Barbarozza og zzr1400 på tur, ferien fortsetter

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Barbarozza og zzr1400 på tur, ferien fortsetter

Legg inn av Barbarozza »

Når du har en 2 dagers stopp i Briancon så ligger du midt i smørøyet, det er innafor utrolig mye fine steder, Det ligger rett på andre siden av Sestriere, du har Montgenevre rett opp bak huset, det er ikke lange veien til Col de Izoard og Passo de Agnello i Italia, og du har Cayolle og ikke minst Col de la Bonette i passelig avstand. Legg til at du alltid finner et sted å drikke vin og spise god mat, og ja...mye deilige damer også :-)å

Denne dagen hadde vi bestemt oss for å kjøre, og denne dagen gjorde jeg også feriens blunder :knegg Jeg hadde flaks. Jeg hadde litt lite bensin, så jeg fylte på en liten automatstasjon rett etter en liten landsby på veien opp mot Molines-en-Queyras, slengte tankveska fra meg ved siden av automaten og glemte å sette den på...jeeses...kjørte videre og til toppen før jeg skjønte blundern, Lommeboka har jeg alltid i jakka i en egen lomme der, så det var ikke problemet, men kamera, tlf og pass lå i veska...Streng beskjed fra kompisen at NÅ TAR DU DET ROLIG ned for å sjekke om den ligger der...jada pappa ...det gikk unna nedover :[-o< men kom hel ned og svingte inn og bort til pumpa..lettelse deluxe...den sto der, og alt innholdet inntakt.

Det var bare å kjøre opp igjen...ikke så ille når veien ser sånn ut...
Opp til Agnello.jpg
Og her er toppen av Agnello :-)
Agnello.jpg
Fra Agnello kjørte vi til Cuneo og tilbake mot Frankrike over Isola, Varlberg og mot Guillaumes og ..ganske svingete og fint kan du si, vi siktet mot Bonette som vi bare måtte ha :-) Så vi kjørte til Barcelonnette på D902 og tilbake opp til Bonette...Skikkelig omvei med andre ord hvis man ser på kartet, men vi var jo på oppdagelsestur :)
Bonette1.jpg
Spesiellt landskap når man kommer så høyt..
Bonette 2.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Memento mori

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Barbarozza og zzr1400 på tur, ferien fortsetter

Legg inn av Olav K »

Fantastiske bilder, og det er så det river og sliter i kroppen etter å dra tilbake.
Dette området var inne i planen for årets tur, men det blei for hektisk. Særlig etter at vi fant roen ved bassengkanten i Annecy :knegg

Håper på mer bilder etc fra denne turen :[-o< :[-o< :[-o<
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

ZZR-Erling

Re: Barbarozza og zzr1400 på tur, ferien fortsetter

Legg inn av ZZR-Erling »

Slitsomt detta ja... :-)å

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Barbarozza og zzr1400 på tur, ferien fortsetter

Legg inn av L-NA »

Flotte bilder og flott referat ☺håper vi får.både se.og hører mer fra den kanten. Jeg lurer bare på når jeg skal få tid til alt dette....begynner å bli utrolig mye en gjerne skulle fått med seg sammen med sykkelen :-)

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Barbarozza og zzr1400 på tur, ferien fortsetter

Legg inn av Barbarozza »

Det var ikke tvil om at vi hadde kjørt mye den dagen, vi var såvidt slitne og det mye pga varmen at vi slengte oss på senga og sovna av før middag..vi hadde alltid liten hyler (Cognac) og evt en øl rett etter dagens etappe, det er noe med den kjørepilsen, sitte der i utstyret og la den kalde ølen skli ned gjennom halsen..men resultatet var at vi forsov oss og kom oss ikke ut før kl var nærmere halv ti. Heldigvis var den lokale restauranten 10 min spasertur unna åpen og villig til å lage middag. Og der ble det jammen noen flere øl, litt prat med et par lokale og beundring av serveringsdama som var søtere en søtest, spes etter noen øl.

Briancon har en haug med Borger og er en borgby, og en del av byen er innafor selve borgmurene. Det kule er at det lov å kjøre inn med motorsykkel, det mindre kule er at 255 kg ZZR ikke er det morsomste på gammel brostein og trange smug. Men selvsagt, kan man kjøre "offroad" med ZZR kan man kjøre brostein også.
Porten.jpg
briancon.jpg
Etter en liten runde i byen måtte vi komme oss av gårde, det ville bli en lang dag, og varmen var fortsatt en utfordring. Vi hadde bestemt å ta Col de Izoard nok en gang men denne gangen andre veien før vi kjørte til Embrun, hotellverten hadde vært flere ganger i Norge, og kom med ruteforslag mot endestasjonen vår som var Castellane som ligger like ved gorges du Verdon som også var et av høydepunktene på turen. Vi skulle holde på venstresiden av Embrun og kjøre rundt sjøen Lac de serre Poncon på D954 hvilket vi gjorde. Møtte en haug med Harleys og selvom det ikke var alpeveier var de fine å kjøre på. Masse svinger og opp og ned. Siden det var så jævla varmt måtte jeg ha en svømmetur også

Sikkert 25 grader i vannet

Bestefar bader
Bading.jpg
Lac de serre Poncon er forøvrig Frankrikes største kunstige innsjø.

Derfra kjørte vi nok en gang til Barcelonnette, og kjørte opp Col de la Cayolle som vi hadde kjørt forbi dagen før. Og for en fin tur det var,som henta rett ut fra Kilden i Provence. Veien er så som så, altså typisk ADV vei men man tager det man haver...så for det heller humpe litt og man for ta det rolig, ikke verre en Romania som vi alltid bruker som sammenligning. Jeg posta jo et par bilder før i tråden men legger med et par til...det var så himla pittoresk..og man kan ikke få det med på bilder , det må oppleves...

Små bruer, landsbyer med 7 hus og en kirkegård...skog som endrer karakter fra lauvskog til nåletrær...tror nesten dette var det fineste passet jeg kjørte, kanskje fordi vi var i en slik stemning også....
Veien ned var forøvrig mye bedre en opp, og vi kunne kjøre fort :knegg
Og i bunn venta et av høydepunktene på turen , nemlig Gorges de Daluis... :prf
Brua.jpg
Ikke langt ned til Cote d`Azur heller
Toppen.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Memento mori

Svar