Trondgv - KTM 690 Duke R - Ut på tur aldri sur

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Førstegangsservice gjennomfør

Legg inn av Trondgv »

TBI81 skrev:Stavangertur forledendag og Bergen i går. Ikke feil å få betalt for å kjøre mc i slikt vær, nei! ;-)
Feigt.. :(

Sent from my D6503 using Tapatalk

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Førstegangsservice gjennomfør

Legg inn av Trondgv »

Pakke i posten i dag..

Bilde

Sent from my D6503 using Tapatalk

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Førstegangsservice gjennomfør

Legg inn av Snikendeugle »

Trondgv skrev:Pakke i posten i dag..

Bilde

Sent from my D6503 using Tapatalk
Sederja :) HVA KAN DET VÆRE?! :D
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Førstegangsservice gjennomfør

Legg inn av Trondgv »

I alle fall 4 strips, en pose silica gel og 2 bagasjestropper 8-)

Sent from my D6503 using Tapatalk

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Førstegangsservice gjennomfør

Legg inn av Snikendeugle »

Haha, det ble litt "svinn" som fulgte med. Tenkte du sikkert får nytte for det (gel posen lå bare i bunn av esken):)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Førstegangsservice gjennomfør

Legg inn av Trondgv »

Kjekt å ha, fornøyd med veskene og hvordan de oppførte seg når jeg kjørte, merket ikke de var der :) takk for handelen! :)

Sent from my D6503 using Tapatalk

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Førstegangsservice gjennomfør

Legg inn av Trondgv »

Var på freddan' ute på tur i nærområdet. Jeg og en kompis på en supersprek Suzuki GN125 var på nye eventyr. Turen gikk innover mot Sveio fra Karmøy, via Haugesund city. Svingte av ved Kvalvåg (Fylkesveg 934 og 1 mener jeg på). Her hold jeg såpass høye hastigheter at jeg måtte gire ned for å ikke kvele sykkelen bak den spreke Suzukien. :redface Hadde lovet å holde følge, så da måtte det bli sånn denne gangen. Halveis over byttet vi sykkel og jeg fikk oppleve hvordan det var å vri gassrulla til endes og fortsatt vente et kvarters tid før jeg bikker 50..Min egen sykkel, den så jeg aldri igjen da noen hadde "glemt" at vi skulle holde følge.

Endte da opp med at vi byttet sykkel da vi nærmet oss hovedveien og satte retningen mot Haukås bensinstasjon hvor vi trykte en hamburger og is til hulls. Kjørte deretter ned mot Auklandshavn, hvor jeg fikk utnyttet litt mer av kreftene, men ikke såpass mye at det ble kjedelig for han bak :prop: Dette var da på FV6. Videre gikk turen gjennom Tjernagel og videre på FV6. Endte til slutt opp på riksveg 47. På menyen nå var akutt røykepause. Så da bestemte vi oss for å kjøre over på et industriområde, der jeg har ingen anelse på hva de gjør. Gasset opp en elendig vei som var full av stein og faenskap. Var så godt i gang at jeg ikke kunne stoppe, så kjørte bare til topps. :thumleft Har et bilde fra turen som viser min elegante parkering på toppen. :mk

I morgen kjører jeg nok samme turen rett etter jobb, så lenge Yr.no holder hva de lover. Men denne gang kjører jeg i mitt eget tempo, og ikke 125 kubikk tempo :mc1


Foruten om dette, hadde jeg en kompis bak på i dag, og uten å tenke meg om så gav jeg litt for mye gass i første giret, og endte opp med å ha han delvis hengende bak med framhjulet over bakkenivå :lol Heldigvis gikk dette pent for seg og vi kjørte videre uten andre nevneverdige problemer enn banning som kom bakfra. :thumleft


Her er da bilde, er ikke noe fotograf og har heller ikke tenkt å bli det, så dette får være godt nok for dere. Blir kanskje noe mer bilder i morgen vis jeg finner noe pent å sette gliset ved siden av. :prop:
Bilde

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Karmøybu på nye eventyr

Legg inn av Trondgv »

Noen må forresten gi meg et lynkurs i å vise ruter jeg har kjørt på google maps uten å bruke hele natta på det :redface

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Karmøybu på nye eventyr

Legg inn av Trondgv »

Flotte greier, det var svaret jeg var på jakt etter, takker!! :)

Sent from my D6503 using Tapatalk

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Karmøybu på nye eventyr

Legg inn av Trondgv »

Hoppet i dag av sykkelen, og ned på bakken falt en "del" fra sykkelen. Skrudde den fint på plass igjen uten å stramme den skikkelig da jeg ikke hadde verktøy i nærheten. Kjørte etterpå videre, og når jeg kom hjem, var denne på mystisk vis borte igjen..Regner med at vibrasjoner har skylden her.. :sorry Legger ved bilde av hva som mangler. Den er gjenget og ser ikke ut til å ha noen spesiell funksjon for mitt øye.

Tenker jeg stikker en tur innom forhandler for å få tak i en ny en til meg i morgen. Noen som vet hva funksjon den har? Gjør det noe å gjøre uten?

Bilde

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Karmøybu på nye eventyr

Legg inn av Trondgv »

Bolten til styrekruna som var borte visstnok..står hos forhandler nå, de hadde ingen liggende men skal se om en fra en super adventure passer

Sent from my D6503 using Tapatalk

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Karmøybu på nye eventyr

Legg inn av Trondgv »

Dette kunne jo egentlig fått såpass med følger at jeg hadde endt opp ved siden av sykkelen vis det hadde løsnet her..Fikk en "ny" brukt hos forhandler, som nå først vaskes skikkelig, på med en dæsj loctite og skrus skikkelig til.

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Karmøybu på nye eventyr

Legg inn av Trondgv »

Kjørte i dag først en tur til Stord for å handle noe olje og oljefilter-kit. Kommer til å bytte olje når jeg har runda 5000km.

Etterpå kjørte jeg bort til XXL for å se på et telt til Troll-Rally neste helg. Fikk da et 3-mannstelt til 2000kr, som skulle være av god kvalitet. Var ryddesalg her, så fikk det billig :)

Har også prøvepakket, så nå er jeg klar :)
Bilde

Sent from my D6503 using Tapatalk

Brukeravatar
Hansien
Innlegg: 190
Registrert: 10 jun 2015, 07:28
Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
Sted: Der øst møter vest.

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Karmøybu på nye eventyr

Legg inn av Hansien »

Til og med oransje stropper ja! :P :p
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.

-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Karmøybu på nye eventyr

Legg inn av cevillan »

Duke på tur, aldri sur :thumleft

Har hørt skrekkhistorier om soveposer som "sniker" seg ut av posen sin og havner i bakhjulet. Kanskje lurt med en ekstra pose med åpning andre vei.

Tilbakela 90 mil i helgen, Duke'en er et skikkelig touring-monster ;)

Svar