Trondgv - KTM 690 Duke R - Ut på tur aldri sur

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Sprint
Innlegg: 566
Registrert: 10 sep 2010, 16:23
Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Sted: Karmøy

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Trollrally 2015

Legg inn av Sprint »

Har bare hørt positivt om Stord,tar sevice på alle sykkelmerker.
For livets glade gutter går solen aldri ned.

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Trollrally 2015

Legg inn av Trondgv »

Service ble tatt på Stord, men olja jeg skulle ha kjøpte jeg på Karmøy, men alt her går gjennom Stord.

Hjelper ikke om de tar service på alle merker når det ikke blir gjort skikkelig i henhold til instruksjonsbokens spesifikasjoner.

Sent from my D6503 using Tapatalk

Brukeravatar
Sprint
Innlegg: 566
Registrert: 10 sep 2010, 16:23
Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Sted: Karmøy

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Trollrally 2015

Legg inn av Sprint »

Blir skeptisk på kvaliteten på servicen når spec.ikke blir følgt opp.Dårlig reklame dette.Håper du får retta opp feila og kompensjon
for slett arbeid på ny sykkel.
For livets glade gutter går solen aldri ned.

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Trollrally 2015

Legg inn av Trondgv »

Jepp, får høre med dem når jeg er hjemme fra sjøen igjen :)

Har forresten bestilt meg nytt bakdekk, det samme som sto på bak fra før av. Nå som jeg har litt mer erfaring og nytt dekk liggende klart når jeg kommer hjem, blir det forsøk på å skrape fothvilerene littegranne.

Har også bestilt meg korte, justerbare hendler som blir montert så fort de er på plass.

Tenker jeg tar meg en tur over Røldal, til Sauda og hjem igjen iløpet av de første dagene jeg er hjemme igjen. Må sjekke ut gamleveien over Røldal som alle sier er så pen.

Har foruten om det sett litt på traktor på Finn i det siste, og en F800GS hadde ikke vært helt bak mål..Men tror jeg skal klare å holde meg til tunglappen..

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Trollrally 2015

Legg inn av Trondgv »

Vel hjemme i dag, fikk en liten tur på 2-3mil på våte veier før jeg kjørte hjem i forbannelse av regn :(

MEN i morgen blir det tur. En liten tur innom jobb før jeg setter kursen til fjells. Blir gamleveien over Røldal og ruta som jeg nevnte i posten over. Vis det er av interesse så kan jeg kanskje slenge uten en locatoweb link, men gidder ikke vis ingen bryr seg nevneverdig :) Satser på helt ok vær i morgen, litt regn skal jeg tåle

Sent from my D6503 using Tapatalk

Brukeravatar
Riber
Innlegg: 4
Registrert: 13 sep 2015, 15:13
Motorsykkelen din: Yamaha - XV1100 - `93

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Trollrally 2015

Legg inn av Riber »

Trondgv skrev:og en F800GS hadde ikke vært helt bak mål..Men tror jeg skal klare å holde meg til tunglappen..
Kan jeg spørre om hvilken sykkel du har i kikkerten når du får tunglappen? :-k :roll
Trondgv skrev:Vel hjemme i dag, fikk en liten tur på 2-3mil på våte veier før jeg kjørte hjem i forbannelse av regn :(

MEN i morgen blir det tur. En liten tur innom jobb før jeg setter kursen til fjells. Blir gamleveien over Røldal og ruta som jeg nevnte i posten over. Vis det er av interesse så kan jeg kanskje slenge uten en locatoweb link, men gidder ikke vis ingen bryr seg nevneverdig :) Satser på helt ok vær i morgen, litt regn skal jeg tåle

Sent from my D6503 using Tapatalk

Jeg skulle så gjerne blitt med deg på denne turen, men jeg reiser bort i høstferien :sorry Jeg blir gjerne med på en lignende tur når jeg kommer hjem, gjerne over gullingen i samme slengen vis du er up for det :knegg

Du får ha en riktig så god tur :thumleft

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Trollrally 2015

Legg inn av Trondgv »

Bilde

Bilde

Sent from my D6503 using Tapatalk

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Trollrally 2015

Legg inn av freddy123 »

Så noe surt ut over der nå :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Trollrally 2015

Legg inn av Trondgv »

Riber skrev:
Trondgv skrev:og en F800GS hadde ikke vært helt bak mål..Men tror jeg skal klare å holde meg til tunglappen..
Kan jeg spørre om hvilken sykkel du har i kikkerten når du får tunglappen? :-k :roll
Trondgv skrev:Vel hjemme i dag, fikk en liten tur på 2-3mil på våte veier før jeg kjørte hjem i forbannelse av regn :(

MEN i morgen blir det tur. En liten tur innom jobb før jeg setter kursen til fjells. Blir gamleveien over Røldal og ruta som jeg nevnte i posten over. Vis det er av interesse så kan jeg kanskje slenge uten en locatoweb link, men gidder ikke vis ingen bryr seg nevneverdig :) Satser på helt ok vær i morgen, litt regn skal jeg tåle

Sent from my D6503 using Tapatalk

Jeg skulle så gjerne blitt med deg på denne turen, men jeg reiser bort i høstferien :sorry Jeg blir gjerne med på en lignende tur når jeg kommer hjem, gjerne over gullingen i samme slengen vis du er up for det :knegg

Du får ha en riktig så god tur :thumleft
Ducati Monster 1200R frister noe så sinnsykt, men må nesten se det an. Tenker jeg kanskje skal gå for noe som er mer praktisk også. Tenker da på adventure sykler / traktor. Vil ha en med knastedekk så den er brukende av veien også samtidig som den er fin på tur ned i Europa. Vil ikke ha for stor sykkel og eller ikke for liten. Vil også være fornuftig, men da er det like greit å kjøre bil :lol Må nok bare prøve meg frem når den tid nærmer seg.

Bare til å gi beskjed når du er hjemme igjen. Vet ikke selv om jeg skal ta noe stort mer turer på fjellet, da det begynte å bli kjølig i dag. Fikk meg tilsammen +-40 mil i dag, så jeg er storfornøyd. Ble ikke noe super-aktiv kjøring da veien stort sett var våte med noen tørre partier. Fikk meg et par fine svinger hvor jeg fikk lent meg mer ned enn noen gang var. Eneste som var skummelt var dekket. Merket at det slapp når jeg ga bånn gass (Opp til 80 vel og merke). Ser nå store deler av kordene så kommer til å bytte i løpet av helga, så blir ikke mer kjøring før det er byttet :)


Bilde


freddy123 skrev:Så noe surt ut over der nå :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Var noe surt i dag ja, men var var til å leve med. Ble en veldig fin tur selv om været ikke var på topp :thumleft

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Ut på tur aldri sur

Legg inn av Trondgv »

Bytta bakdekket i går. Og du verden for en forskjell, ble noe helt nytt å kjøre. Gikk for samme dekk som sist. Etter mye om og men demonterte jeg felg og dekk selv og leverte det til Haugaland MC slik at de kunne få lagt om. Trodde til å begynne med at det å ta av bakdekk var en stooor jobb, men etter en kikk i instruksjonsboka så viste det seg at dette burde jeg klare. Kjørte opp til Biltema for å kjøpe depotstøtte, videre til Jula for momentnøkkel. Etterfulgt av en kjapp tur innom Haugaland MC for å høre med dem om pris og når dem hadde tid. 250kr og det var bare til å komme innom så skulle de se om de hadde tid når jeg kom. Bånn gass hjem (Bånn gass er ikke så ekstremt på en sugediesel med 69hk) for å sette i gang. Depotstøtta ble kjapt satt sammen. Husket heldigvis "bobbins" til å sette i svingarmen når jeg var på biltema.

Fikk løfta rævva og demontert bakdekket i en brennevinsfart. Var vel gjort på 15 min, og dette første gang jeg gjør det. Tilbake til Haugaland MC med nytt dekk. La om og balanserte på stedet. Nok en gang, bånn gass hjem. Middagenen var klar, men det var også sykkelen, så i dag ble middagen servert i garasjen av min kjære mor. Fikk på plass hjulet igjen, teitet alt med riktig moment. Dekket var på igjen på drøye 10 minutter. Kjedet derimot, det var ikke på plass. :sorry Tok meg her tid til å sluke hjemmelaga kjøttkaker før jeg fortsatte :knegg Av med hjulet igjen, PÅ med kjedet. Nok en gang en runde med momentnøkkel.

Egentlig veldig fort gjort når du vet hva det går i. Gøy å gjøre ting selv, så vet en hvordan det skal gjøres i en eventuell nødsituasjon :thumleft

Bilde

Bilde

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Ut på tur aldri sur

Legg inn av Olav K »

:lol :lol :lol
Episk.... får kjøttkakene servert i garasjen av mammo si :lol
Det er da jeg tenker... faen så dum jeg var som flytta hjemmefra. :knegg
Du opplever garantert ikke det samme med din (forhåpentligvis)framtidige samboer/kone :knegg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Ut på tur aldri sur

Legg inn av Trondgv »

Olav K skrev::lol :lol :lol
Episk.... får kjøttkakene servert i garasjen av mammo si :lol
Det er da jeg tenker... faen så dum jeg var som flytta hjemmefra. :knegg
Du opplever garantert ikke det samme med din (forhåpentligvis)framtidige samboer/kone :knegg
En av fordelene med å bo hjemme, selv om jeg var i sjokktilstand selv :lol
Hadde ikke regna med at dette skulle skje hjemme, så i framtiden forventer jeg det i alle fall ikke :knegg

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Ut på tur aldri sur

Legg inn av Trondgv »

Lurer litt på hvordan garantien fungerer. Er det slik at den går ut vis jeg ikke bruker et autorisert KTM verksted, eller er det godt nok med et vanlig autorisert verksted?

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Ut på tur aldri sur

Legg inn av Kawagutten »

Regner med det holder med et vanlig autorisert verksted.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Ut på tur aldri sur

Legg inn av kjellv »

Kawagutten skrev:Regner med det holder med et vanlig autorisert verksted.
Nei det er ikke så sikkert!
For bil er nok dette tilfelle, men ikke for motorsykkel, ikke ennå. Dette er regulert i et EU-direktiv for biler, men foreløpig ikke for motorsykkel.
Jeg leste om dette ett eller annet sted nå nylig, men er ikke sikker på hvor :-k
Men det er på trappene et nytt omfattende EU-direktiv som omhandler motorsykler. Bl.a. innføres Euro 4 og senere Euro 5 utslippsgrense, nye støykrav, ABS bremser blir krevd på alle nye -både lett og tung. Det skal også komme et direktiv som gjør at vedlikeholds- og verkstedopplysninger for motorsykler skal bli tilgjengelig for alle verksteder, også fra motorsykkelens datahjerne.
Slik er det ikke foreløpig, så jeg er redd at opplysningen fra KTM om at service skal utføres av er KTM-godkjent verksted fortsatt gjelder.
Slik står også i Yamaha sine garantibestemmelser, og vi har ikke noen automatisk rett til tilgang til slike opplysninger fra andre fabrikanter enn Yamaha.

Svar