bakgrunnen på bildene over) ble jeg tatt av et kraftig vindkast. Jeg var helt uforberedt, sidevinden var stort sett veldig stabil. FJRen var midt inne på motgående kjørefelt før jeg fikk kontroll over den igjen. Det gikk bra, det var heldigvis alene på veien over brua.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Sesongstart 2018

Legg inn av Elruts84 »

Fantastisk bra service :D :thumleft :D

Er det standard med Øhlins demper og acropovic eksos på disse?

Flått sykkel, flått rute, og heldig kjøper.

Svaret på lykke :lol :lol

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Sesongstart 2018

Legg inn av kjellv »

Elruts84 skrev: 06 jun 2018, 00:05 Fantastisk bra service :D :thumleft :D

Er det standard med Øhlins demper og acropovic eksos på disse?

Flått sykkel, flått rute, og heldig kjøper.

Svaret på lykke :lol :lol

Elruts
Akrapovic er ikke standard. Men det er ganske påkostede dempere både foran og bak på SP-utgaven. Fulljusterbare Øhlins bak og KYB foran. Prisen er bare 11000 høyere enn standard MT-09

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Sesongstart 2018

Legg inn av Elruts84 »

kjellv skrev: 06 jun 2018, 00:11 Akrapovic er ikke standard. Men det er ganske påkostede dempere både foran og bak på SP-utgaven. Fulljusterbare Øhlins bak og KYB foran. Prisen er bare 11000 høyere enn standard MT-09
Høres meg gjennomtenkt ut, fra Yamahas side.
Ikke galen pris heller i tillegg.

Øhlin demperen min er magisk. Herlig å kunne justere hardheten

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, ferieplanlegging

Legg inn av kjellv »

Feriekabalen i vår lille bedrift har endelig gått opp, og for å få dette til ble løsningen at jeg tar en enslig ferieuke neste uke, og så to uker tidlig i august. Når jeg ser på værmeldingene for neste uke er det faktisk en genial plan :thumleft Det kan fort bli langtur av dette!

FJRen står for øyeblikket på verkstedet for 40000 km service. Den blir nok ferdig i morgen kveld antar jeg. Godt utgangspunkt for langtur. Antar at jeg kan være reiseklar fra søndag morgen. Regner med at jeg har en grovplan klar før den tid, og grovplan er uansett godt nok for meg. Jeg liker ikke å legge detaljerte planer, trives best når turen blir til underveis.

Kjenner det kribler bra i kroppen nå, jeg er HELT klar for en skikkelig tur :yeyeye

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, ferieplanlegging

Legg inn av Bjerknez »

Grovplan er kjekt ja :)

Greit og vite retningen man skal og kanskje overnattingssted. Skulle du nærme deg sandkassa mi så gi beskjed, så kan jeg jo komme og dele hytte med deg og ta noen pils. Jeg har jo ferie neste uke jeg også :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, ferieplanlegging

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: 28 jun 2018, 02:17 Grovplan er kjekt ja :)

Greit og vite retningen man skal og kanskje overnattingssted. Skulle du nærme deg sandkassa mi så gi beskjed, så kan jeg jo komme og dele hytte med deg og ta noen pils. Jeg har jo ferie neste uke jeg også :)
Teltet blir selvsagt med. Jeg pleier å ha det stroppet over baksetet i tilfelle jeg ikke skulle finne egnet overnattingssted. Men har ennå ikke brukt det på noen av mine turer.
Jammen ikke godt å si hvor jeg kjører denne uka. Alle muligheter ligger åpne. Finvær meldes både sørover og nordover. Både Lofoten og Sørlandet frister.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, ferieplanlegging

Legg inn av Bjerknez »

Det med telt er en rar greie synes jeg. Tanken er god og følelsen av å ligge i telt ved et tjern, fyre opp bål etc. er til å ta og føle på, men når man først er på tur og begynner å lengte etter å slenge seg nedpå så er det bare sååå deilig med ei hytte etc.

Jeg har derimot lært. Jeg har handlet inn telt tidligere og det ender med at jeg selger det hver gang. Jeg gidder rett og slett ikke styre med det.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, ferieplanlegging

Legg inn av kjellv »

Flott reserveløsning om været er bra da, har en egen sjarm. Billig er det også.

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Online
Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: kjellv sin logg, ferieplanlegging

Legg inn av kgjersda »

Vi kom frem til vår destinasjon i striregn, gjennomvåte og kalde. Ingen av campingene hadde hytte tilgjengelig, og vi hadde ikke forhåndsbestilt noe heller.

DA var det kjekt å ha med seg telt :)
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, ferieplanlegging

Legg inn av Bjerknez »

kgjersda skrev: 28 jun 2018, 12:02 Vi kom frem til vår destinasjon i striregn, gjennomvåte og kalde. Ingen av campingene hadde hytte tilgjengelig, og vi hadde ikke forhåndsbestilt noe heller.

DA var det kjekt å ha med seg telt :)
Med vanntett kjøredress så unngår man å bli "gjennomvåt" og med planlegging så kunne man kanskje styrt unna været samt hatt en hytte i bakhånd.

Slike situasjoner som du beskriver er ikke hyggelige. Man kan koseprate om det i ettertid, men når man befinner seg i situasjonen så er ikke det noe særlig. Derfor liker jeg å planlegge litt når jeg skal ut på tur. Vertfall såpass at jeg kommer meg unna de mest ubehagelige situasjonene :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, ferieplanlegging

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 28 jun 2018, 11:55 Flott reserveløsning om været er bra da, har en egen sjarm. Billig er det også.

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Er forsåvidt enig med deg, men jeg brenner lett av en femhundrelapp på ei hytte. Men nå har ikke jeg plass til noe telt heller. Sikkert letere hvis man kan ha med seg telt uten at det går på bekostning av andre ting :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, ferieplanlegging

Legg inn av kjellv »

For meg er frihetsfølelsen viktigst. Når jeg er på tur vil jeg ta fri fra det daglige mas og jag jeg har nok av i hverdagen. Da vil ikke jeg følge en plan om å være framme et bestemt sted om kvelden. Jeg vil ha friheten til å endre mine planer underveis, enten det er å utforske et område jeg passerer eller velge en annen rute og et annet mål. For å klare det, må nesten teltet være med og jeg må akseptere at denne overnattingsform kan bli aktuell av og til. Dette er en del av pakka.

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, ferieplanlegging

Legg inn av Bjerknez »

Er vel egentlig ikke noe å diskutere dette, men selv om jeg har booket hytte, så er jeg fortsatt like fri. hytten kan lett avbookes eller flyttes hvis det dukker opp festlige ting på veien. :)

Med telt så hadde jeg nok ikke følt meg fri i det hele tatt... hehe

Svar