KjellV sin logg. Sensommer.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Forsiktig sesongstart 2022

Legg inn av kjellv »

Gratulerer med dagen alle :thx

Her har det som vanlig vært utradisjonell feiring av dagen. Den tradisjonelle feiringa ble avsluttet det året yngstemann i huset var ferdig med barneskolen, og det begynner å bli en del år siden.
Flagget henger selvfølgelig ute i sol og finvær i dag, faktisk ble det over 20 grader midt på dagen. Etter frokost på terrassen ble det sykkeltur. Super Ténéréen ble pynta med flagg og bjørkekvister, på med dyreste dressen og årets første tur til Bud og Atlanterhavsveien. I dag har jeg tatt meg veldig god tid på turen, med mange avstikkere ut til de ytterste perlene på strekningen mellom Bud og Vevang. Var på steder jeg aldri har vært før også. Du verden hvor mye fint man kjører forbi uten å vite om det!
Atlanterhavsveien var preget av 17 maifeiring i dag. Det var fullparkert overalt, og folk i bunader og penklær med flagg overalt. Jeg møtte også 17 maitoget over Atlanterhavsveien. Dette besto av 40-50 stivpynta traktorer som kjørte i kortesje.
Siden ble det grilling på terrassen sammen med våre voksne ungdommer.
DSC_3592.JPG
DSC_3596.JPG
DSC_3601.JPG
DSC_3603.JPG
DSC_3613.JPG
DSC_3624.JPG
DSC_3630.JPG
DSC_3630.JPG
DSC_3634.JPG
DSC_3637.JPG
DSC_3643.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Forsiktig sesongstart 2022

Legg inn av AJ »

Godt å se at du er på hjul igjen :thumleft !

Og du verden! så mange fine bilder :D !
Ikke minst disse traktorkortesjene :twothumbs: . Er noe ekte urnosk over disse bildene. Må innrømme de vekker minner og ikke minst noen følelser hos en som er vokst opp på gård.
Veldig bra på en dag som denne :prf .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Forsiktig sesongstart 2022

Legg inn av Bjerknez »

Kjente trakter det der :)

Man kan si mye om været oppe hos deg, men om sommeren når været er fint, så har du så absolutt noen fordeler :twothumbs:

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Forsiktig sesongstart 2022

Legg inn av kjellv »

Nok en finværstur ut i ytre strøk i dag.
Det er dessverre slik at mange som kommer langveisfra for å kjøre Atlanterhavsveien kjører kun disse 8 bruene, og sitter igjen litt skuffet. Var det virkelig bare dette..?
Derfor anbefaler jeg å kjøre hele veien fra Bud og nordover til Kristiansund, og gjerne fortsette mot Trondheim på ei rute som går nord for E39 opp til Kyrksæterøra. Dette er Atlanterhavsveien i sin helhet mener jeg.
Mitt forrige innlegg her er fra strekningen Bud-Atlanterhavsveien, med avstikkere ut til kysten. I dag har jeg gjort det samme på strekningen Atlanterhavsveien-Kristiansund, med avstikkere ut til ytre øyer på denne strekningen. Henda/Langøya/Tjønnøya, Ekkilsøya og tilslutt Sveggen helt nord på Averøya. Jeg håper noen av de som leser dette lar seg friste til å oppleve Atlanterhavsveien Extended version, for her er det mye flott å se :thumleft
DSC_3718.JPG
DSC_3719.JPG
DSC_3724.JPG
DSC_3727.JPG
DSC_3730.JPG
DSC_3733.JPG
DSC_3736.JPG
DSC_3740.JPG
DSC_3742.JPG
DSC_3748.JPG
DSC_3753.JPG
DSC_3757.JPG
DSC_3765.JPG
DSC_3775.JPG
DSC_3779.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KjellV sin logg.

Legg inn av Bjerknez »

Synes jeg kjenner meg igjen på noen av bildene der :)

Den 7-9 juli har jeg og Cutless bestillt hytte på Kviltorp Camping. Du er velkommen en tur innom på besøk. :)

Den 8 juli (med værforbehold) har jeg tenkt til å vise han litt rundt der oppe, men Atlaterhavsveien har liksom aldri stått øverst på lista mi. For meg så er det en bru som er spektakulær på den strekningen og resten blir liksom vannet ut litt i forhold.

Jeg tenkte kanskje en tur inn i Eikesdalen (ikke Aursjøvegen) og kjlre mot Sunndalsøra eller noe. Ålesund og ut på Øyene Giske og Valderøy etc. er også fristende. :)

Tar gjerne i mot noen tips til veier (ikke grus) som jeg kanskje ikke har kjlrt tidligere som er verdt titten :)

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Forsiktig sesongstart 2022

Legg inn av Elruts84 »

kjellv skrev: 06 jun 2022, 22:41 Nok en finværstur ut i ytre strøk i dag.
Det er dessverre slik at mange som kommer langveisfra for å kjøre Atlanterhavsveien kjører kun disse 8 bruene, og sitter igjen litt skuffet. Var det virkelig bare dette..?
Derfor anbefaler jeg å kjøre hele veien fra Bud og nordover til Kristiansund, og gjerne fortsette mot Trondheim på ei rute som går nord for E39 opp til Kyrksæterøra. Dette er Atlanterhavsveien i sin helhet mener jeg.
Mitt forrige innlegg her er fra strekningen Bud-Atlanterhavsveien, med avstikkere ut til kysten. I dag har jeg gjort det samme på strekningen Atlanterhavsveien-Kristiansund, med avstikkere ut til ytre øyer på denne strekningen. Henda/Langøya/Tjønnøya, Ekkilsøya og tilslutt Sveggen helt nord på Averøya. Jeg håper noen av de som leser dette lar seg friste til å oppleve Atlanterhavsveien Extended version, for her er det mye flott å se :thumleft
Flotte bilder fra en flott tur kjellv
Dette kan fort bli en liten "Opp for å prøve" tur en gang. Det er jo lokalbefolkningen som kjenner området best. Som oftest :D
Har enda tilgode Trollstigen. Da er jo dette en spot on tur i tillegg.

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: KjellV sin logg.

Legg inn av rolf-arne »

Er ikke tvil om at man kunne ha tilbrakt flere uker på Vestlandet, ute ved kysten.... og som du sier Atlanterhavsveien er mer enn noen stilige bruer


Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KjellV sin logg.

Legg inn av Bjerknez »

rolf-arne skrev: 07 jun 2022, 10:56 Er ikke tvil om at man kunne ha tilbrakt flere uker på Vestlandet, ute ved kysten.... og som du sier Atlanterhavsveien er mer enn noen stilige bruer


Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Atlanterhavsveien er egentlig bare 8.3 km. Lang. Og bortsett fra den ene litt spesielle broen, så synes jeg ikke denne strekningen er så mye og rope hurra for egentlig.

Men ser man Atlanterhavsveien som en del av en større rute så blir nok ttalinntrykket helt annerledes. :)

Personlig liker jeg naturen som befinner seg rundt Eikesdalsvatnet. Slike innenlands turer langs flotte vann i litt vill natur. Jeg kjenner at jeg har en liten dragning lenger sør vest i landet i retning Stavanger/bergen og de djellområdene der. Jeg har vært der tidligere også, men ikke veldig ofte og jeg mins det er mange flotte steder der som er like flotte som det Møre kan by på.

Hva man skal velge blirmkanskje bar et luksusproblem :)

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: KjellV sin logg.

Legg inn av rolf-arne »

Er ikke tvil om at man kunne ha tilbrakt flere uker på Vestlandet, ute ved kysten.... og som du sier Atlanterhavsveien er mer enn noen stilige bruer
Bjerknez skrev: Hva man skal velge blirmkanskje bar et luksusproblem :)
JA VI HAR ET LUKSUSPROBLEM.... altfor mange fine veier og steder vi kan dra på/til.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: KjellV sin logg.

Legg inn av mekkern »

KjellV.
du ser sikkert hvor dette er tattt og du?
InkedIMG_3166_LI.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: KjellV sin logg.

Legg inn av kjellv »

mekkern skrev: 08 jun 2022, 19:21 KjellV.
du ser sikkert hvor dette er tattt og du?
InkedIMG_3166_LI.jpg
Nei dessverre.. og det irriterer meg.
Mye av kystlinjen utenfor her ligner på bildet, og det kan nær sagt være overalt utenfor her. Jeg antar bildet er tatt innenfor lekegrinda mi ettersom du regner det sannsynlig at jeg kjenner med igjen. Dette kan godt være hvor som helst mellom Bud og Kristiansund, og dette er en strekning på over 5 mil :redface
Men om jeg skulle gjette så kan det være Kråkholmen utenfor Male på Hustadvika, og husene i bakgrunnen ville være Teistklubben. Det ligner også mye på Storholmen sør for Hustad, men der er muren på moloen større, kraftigere og bedre vedlikeholdt. Derfra ville også Teistklubben være synlig, men da ville Kvitholmen fyr være synlig lengre ute.

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: KjellV sin logg.

Legg inn av mekkern »

Honningsøya. Hvis du vrir ca 100 grader mot klokka så får du hestskjærfyret rett i bildet. :thumleft
Fiskehersjene er rett bak meg.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KjellV sin logg.

Legg inn av Bjerknez »

Eller rettere sagt akkurat her :)

Akkurat her faktisk!

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: KjellV sin logg.

Legg inn av Audi Mannen »

mekkern skrev: 08 jun 2022, 23:41 Honningsøya. Hvis du vrir ca 100 grader mot klokka så får du hestskjærfyret rett i bildet. :thumleft
Fiskehersjene er rett bak meg.
Det er litt som på sørlandet når man kjører ut mot Honningsøya, små hus og naust på små øyer og holmer.
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: KjellV sin logg.

Legg inn av kjellv »

mekkern skrev: 08 jun 2022, 23:41 Honningsøya. Hvis du vrir ca 100 grader mot klokka så får du hestskjærfyret rett i bildet. :thumleft
Fiskehersjene er rett bak meg.
Javisst.. Rart jeg ikke kjente meg igjen, jeg var jo akkurat der 2 pinsedag. Har jo akkurat bikka 60, og kanskje det begynner å røyne på korttidshukommelsen :-k
honningsøya.jpg
hestskjæret fyr.jpg
fiskehesjer.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar