KjellV sin logg. Sensommer.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: kjellv sin logg

Legg inn av LordShaft »

Dessverre så er det slik at regn og tåke gjør det like trist å kjøre uansett (syns jeg)
Det er nok restene av hun kjære bertha som ligger igjen en del dårlig vær her på vestlandet og sørlandet. Sitter å klør i gasshånden selv.... Er så kjøresjuk. Satse på at det blir fint en dag eller to før helgen, da er det vakt igjen.
Må en tur nordover til ålesund i begynnelsen av september (i bryllup) så da blir det sognefjellet og geiranger om været tillater det. Se om jeg ikke får meg en tur via gloppenfjellet ned igjen også.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6938
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Sv: kjellv sin logg

Legg inn av kjellv »

Et bilde av Bjørkedalsvatnet før turen går videre over Stigedalen til NordfjordeidBilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6938
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Sv: kjellv sin logg

Legg inn av kjellv »

Fergekaia på Lote. Sola titter fram. Fortsetter sørover.Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: kjellv sin logg

Legg inn av LordShaft »

Er du 1 eller 2 sykler på tur, stiller du deg helt framst i fergekøen :thumleft

Det er faktisk relativt gode meldinger for hele vestlandet de neste dagene.... Veldig lite nedbør.... bortsett fra i stryn, der ser det ut som det blir å komme litt i morgen. Uansett, god tur videre! Kos deg :thumleft

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6938
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Sv: kjellv sin logg

Legg inn av kjellv »

/Vet i grunnen det Lord... Her står jeg som kjøretøy nr 2 i køa, og ble vinka frem først når vi kjørte ombord.BildeHer fra Breimsvatnet mellom Sandane og Byrkjelo. Tørre veier nå, og sol rett som det er. Har litt lyst å fortsette til Sogndal og Lusterfjorden. Men jeg har ikke lyst å kjøre Sognefjellet i grauttjukk tåke.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: kjellv sin logg

Legg inn av LordShaft »

Det finnes jo web kamera på sognefjellet, så du kan se hvor der er akkurat nå.... Skal du til Sogndal hadde jeg fortsatt forbi skei, kjørt til Jølster og svingt av til Balestrand og derfra videre til Sogndal.... Mye mer spennende veier på to hjul :thumleft

Sony Z2

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6938
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Sv: kjellv sin logg

Legg inn av kjellv »

Skei i Jølster nå. Ikke mange sykler på veiene, men man får parkere i lag med dem man finn. Denne har Italienske skilter så det blir nok ikke mye småprating av dette.. Lord...gidd du se på webcam for meg, det e så krøkkete med denne telefonen...?Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: kjellv sin logg

Legg inn av LordShaft »

Utifra det jeg finner på nettet, så er det lett overskyet over sognefjellet i dag.... Det samme gjelder øvre årdal om du vil kjøre tindevegen! Men nå skal jeg ikke garantere noe, da veivesenet ikke har sine kamera oppe å går på sognefjellet. Øvre årdal ser hvertfall veldig bra ut... og ikke noe lavt skydekke... Så tror du kan få deg en fin tur over sognefjellet i dag :thumleft

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6938
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Sv: kjellv sin logg

Legg inn av kjellv »

Bukker og takker LordShaft! Kjekt å være på tur når man har slik navigatørhjelp. Gaularfjellet som du anbefalte var hinsides mye bedre enn jeg trodde :-) Kjørte som du ambefalte, og er i Sogndal nå.BildeBildeBilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6938
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Sv: kjellv sin logg

Legg inn av kjellv »

Traff også på em hyggelig kar fra Nederland med TDM som klarte å rote seg ombord på ferga til Hella sammen med meg. Men han skulle til Vangsnes. Ikke like greit når man kjører kun på GPS. Men resultatet ble jo bare hyggelig. Tok en halvtimes pause sammen med han på Hella og fikk han ombord på riktig ferge. Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Sv: kjellv sin logg

Legg inn av LordShaft »

kjellv skrev:Bukker og takker LordShaft! Kjekt å være på tur når man har slik navigatørhjelp. Gaularfjellet som du anbefalte var hinsides mye bedre enn jeg trodde :-) Kjørte som du ambefalte, og er i Sogndal nå.BildeBildeBilde
Å røsk meg i barten!!! Dette så langt bedre ut enn jeg hadde trodd.... Liten tvil om at jeg må prioritere denne ruten før sesongen er over!! Var det fin asfalt hele veien?
Godt å se du koser deg på tur, bare hyggelig å bidra :thumleft

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6938
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Sv: kjellv sin logg

Legg inn av kjellv »

Asfalten kunne vært mye bedre. Men veien var smal og uoversiktlig. Det var også en del sau og geit på beien, så noen fartsetappe ble det ikke. Men like bra, så mye flott natur å se på at det er greit at det går rolig for seg. Men det vat likevel mange strekninger som tålte godt driv. Ser at pysestripa på bakdekket er ca 2 cm i dag :-)
Røyk på ei campinghytte i natt og. Er på Skjolden, helt innerst i Lusterfjorden. Det har regna jamt fra Sogndal og inn hit. Men det er meldt bedre vær i morra, da er det håp om å slippe tåka over fjellet
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22669
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg

Legg inn av Bjerknez »

Artig at du oppdaterer gjevnlig Kjellv! :thumleft

Følger deg på Facebook også.

Slike små turer som dette med enkel overnatting må jo være gull og det skal jeg jammen meg gjølre selv også før sesongen slutter. Må i tillfelle bli i Sverige for min del tror jeg :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6938
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg

Legg inn av kjellv »

Lærte av deg vettu Bjerknez, du oppdaterte bra på turen din du og
Jrg fulgte med deg hele dagen fa du kjørte hjem igjen.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6938
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Sv: kjellv sin logg

Legg inn av kjellv »

Se der ja:-) Blå himmel på Sognefjellet:-)Bilde

Svar