KjellV sin logg. Sensommer.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6938
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg

Legg inn av kjellv »

Og hjemme ca kl 20:00 i kveld.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: kjellv sin logg

Legg inn av LordShaft »

hvor mange mil klokket du på denne turen?

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6938
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg

Legg inn av kjellv »

Her er ruta. Ser at Google maps sier at hovedruta er 811 km. Triptelleren har et par mil ekstra, men det er noen lokale småturer i tillegg. Ingen langtur akkurat, men opplevelsene har vært enorme, langt bedre enn jeg hadde forestilt meg det skulle bli.
Artig måte å reise på, turen ble planlagt underveis.
"Nørdalsveien" er ved Bjørkedalsvatnet i Stigedalen hvor jeg hadde første overnatting.
Jeg har lest igjennom hele loggen nå på pc, og ser det er fullt av stavefeil. Slik er det med store fingre på liten mobiltelefon. Fikk prøvd ut Tapatalk på denne turen, det var utrolig bra!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6938
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Sv: kjellv sin logg

Legg inn av kjellv »

Ny tur, nordover nå. Sunndalsøra, kort stopp.Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6938
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Sv: kjellv sin logg

Legg inn av kjellv »

Da ble det hytteovernatting ved Trollheimsporten noen km vest for Oppdal flott og stor hytte med vedfyring. Skikkelig koselig med fyr i ovnen og en skvett ST-REMY.Det ble kaldt på slutten i dag, og mørkt. Mye hjort langs veien gjorde siste timen i overlag spennende, men slapp nærkontakt. Holdt meg ca 100 m bak en bil, det er et smart knep. Oversikten blir langt bedre da enn kun med mine egne lys.
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22668
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sv: kjellv sin logg

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev:Da ble det hytteovernatting ved Trollheimsporten noen km vest for Oppdal flott og stor hytte med vedfyring. Skikkelig koselig med fyr i ovnen og en skvett ST-REMY.Det ble kaldt på slutten i dag, og mørkt. Mye hjort langs veien gjorde siste timen i overlag spennende, men slapp nærkontakt. Holdt meg ca 100 m bak en bil, det er et smart knep. Oversikten blir langt bedre da enn kun med mine egne lys.
Bilde
Jeg misunner deg disse aleneturene. Du fyrer i peisen og åpner Konjakk'en mens du er HELT alene. Det har ikke jeg ro i kroppen til å gjøre og dte irriterer meg litt. Jeg vil EGENTLIG bare kjøre og kjøre og det frister ikke med hytte/overnatting før jeg nermest detter av sykkelen.

Du har nok en helt annen ro i kroppen enn meg tror jeg. Men hadde jeg kjørt sammens med deg så hadde jeg vert langt roligere. Kanskje jeg bare er selskapssyk? :lol

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: kjellv sin logg

Legg inn av mortenolb »

Jeg har samme syndrom som Bjerknez her. Gidder rett og slett ikke når jeg er alene.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6938
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg

Legg inn av kjellv »

Det er alderen som gjør det vet dere ;-) Er gammel nok til å ha lært å kose meg :-) Nyter friheten, setter pris på de små øyeblikk. Måler ikke en vellykket tur i antall kilometer kjørt, men små og store opplevelser underveis. Jeg kjører ikke mot et mål, selve turen er målet. Det eneste mål jeg har på denne turen er at jeg skal kose meg, og være hjemme igjen på søndag kveld. Hvor skal jeg i morgen? Tja..
Jrg har ei søster på Koppang, kanskje er jeg der i morgen kveld, kanskje i Østersund? Namsos? Får se i morra hvilken vei nesa peker :-)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: kjellv sin logg

Legg inn av LordShaft »

kjellv skrev:Det er alderen som gjør det vet dere ;-) Er gammel nok til å ha lært å kose meg :-) Nyter friheten, setter pris på de små øyeblikk. Måler ikke en vellykket tur i antall kilometer kjørt, men små og store opplevelser underveis. Jeg kjører ikke mot et mål, selve turen er målet. Det eneste mål jeg har på denne turen er at jeg skal kose meg, og være hjemme igjen på søndag kveld. Hvor skal jeg i morgen? Tja..
Jrg har ei søster på Koppang, kanskje er jeg der i morgen kveld, kanskje i Østersund? Namsos? Får se i morra hvilken vei nesa peker :-)
:thumleft

Det er musikk i mine ører! Tror dette kommer med alderen. En lærer å nyte andre ting jo eldre en blir :-)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37744
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: kjellv sin logg

Legg inn av AJ »

kjellv skrev:Det er alderen som gjør det vet dere ;-) Er gammel nok til å ha lært å kose meg :-) Nyter friheten, setter pris på de små øyeblikk. Måler ikke en vellykket tur i antall kilometer kjørt, men små og store opplevelser underveis.
Som om jeg skulle sagt det selv :thumleft .
Men liker å ha et noen fastlagt mål med turen. Usikkerhet rundt dette med overnatting liker jeg ikke. Så bestilling på forhånd sånn at jeg vet at ting er klart når jeg er framme, er godt å "ha med i bagasjen".
Men så er jeg et par-tre år eldre enn kjellv også da... ;-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22668
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg

Legg inn av Bjerknez »

Ja, dette kommer muligens med alderen og selv om jeg begynner å dra på årene og nærme meg 40, så har jeg tydeligvis noen år igjen, hehe.

Kanskje det heller er det at vi "unge" har en kropp som fortsatt fungerer sån noenlunde og derfor tillater noen mil ekstra på MC ryggen? Kanskje er også "feil" valg av sykkel med på og dra ned dagsetappene? Da må det være deilig med en unskyldning! :lol :lol

Neida... det var så klart bare tull, men å sitte helt alene på en hytte forran peisen og drikke konjakk hadde jeg nesten ikke klart. TSammens med flere, så absolutt! men ikke alene altså...

Men vi får se... kanskje om 30 år når jeg er like gammel som kjellv :lol

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37744
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: kjellv sin logg

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev:men å sitte helt alene på en hytte forran peisen og drikke konjakk hadde jeg nesten ikke klart. TSammens med flere, så absolutt! men ikke alene altså...

Men vi får se... kanskje om 30 år når jeg er like gammel som kjellv :lol
:knegg
Nåja... å kjøre mellom 500 og 1200 km. på en dag skulle jeg nok klare uten større problemer. Men det er som kjellv sier andre opplevelser med turen som også er viktig å få med seg.
Alenetid på hotell, motell eller hytte i løpet av turen er kvalitetstid som i hvert fall jeg setter stor pris på.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6938
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Sv: kjellv sin logg

Legg inn av kjellv »

Nåja Bjerknez, det er ikke snakk om å "drikke" i store mengder, bare en skvett for kosens skyld. Men det med dagsetapper og kjørelengde kan du ha noe rett i. Jeg vet ikke hvor min begrensning ligger, jeg har ikke prøvd det ennå. Min lengste dagsetappe så langt er vel 43 mil, men hadde nok kunnet kjørt en god del lenger. Her noen bilder jeg tok nå. Man skjønner det ble kaldt i går kveld med klarvær, tidlig høst og oppunder tregrensa. Lauvet på bjørka begynner å bli gult pgså. Legg merke til naboens uteområde rundt spikerteltet. Her er det nok folk som koser seg når de er her.BildeBilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6938
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Sv: kjellv sin logg

Legg inn av kjellv »

Trondheim. Tar en snartur innom Ride og hilse åå Arnfinn. Han har vel en kaffekopp og 5 minutter...Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6938
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Sv: kjellv sin logg

Legg inn av kjellv »

Meråker. Da bærer det utvilsomt mot Sverige og Åre i første omgang. Været og temperaturen er flott. Bilde

Svar