Orions belte - Ducati Scrambler solgt

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Fått Scrambleren, og hjemmeside er publis

Legg inn av Orion »

Cutless skrev:Pene bilder.

Blir bra med ny olje i sykkelen. Du kommer nok til å merke forskjel. Var det greit å få time midt i vårsleppet?
Takk for det! Blir spennende med skikkelig olje ja. Blir ikke før etter neste jobbtur, så i begynnelsen av mai. :prf

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Orions belte - Fått Scrambleren, og hjemmeside er publis

Legg inn av Bjerknez »

Må si det har blitt VELDIG stille her.... :-k

Hvordan går det med problemene angående at gassen henger seg opp?
Hva skjer ellers...? Vert på noen turer?

Vi skal jo til Lyngdal i Helgen en hel gjeng. Er sikkert plass til deg også. Hadde vert en fantastisk tur for deg og sykkelen din dette! :thumleft
Du kan lese om turen her:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... 3&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Orions belte - Fått Scrambleren, og hjemmeside er publis

Legg inn av mortenolb »

Les posten over deg, Bjerknez :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Orions belte - Fått Scrambleren, og hjemmeside er publis

Legg inn av Bjerknez »

Joda, jeg leste den mortenolb, men jeg antok at Orion ikke gikk heeelt i eksil selv om han er på jobb med tanke på poste her inne samt kontakte verksteder etc. Tipper i følge hjemmesiden hans at han driver med ett eller annet på oljeplattformer og tatt i betrakning visse andre her inne som driver med noe av det samme, samt en god dose fra egen fantasi så mener jeg man kanskje har en del fritid på slike steder hvor man kan gjøre private ting :knegg

men det kan hende jeg har missforstått. Uansett ikke noe krise. Jeg er bare litt nyskjerrig, for man gikk jo fra en ENORM aktivitet i denne tråden til dønn stille, men det kan som sagt være at noen faktisk MÅ jobbe HELE tiden :lol

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Orions belte - Fått Scrambleren, og hjemmeside er publis

Legg inn av mortenolb »

Jaja, tenkte mest på det at du spurte om han hadde fått kjørt noe :knegg
Skal da værra mulig å være aktiv selv om man jobber sånn(uten at jeg veit hvor han jobber), men kan jo hende han vasser i olje en måned av gangen :vs

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Orions belte - Fått Scrambleren, og hjemmeside er publis

Legg inn av Andreas »

Nå vet jeg ikke hvor Orion jobber, men det er maksimum 16t arbeidsdager offshore i Norge, så man har jo noen timer til overs :P :p Men internettkvaliteten varierer sterkt etter hvor man er.. Har vært to uker på en gammel Maersk-rigg nå, og det tar ca.5 min å loade inn MCSiden :prf Blir godt å komme hjem!

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Fått Scrambleren, og hjemmeside er publis

Legg inn av Orion »

Takk for omtanken, alt bra her :-)

På flytoget på vei hjem, så i morgen skal sykkelen få etterlengtet pleie etter to uker under beskyttelsestrekket.

Tror ikke fellesturer er noe for meg. Er redd for å miste lappen, og de få gangene jeg har kjørt med andre, føler jeg det har vært i grenseland.. Jeg liker å kjøre fort, men ikke på bekostning av bot og ny oppkjøring ;-) Hadde vært sinnsjukt kjedelig å treffe på purken på feil tidspunkt på en av disse turene. Sier ikke at jeg er lovlydig når jeg kjører alene heller, men marginene er iallefall mer på min side, enn når jeg kjører med andre som gjerne pusher grensene enda mer.

Tar heller sikte på å legge ut en tur-rapport i ny og ne, og treff på Tyrigrava/Høk etc. :-)


Sent from my iPod touch using Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Orions belte - Fått Scrambleren, og hjemmeside er publis

Legg inn av Bjerknez »

Orion skrev:Takk for omtanken, alt bra her :-)

På flytoget på vei hjem, så i morgen skal sykkelen få etterlengtet pleie etter to uker under beskyttelsestrekket.

Tror ikke fellesturer er noe for meg. Er redd for å miste lappen, og de få gangene jeg har kjørt med andre, føler jeg det har vært i grenseland.. Jeg liker å kjøre fort, men ikke på bekostning av bot og ny oppkjøring ;-) Hadde vært sinnsjukt kjedelig å treffe på purken på feil tidspunkt på en av disse turene. Sier ikke at jeg er lovlydig når jeg kjører alene heller, men marginene er iallefall mer på min side, enn når jeg kjører med andre som gjerne pusher grensene enda mer.

Tar heller sikte på å legge ut en tur-rapport i ny og ne, og treff på Tyrigrava/Høk etc. :-)


Sent from my iPod touch using Tapatalk
Godt og høre :thumleft
Er spent på og høre om gassoppheng problemene etter hvert og om dette blir fikset skikkelig. Ikke gi deg her :thumleft

Når det gjelder fellesturer så er faktisk det verste og ligge først i rekken. Da vet man liksom aldri om man kjører for pent eller for fort etc. i forhold til andre. Vi er forskjellige alle sammen og vi har forskjellig kjørestil. Personlig ligger jeg alltid 10-20 km/t over fartsgrensen fra 60-80 sone og jeg liogger gjerne 20-30 km/t over i 100-110 sonen. Litt fortere når jeg evt. foretar forbikjøring etc. Men så lenge trafikken flyter og vi er flere som kjører så tar jeg det med ro. Så sant det ikke dukker opp noen veldig fristende svinger. Da liker jeg å dra på litt.

Jeg tok det mer med ro i førsten og spesielt når jeg kjørte cruiser, men med sykkelen jeg har i dag så blir det vanskelig og holde seg på matta. Ikke fordi den har et monster av et maskineri som drar meg på bakhjulet inn i solnedgangen, men fordi den er uhyre lettstyrt og balansert. De fleste svingene forseres som en lek med denne sykkelen.

Men sannheten er at man kan ha de triktig så festlig i fartsgrensene også, hvis man finner de rette svingene :thumleft

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Fått Scrambleren, og hjemmeside er publis

Legg inn av Orion »

Må si meg enig der. :thumleft

Har også noen dårlige nyheter. Som jeg nevnte så vidt på Høk Bjerknez, mister jeg parkeringsplassen 1. juli. Ser ikke ut til at jeg finner noen andre steder å parkere. På gata er uaktuelt, og dersom det blir for langt unna leiligheten, blir det ikke til at den blir brukt. En av baksidene ved å bo midt i Oslo.

Har derfor bestemt meg for å selge den iløpet av mai/juni. Det suger skikkelig, men kjøper heller ny sykkel når jeg finner et annet sted å bo. Skal jobbe noen mnd i Korea fra Juli av også, så slik sett ville den blitt lite brukt i sommer/høst. Tenker derfor det er bedre å selge den nå i begynnelsen av sesongen, enn å vente til senhøsten hvor den gjerne ikke blir solgt før til neste år.

Selger den for 115.000,- inkl. skivelås med alarm (Abus Granit 8077), ny GPS (Garmin Zumo 350LM) og beskyttelsestrekk. Ekstrautstyr på sykkelen er Termignoni Racing Slipon og originale Varmeholker. Gav 129.000,- for den for en måned siden, så tror det skal være en grei pris. Foreløpig kmstand er 100 mil. I tillegg ordner jeg førstegangsservicen som kommer på noen tusen.

Jeg har allerede en kjøper. Men dersom noen skulle være interessert i tilfelle han trekker seg, evn være villig til å betale mer, er det bare å gi en lyd. Jeg er kjempefornøyd med sykkelen, så blir muligens å kjøpe ny Ducati Scrambler når jeg får leilighet med garasje.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Orions belte - Ducati Scrambler til salgs

Legg inn av Olav K »

For en landsens gutt som meg høres det der helt vannvittig ut........etter at du har gledet deg i ett år, og så endelig fått drømmesykkelen..så selger du etter en mnd :-k
Men lykke til med salget, håper du får en bra pris for den :prf :[-o<
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Orions belte - Fått Scrambleren, og hjemmeside er publis

Legg inn av Sopranoo »

Orion skrev:Må si meg enig der. :thumleft

Har også noen dårlige nyheter. Som jeg nevnte så vidt på Høk Bjerknez, mister jeg parkeringsplassen 1. juli. Ser ikke ut til at jeg finner noen andre steder å parkere. På gata er uaktuelt, og dersom det blir for langt unna leiligheten, blir det ikke til at den blir brukt. En av baksidene ved å bo midt i Oslo.
.
Får man lov å spørre om hvor du eventuellt kunne tenkte deg parkeringsplass. Har noen venner litt spredd runtomkring i byen som har parkeringsplasser dem ikke bruker. Bydel? :P

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Ducati Scrambler til salgs

Legg inn av Orion »

Sopranoo skrev:Får man lov å spørre om hvor du eventuellt kunne tenkte deg parkeringsplass. Har noen venner litt spredd runtomkring i byen som har parkeringsplasser dem ikke bruker. Bydel? :P
Majorstua. :roll

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Orions belte - Ducati Scrambler til salgs

Legg inn av Sopranoo »

Orion skrev:
Sopranoo skrev:Får man lov å spørre om hvor du eventuellt kunne tenkte deg parkeringsplass. Har noen venner litt spredd runtomkring i byen som har parkeringsplasser dem ikke bruker. Bydel? :P
Majorstua. :roll
Aa damn. Feil bydel....
Har selv løst parkeringsproblemet i oslo med å splitte parkering med en annen mceier. Rimeligere! Burde vel gå på Majorstua og? :)

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Ducati Scrambler til salgs

Legg inn av Orion »

Sopranoo skrev: Har selv løst parkeringsproblemet i oslo med å splitte parkering med en annen mceier. Rimeligere! Burde vel gå på Majorstua og? :)
Da jeg hadde bil betalte jeg 2300,- i mnd der jeg parkerer nå. Så er ikke den rimeligste plassen i Oslo. Grein meg til 500,- i mnd for sykkelen, noe som er helt overkommelig.

Får se hva jeg kommer fram til. Foreløpig heller jeg mot å selge den. Mest pga. at jeg mister parkeringen, men også litt pga jobb.

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Orions belte - Ducati Scrambler til salgs

Legg inn av Sopranoo »

Orion skrev:
Sopranoo skrev: Har selv løst parkeringsproblemet i oslo med å splitte parkering med en annen mceier. Rimeligere! Burde vel gå på Majorstua og? :)
Da jeg hadde bil betalte jeg 2300,- i mnd der jeg parkerer nå. Så er ikke den rimeligste plassen i Oslo. Grein meg til 500,- i mnd for sykkelen, noe som er helt overkommelig.

Får se hva jeg kommer fram til. Foreløpig heller jeg mot å selge den. Mest pga. at jeg mister parkeringen, men også litt pga jobb.
Allright. Sjipe ting. Vi betaler 800kr totalt. Helt overkommerligt. Antar at det finnes flere personer i samme situasjon på Majorstua. Kanskje en finn annonse? :) Går jo lett å stå 2 på en parkering, om ikke 3 hvis den er forholdsvis stor !
Alltid vert å prøve, hvis det bare er parkering det står på :)!

Svar