KjellV sin logg. Sesongstart?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Sv: kjellv sin logg

Legg inn av kjellv »

Da er jeg framme hos lillesøster på Koppang. Litt av en tur i dag, lange etapper i høy hastighet på flotte veier. Denne strekningen anbefales, selv om det er mange mil uten å se annet enn vei og skog. Men veien tåler fart. Lå i lange perioder på 110-130. Men godt å komme i hus, har hatt med for lite klær. Burde ha kneppet inn fôret i jakka før denne turen, men det ble ikke med engang.Her er TDMen parkert utenfor garasjen til søstern, hun sitter i paviljongen med kaffen klar:-)Bilde

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: kjellv sin logg

Legg inn av sankyo »

Du må ha sett feil. Kan neppe forestille meg at du kjørte mer en 110, maks 115. Men kos deg med kaffen.
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg

Legg inn av kjellv »

Slik TDMen min er drevet liker den ikke 6. giret før jeg har omtrent 105. Da har jeg 3500 rpm. Men ved 4000 - 4500 ble den orntlig fin å kjøre, da takla den motbakker også uten å gire ned :-)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: kjellv sin logg

Legg inn av AJ »

sankyo skrev:Du må ha sett feil. Kan neppe forestille meg at du kjørte mer en 110, maks 115. Men kos deg med kaffen.
:knegg
Ja, for fra 116 begynner det å bli bekymringsfullt med hensyn til kjørelisensen - hvis onkel Blå skulle befinne seg i området med dertil egnet fartsmålerapparatur... ;-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Sv: kjellv sin logg

Legg inn av kjellv »

AJ skrev:
sankyo skrev:Du må ha sett feil. Kan neppe forestille meg at du kjørte mer en 110, maks 115. Men kos deg med kaffen.
:knegg
Ja, for fra 116 begynner det å bli bekymringsfullt med hensyn til kjørelisensen - hvis onkel Blå skulle befinne seg i området med dertil egnet fartsmålerapparatur... ;-)
Da Jar jeg sikkert hatt min dose flaks i hele dag;-)

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: kjellv sin logg

Legg inn av Flanker »

mortenolb skrev:Må ikke ha med kvinnfolk på fjellet, tilfelle de menstruerer. Det skremmer simlene!
Hahahahaha... Jeg dauer av latter her!!!

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg

Legg inn av kjellv »

Værmeldingen for i morgen var i grunnen hyggelig, ihvertfall for meg som ikke skal lenger sørover. Jeg skal hjem. Atnadalen og Dovrefjell. Kanskje jeg kjører til Folldal og så Grimsdalen vestover til Dovre. Noen som har kjørt den veien nylig? Tror det er grusvei der, var ihvertfall det for 20 år siden da jeg var der på jakt

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg

Legg inn av kjellv »

Fått finstudert kartet nå, og kjører Atnadalen nordover mot Folldal. Ved Fallet er det et veikryss med bomvei gjennom Grimsdalen til Dovre sentrum sør for Dombås. Den skal prøves dersom det ikke er tåke på fjellet. Antakelig dårlig med mobilsamband der, men bilder kommer i så fall etterhvert.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Sv: kjellv sin logg

Legg inn av kjellv »

To mil opp i Atnadalen mot Folldal nå. Lavt skydekke, kan bli dårlig sikt på høyfjellet. Mobilsambandet er dårlig, så neste oppdatering kommer antakelig ikke før DombåsBilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Sv: kjellv sin logg

Legg inn av kjellv »

Da er jeg på Dombås etter en fantastisl tur over fjellet fra Østerdalen. Legger ut flere bilder i kveld når jeg får redigert på pc. Veien anbefales på det sterkeste! BildeBilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Sv: kjellv sin logg

Legg inn av kjellv »

For å toppe denne fantastiske turen måtte jeg bare ta en svipp opp Trollstigen. For tidlig å komme hjem ennå :-)Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: kjellv sin logg

Legg inn av LordShaft »

går alt etter planen, får jeg med meg trollstigen neste helg selv! Får bare håpe de gode værmeldingene holder seg :thumleft

Fått deg noen km på tur nå... har du overrsikt over hvor langt du har kjørt?

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg

Legg inn av kjellv »

LordShaft skrev:går alt etter planen, får jeg med meg trollstigen neste helg selv! Får bare håpe de gode værmeldingene holder seg :thumleft

Fått deg noen km på tur nå... har du overrsikt over hvor langt du har kjørt?
Jeg var hjemme igjen klokka 20 i kveld, og tripptelleren viser ganske nøyaktig 135 mil
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg

Legg inn av kjellv »

Det hadde i grunnen vært innmari artig å hilst på deg neste helg LordShaft. Men dessverre blir jeg meget opptatt på jobb den helga. Vi skal ha stand på "Dyregoddagene" i Batnfjordsøra den helga, og da ser jeg for meg lange dager på jobb hele helga.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg

Legg inn av kjellv »

Her er noen bilder fra turen over Rondane mellom Atna i Østerdalen og Dovre sentrum. Jeg var veldig spent på denne veien, jeg var ved Grimsdalshytta på jakt en gang sist på 80 tallet og har ikke vært der siden. Det var som den gang, grusvei fra Fallet sør for Folldal til nedstigning mot Dovre sentrum. Det meste av veien var veldig bra grusvei, men noen partier på høgfjellet helt i vest var det en del dype hull og tidvis "vaskebrett". Bomvei, det betales kr 80 uansett kjøretøy på Folldalsiden. Automatisk bomstasjon der det kan betales med kort.
Turen tok omtrent to timer, men jeg stoppet utallige ganger for å ta bilder. ca 12 mil, hvorav 4,5 er grusvei.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar