Trondgv - KTM 690 Duke R - Ut på tur aldri sur

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Lappen i boks!!!

Legg inn av Trondgv »

Bjerknez skrev:Har alltid lurt på hvordan en slik Duke 690 er å kjøre... :redface
Ser ut til å være den perfekte "pendlesykkel". Liten og lett, tilsynelatende heftig moment langt nede og i det hele tatt virker den litt bøllete.

Kunne tenkt meg en brukt slik en som nummer to sykkel.... tror jeg... :redface
Nå har ikke jeg noe annet utgangspunkt med sykler å gå utifra enn sykkelen på kjøreskolen som var en XJ6N og Duken er uten tvil mye bedre å kjøre. Eneste som drar ned er vibreringa, men det er ikke noe jeg henger meg opp i så lenge jeg koser meg mens jeg kjører. :D Er veldig lettkjørt, veldig lett å manøvrere med.

Må få prøvekjørt deg en da, jeg er i alle fall strålende fornøyd til nå :thumleft

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Lappen i boks!!!

Legg inn av TBI81 »

Deg jeg møtte nedenfor Seljestad i 12-13 tiden idag? Bak en hvit stor en?

Kjørte pr bil fra hytta :-)

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Lappen i boks!!!

Legg inn av Trondgv »

Mest sannsynlig så var det meg, var på plass i skisenteret klokka 13:20 ca. Husker ikke hva jeg lå bak der, men vis du ikke så noen ande Duke på veien så kan det nok ikke ha vært noen andre :thumleft

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22854
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Lappen i boks!!!

Legg inn av Bjerknez »

Trondgv skrev:
Bjerknez skrev:Har alltid lurt på hvordan en slik Duke 690 er å kjøre... :redface
Ser ut til å være den perfekte "pendlesykkel". Liten og lett, tilsynelatende heftig moment langt nede og i det hele tatt virker den litt bøllete.

Kunne tenkt meg en brukt slik en som nummer to sykkel.... tror jeg... :redface
Nå har ikke jeg noe annet utgangspunkt med sykler å gå utifra enn sykkelen på kjøreskolen som var en XJ6N og Duken er uten tvil mye bedre å kjøre. Eneste som drar ned er vibreringa, men det er ikke noe jeg henger meg opp i så lenge jeg koser meg mens jeg kjører. :D Er veldig lettkjørt, veldig lett å manøvrere med.

Må få prøvekjørt deg en da, jeg er i alle fall strålende fornøyd til nå :thumleft
Blir i så tillfelle en eldre Duke 690 på meg. Man får jo disse kastet etter seg for rundt 60.000,-. Utseendet spiller ingen stor rolle bare den er i teknisk god stand. Men bare drømmetenkninger fra min side foreløpig. Jeg bytter meninger like fort som jeg bytter truser :lol

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Lappen i boks!!!

Legg inn av Trondgv »

Bjerknez skrev:Blir i så tillfelle en eldre Duke 690 på meg. Man får jo disse kastet etter seg for rundt 60.000,-. Utseendet spiller ingen stor rolle bare den er i teknisk god stand. Men bare drømmetenkninger fra min side foreløpig. Jeg bytter meninger like fort som jeg bytter truser :lol
:thumleft :thumleft


Liten filmsnutt fra hjemturen i dag

[video]https://www.youtube.com/watch?v=f6q-qJ2 ... e=youtu.be[/video]

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37831
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Lappen i boks!!!

Legg inn av AJ »

Trondgv skrev:<snip> Eneste som drar ned er vibreringa, men det er ikke noe jeg henger meg opp i så lenge jeg koser meg mens jeg kjører. :D Er veldig lettkjørt, veldig lett å manøvrere med. <snip>
Et enkelt lite tips ang. vibreringen: sjekk kjedet. For stramt kjede på KTM har en tendens til å gi vibrasjoner. Disse syklene tåler en god kjedeslakk.
Kan hende det hjelper noe. Men så er det nå engang slik at 'thumpere' som dette aldri blir helt fri for vibber... Sånn er det bare med ensylindringer ;-) .

Ellers kan jeg underskrive på at Duke 690 er veldig lettkjørt, sprek og ikke minst utrolig morsom å kjøre :mc1
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Lappen i boks!!!

Legg inn av Trondgv »

AJ skrev:
Trondgv skrev:<snip> Eneste som drar ned er vibreringa, men det er ikke noe jeg henger meg opp i så lenge jeg koser meg mens jeg kjører. :D Er veldig lettkjørt, veldig lett å manøvrere med. <snip>
Et enkelt lite tips ang. vibreringen: sjekk kjedet. For stramt kjede på KTM har en tendens til å gi vibrasjoner. Disse syklene tåler en god kjedeslakk.
Kan hende det hjelper noe. Men så er det nå engang slik at 'thumpere' som dette aldri blir helt fri for vibber... Sånn er det bare med ensylindringer ;-) .

Ellers kan jeg underskrive på at Duke 690 er veldig lettkjørt, sprek og ikke minst utrolig morsom å kjøre :mc1
Er ikke så mye vibrering at jeg reagerer noe spesielt på det, er bare mer vibrering enn hva jeg var vandt med på skolesykkelen. Den vibreringa skal jeg fint klare å leve med :) Var fult klar over vibreringa når jeg kjøpte sykkelen, så her har jeg ikke klagerett :lol

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Lappen i boks!!!

Legg inn av Trondgv »

Da går turen snart til Stord for å få unnagjort førstegangsservice :) Åå gud hva jeg gleder meg til å få det gjort

Sent from my D6503 using Tapatalk

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Lappen i boks!!!

Legg inn av Trondgv »

Hadde den på service i dag, så har endelig fått dratt den helt opp på turtallet. Er faktisk ikke så overbegeistret som jeg trodde jeg skulle være når jeg drog den helt ut. Syntes ikke det var noe mer krefter der enn nede på 5-6k. Men der jeg merket den store forskjellen var å faktisk kunne ligge på litt høyt turtall slik at alt av krefter var der hele tiden, i stedet for å gire en del. Tror kanskje jeg hadde merket større forskjell hadde den vært fulleffekt.

Men ellers er jeg strålende fornøyd, mekanikeren som tok servicen på sa det var den reneste sykkelen han noen gang hadde hatt service på, så da var også han fornøyd. Kjøpte også 1 liter olje mens jeg var der borte, men kom jo på at jeg ikke hadde noe bag eller noe å ha det i og den fikk eller ikke plass i noen av lommene..Så da måtte jeg kjøpe meg en bag også, som sikkert kostet 2 ganger mer den den ville uten KTM merket :knegg

På vei hjem kjørte jeg innom Sveio Sentrum for å få noe mat. Ettersom jeg aldri har vært der før, trodde jeg at jeg fant den kjappeste veien tilbake på hovedveien, men det viste seg heldigvis ikke å stemme så følgte jeg en sidevei som ledet meg bort til riksveg 541. Og DETTE var GØØØY. Relativt smal og svingete vei, med 80 sone nesten hele veien. Traff ikke en eneste bil, så her forsvant det en god del bensin :redface Kjørte omtrent 1 mil på denne veien.

Ble ingen bilder i dag, men du verden jeg har kost meg :-)å

Brukeravatar
simaune
Innlegg: 15
Registrert: 29 jul 2015, 22:05
Motorsykkelen din: Yamaha MT-07 Moto Cage (2015)
Sted: Oslo

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Førstegangsservice gjennomfør

Legg inn av simaune »

Gratulerer med både lapp og sykkel!
Er i akkurat samme situasjon som du var for kort tid siden - jeg har oppkjøring om en måned og er i ferd med å kjøpe meg ny sykkel. Tilfeldigvis har jeg også kikket på en pakke med Dane-jakke og -bukse.
Hvordan er erfaringen med bekledningen så langt?

Vurderer å slå til uprøvd, ettersom jeg har tid til å evt. sende i retur om det ikke skulle være noen suksess.

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Førstegangsservice gjennomfør

Legg inn av Trondgv »

simaune skrev:Gratulerer med både lapp og sykkel!
Er i akkurat samme situasjon som du var for kort tid siden - jeg har oppkjøring om en måned og er i ferd med å kjøpe meg ny sykkel. Tilfeldigvis har jeg også kikket på en pakke med Dane-jakke og -bukse.
Hvordan er erfaringen med bekledningen så langt?

Vurderer å slå til uprøvd, ettersom jeg har tid til å evt. sende i retur om det ikke skulle være noen suksess.
Veldig bra syntes jeg. Jeg bestilte pakken på mc utstyr til 8990. Holder meg varm selv om jeg har tatt ut for, samt at jeg ikke har blitt våt enda :) Nå har ikke jeg noe å sammenligne med, men jeg er storfornøyd.

Brukeravatar
simaune
Innlegg: 15
Registrert: 29 jul 2015, 22:05
Motorsykkelen din: Yamaha MT-07 Moto Cage (2015)
Sted: Oslo

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Førstegangsservice gjennomfør

Legg inn av simaune »

Takk for svar! Da blir det fort den pakka. :)

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Førstegangsservice gjennomfør

Legg inn av Trondgv »

Fikk mid-pipen i posten sist uke. Fikk montert den og kjørt en liten testtur før jeg hadde en mini ferie med bil i Gøteborg. Var på Stord i dag for å få remap. Kjente stor forskjell nå som det er 70hk kontra 44hk. Ble MYE hissigere. Har også lagt merke til en del mer nykking på lavt turtall, men vurderer å kjøpe o2 mod for å få orden på dette :)

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Førstegangsservice gjennomfør

Legg inn av Trondgv »

På vei til Bikerstreet en tur, samt en tur innom mc deler for å kikke litt i dag, hærlig vær :)

Bilde

Sent from my D6503 using Tapatalk

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Førstegangsservice gjennomfør

Legg inn av TBI81 »

Stavangertur forledendag og Bergen i går. Ikke feil å få betalt for å kjøre mc i slikt vær, nei! ;-)

Svar