KjellV sin logg. Sesongstart?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22859
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, nytt år-nye muligheter

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 13 apr 2020, 14:31 Ja slik ble denne påska.. Sesongstart lar vente på seg i år, så seint som dette har jeg aldri kommet i gang før. FJRen står fortsatt på vinterlager midtveis i april.
Det har vært av og på med vinter de siste ukene. For ei uke sia var det 15 varmegrader et par dager, men værmeldingene for påska var for dårlige til at jeg ville hente sykkelen.
10 cm nysnø kom i natt, og 3 plussgrader hjelper lite på situasjonen.
Bilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
I dag har vi sittet ute i solen her i Fredrikstad. Nesten litt plagsom sol faktisk hvis man finner et sted uten vind. Snø har jeg nesten ikke sett i år. I da byttet også madammen til sommerdekk.

Vestlandet har mye fin natur og by på og disse godene skal du jaggu meg ha, men været og den tidlige våren skal du ikke ta fra meg :knegg

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, nytt år-nye muligheter

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: 13 apr 2020, 16:19
kjellv skrev: 13 apr 2020, 14:31 Ja slik ble denne påska.. Sesongstart lar vente på seg i år, så seint som dette har jeg aldri kommet i gang før. FJRen står fortsatt på vinterlager midtveis i april.
Det har vært av og på med vinter de siste ukene. For ei uke sia var det 15 varmegrader et par dager, men værmeldingene for påska var for dårlige til at jeg ville hente sykkelen.
10 cm nysnø kom i natt, og 3 plussgrader hjelper lite på situasjonen.
Bilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
I dag har vi sittet ute i solen her i Fredrikstad. Nesten litt plagsom sol faktisk hvis man finner et sted uten vind. Snø har jeg nesten ikke sett i år. I da byttet også madammen til sommerdekk.

Vestlandet har mye fin natur og by på og disse godene skal du jaggu meg ha, men været og den tidlige våren skal du ikke ta fra meg :knegg
Du syns du er morsom nå.. :(
Vinter har ikke vi sett mye til heller. Et par uker i November var det vinter, og så de siste tre ukene. Siden det ikke har vært vinter i hele vinter, trengte den ikke å komme nå :sorry

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22859
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, nytt år-nye muligheter

Legg inn av Bjerknez »

Var på ingen måte meningen å gni det inn kjellv. Du kjenner da meg :knegg

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: kjellv sin logg, nytt år-nye muligheter

Legg inn av Olav K »

Med dette langtidsvarselet, blir det nok straks sesongstart på deg også Kjellemann
Screenshot_20200414-083859_Samsung Internet.jpg
Jeg er på vei ut på jobb i havet idag, så jeg får ikke nyte dette godværet.
Men så har jeg allerede noen 1000km så langt i vår... så det er ikke så veldig synd i meg.
Sier samboeren min.... er selvsagt helt uenig :knegg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, nytt år-nye muligheter

Legg inn av kjellv »

Olav K skrev: 14 apr 2020, 08:42 Med dette langtidsvarselet, blir det nok straks sesongstart på deg også Kjellemann

Screenshot_20200414-083859_Samsung Internet.jpg

Jeg er på vei ut på jobb i havet idag, så jeg får ikke nyte dette godværet.
Men så har jeg allerede noen 1000km så langt i vår... så det er ikke så veldig synd i meg.
Sier samboeren min.... er selvsagt helt uenig :knegg
Joda, jeg har studert langtidsvarslet jeg også, og ser absolutt muligheter i slutten av uka :prf
Du får kose deg til havs Olav, sikkert finvær der også :D

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, nytt år-nye muligheter

Legg inn av kjellv »

Da er omsider sesongen i gang her også. I dag ble FJRen hentet fra vinterlager. Startet tvert som forventet, og etter en gjennomgang av at alt fungerte og en tur innom nærmeste bensinstasjon for å etterfylle noe luft var det klart for turen hjem. Det ble ikke korteste vei hjem, men ingen langtur heller. Bare 8 grader fristet ikke for langtur. Men da er jeg i gang Bilde

Bildet er tatt på Jendem, utsikt mot øya Gossen i Aukra.

Bilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk




Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: kjellv sin logg, nytt år-nye muligheter

Legg inn av niko »

kjellv skrev: 18 apr 2020, 16:48 Da er omsider sesongen i gang her også. I dag ble FJRen hentet fra vinterlager. Startet tvert som forventet, og etter en gjennomgang av at alt fungerte og en tur innom nærmeste bensinstasjon for å etterfylle noe luft var det klart for turen hjem. Det ble ikke korteste vei hjem, men ingen langtur heller. Bare 8 grader fristet ikke for langtur. Men da er jeg i gang Bilde

Bildet er tatt på Jendem, utsikt mot øya Gossen i Aukra.

Bilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Godt å se :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37832
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, nytt år-nye muligheter

Legg inn av AJ »

Enig med siste taler :crazy: !
Flott at den siste snøen som falt fort fant det for godt å forsvinne :thumleft .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, nytt år-nye muligheter

Legg inn av E-strom »

Fantastisk fint område å kjøre motorsykkel i. Hadde fjorårets siste overnattingstur i samme område - kjørte ytre vei ned via Kristiansund og Atlanterhavsveien, overnattet på Bud og kjørte om Aursjøveien og Nerskogen hjem til Trondheim igjen.

Det blir nok noen turer til Nordvestlandet i år også - kanskje når Trollstigen åpner :prf
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Sted: Sandefjord

Re: kjellv sin logg, nytt år-nye muligheter

Legg inn av Geiroe »

E-strom skrev: 18 apr 2020, 20:56 Fantastisk fint område å kjøre motorsykkel i. Hadde fjorårets siste overnattingstur i samme område - kjørte ytre vei ned via Kristiansund og Atlanterhavsveien, overnattet på Bud og kjørte om Aursjøveien og Nerskogen hjem til Trondheim igjen.

Det blir nok noen turer til Nordvestlandet i år også - kanskje når Trollstigen åpner :prf
Syns jeg hørte at Trollstigen skulle holde stengt for vedlikehold iår pga korona. Kjørte der ifjor, og kan vel tenke meg mange veier som kunne trengt vedlikehold før Trollstigen :-k
Eller tar jeg helt feil her?
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, nytt år-nye muligheter

Legg inn av kjellv »

Geiroe skrev: 19 apr 2020, 09:44
E-strom skrev: 18 apr 2020, 20:56 Fantastisk fint område å kjøre motorsykkel i. Hadde fjorårets siste overnattingstur i samme område - kjørte ytre vei ned via Kristiansund og Atlanterhavsveien, overnattet på Bud og kjørte om Aursjøveien og Nerskogen hjem til Trondheim igjen.

Det blir nok noen turer til Nordvestlandet i år også - kanskje når Trollstigen åpner :prf
Syns jeg hørte at Trollstigen skulle holde stengt for vedlikehold iår pga korona. Kjørte der ifjor, og kan vel tenke meg mange veier som kunne trengt vedlikehold før Trollstigen :-k
Eller tar jeg helt feil her?
Det skjer nok ikke. Dette var et forslag, et mulig tiltak for å øke næringsaktiviteten lokalt i etterkant av coronatiltakene. Noen mente at denne sommeren kom ingen turister til Trollstigen uansett, så da kunne man benytte anledningen til å rassikre veien. Det kom til og med forslag om å legge veien delvis i tunell. Tunell altså.., i Trollstigen..! På ekte tabloidvis slås slike nyheter opp på forsider med krigstyper for å selge klikk og aviser.
Men slik blir det ikke. Nå ventes det jo storinnrykk av Nordmenn på innenlandsferie i sommer, og Trollstigen holder åpent :thumleft

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, nytt år-nye muligheter

Legg inn av kjellv »

Da ble det en liten tur i dag også. En del sykler på veien, ingen store ansamlinger noe sted. Det er bra. Fant ut at det er mye snø igjen i bygdene et par mil østover ennå, der er ikke mye vårstemning.
Bildene er fra Eidsvåg og fra Botterlia/Osmarka.

BildeBildeBilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk



Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, nytt år-nye muligheter

Legg inn av kjellv »

Jeg har vel nevnt det før, jeg er etter hvert blitt ganske aktiv i NAF MC, sitter for andre året i styret i vårt lokallag.
Denne sesongen har vært begredelig så langt. De to store vårarrangementene vi pleier å ha ble avlyst fordi de ikke var forenlig med retningslinjene myndigheten hadde satt for arrangementer under coronasituasjonen. Både førstehjelpskurset og rustløserkursene som hvert år pleier å trekke mye folk ble det ikke noe av.
Men nå er vi i gang med kursene "Sikker på MC". Vi skal ha nye selvstendige kurs hver tirsdag i mai og juni, og i år har vi også fått en avtale med den lokale gocartbanen og benytter banen til omtrent halvparten av hvert kurs. Altså omtrent 1,5 time på bane hver kveld.
Tirsdag 5 mai var første kurs, i surt og kaldt vårvær. 8 grader, men synkende til 6 grader før kurset var ferdig, regnbyger og en del vind. Ikke optimale forhold, men vi var 5 deltakere som møtte opp og fullførte første gjennomkjøring av det nye kurstilbudet.
Jeg hadde med goprokameraet og filmet litt mens vi var på banen. Nå har jeg klippet sammen en snutt som vi bruker til å lokke deltakere til kursene. Her er den om noen er interessert å se.

');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: kjellv sin logg, nytt år-nye muligheter

Legg inn av kgjersda »

Gode tiltak! Blir det noe på gokart i Ålesund?
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, nytt år-nye muligheter

Legg inn av kjellv »

kgjersda skrev: 09 mai 2020, 21:17 Gode tiltak! Blir det noe på gokart i Ålesund?
Nei dessverre, det blir ikke noe verken i Ålesund, Molde eller på Halsa i år..
Vi skal ha ett ferdighetskurs på bane i Molde den 6. september, det blir nok det eneste i år dessverre

Svar