Tobben84s logg - 2015 Triumph Tiger 800 XCX

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Tobben84s logg - Hypermotard 1100 S

Legg inn av Trondgv »

1200S stripe? :oh Samme sykkelen jeg sikler på til jeg får tung lappen om 2 år :yeyeye

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - Hypermotard 1100 S

Legg inn av Tobben84 »

Trondgv skrev:1200S stripe? :oh Samme sykkelen jeg sikler på til jeg får tung lappen om 2 år :yeyeye
Er "bare" en 821 cc desverre.....

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Tobben84s logg - Hypermotard 1100 S

Legg inn av Trondgv »

Uffda :[-( Men fortsatt pene sykler :yeyeye

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - Tiger 800 XCX

Legg inn av Tobben84 »

Solgte Hyperen i Oktober etter mye respons på salgsannonsen. Kom ganske kort tid etter over en demokjørt 2015 Tiger 800 XCX som jeg har kjørt ca 250 mil med gjennom vinteren nå. Den er helt fantastisk, og har totalt 600 mil på telleverket. Fikk i forrige uke nye continental tkc-70 dekk som jeg håper takler vinterføret bedre enn Battlewings-dekkene. Jeg skal neste uke ta et oljeskift og montere Fuel-slipon, så kan sesongen bare komme for fullt:)

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - Hypermotard 1100 S

Legg inn av Tobben84 »


Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - Hypermotard 1100 S

Legg inn av Tobben84 »

Sist redigert av Tobben84 den 06 feb 2016, 11:29, redigert 4 ganger totalt.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tobben84s logg - Hypermotard 1100 S

Legg inn av AJ »

Ble tilbudt testkjøring av en vinterskodd 800 da GMS i Hunndalen fortsatt holdt på med Triumph, men så passet det dessverre ikke...
Angrer fortsatt på at jeg ikke prioriterte annerledes...
Hadde vært fabelaktig artig å kjørte en slik på vinterføre :twothumbs: !
Så... :-k er bare bittelitt misunnelig, ja... :-# :x
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - 2015 Triumph Tiger 800 XCX

Legg inn av Tobben84 »

@AJ

Det bildet overdriver litt vinterføret her borte da, det skal sies. Det mest utfordrende jeg har møtt ila vinteren har vært slush og tettpakket snø i veldig små veistubber. Har kjørt u-pigget hele tiden og kun hatt tre dager med buss/bil. battlewingsdekkene har fungert greit, men de nye grovere tkc70 dekkene overgår de lett, de er helt magiske!

Online
raster
Innlegg: 135
Registrert: 11 jul 2013, 09:51
Motorsykkelen din: Honda CRF 1000 Afrika Twin

Re: Tobben84s logg - 2015 Triumph Tiger 800 XCX

Legg inn av raster »

Må si jeg syns det er sprekt å begi seg ut på vinterføre. Har selv bare litt snøerfaring fra Valdresflya, Finnskogen og som burkslave på primustreffet noen ganger. En gruskompis som kjørte tiger 800xc ble lei og gikk over til Ktm. Hevdet at den ikke var all verden på grus. Etter å ha prøvd den selv kan jeg si meg enig at forhjulet gir dårligere tilbakemelding enn på Bmw f800'n min. Det er det jeg liker med den, den har følelsen med underlaget-skikkelig traktor. Men som også funker greit i krappe nedlegg eller i 180 om en må tørke goretexen. Er skodd med Heidenau scout, gode på grus, asfalt og holder 12-15K km.
Mc: Tempo Panter (79-82), Kawasaki z400 (83-85), Suzuki gs 650 (85-88), Yamaha TR1 (88-93=), HD Fat Boy (93-01),Yamaha SRX-6 (2001-2003) Ducati Monster 750 (2003-2006), Moto Guzzi V11 sport (01-07),Ducati Monster 900 (07-13), BMW f800 gs (13-18.), Honda crf 1000 afrika twin (18-), Honda CB 500 f (21) Telt: De Waard Lepelaar,Esvo Acoma, Sahara glampingtelt, Big Agnes Fly creek, Hilleberg Enan, Helsport Fonnfjell,EasyCamp galaxy3, Exped outer space3

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - 2015 Triumph Tiger 800 XCX

Legg inn av Tobben84 »

Heisann Raster! Kjører svært lite på snø altså, er 99% godt saltede veier og de største utfordringene er saltslaps og områder hvor det er strødd, gir meg en ekstra god forberedelse og finsliping av kjøreferdighetene til sommersesongen:)

Hvis han hadde den gamle generasjonen 800xc fra 2011-2014, så forstår jeg at demperen var så som så ja, det er jeg helt enig i. Min 2015 har fullt justerbar WP fjæring som det er KTM som har produsert så den er milevis bedre enn gammelmodellen og etter min mening flere hestehoder foran gs800 i den duellen også. Prøv en, det anbefales :thumleft

Online
raster
Innlegg: 135
Registrert: 11 jul 2013, 09:51
Motorsykkelen din: Honda CRF 1000 Afrika Twin

Re: Tobben84s logg - 2015 Triumph Tiger 800 XCX

Legg inn av raster »

Det frister. Vært inne på tanken å oppgradere til øhlins eller noe annet. Men skifter du hele gaffelbeinet eller bare fjærene?
Mc: Tempo Panter (79-82), Kawasaki z400 (83-85), Suzuki gs 650 (85-88), Yamaha TR1 (88-93=), HD Fat Boy (93-01),Yamaha SRX-6 (2001-2003) Ducati Monster 750 (2003-2006), Moto Guzzi V11 sport (01-07),Ducati Monster 900 (07-13), BMW f800 gs (13-18.), Honda crf 1000 afrika twin (18-), Honda CB 500 f (21) Telt: De Waard Lepelaar,Esvo Acoma, Sahara glampingtelt, Big Agnes Fly creek, Hilleberg Enan, Helsport Fonnfjell,EasyCamp galaxy3, Exped outer space3

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - 2015 Triumph Tiger 800 XCX

Legg inn av Tobben84 »

Min er levert fra fabrikk sånn pga nettopp de dårlige tilbakemeldingene fra kunder på fjæringskvaliteten på den gamle utgaven. Hadde den gamle utgaven før, og da så jeg på muligheten for øhlins-oppgradering, og bak er det enkelt og greit og bare bytte hele enheten, mens foran er det litt verre tror jeg.

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - 2015 Triumph Tiger 800 XCX

Legg inn av Tobben84 »

Sykkelen min har nå gått ca 5000 km, og hadde sist service på 90 mil i sommer en gang. Jeg valgte derfor å få gjennomført en mellomservice i dag for å pleie sykkelen litt siden den må takle rimelig bedritne kjøreforhold om dagen. Synes service-intervallene er vel lange, og siden sykkelen egentlig delvis fortsatt er i innkjøring så tror jeg det er lurt. Fikk det utført hos Mototech siden sykkelen har garanti så er det kjekt med autorisert verksted. Han leste også pluggene mine mtp at jeg kjører slipon uten remap. De så veldig fine ut :thumleft luftfilteret var veldig møkkete mtp km standen, så det var veldig kjekt å få byttet. Alt i alt godt å få pleiet sykkelen litt, så fikk jeg meg en god times tur samtidig til og i fra verkstedet også. Et par bilder hvor min nye eksos også vises:

[img]http://i1268.photobucket.com/albums/jj5 ... zt9cp.jpeg[/img]

[img]http://i1268.photobucket.com/albums/jj5 ... bfmhu.jpeg[/img]

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - 2015 Triumph Tiger 800 XCX

Legg inn av Tobben84 »

Oppdatering:

Har kjørt en del mer med sykkelen i det siste i takt med at været har blitt mer turvennlig. Blir bare mer og mer glad i Tigeren, og da spesielt fjæringskvaliteten, den er helt fantastisk. På svingete veier er den svært leken og tkc-70 dekkene oppfører seg 99,7% som reine gatedekk, og de sitter veldig godt til tross for dårlige kjøreforhold. Har prøvd de litt offroad også, og de klarer seg overraskende godt uten at jeg har utfordret de veldig mye enda.

Fuel-eksosen gir en nydelig lyd, men merker at blandingen er noe mager spesielt helt fra tomgangsturtall. Har derfor bestillt meg boosterplug fra danmark. Denne får veldig gode reviews av andre brukere. Alternativet var å laste opp arrow-mappen til Triumph, men denne sier mange øker bensinforbruket med så mye som 30% samt at den visstnok er altfor fet.

http://www.boosterplug.com/shop/booster ... -338p.html

Jeg har også gått til innkjøp av Touratech sin støttefot:

http://www.touratech-usa.com/Store/3350 ... ger-800-XC

:thumleft

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - 2015 Triumph Tiger 800 XCX

Legg inn av Tobben84 »

Fikk montert nevnte boosterplug i går, og må si at den svarte til forventningene. Nye sykler er så forferdelig magert satt opp, at litt ekstra fuel gjorde underverker selv for triplen i Tigeren som er smørmyk. Det jeg merket medt forskjell på er å starte fra stillestående på kald motor hvor det tidligere var veldig lett å kvele motoren. Det er ikke et problem nå, og generelt føles sykkelen mye piggere. Veldig fornøyd og til en billig penge, anbefales :thumleft

Svar