sesongen 2017 har såvidtt starta

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Re: CBR929 Sesongen godt igang.

Legg inn av 929rr »

thewiz skrev:Interessert å selge HRC-en din? Send meg pm :)
Er du stein gal?
Nei HRC n kommer jeg ikke og selge. Litt av greia er jo og ha lik bane og gatesykkel.
Vis noe går i stykker, har en mulihet til og låne litt mellom syklene

Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Re: CBR929 Sesongen godt igang.

Legg inn av 929rr »

I dag måtte jeg inn til Oslo sentrum, Hadde nesten glemt hvor kjedlig det er og kjøre sykkel i bytrafikk. Biler over alt, trikkeskinner, hullete asfalt. Jammen glad jeg slipper og bo der gitt.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: CBR929 Sesongen godt igang.

Legg inn av AJ »

929rr skrev:I dag måtte jeg inn til Oslo sentrum, Hadde nesten glemt hvor kjedlig det er og kjøre sykkel i bytrafikk. Biler over alt, trikkeskinner, hullete asfalt. Jammen glad jeg slipper og bo der gitt.
:knegg
Kjenner meg veldig godt igjen i den beskrivelsen der, ja.
Har to døtre som bor i Oslo og det hender jeg tar MC'en når jeg besøker dem. Men det er utelukkende fordi det er lettere å parkere den enn bilen...
Likte by'n i yngre dager. Men i dag unngår jeg den så sant jeg kan.
Langt bedre å bo på bygda med mulighet for virkelig å kunne "strekke på beina" om behovet melder seg.
Og det gjør det stadig vekk... :P .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Re: CBR929 Sesongen godt igang.

Legg inn av 929rr »

På vesla er det HESD. hondas elektroniske styredemper. Denne virker stort sett helt uten at en merker det, har derfor ikke egentlig tenkt på hvor bra den virker.
Her om dagen kjørt jeg til jobben, en av de strekningene jeg kjører oftest. Må ha hatt litt ennet spor en vanlig, for plutslig traff jeg en bra dump i veien som jeg ikke har truffet før, fikk begynelsen av en headshake, men den tok styredempern meget elegant seg av. Noen ristinger i styre, som roet seg meget raskt ned.
Kan ikke si annet en at HESD fungerer utmerket, genialt med en sak som en ikke merker til vanlig, men som kikker inn når det trengs.
Eller så er dekkvarmere på vei med posten, bestilte på racing4fun.no.
Etter litt internettsurfing ser det ut til at Capit varmere er de som får best omtale, ikke er de vesentlig dyrere en billigvariantene heller, så da ble det det.

Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Re: CBR929 Sesongen godt igang.

Legg inn av 929rr »

Vært en tur på shopping i dag og.
Fått tak i et par komplette felger til banesyklen. + litt drev, hendler og hjullager.
Kommer ikke på så mye mer jeg syns jeg trenger til den i første omgang.
Skulle egentlig ha henta felgene i går, men da gikk bensinpumpa på bilen heden hen, Ble en litt drøy gåtur hjem. Litt mosjon skal en jo ha det og.

Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Re: CBR929 Sesongen godt igang.

Legg inn av 929rr »

Snudd gearinga på vesla, ute og kjørte litt i dag. Ganske uvant i starten, men venner seg vel ganske raskt til det. Regner med at det blir en fordel med lik giring på vei og banesykklen.

Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Re: CBR929 Sesongen godt igang.

Legg inn av 929rr »

Fikk ordna meg litt ferie i oktober i dag. Har siklet litt på charterturer til baner i spania osv, men har vært litt vgansklig og få fri fra jobb.
Greven arangerer tur til Argon 10-14 okt,, 5 hele banedager, Litt dyrt, men det skal jo koste og være kar :-)
Sendt en forespørsel til greven i dag, så satser jeg på at det går i orden.

Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Aragon motorland neste

Legg inn av 929rr »

Blitt noen småture i finværet siste uka. Kjørte litt med pasasjer, kan ikke si at firebladen egner seg til det git. Fårstår at folk som kjører med pasasjer ofte finner seg noe mer egnet.
Ringte en kar i dag som trengte en cbr motor, han hadde en som toppen hadde gått, jeg hadde en som veiva hadde tatt kvelden, var med banesyklen jeg kjøpte. Hadde tenkt og beholde den så jeg hadde en girkasse mm i reserve, men solgte den alikevell, er jo bedre at ting blir brukt enn at det står i garasjen i tilfelle rottefelle.
Har ellers bokka 5 dager i oktober til Aragon motorland, gleder meg noe inn i helvete :crazy:
Så vidt startet og pakke, banesyklen går på trailer nedover sammen med litt deler og utstyr. Litt frista til og kjøre nedover, har noen fridager før og efter, Tar en ferga til fredrikshavn er det ca 2500km hvær vei.
Kjøpt meg et godt brukt mc løftebord. Kjekt og ha.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Aragon motorland neste

Legg inn av AJ »

929rr skrev: Har ellers bokka 5 dager i oktober til Aragon motorland, gleder meg noe inn i helvete :crazy:
Så vidt startet og pakke, banesyklen går på trailer nedover sammen med litt deler og utstyr. Litt frista til og kjøre nedover, har noen fridager før og efter, Tar en ferga til fredrikshavn er det ca 2500km hvær vei.
Her:?
http://www.motorlandaragon.com/en

I så fall... du verden :crazy: !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Re: Aragon motorland neste :-)

Legg inn av 929rr »

Jepp

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Aragon motorland neste :-)

Legg inn av AJ »

Ja, da er det bare å ønske riktig god tur og godt begivenhetsrikt opphold :thumleft .
Blir garantert en uforglemmelig opplevelse :D .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Re: Aragon motorland neste :-)

Legg inn av 929rr »

Takk takk Aj.

Toven

Re: Aragon motorland neste :-)

Legg inn av Toven »

Ser spennende ut! God tur :)

Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Re: Aragon motorland neste :-)

Legg inn av 929rr »

Var og leverte banesykklen i Skene i går. Raske 80 mil tur retur.
Hitil har jeg bare funnet ut at jeg har glemt og sende med skjøteledning til dekkvarmerene. Sattser på at det ikke er så mye mer jeg har glemt og sende med.
Har igjen 6 netter på jobb, så har jeg fri til jeg kommer hjem fra Aragon.
Satser på og dra nedover så jeg har god tid, men er det mye drittvær nedover vurderer jeg og fly.

Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Re: Tilbake fra Aragon motorland

Legg inn av 929rr »

Da var jeg tilbake fra en artig tur til Aragon. TYokk fly nedover.

Søndag kom jeg ned, leide en fiat 500 på flyplassen og etter et par timer var jeg på hotellet. Inn med kofferten og videre til banen. Hadde nettopp vært et stort arangemang der, så var litt trafikkkaos inn på depoet, satt like godt igjen leiebilen i nærheten av ingangen og gikk. Ble mobbet litt for den parkeringen, den så litt rar ut når alle de andre bilene var dratt, og min sto i gjen sån ca midt i veien.
Avlasting og oppstilling i depobox, litt skravling med deltagerene, og vips var det tid for og sette kursen tilbake til hotellet.
Litt småspent på hva morgendagen skulle bringe, så var bare og helle nedpå billige spanske halvlitre til en ble litt småsubben :-)
Neste morgen våkna jeg tidlig og var en smule gira ned med frokost og innom og fylle bensin på kanner.
Knallvær men kjølig på morgenen.
Hadde store planer om og ta det med ro noen runder, vilket var en god plan, endel svinger på Aragon som drar seg til litt mot slutten, samt at det er endel bakketopper og slikt som gjør at svingene kan komme litt brått på.
Satt noen rundetider som jeg brukte en del tid på og kjøre raskere i løpet av de første rundene, i stor grad pga sene inbremsinger i et par kurver som jeg tokk litt penere når jeg fant ut hvor brått de kom på.
Kjørte fram til lunsh uten noen problemer, men så plutslig daua syklen i en krapp venstresving. Startet opp med en gang- snodig tengte jeg og kjørte videre til neste venstre hvor den daua igjen.
Ut på siden og banemanskapet kom og plukket meg opp raskere en en legger inn snus.
Syklen tilbake på henger til depoet.
Er med mekaniker på disse turene, som raskt så at tippsensoren min var ute av stilling. Av med kåper og fikk stripsa og teipa den i bedre stilling.
Problemet løst tenkte jeg og var bli og fornøyd.
Gikk bedre neste runde, men fikk noen motorstopp og tilslutt ville den ikke gå når jeg satt den i gir.
Av med kåper tank og vekk med Powercomandern. Etter dette gikk den uten feilslagg resten av turen.
Nesten så en kan lure på om disse boxene er noe lurt og ha på syklen i det heletatt. Merket ikke mye på efekten, eneste merkbare forskjellen var at den ble litt mer hakkete når en gikk helt av gassen og raskt på igjen.
Tirsdag og onsdag gikk med mye kjøring, og ingen større problemer, men merket at en er blitt en halvfeit gammal gubbe i kroppen, sliten og støl, var 20minutter pass, etter 15 minutter med kjøring var egentlig både hode og kropp moden for hviletid.
Torsdagen kom det endel regn, men ikke nokk til at det virket fornuftig med regndekk. fikk kjørt litt men ble mest avslapping i depoet.
Fredag var enklere, regnet godt på morgenen og værmeldingen sa det skulle fortsette utover dagen, så da var det bare og få kjøpt seg regndekk og legge om.
Ikke så mange som kjørte så det var åpent depo uten gruppeindeling. Helt suverent for en nybegynner som meg.
Fokus på fine spor, sittestilling på syklen, ingensom forstyrret sporene ved og kjøre mye raskere eller saktere en meg.
Imponerende hvor godt regndekkene sitter.
Utpå dagen tørket det opp, fikk litt hjelp av fjeringsgubben som var med med og sette opp syklen så den passet bedre til meg.
satt på litt mindre bakdrev, og et par brukte Pirelli slicks, det ble meget bra, kjørt et par sekunder raskere på første passet, neste passet senkte jeg rundetidene med ytligere 5 sekunder.
Så var moroa over.
Ga mersmak.
Link til film https://drive.google.com/open?id=0B4Ni7 ... 1lPX0hVQnc

Svar