KjellV sin logg. Sensommer.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6938
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Ny sesong, ny motorsykkel

Legg inn av kjellv »

Tomkrn skrev: 21 jul 2021, 09:30 Får visst noe besøk her i helgen, men om jeg greier å snike meg unna så kan vi ta oss en tur på ville veier :)
Jeg måtte tilbake på jobb igjen i kveld for å gjøre unna noe kontorarbeid jeg ikke rakk å få unna tidligere i dag. På impuls tok jeg sykkelen tilbake på jobb, og oppdaget at jeg har helt full tank. Jeg utsetter servicen til neste uke, må finne på noe i helga så jeg får brukt opp mesteparten av bensinen. Dette er 40000 km service, og tanken skal tas av. Det er litt enklere når det er lite på tanken.
Fruen har visst planlagt noe fest og fanteri på fredag kveld, og jeg inngår visst i planen.. Med nær forestående forumtour i tankene er det nok best å ikke komme med innsigelser på hennes planer framover, og heller opparbeide litt goodwill :crazy: Jeg antar derfor at det ikke blir kjørt noe særlig på lørdag, så jeg tror jeg holder en satser på søndagstur.

Tomkrn
Innlegg: 38
Registrert: 16 jul 2017, 10:58
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 2018 + KTM SAS 1290 2023

Re: KjellV sin logg. Ny sesong, ny motorsykkel

Legg inn av Tomkrn »

De sier at det går sånn ca en tank eller så over Aursjøen :)

Meldt veldig fint vær og en grustur frister litt…

Kan tekstes i morgen om det passer.
2023 KTM SAS 1290
2018 Husqvarna 701 Enduro
x2013 KTM 990 SMT
x2021 BMW R1250GS
x2016 BMW S1000XR
x2018 KTM 790 Duke
x2010 KTM 990 SMT
x2014 KTM 690 Duke
x1991 Yamaha TDM 850

Brukeravatar
schnellfahrer
Innlegg: 139
Registrert: 13 jul 2012, 18:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE 2017
Sted: Skien

Re: KjellV sin logg. Ny sesong, ny motorsykkel

Legg inn av schnellfahrer »

Skal ha samme servicen på min S10. Fått pris på 10.000.-.
Høres det fornuftig ut?

Eivind
Yamaha Super Tenere XT1200ZE
x - Honda CBF1000
x - Honda VFR700

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6938
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Ny sesong, ny motorsykkel

Legg inn av kjellv »

Tomkrn skrev: 23 jul 2021, 23:07 De sier at det går sånn ca en tank eller så over Aursjøen :)

Meldt veldig fint vær og en grustur frister litt…

Kan tekstes i morgen om det passer.
Ja det virker som en god plan. Jeg har vært innom tankene om en Aursjøtur en stund, og nå er det på tide. Men det blir ikke i dag. Det er flere timer til jeg skal kjøre noe som helst.. :-k

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6938
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Ny sesong, ny motorsykkel

Legg inn av kjellv »

schnellfahrer skrev: 24 jul 2021, 01:14 Skal ha samme servicen på min S10. Fått pris på 10.000.-.
Høres det fornuftig ut?

Eivind
Ja. Prisen virker fornuftig. 10k +/-, dette kan variere litt fra verksted til verksted fordi ikke alle opererer med de samme timepriser.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6938
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Ny sesong, ny motorsykkel

Legg inn av kjellv »

Som Tomkrn foreslo, det ble tur over Aursjøen på oss i dag. Ikke mange bilder tatt. Jeg har filmet litt med gopro, jeg skal prøve å klippe sammen noen høydepunkter etterhvert.

Fantastisk vær for tur i dag. Fra 16 grader tidlig på dagen til rundt 25 på det meste. Overskyet hele veien til vi var kommet halvveis opp Finnsetlia (opp fra Eikesdal), og siden har det vært en strålende sommerdag. Kaffestopp ved Aursjøhytta er nesten obligatorisk. En kaffekopp og en rømmevaffel hører med. Vi kom i snakk med en sunndaling med AfricaTwin ved kafebordet. Under samtalen kom det fram at gamleveien forbi de to lange tunellene mellom Sunndalsøra og Eidsvåg fortsatt er mulig å kjøre med motorsykkel. Det måtte bare prøves. Meget vellykket, og de veiene skal helt sikkert kjøres flere ganger.
Men da er målet nådd, det er igjen to streker på tanken og da er det klart for storservice noen kvelder utover uka. Jeg har også kommet til at det må byttes dekk før forumtouren. Framdekket tåler garantert ikke Nordnorgeturen, og bakdekket begynner å få en ganske markant og bred touringstripe på midten. Hvilke dekk jeg velger har jeg ikke helt bestemt meg for ennå. Det har stått Metzeler Tourance Next på sykkelen siden jeg kjøpte den. Etter dagens tur heller jeg nok mer og mer mot noe litt mer grusorientert, men uten å kjøpe rene offroad dekk. Vi får se hva våre leverandører kan ha på lager.
IMG_20210725_124932.jpg
IMG_20210725_122547.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Tomkrn
Innlegg: 38
Registrert: 16 jul 2017, 10:58
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 2018 + KTM SAS 1290 2023

Re: KjellV sin logg. Ny sesong, ny motorsykkel

Legg inn av Tomkrn »

En riktig så fin tur ble det ja, med fantastisk utsikt og flotte veier.

Har tenkt meg å prøve Dunlop Trailmax Mission eller Continental TKC70 Rocks neste gang selv, Michelin Anakee Adventure som står på nå er et veldig bra dekk, men har en tendens til å ule, spesielt framdekket over 80km/h.
2023 KTM SAS 1290
2018 Husqvarna 701 Enduro
x2013 KTM 990 SMT
x2021 BMW R1250GS
x2016 BMW S1000XR
x2018 KTM 790 Duke
x2010 KTM 990 SMT
x2014 KTM 690 Duke
x1991 Yamaha TDM 850

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6938
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Ny sesong, ny motorsykkel

Legg inn av kjellv »

Jeg kikket litt på nettet i går kveld, og merket meg dette Dunlopdekket. Slett ikke utenkelig at jeg prøver et sett Trailmax Mission dersom Starco har det på lager i mine dimensjoner.

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk


Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6938
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Ny sesong, ny motorsykkel

Legg inn av kjellv »

Da er det endelig min tur å ha ferie
Som vanlig velger jeg sein ferie, venter til alle andre er ferdig med sin. Mindre trafikk på veiene, mindre turister på overnattingssteder, altså mer frihet.
Sykkelen står på verkstedet ennå. De fleste punktene på serviceskjemaet er nå haket av som utført, men det gjenstår ventilsjekk, synkronisering og dynamic inspection. Jeg skal også bytte begge dekk. Mandag kveld har jeg avtale med en mekaniker hos oss som skal hjelpe meg med det siste.
Metzeler Tourance Next som sto på den da jeg kjøpte sykkelen tas av, og det skal mye til at jeg vil ha disse igjen. Framdekket var veldig "trappet" og egentlig helt utslitt. Jeg vet ikke hvor lenge dekkene har stått på sykkelen, de så ganske nye ut da jeg kjøpte den. Men det er skuffende hvor fort framdekket ble slitt. Frister i alle fall ikke til gjentakelse. Bakdekket hadde nok tålt forumtouren, men byttes likevel.
Det var ikke all verden å velge i blant våre dekkleverandører da jeg bestilte, og jeg valgte Dunlop Trailsmart Max. Hadde egentlig mest lyst å prøve Trailmax Mission, men disse var ikke tilgjengelige før i oktober. Da ble det slik, og de må prøves. Skal jeg selge dekk er det greit å ha prøvd litt forskjellig.
Men da antar jeg at jeg har sykkel på veien igjen om få dager.

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk



Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37744
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Ny sesong, ny motorsykkel

Legg inn av AJ »

Ingen mulighet fra dine leverandører når det gjelder Mitas Terra Force-R?
Disse bør du prøve på Super Ténéré'en.
Jeg kjører nå på mitt tredje sett og også denne gangen holder de 14000 km før de er nede på slitemerkene (TWI).
Bytter til mitt fjerde sett nå til uka sånn at jeg er skikkelig skodd til forumtouren :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6938
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Ny sesong, ny motorsykkel

Legg inn av kjellv »

AJ skrev:Ingen mulighet fra dine leverandører når det gjelder Mitas Terra Force-R?
Disse bør du prøve på Super Ténéré'en.
Jeg kjører nå på mitt tredje sett og også denne gangen holder de 14000 km før de er nede på slitemerkene (TWI).
Bytter til mitt fjerde sett nå til uka sånn at jeg er skikkelig skodd til forumtouren :thumleft
Nei, vi har ingen avtaler som gir tilgang til Mitas. Men jeg har tanker om å prøve å få til det før neste sesong. Jeg fikk til avtale med Starco (Dunlop) for et par år siden, og prøvde ut Dunlop Roadsmart siste året med FJRen. Jeg var veldig fornøyd med disse.

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6938
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Ny sesong, ny motorsykkel

Legg inn av kjellv »

Sterkt forsinket, men nå er jeg snart i mål. Det står igjen å montere på igjen litt karbondeksler, bytte bremseklosser bak og prøvekjøre. Dettevordner jeg i morgen. Så er servicen ferdig og nye dekk på, sykkelen er klar for langtur.
BildeBilde

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk


Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37744
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Ny sesong, ny motorsykkel

Legg inn av AJ »

kjellv skrev: 12 aug 2021, 23:26 Sterkt forsinket, men nå er jeg snart i mål. Det står igjen å montere på igjen litt karbondeksler, bytte bremseklosser bak og prøvekjøre. Dettevordner jeg i morgen. Så er servicen ferdig og nye dekk på, sykkelen er klar for langtur.
Kjenner selv på at det er godt å vite at service er gjennomført og ikke minst at sykkelen har fått nye dekk før man skal ut på langtur :) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: KjellV sin logg. Ny sesong, ny motorsykkel

Legg inn av Ketil »

kjellv skrev: 12 aug 2021, 23:26 Sterkt forsinket, men nå er jeg snart i mål. Det står igjen å montere på igjen litt karbondeksler, bytte bremseklosser bak og prøvekjøre. Dettevordner jeg i morgen. Så er servicen ferdig og nye dekk på, sykkelen er klar for langtur.
BildeBilde

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
Du er heldig som har tilgang på så bra fasiliteter til å vedlikeholde egen sykkel :thumleft Jeg prøvde meg ikke på ventilsjekk på min ST, det ble for komplisert og vanskelig å komme til, men gjorde ellers det meste selv. Dunlop Trailmax blir du veldig fornøyd med, jeg likte de mye bedre enn Tourance Next og de fungerer også helt ok på grusveier. Hadde disse dekkene da jeg kjørte Kirkenes-Kroatia i 2019, og da ble de kjørt på absolutt alle typer underlagt, og i solstek og høljregn :D Ønsker deg riktig god ferie og god tur nordover :thumleft

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6938
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Ny sesong, ny motorsykkel

Legg inn av kjellv »

Ketil skrev: 13 aug 2021, 06:55
Du er heldig som har tilgang på så bra fasiliteter til å vedlikeholde egen sykkel :thumleft Jeg prøvde meg ikke på ventilsjekk på min ST, det ble for komplisert og vanskelig å komme til, men gjorde ellers det meste selv. Dunlop Trailmax blir du veldig fornøyd med, jeg likte de mye bedre enn Tourance Next og de fungerer også helt ok på grusveier. Hadde disse dekkene da jeg kjørte Kirkenes-Kroatia i 2019, og da ble de kjørt på absolutt alle typer underlagt, og i solstek og høljregn :D Ønsker deg riktig god ferie og god tur nordover :thumleft
Takk. Jeg gleder meg veldig til dette :twothumbs:

Service er ferdig, nye dekk er på og jeg har fått prøvekjørt en times runde i går. Alt fungerer som det skal. Dette er jo alltid litt spennende etter en så omfattende service. Det skal jo ikke mer til enn en avglemt kontakt ett eller annet sted så dukker feilene opp på rekke og rad. Men ingen feil, og ingen lekkasjer noe sted. Da er jeg klar for tur. Det blir en tur på et par timer i morgen også, jeg skal hente en litt brukt lavvo jeg kom over til salgs og ved et innfall slo til på. Litt rufsete værmeldinger, men jeg nytter sjansen til å teste kjøreklærne mine.
Utrolig forskjellig følelse med nye dekk, så voldsom forskjell har jeg ikke kjent før. Nå var riktignok framdekket mitt ganske slitt og veldig trappete, men også bakdekket kjenner jeg oppfører seg annerledes. Dette blir nok veldig bra.

Svar