Orions belte - Ducati Scrambler solgt

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Orions belte - Ducati Scrambler til salgs

Legg inn av jongsanim »

Aner ikke hvordan denne abonnementsordningen til Q-park er:

http://www.q-park.no/no/parker-hos-q-pa ... ie/7x24-mc" onclick="window.open(this.href);return false;

Ligger jo ett ikke langt fra deg.

Disse har bilplasser til 1890, kanskje rimeligere på MC?

http://www.p-plassmegleren.no/leie-park ... 1C4791B0EB" onclick="window.open(this.href);return false;

Eller her?

http://parkeringioslo.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Regner med at du har sjekket litt rundt, men greit å tipse uansett ;)

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Ducati Scrambler til salgs

Legg inn av Orion »

jongsanim skrev:Aner ikke hvordan denne abonnementsordningen til Q-park er:

http://www.q-park.no/no/parker-hos-q-pa ... ie/7x24-mc" onclick="window.open(this.href);return false;

Ligger jo ett ikke langt fra deg.

Disse har bilplasser til 1890, kanskje rimeligere på MC?

http://www.p-plassmegleren.no/leie-park ... 1C4791B0EB" onclick="window.open(this.href);return false;

Eller her?

http://parkeringioslo.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Regner med at du har sjekket litt rundt, men greit å tipse uansett ;)
Takk for tips.

Er sånn halvveis innstilt på å selge den, så tror det er veien å gå. Ser for meg det er enklere med sykkel når en bor litt uttafor sentrumskjerna.

Skal uansett kose meg med den frem til den blir solgt. Med blant annet oppfriskningskurs og endel dagsturer etter førstegangsservicen 4. mai. :thumleft

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Ducati Scrambler til salgs

Legg inn av Orion »

Hjemme igjen fra førstegangservice i Holmestrand.

Traff på regnet i Drammen på vei ned, i tillegg til at det regna kattunger hele veien hjem. Hverken jakke, bukse, sko eller hansker klarte å holde vannet ute. :P :p

Fikk uansett vaska sykkelen da jeg kom hjem, og tørka den i garasjen. Så nå er den fit for fight straks det blir tørre veier. :thumleft

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22909
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Orions belte - Ducati Scrambler til salgs

Legg inn av Bjerknez »

Bare et lite spørsmål:

De pengene du taper på og selge den etter så kort tid rettferdigjør kanskje beløpet det koster å leie plass til den ett års tid eller frem til du flytter kanskje?

Da er det vel bedre og beholde sykkelen samt ha glede av den enn å leve uten sykkel en stund og slippe å betale parkering?

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Ducati Scrambler til salgs

Legg inn av Orion »

Bjerknez skrev:Bare et lite spørsmål:

De pengene du taper på og selge den etter så kort tid rettferdigjør kanskje beløpet det koster å leie plass til den ett års tid eller frem til du flytter kanskje?

Da er det vel bedre og beholde sykkelen samt ha glede av den enn å leve uten sykkel en stund og slippe å betale parkering?
Var litt slag i ansiktet det med parkeringa. Jeg spurte da jeg solgte Honda MSXen om det gikk greit å sette p-plassen over på ny sykkel straks det var kjøpt. -Joda! Det gikk helt fint. To dager etter jeg opplyser dem om kjøp, får jeg beskjed at jeg kun har parkering til 1. juli. Synes det var litt råttent gjort, ettersom de helt sikkert visste om det før dette. Hadde jeg visst det på forhånd, ville jeg hvertfall sjekka ut andre parkeringsmuligheter først. Så gikk litt i kjelleren etterpå, og gjorde meg vant til tanken om at det kun blir sykkel en kort periode i første omgang. Nå er det bestemt og avtalt med kjøper, så da ser jeg heller fram mot ny sykkel når jeg får egen garasje.

Har bestilt meg slik hengekøyetelt Flanker hadde kjøpt, og tar sikte på noen fisketurer i sommer i stedet. Blir ikke helt det samme, men da har jeg hvertfall noe å se fram til :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Orions belte - Ducati Scrambler til salgs

Legg inn av mortenolb »

Dagens lærdom: Ikke opplys om salg av kjøretøy før du har nytt?

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Orions belte - Ducati Scrambler til salgs

Legg inn av jongsanim »

Orion skrev: Blir ikke helt det samme, men da har jeg hvertfall noe å se fram til :thumleft
Bare å si ifra så kan du låne MSX'n min ;) Bruker den ikke nå uansett, og vil ikke legge den for salg før jeg har pusset og pyntet litt på den :)

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Ducati Scrambler til salgs

Legg inn av Orion »

jongsanim skrev:Bare å si ifra så kan du låne MSX'n min ;) Bruker den ikke nå uansett, og vil ikke legge den for salg før jeg har pusset og pyntet litt på den :)
Takk for tilbudet men skal vel klare meg. :prf

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Orions belte - Ducati Scrambler til salgs

Legg inn av Andreas »

Orion skrev:Hjemme igjen fra førstegangservice i Holmestrand.
Fant de noe feil anngående gassen som hang seg opp?

Kjipt at du må selge :sorry Men nå har du nå ivertfall hatt en :prf

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Ducati Scrambler til salgs

Legg inn av Orion »

Andreas skrev:
Orion skrev:Hjemme igjen fra førstegangservice i Holmestrand.
Fant de noe feil anngående gassen som hang seg opp?

Kjipt at du må selge :sorry Men nå har du nå ivertfall hatt en :prf
Noup. Kan være at jeg var over gjennomsnittet bekymra også, at det er normalt det jeg opplevde.

Har ikke merka noe til det i ettertid; Hverken til eller fra Holmestrand i dag, hvor jeg kjørte motorvei hele veien.

Uansett artig og hatt en ja. :-) Blir definitivt Ducati neste gang også.

Honda600
Innlegg: 17
Registrert: 16 mar 2013, 19:43
Motorsykkelen din: Ducati Scrambler

Re: Orions belte - Ducati Scrambler til salgs

Legg inn av Honda600 »

Hmm, skrev akkurat et innlegg, men det ble forsvant visst. Prøver igjen

Synd å høre om parkeringsplassen. Skjønner godt at det blir problematisk, og ville aldri gateparkert i Oslo selv.

Må snart inn til førstegangsservice selv. Gikk det greit unna? Hvor lang tid brukte de og hva kostet det?

Mine første 700 km på Scrambleren har vært meget artige! Herlig motor, i alle fall når man blir vant til den ekstremt sensitive gassresponsen i 1 og 2 gir. Den liker seg heller ikke noe særlig under 3.000 rpm, så har måttet venne meg til litt høyere turtall enn tidligere. Ellers er den fantastisk enkel å manøvrere og en skikkelig morsom lekekamerat!

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Orions belte - Ducati Scrambler til salgs

Legg inn av RuneMC »

Eh... du vet du står gratis i Europark P-hus? De har tilrettelagt med kort bom som man kan kjøre forbi. Enkelte ser jeg står parkert på samme plassen hele vinteren og mesteparten av sesongen med et tynt støvlag på seg... de blir m.a.o. ikke brukt så mye :knegg

Nå er det vel ikke heeelt "A4" å langtidsparkere, men så lenge det er ledig kapasitet og du parkerer slik at det ikke er til hinder og ikke tar opp noen bilplass, så er inntrykket at det aksepteres. Sjekk for sikkerhets skyld med P-huset om du er i tvil.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Orions belte - Ducati Scrambler til salgs

Legg inn av jongsanim »

RuneMC skrev:Eh... du vet du står gratis i Europark P-hus? De har tilrettelagt med kort bom som man kan kjøre forbi. Enkelte ser jeg står parkert på samme plassen hele vinteren og mesteparten av sesongen med et tynt støvlag på seg... de blir m.a.o. ikke brukt så mye :knegg

Nå er det vel ikke heeelt "A4" å langtidsparkere, men så lenge det er ledig kapasitet og du parkerer slik at det ikke er til hinder og ikke tar opp noen bilplass, så er inntrykket at det aksepteres. Sjekk for sikkerhets skyld med P-huset om du er i tvil.
Sakset fra Europark:

"Tohjuls MC gis to alternativer:

Alternativ 1) Å parkere på vanlig oppstillingsplass for bil.
Fører skal betale for parkeringen og overholde de parkeringsbestemmelsene som gjelder for parkeringsområdet. Fører skal ta med seg billetten.
Unntak i forhold til personbiler er: a) Ved gratisparkering med krav om billett, behøver disse kjøretøyene ikke løse gratisbillett og b) når flere ”tohjulinger” deler samme oppstillingsplass, er det ikke krav om mer enn en billett.


Alternativ 2) Å parkere utenom oppmerking, men ikke til hinder for annen parkering eller ferdsel.
Betalingsplikten bortfaller, det er ikke krav om gyldig billett. Evt maksimal parkeringstid og andre parkeringsbestemmelser skal overholdes. Langtidsparkering/vinteropplag aksepteres ikke. Der skraverte felt kan benyttes til MC-parkering, er dette basert på særskilt skilting."

Så ja, Europark godtar gratis MC parkering utenom oppmerket plass så lenge det ikke er til hinder for andre, men ikke langtid eller vinterlagring. Så da spørs det hva man anser som langtid :P Så lenge det ikke spesifiseres vil jeg si at en uke er innafor :P

(Er 2-3 i gangavstand fra deg ser jeg) ;)

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Orions belte - Ducati Scrambler til salgs

Legg inn av RuneMC »

Ja, OK, de har nok regler for å kunne fjerne de som misbruker ordningen. Mitt poeng er at der det er ledig kapasitet (hele tiden) og helst oppmerket for MC, så ser de litt igjennom fingrene med dette. Sånn i praksis.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Ducati Scrambler til salgs

Legg inn av Orion »

Honda600 skrev:Hmm, skrev akkurat et innlegg, men det ble forsvant visst. Prøver igjen

Synd å høre om parkeringsplassen. Skjønner godt at det blir problematisk, og ville aldri gateparkert i Oslo selv.

Må snart inn til førstegangsservice selv. Gikk det greit unna? Hvor lang tid brukte de og hva kostet det?

Mine første 700 km på Scrambleren har vært meget artige! Herlig motor, i alle fall når man blir vant til den ekstremt sensitive gassresponsen i 1 og 2 gir. Den liker seg heller ikke noe særlig under 3.000 rpm, så har måttet venne meg til litt høyere turtall enn tidligere. Ellers er den fantastisk enkel å manøvrere og en skikkelig morsom lekekamerat!
Glad du skreiv på nytt. :-)

Du må se og oppdatere MC under innstillingene dine ;-)

Var på Løvaas kl 08.30, og de var ferdig rundt kl. 10. Da la de opp strømledning til GPSen også. Hadde ikke time før 09 så tar en times tid ca. Kom på 1703,-

Må si meg enig i erfaringene dine. Så lenge en finner ut av hvordan en skal kjøre på 1. og 2. gir, og i tillegg holder et litt høyere turtall enn normalt, er den en genial sykkel. Superlett å manøvrere og morsom å kjøre. Føles mer som en sprek moped egentlig, enn en 800cc. Kanskje pga liten vekt og at den er såpass lav.

Svar