KjellV sin logg. Sensommer.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, endelig ferie :)

Legg inn av Bjerknez »

Du må vel være den her inne som faktisk bruker teltet skikkelig :thumleft

Jeg liker tanken jeg også, men jeg er rett og slett for lat og dessuten er ikke ryggen min tilpasset et liv i telt. Jeg ser også du vet hvordan man bruker Primusen. Jeg tipper Lars Monsen følger med i tråden din nå :knegg

Gld tur videre :twothumbs:

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, endelig ferie :)

Legg inn av kjellv »

Nå.. det er mange brukere her inne med langt flere teltovernattinger enn jeg, folk som har teltet som førstevalg på hver tur
Telt er genialt det! Det gir veldig stor frihet med tanke på valg av overnattingssted. Jeg har bare et fjelltelt, og har det med mest som nødløsning. Jeg hadde nok kjøpt et større telt dersom jeg ville bruke det mer.

Orkanger nå, innom en tur for lunch før jeg kjører nordover igjen mot Fosen.
Bilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, endelig ferie :)

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 28 jul 2020, 12:54 Nå.. det er mange brukere her inne med langt flere teltovernattinger enn jeg, folk som har teltet som førstevalg på hver tur
Telt er genialt det! Det gir veldig stor frihet med tanke på valg av overnattingssted. Jeg har bare et fjelltelt, og har det med mest som nødløsning. Jeg hadde nok kjøpt et større telt dersom jeg ville bruke det mer.

Orkanger nå, innom en tur for lunch før jeg kjører nordover igjen mot Fosen.
Bilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Ser su en Seilbåt på fjorden med en skjeggete og bli ung mann så må du hilse. Da er Cutless ute å tester den nye seilbåten sin :twothumbs:

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, endelig ferie :)

Legg inn av kjellv »

Mange seilbåter med skjeggete mannfolk i her Ove. Hilser på alle sammen jeg Bilde

Av alle plasser man skal utforske er det ikke alltid stang-inn. Nå har jeg havna i Stoksund. Her var det jammen dødt. Stoppa ved Joker som også har bensinpumpe og hagebenk. Men de stengte kl 18, fem minutt før jeg kom. Da blir det røyk og lunken Farris fra tankveska..

Men veien hit var artig, og verd hele turen. Det blir den nok motsatt vei også BildeBilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


APettersen
Innlegg: 73
Registrert: 02 apr 2018, 15:59
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: kjellv sin logg, endelig ferie :)

Legg inn av APettersen »

Telt er genialt. Tok selv ut tidlig ferie i år. Det ble bråbestemt da man så hvor det bar med omsetning på arbeidsplassen, i mars måned. Hva slags liggeunderlag har du med deg på tur? Bruker selv et Bergans skumgummiunderlag som ikke var av det rimeligste å få tak i. Våkner likevel flere ganger i løpet av natten på grunn av at underlaget er for hardt. Ja, jeg har vært bevisst på å fjerne eventuelle kongler under teltduken, og å plassere det i fornuftig avstand til røtter og steiner :thumleft

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: kjellv sin logg, endelig ferie :)

Legg inn av niko »

APettersen: Exped anbefales varmt. Finnes i ymse varianter. Alle er dyre, og alle er veldig mye bedre enn skumgummi. Jeg har Exped Synmat 7 LW.

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: kjellv sin logg, endelig ferie :)

Legg inn av niko »

kjellv skrev: 28 jul 2020, 18:30 Mange seilbåter med skjeggete mannfolk i her Ove. Hilser på alle sammen jeg Bilde

Av alle plasser man skal utforske er det ikke alltid stang-inn. Nå har jeg havna i Stoksund. Her var det jammen dødt. Stoppa ved Joker som også har bensinpumpe og hagebenk. Men de stengte kl 18, fem minutt før jeg kom. Da blir det røyk og lunken Farris fra tankveska..

Men veien hit var artig, og verd hele turen. Det blir den nok motsatt vei også BildeBilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Dagsrevyen melder om knallvær nordover de nærmeste dagene, men regner med du holder deg orientert :-)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, endelig ferie :)

Legg inn av kjellv »

APettersen skrev:Telt er genialt. Tok selv ut tidlig ferie i år. Det ble bråbestemt da man så hvor det bar med omsetning på arbeidsplassen, i mars måned. Hva slags liggeunderlag har du med deg på tur? Bruker selv et Bergans skumgummiunderlag som ikke var av det rimeligste å få tak i. Våkner likevel flere ganger i løpet av natten på grunn av at underlaget er for hardt. Ja, jeg har vært bevisst på å fjerne eventuelle kongler under teltduken, og å plassere det i fornuftig avstand til røtter og steiner :thumleft
Liggeunderlag et er viktig. Jeg har den gamle gode luftmadrassen. Den tykke tunge. Blåser den opp med 12v kompressor fra strømuttak et Bilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, endelig ferie :)

Legg inn av kjellv »

niko skrev:
kjellv skrev: 28 jul 2020, 18:30 Mange seilbåter med skjeggete mannfolk i her Ove. Hilser på alle sammen jeg Bilde

Av alle plasser man skal utforske er det ikke alltid stang-inn. Nå har jeg havna i Stoksund. Her var det jammen dødt. Stoppa ved Joker som også har bensinpumpe og hagebenk. Men de stengte kl 18, fem minutt før jeg kom. Da blir det røyk og lunken Farris fra tankveska..

Men veien hit var artig, og verd hele turen. Det blir den nok motsatt vei også BildeBilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Dagsrevyen melder om knallvær nordover de nærmeste dagene, men regner med du holder deg orientert :-)
Ser ut som jeg skal klare meg uten regndress. I Åfjord på Fosen nå, i morgen østover og vender hjemover igjen. Stjørdals området i morgen kveld tipper jeg.

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, endelig ferie :)

Legg inn av AJ »

niko skrev: 28 jul 2020, 20:09 APettersen: Exped anbefales varmt. Finnes i ymse varianter. Alle er dyre, og alle er veldig mye bedre enn skumgummi. Jeg har Exped Synmat 7 LW.
Og jeg slår et slag for denne, SeaToSummit Comfort Plus, også den med innebygd pumpe som fyller liggeunderlaget med nok luft på veldig kort tid.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, endelig ferie :)

Legg inn av kjellv »

Jeg hadde en avtale om overnatting hos en tidligere skolekamerat her i Åfjord på Fosen i natt. Men han er forsinket hjem fra tur, og kommer ikke før i morgen. Da endte jeg opp med hytte her i Åfjord i kveld.
Fantastiske veier jeg har kjørt i dag. Hitra, Frøya og Fosen er morsomt, og sterkt å anbefale. Rikelig med lange sugende svinger, nettopp slike veier jeg søker. Anbefales på det sterkeste.

I morgen fortsetter jeg østover, og regner med jeg ender ett eller annet sted mellom Levanger og Trondheim i morgen ettermiddag.
Her er utsiktsbilde tatt vestover mot Stoksund og Stokøya. Også her var det veldig morsomme veier.
Bilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, endelig ferie :)

Legg inn av kjellv »

Da er jeg på sørovertur igjen, i natt ble det hytte i Stjørdal.
Våknet i 7 tiden i Åfjord. Der hadde det regnet i natt. Var fortsatt noe småregn av og til fram mot kl 14. Kom ikke tidlig avgårde. Det kom en kar bortom hytta mi og ville prate sykkel da jeg var nesten ferdig pakka. Men det er greit, motorsykkel får man ikke prata nok om. Men det var jo egentlig han som stod for pratinga..

Kjørte så østover gjennom Fosen, over Ytterøya til Verdal, og fulgte E6 til Stjørdal. Tok meg tid til en tur innom Falstadsenteret i Skogn, krigsfangeleir fra krigen. Nå er det museum der. Et område som gir sterke inntrykk allerede før man har kommet inn.
Jeg var også innom X-Rider i Skogn og hilste på Jørgen. Han er innehaver av bedriften som selger Yamaha, Honda og KTM. Hyggelig å treffe ham igjen og slå av en prat.
Her har jeg fått hytte til 400 for ei natt. Denne hytta er gammel og slitt, men rent og i orden, med dusj, toalett og varmtvann. Jeg er veldig fornøyd med hva jeg fikk til denne prisen.
Har også hatt besøk av forummedlem Tracer900 (som ikke er så aktiv lenger og heller ikke kjører Tracer 900 lenger) på hytta, og av en av mine kunder som bor i nærheten og har kjøpt to sykler av meg.
Veldig hyggelige besøk Bilde
Rolig kveld med middag på hytta, et par øl og et par av noe sterkere gir håp om god nattesøvn BildeBildeBildeBildeBildeBilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, endelig ferie :)

Legg inn av Bjerknez »

Kjenner følelsen. Å komme til rette på hytta, sette seg i godstolen, åpne en iskald pils for så og beøke mcsiden.no. DET er avslapping :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, endelig ferie :)

Legg inn av kjellv »

Da er jeg hjemme igjen.
Våkna i Stjørdal til en grå og tung morgen. Tok en dusj, og hengte ut den snertne microfiberhånduken så den skulle få sjansen til å tørke litt mens jeg spiste frokost og pakket sammen. Men nei, jeg hengte den på trapperekkverket og det hadde begynt å regne mens jeg syslet med det som måtte gjøres inne. Håndduken var våtere enn da jeg hengte den ut.
Jeg hadde en avtale med min niese som bor i Trondheim i dag, ble sittende å prate noen timer med henne. Det var veldig kjekt, og hun satte pris på besøk. Dro ikke derfra før 13:30. Det regnet fortsatt fortsatt, og jeg sjekket værmeldingene og så at det skulle være finvær hjemme i dag. Da ble bestemmelsen tatt raskt, å kjøre hjem var det mest nærliggende jeg kom på.
Overskyet og 16-20 grader er egentlig perfekt kjørevær. Mye trafikk langs E6 til Oppdal. Svært mange østlandsregistrerte feriepakkede biler på tur hjem, og ganske mange tilårskomne campingvogner. Det er tydelig at det er mange som har hatt en alternativ ferieform i år, jeg antar det er mange som enten har kjøpt ei godt brukt vogn eller lånt ei til årets ferietur.
Hjemme igjen i 18:30 tida. Passe sliten, men svært fornøyd med hva jeg har fått ut av disse fire dagene. 1180 km km gir et snitt på ca 30 mil om dagen. Det er jo ingen rekord i lengde på dagsetapper, men det er for meg ikke viktig. Det viktigste er hva jeg har opplevd og hva jeg husker av turen noen uker fram i tid. Milene med asfalt glemmes som regel fort.
2020-07-30 (2)_edited.jpg
Det ble ikke tatt noe særlig med bilder i dag. Grått og tungt, og veier jeg har kjørt før og er godt kjent på. Men jeg tok ett som kan legges inn her som avslutning, tatt på Støren der jeg hadde et stopp for å fylle tanken og kaffekoppen.
De eldste av oss husker vel Rolv Wesenlunds rollefigur som handelsmann Bør Børson, og visa "et lite wienerbrød fra Størens bakeri"?
Jeg måtte kjøpe ett, bare for å ha gjort det. Godt smakte det også :prf
IMG_20200730_144356.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, endelig ferie :)

Legg inn av Bjerknez »

Så ut til å være en flott tur dette :)

30 mil pr. Dag er helt innafor når man skal slå opp telt samt oppleve ting langs veien. Jeg har det nok litt mer "travelt" og presser den opp til 40-50 mil pr. Dag, men da er nok jeg også mer selektiv på hvor jeg stopper. Er vel bare slik jeg er bygget tror jeg.

Det er som sagt ingen konkurranse dette. Jeg er ganske sikker på at du hadde vunnet den konkurransen om du ville, for jeg tror den doningen din er en smule mer behagalig kamerat på de lengre etappene med tanke på sittestilling :)

Hvis det skulle bli sykkelbytte på meg (noe som faktisk er lite trolig) så tror jeg det hadde blitt en cruiser igjen. :)

Svar