KjellV sin logg. Sensommer.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Sommertur 2

Legg inn av kjellv »

Takk Tore. Det har blitt korte etapper de varmeste timene i dag. Nå står vi ved Namsens bredd litt nord for Grong. Bedre temperatur nå, så vi får vel en del mil til i dag. Men det har vært for varmt til tur i dag!BildeBildeBildeBilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: kjellv sin logg, Sommertur 2

Legg inn av Ketil »

Dere har mye å glede dere til på vei til Lofoten. Jeg kjørte strekningen Mo i Rana -Bodø på R17 i dag. En helt fantastisk flott kjøretur. Ikke mye trafikk og vakker natur. Bilde
God tur nordover og kjøre vakkert i vakkert landskapBilde


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Sommertur 2

Legg inn av kjellv »

Takk Ketil. Vi gjør så godt vi kan for å ta deg igjen, men det går jo ikke.Bilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: kjellv sin logg, Sommertur 2

Legg inn av niko »

Ketil skrev: 28 jul 2018, 19:57 Dere har mye å glede dere til på vei til Lofoten. Jeg kjørte strekningen Mo i Rana -Bodø på R17 i dag. En helt fantastisk flott kjøretur. Ikke mye trafikk og vakker natur. Bilde
God tur nordover og kjøre vakkert i vakkert landskapBilde


Sent from my iPhone using Tapatalk
Godt å se at du er på tur igjen. Jeg kjørte til Stavern på torsdag, hadde planer om tur videre innover i Telemark, men ga opp pga varmen og dro hjem til Oslo. Lurte på en ting; er sidestøtte eller midtstøtte å foretrekke på ferge (mest aktuelt med full-lasta sykkel)?

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: kjellv sin logg, Sommertur 2

Legg inn av kgjersda »

Jeg foretrekker sidestøtte, først gir og låst frembrems. Da har du tre punkt hvorav to med gummi. Stål mot stål er ganske glatt.
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Sommertur 2

Legg inn av AJ »

Jeg vil si det så sterkt at midtstøtte er fy-fy :[-X på ferge. Har sett at noen utlendinger bruker midtstøtta og det går som regel alltid bra - så lenge det er rolig sjø.
Å forankre sykkelen til dekket gjøres absolutt best når to av punktene er gummi, slik kgjersda nevner i innlegget ovenfor.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: kjellv sin logg, Sommertur 2

Legg inn av niko »

kgjersda skrev: 28 jul 2018, 20:58 Jeg foretrekker sidestøtte, først gir og låst frembrems. Da har du tre punkt hvorav to med gummi. Stål mot stål er ganske glatt.
Takk! Notert!

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Sommertur 2

Legg inn av kjellv »

Det endte opp med villcamping ved gamleveien over Korgen fjellet i natt. Måtte opp i høyden for å få levelig temperatur, her blåser det såpass at myggen holder seg unna også. Det ble nesten midnatt før vi endte opp her. Var fint å kjøre når sola slapp taket.
Middag ble så enkelt som lapskaus på boks varmet på primus og polarbrød til. Øl og cider også. Et herremåltid Bilde
Nå er teltene satt opp og vi legges på lading. I morgen fortsetter vi til Bodø.BildeBilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Sommertur 2

Legg inn av Bjerknez »

Ser ut som dere har hatt en flott tur så langt. Var nok riktig retning å legge ruta også med tanke på været. :) god tur videre i dag. :)

I morgen begynner jeg på jobb igjen og da er ferien over for min del. Men titter innom og følger dere inni mellom :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Sommertur 2

Legg inn av kjellv »

Fantastisk tur så langt ja. Det kunne med fordel vært litt kjøligere, men det er det ikke lov å klage på. 25 grader ved polarsirkelen på Saltfjellet da vi hadde en kort stopp der. Er nok omtrent det samme i Bodø nå.

Etter tips fra Ove tar vi siste ferge til Moskenes i kveld, i stedet for å vente til i morgen. Da gjøres det meste av nattesøvn unna ombord er planen. Da kan vi også starte å kjøre mens bobilturistene sover.BildeBildeBilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
Honda-Bjarne
Innlegg: 55
Registrert: 29 jan 2018, 16:12
Motorsykkelen din: V-tec 800

Re: kjellv sin logg, Sommertur 2

Legg inn av Honda-Bjarne »

Er det fint vær så ta en avstikker til Fredvang med avkjørsel like før Ramberg.
Etter Ramberg kan dere besøke Nusfjord.
Hvis dere ikke har sterke ønsker om å besøke Vikingmuseet på Borg så anbefaler jeg heller dere å ta av på Fv815 på Leknes og følge skilting mot Valberg. Dere kommer inn på E10 igjen ved Sundklakk Bru.
Langs Fv815 er det også en grei campingplass som heter Brustranda Camping som har alle rettigheter på Lofotkroa. Ett greit utgangspunkt for å utforske ytre indre Lofoten. Stamsund, Steine, Sennesvik, Hauklandstranda og Utakleiv.
Lengre inn i Lofoten (rundt Svolvær) bruker det å være overbefolket på denne tiden men ett besøk i Henningsvær er "must do" selv med masse folk. Svolvær er bare en plass å fylle bensin og ta en promenade på torget for så å kjøre videre nordover mot Vesterålen :)

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: kjellv sin logg, Sommertur 2

Legg inn av Ketil »

I tillegg, eller som et alternativ, til Honda Bjarne sine anbefaling, vil jeg foreslå å kjøre ut til Unstad. Det er min favoritt i Lofoten og virkelig en perle. Der er det også en liten campingplass. God tur over Vestfjorden og nyt Lofoten


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Sommertur 2

Legg inn av kjellv »

Honda-Bjarne skrev:Er det fint vær så ta en avstikker til Fredvang med avkjørsel like før Ramberg.
Etter Ramberg kan dere besøke Nusfjord.
Hvis dere ikke har sterke ønsker om å besøke Vikingmuseet på Borg så anbefaler jeg heller dere å ta av på Fv815 på Leknes og følge skilting mot Valberg. Dere kommer inn på E10 igjen ved Sundklakk Bru.
Langs Fv815 er det også en grei campingplass som heter Brustranda Camping som har alle rettigheter på Lofotkroa. Ett greit utgangspunkt for å utforske ytre indre Lofoten. Stamsund, Steine, Sennesvik, Hauklandstranda og Utakleiv.
Lengre inn i Lofoten (rundt Svolvær) bruker det å være overbefolket på denne tiden men ett besøk i Henningsvær er "must do" selv med masse folk. Svolvær er bare en plass å fylle bensin og ta en promenade på torget for så å kjøre videre nordover mot Vesterålen :)
Takk for tips Bjarne. Jeg kjører sammen med ei som har bodd her i mange år og er lokalkjent. Jeg tror ho har en plan og jeg får bare henge på Bilde Men ja, jeg får sikkert mulighet til å legge inn noen ønsker.

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
Honda-Bjarne
Innlegg: 55
Registrert: 29 jan 2018, 16:12
Motorsykkelen din: V-tec 800

Re: kjellv sin logg, Sommertur 2

Legg inn av Honda-Bjarne »

kjellv skrev: 29 jul 2018, 22:07
Honda-Bjarne skrev:Er det fint vær så ta en avstikker til Fredvang med avkjørsel like før Ramberg.
Etter Ramberg kan dere besøke Nusfjord.
Hvis dere ikke har sterke ønsker om å besøke Vikingmuseet på Borg så anbefaler jeg heller dere å ta av på Fv815 på Leknes og følge skilting mot Valberg. Dere kommer inn på E10 igjen ved Sundklakk Bru.
Langs Fv815 er det også en grei campingplass som heter Brustranda Camping som har alle rettigheter på Lofotkroa. Ett greit utgangspunkt for å utforske ytre indre Lofoten. Stamsund, Steine, Sennesvik, Hauklandstranda og Utakleiv.
Lengre inn i Lofoten (rundt Svolvær) bruker det å være overbefolket på denne tiden men ett besøk i Henningsvær er "must do" selv med masse folk. Svolvær er bare en plass å fylle bensin og ta en promenade på torget for så å kjøre videre nordover mot Vesterålen :)
Takk for tips Bjarne. Jeg kjører sammen med ei som har bodd her i mange år og er lokalkjent. Jeg tror ho har en plan og jeg får bare henge på Bilde Men ja, jeg får sikkert mulighet til å legge inn noen ønsker.

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Da er du i beste hender :thumleft
Bare husk at hvis dere kjører Fv815 så kjør sakte over Hagskaret slik at dere får tid til å nyte utsikten av Vestfjorden mot øst :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Sommertur 2

Legg inn av kjellv »

Prøve å sove litt da kanskje. Ikke lett i denne varmen.
Behagelig i t-skjorte på dekk en time ut fra BodøBilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Svar