Moffa's tastatur - Solo 'Høstsprell'

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Moffa
Innlegg: 169
Registrert: 05 okt 2013, 14:18
Motorsykkelen din: BMW R1200RT

Moffa's tastatur - Solo 'Høstsprell'

Legg inn av Moffa »

Heisan
Ja, da var det min tur da.... Etter å ha lusket rundt på MC-siden i nærmere ett år, klarte jeg, omsider, å presentere meg selv (her), så det hopper jeg over nå...
Tenkte jeg skulle dele noe av det som kommer fra mitt tastatur også, og dette er vel en fin plass for slikt? Nå blir det sikkert ikke allverden fra denne kanten; jeg mener å ha sett at vi (iallefall de fleste av oss :lol ) fra naturens side er utstyrt med to ører, men kun én munn, og jeg tenker at det kanskje er en grunn til det....? Nåja, la nå det ligge...

Som jeg fortalte i min presentasjon så er jeg altså på jakt etter MC, og bruker vel kanskje i overkant mye tid på MC-jakten nå om dagen. Tida for å gjøre et brukbart kjøp burde vel absolutt nærme seg - tenker jeg da. Som nevnt (også i presentasjonen) så tok jeg lappen i september i fjor, men har ikke hatt mulighet for å kjøpe MC før nå. Har likevel fulgt med på MC-siden ganske jevnlig helt fra jeg oppdaget siden i fjor. Og når dere andre snakker om den fæle PMS gjennom vinteren, så har jeg altså gått her i omtrent et år og verpet etter å komme meg ut og kjøre.... Nå sies det jo at den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves - jeg regner med at det vil være gjeldende også for meg :-k

I forrige uke var jeg innom Hof-MC Center, tenkte jeg skulle få kjøpt meg både hjelm, støvler, jakke og bukse. Så på nettsiden hans at han hadde KLIM Latitude jakka til en rimelig penge, pluss at han hadde grei pris på Schubert C3 Pro - en hjelm jeg hadde blinket meg ut.... Nå har jeg vært innom han en gang før, på forsommeren i år, så jeg var jo forsåvidt ikke så veldig overrasket over hvordan det så ut der.. :-)å Men Jeeez... Hvordan han klarer å holde styr på hva han har og ikke har, det er for meg en gåte!! Alt ligger jo hulter til bulter utover gulvet, ja faktisk så ligger storparten av kjøreklærne i schvææære hauger på gulvet :-O Likevel virker det som han har en viss kontroll, noe som er ganske imponerende.... Det ble ikke verken jakke eller bukse på meg, dvs jeg kunne ha fått meg en brukbar Scott bukse, men han hadde ikke passende jakke i min størrelse - som er nummeret før elefant :-k Og ikke ble det Scubert på meg heller, men det var jo ikke hans feil. Det skyldes mer at jeg var for tjukk i huet :lol C3Pro passet ikke helt til mitt hode, jeg havnet liksom mellom to størrelser, og er det noe som bør passe rimelig perfekt, så er det vel hjelmen. Og ja, jeg er klar over at den skal være relativt trang når den er ny.... Så da ble det Shoei Neotech i stedet, og det er vel ingen dårlig erstatter tror jeg :scratch Det som fascinerte meg litt med Schuberten er løsningen med kommunikasjonsenheten, jeg synes det er en usevanlig lekker løsning rent estetisk. Om den duger teknisk aner jeg ikke, men regner med at den iallefall er brukbar.... Da får det evt. heller bli Shoei's løsning.... Eller noe annet. Reiste iallefall derfra med hjelm, støvler og hansker - og var egentlig ganske fornøyd. Så får jeg heller finne jakke og bukse et annet sted, kanskje ta fram målebåndet og bestille Klim fra nettet? (hvilken nettsjappe anbefaler folket når det skal shoppes Klim?)

Jeg har, helt siden jeg fikk lappen i fjor, vært innom noen MC-sjapper, både i og utenfor Oslo. I Oslo har det vel vært MC-Oslo og AMD jeg har vært innom, ellers har det vært Yamaha på Vinterbro, Speed i Sandefjord og MC-Huset Nydal utenfor Hamar. Men hva er det med Oslo-sjapper?? Hvorfor er de så elendige på kundebehandling? Er det slik at de har nok å gjøre uansett liksom? Av mine utallige besøk hos MC-Oslo, og det har vært en del i løpet av et år, så har jeg fått en god opplevelse kun én gang, og det var i til alt overmål av en (formodentlig) sommervikar i utstyrsavdelingen!! De andre gangene er jeg blitt mer eller mindre oversett.
Kan ikke si jeg bli videre imponert hos AMD heller... De har/hadde en Triumph Explorer på Finn som muligens kunne være aktuell, så jeg duret opp til Sinsen for å ta den nærmere i øyesyn. Heller ikke der fikk jeg særlig oppmerksomhet, ja når jeg tenker meg om fikk jeg faktisk ingen oppmerksomhet overhodet. Kroppen bak disken var opptatt med en kunde, så mens han gjorde seg ferdig med denne kunden gikk jeg litt rundt og kikket, både på sykler og kjøreutstyr (Daniese har et par veldig fine tekstiljakker!) Viste særlig stor interesse for Explorer'n (som var plassert i synslinja for kroppen bak disken), så det kunne ikke være noen tvil om at jeg var veeeldig interessert i denne. Da kroppen var ferdig med kunden, var han mer opptatt av at det var tid for brødskiva enn å ta seg av kunden i butikken :[-( Jaja, mat skarr'em ha, men om de ikke passer på potensielle kunder kan det kanskje bli dårlig med mat etterhvert også....?

Nå er jeg kommet meg litt oppi åra (hønngammal vil vel noen si :[-X ) og jeg tåler å ikke være i fokus, men jeg er altså slik skrudd sammen at jeg ikke vil legge igjen mine surt opptjente penger et sted hvor jeg ikke får en rimelig brukbar behandling. Gitt min alder, statistisk sett en aldersgruppe med relativt brukbar kjøpekraft, så burde de løpt mot meg når jeg går inn døra og spurt om hva jeg ville handle.... Nuvel, dem om det - det finnes flere MC-sjapper på Østlandet, faktisk også noen som har et veldig godt rennomé.

Derfor dro jeg til MC-Huset Nydal sist lørdag, først og fremst for å se på en brukt K1200GT. Snakk om forskjell i mentalitet!! Jeg ble veldig godt mottatt av Ludvik som hadde hendene fulle denne dagen, det var rimelig bra med folk der. Fikk tilbud om å prøvekjøre nye R1200RT, og tok meg en liten sveip på ca halvtimen. Fyttikatta for en nydelig sykkel!! Jeg har jo ikke allverden av sammenligningsgrunnlag, ja faktisk så har jeg vel ikke en dritt å sammeligne mot :redface Likevel må jeg ha lov til å si at dette var en aldeles nydelig sykkel å kjøre. Må si jeg ble noe overasket over hvor effektiv vindskjermen er; opp med den og du kan fyre en sig uten problemer (neida, ikke jeg, jeg slutta for 8 år siden....) Når jeg kom tilbake begynte det å bli litt sent, det nærmet seg faretruende stengetid. Ble spurt om jeg ville ta en sveip med GSA også, men jeg var litt tilbakeholden siden klokkan var omtrent ti på to, og sjappa stenger to.... Ikke noe problem, bare ta deg en tur var beskjeden jeg fikk. Som sagt så gjort. Og om RT var en megabehagelig sykkel, for det var den, så må jeg si jeg var rimelig imponert over GSA. Den ser liksom så SHCWÆR ut, særlig i forhold til GS, men å kjøre merker man ikke det i særlig grad tror jeg (har ikke prvød GS!!). GSA opplevde jeg som mye mer leken og kvikk sammenlignet med RT. Skulle jeg valgt der og da, uten å tenke på lommeboka vel og merke, så hadde jeg nok landet på GSA'n. Mindre beskyttet mot vær og vind sammenlignet med RT, men likevel antar jeg man er noe mer beskyttet enn på GS. Så er jeg også litt der at om jeg skulle ha behov for å ha med mer enn hva man får plass i i koffertene, så er det enklere å laste på de firkantede kassene p GSA kontra RT.... Begge disse selges som demo-sykler etter denne helgen (BMW touring treff...), og jeg fikk jo selvsagt pris på begge, men det er styggmye penger å legge i en MC.... Gruble, gruble....

Var også innom Speed i Sandefjord i går, også der har de litt peiling på kundebehandling :thumleft De hadde pent og velutstyrt eksemplar av en 2012 modell R1200RT som ikke hadde gått allverden. Rimelig mye penger å spare i forhold til å kjøpe årets modell, for ikke å snakke om å bestille neste års modell.... Men den var reservert, og ved kontakt i dag var den solgt :sorry Så da fortsetter jakten.... Og demomodellen av GSA til MC-Huset Nydal ligger og vaker i bakhodet.... Et av de største problemene mine er at jeg rett og slett ikke klarer å bestemme meg for hvilken type sykkel jeg skal gå for; GS/GSA som kan pakkes med allverden og ikke er så 'kresen' på underlaget, eller RT hvor en sitter godt beskyttet for vært og vind, men som kanskje er noe mer kresen på underlaget den blir kjørt på? Foreløpig fortsetter jakten på begge type sykler, og så tror jeg at det plutselig sier pang og så er den der :prop:
Sist redigert av Moffa den 04 okt 2015, 23:22, redigert 5 ganger totalt.
_______________________________________________________________
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!!

Brukeravatar
Jarle
Innlegg: 562
Registrert: 03 feb 2012, 22:33
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
Sted: Bjørøyhamn
Kontakt:

Re: Moffa's tastatur - gubbe på MC-jakt....

Legg inn av Jarle »

Den som leter den finne :-)
Lykke til.
Jarle

Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Moffa's tastatur - gubbe på MC-jakt....

Legg inn av Olav K »

Det er vel litt langt unna, men Bikerstreet i Bergen får inn (..eller har allerede fått) en velholdt og entusiast-eiet Explorer nå straks, om man er interessert et det bare en flytur unna. BMW er bra sykler, men det går jo 15 av dem på dusinet etterhvert :knegg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
BMWilly
Innlegg: 184
Registrert: 09 apr 2012, 16:29
Motorsykkelen din: BMW R1200RT 2010mod.
Sted: Elverum

Re: Moffa's tastatur - gubbe på MC-jakt....

Legg inn av BMWilly »

I den prisklassen du er i har du helt sikkert mye å velge i. Har selv en RT som ble impulskjøpt og har ikke angret på det, men var da også ute etter en tursykkel med rimelig komfort. Noe småtteri har det vært. Blinklysbryter er en gjenganger etter 2010. Tar litt tid å venne seg til de lave speilene og har du toppkoffert tar det ganske mye av sikten bakover. Den nye modellen har bedre display på dashbordet enn min. Har ikke prøvd den enda og tror det blir dyrt hvis jeg gjør det. :scratch Vi får se.

Forøvrig er ikke servicen du får på Mc-huset Nydal tilfeldig. Har alltid fått god hjelp der. Og lykke til med sykkelhandlinga.
Medlem av GladeHjulMc [album]5237[/album]

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Moffa's tastatur - gubbe på MC-jakt....

Legg inn av Desmo »

Hvis du har vært på McHuset Nydal for å sjekke sykler og service uttafor Oslogryta, og på AMD for å se på nyere Triumph. Så vil jeg anbefale deg en tur til Gjøvik. Eller for å være helt nøyaktig Amsrudveien 2 Hunndalen, der finner du GMS. Der selger de Triumph, Kawasaki og Suzuki med en service som ligner veldig på den som McHuset yter.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Moffa's tastatur - gubbe på MC-jakt....

Legg inn av hakhap »

Desmo skrev:Hvis du har vært på McHuset Nydal for å sjekke sykler og service uttafor Oslogryta, og på AMD for å se på nyere Triumph. Så vil jeg anbefale deg en tur til Gjøvik. Eller for å være helt nøyaktig Amsrudveien 2 Hunndalen, der finner du GMS. Der selger de Triumph, Kawasaki og Suzuki med en service som ligner veldig på den som McHuset yter.

Der er ikke autoriserte Triumph lenger, men i øvrig enig
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Moffa's tastatur - gubbe på MC-jakt....

Legg inn av Desmo »

hakhap skrev:
Desmo skrev:Hvis du har vært på McHuset Nydal for å sjekke sykler og service uttafor Oslogryta, og på AMD for å se på nyere Triumph. Så vil jeg anbefale deg en tur til Gjøvik. Eller for å være helt nøyaktig Amsrudveien 2 Hunndalen, der finner du GMS. Der selger de Triumph, Kawasaki og Suzuki med en service som ligner veldig på den som McHuset yter.

Der er ikke autoriserte Triumph lenger, men i øvrig enig
Leste om det i en annen tråd nå, så det var nytt for meg. Ellers hadde jeg ikke skrevet som jeg gjorde i første posten min.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Moffa
Innlegg: 169
Registrert: 05 okt 2013, 14:18
Motorsykkelen din: BMW R1200RT

Re: Moffa's tastatur - gubbe på MC-jakt....

Legg inn av Moffa »

Jarle skrev:Den som leter den finne :-)
Lykke til.
Ja, det sies så ;-) Takk, takk :-)
Olav K skrev:Det er vel litt langt unna, men Bikerstreet i Bergen får inn (..eller har allerede fått) en velholdt og entusiast-eiet Explorer nå straks, om man er interessert et det bare en flytur unna. BMW er bra sykler, men det går jo 15 av dem på dusinet etterhvert :knegg
Joda, det er kun en kort flytur unna, men det er nå engang BMW jeg har lagt min elsk på, uansett hvor mange det går på dusinet :-k Men takk for tipset uansett :thumleft
BMWilly skrev:I den prisklassen du er i har du helt sikkert mye å velge i. Har selv en RT som ble impulskjøpt og har ikke angret på det, men var da også ute etter en tursykkel med rimelig komfort. Noe småtteri har det vært. Blinklysbryter er en gjenganger etter 2010. Tar litt tid å venne seg til de lave speilene og har du toppkoffert tar det ganske mye av sikten bakover. Den nye modellen har bedre display på dashbordet enn min. Har ikke prøvd den enda og tror det blir dyrt hvis jeg gjør det. :scratch Vi får se.

Forøvrig er ikke servicen du får på Mc-huset Nydal tilfeldig. Har alltid fått god hjelp der. Og lykke til med sykkelhandlinga.
Har vært innom MC-huset ved to anledninger, og kjempeservice begge ganger. Har iallefall forstått at jeg skal ut av Oslo-gryta når jeg skal ha hjelp. Har forresten blinket meg ut en 2011 RT som er ser interessant ut, men er litt tilbakeholden med å kjøpe usett (Litt langt å reise kun for å se på...) :-k Ellers kan jeg anbefale en prøvetur med nye RT, forutsatt at man har et godt grep om lommeboka :yeyeye
Desmo skrev:Hvis du har vært på McHuset Nydal for å sjekke sykler og service uttafor Oslogryta, og på AMD for å se på nyere Triumph. Så vil jeg anbefale deg en tur til Gjøvik. Eller for å være helt nøyaktig Amsrudveien 2 Hunndalen, der finner du GMS. Der selger de Triumph, Kawasaki og Suzuki med en service som ligner veldig på den som McHuset yter.
Takk for tipset, men jeg er litt småskeptisk til Triumph... Ikke til syklene, som jeg tror er veldig bra, men etter det jeg har lest i det siste så er jeg vel ikke helt trygg på Triumph-'organisasjonen'... Og som nevnt over så har jeg pekt meg ut BMW - helt uten erfaring fra andre merker, men ett sted må man jo begynne? :vs
_______________________________________________________________
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!!

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Moffa's tastatur - gubbe på MC-jakt....

Legg inn av norse900 »

Noe hjelp i at andre tar en kjapp "førstegangsbesiktigelse" for deg, eller er det ikke helt aktuelt ennå, kanskje?
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Moffa
Innlegg: 169
Registrert: 05 okt 2013, 14:18
Motorsykkelen din: BMW R1200RT

Re: Moffa's tastatur - gubbe på MC-jakt....

Legg inn av Moffa »

norse900 skrev:Noe hjelp i at andre tar en kjapp "førstegangsbesiktigelse" for deg, eller er det ikke helt aktuelt ennå, kanskje?
Joda, det er i høyeste grad aktuelt! Prøvde meg på et lite nødrop her, men det blir fort borte i mengden kanskje... :-k
Noe du kunne vært behjelpelig med? Ville i så fall vært veldig takknemlig :prf
_______________________________________________________________
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!!

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: Moffa's tastatur - gubbe på MC-jakt....

Legg inn av norse900 »

Er bare noen få mil, så det går nok fint :tumbleft
Send meg en PM :-)
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Moffa
Innlegg: 169
Registrert: 05 okt 2013, 14:18
Motorsykkelen din: BMW R1200RT

Re: Moffa's tastatur - gubbe på MC-jakt....

Legg inn av Moffa »

norse900 skrev:Er bare noen få mil, så det går nok fint :tumbleft
Send meg en PM :-)
Ahhh.... Perfekt! Tusen takk :thumleft
PM sendt.
_______________________________________________________________
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!!

Moffa
Innlegg: 169
Registrert: 05 okt 2013, 14:18
Motorsykkelen din: BMW R1200RT

Re: Moffa's tastatur - har kjøpt sykkel :)

Legg inn av Moffa »

Da ble det endelig sykkelkjøp :yahoo Og det et pent eksemplar av arten BMW R1200RT, 2011 modell som har rullet 9000 km :thumleft

Tusen takk til norse900 for hjelpen med besiktigelse! Uten deg hadde det blitt adskilling mer kronglete å gjennomføre kjøpet! Håper jeg kan gjøre gjengjeld en eller annen gang.

Kontrakten er skrevet og signert av begge parter, så det skulle vel tilsi at kjøpet er bankers. Nå er det ut i verden og kjøpe ny bukse og jakke, og så håper jeg å kunne hente sykkelen i morgen.

:yeyeye :prop:
Moffas RT.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_______________________________________________________________
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!!

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: Moffa's tastatur - gubbe på MC-jakt....

Legg inn av norse900 »

Bare hyggelig! :thumleft
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: Moffa's tastatur - gubbe på MC-jakt....

Legg inn av JRO »

Gratulerer med ny sykkel, den så jo veldig fin ut. Her har du en skikkelig kjøremaskin. :thumleft
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Svar