Tovens Rorbu! - The dark side of the rising sun...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Tovens Rorbu! *hjemme fra tur! s.9*

Legg inn av freddy123 »

mye fine bilder ja , synd med mye dårlig vær, men da har dere god unnskyldning for å kjøre der en gang til for å få med dere hvordan det ser ut i solskinn også :lol

Toven

Re: Tovens Rorbu! *hjemme fra tur! s.9*

Legg inn av Toven »

Dødaren må vel være det forbannede sognefjellet ihvertfall, herregud der skal jeg aldri opp igjen :evil :-)å

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Tovens Rorbu! *hjemme fra tur! s.9*

Legg inn av LordShaft »

Hva var så gale med sognefjellet da? Det er jo helt sinnsykt flott der oppe? :-k

Note4

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Tovens Rorbu! *hjemme fra tur! s.9*

Legg inn av mortenolb »

Tror vi tok halvparten av resterende livet til demperne våre der, for ikke å snakke om ryggen, rassen og håndledd. Asfalten har blitt _HELT_ rævkjørt siden ifjor. Prøvde vi å ta ett sekund for å se omgivelsene så traff man det som kjentes ut som en halvmeter høy stein.

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: Tovens Rorbu! *hjemme fra tur! s.9*

Legg inn av Elruts84 »

Kanskje det hadde vært en lek over sognefjellet med en KTM 1290 Super Adventure :lol :knegg

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Tovens Rorbu! *hjemme fra tur! s.9*

Legg inn av mortenolb »

Hadde nok gått helt fint, ja :P

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Tovens Rorbu! *hjemme fra tur! s.9*

Legg inn av LordShaft »

mortenolb skrev:Tror vi tok halvparten av resterende livet til demperne våre der, for ikke å snakke om ryggen, rassen og håndledd. Asfalten har blitt _HELT_ rævkjørt siden ifjor. Prøvde vi å ta ett sekund for å se omgivelsene så traff man det som kjentes ut som en halvmeter høy stein.
Mye det samme som over hardangervidden der de ikke hadde ny asfalttert. Telehiven har ødelagt veien totalt. Dette er et mareritt å kjøre på med sport sykkel med litt stive dempere. Det går nok langt bedre med traktor. Det har jeg merket allerede :redface

Det overrasker meg gang på gang at de får dette til i alpene, men ikke her i norge :-k

Toven

Re: Tovens Rorbu! *hjemme fra tur! s.9*

Legg inn av Toven »

Fått vaska litt på sykkern nå på kveldinga også, herregud å skittent :-)å
Tok meg noen timer for å si det sånn,

Så nå gjenstår det litt småplukk som jeg må ta med wd40 eller autosol på eksosdeler. Samt har det kommet noen svarte merker på felgen forran, men tror da dette også går vekk med litt albuegris.
Og så må jeg polere opp tanken noen plasser hvor regntøyet gnissa innat :mk

Prickbort fikk jobba litt ihvertfall :P :p
Bilde

Bilde

Så vart'n sånn ca ren igjen :-)
Bilde

Toven

Re: Tovens Rorbu! *hjemme fra tur! s.9*

Legg inn av Toven »

Blir en liten dagstur i dag, setter kursen først mot Kongsberg så over Rjukan. Dagens mål er Dalen Hotel :)

Rute: https://goo.gl/maps/oXbRi

Locato: http://locatoweb.com/map/single/093256131

Avreise ca 1200 :)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Tovens Rorbu! *hjemme fra tur! s.9*

Legg inn av xyvind »

Toven skrev:Blir en liten dagstur i dag, setter kursen først mot Kongsberg så over Rjukan. Dagens mål er Dalen Hotel :)

Rute: https://goo.gl/maps/oXbRi

Locato: http://locatoweb.com/map/single/093256131

Avreise ca 1200 :)
Blir nok helt fantastisk i dette været! :thumleft
God tur :prf

Edit: Ta bilder da!

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Tovens Rorbu! *hjemme fra tur! s.9*

Legg inn av Tommas »

God tur, kjørte en god del av den ruta i går. Valebøveien er bra!

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Tovens Rorbu! *hjemme fra tur! s.9*

Legg inn av freddy123 »

Se her ja godt igang , jaja ikke mere en 1 timestid så sitter jeg på sykkelsetet jeg også :)

Kos deg og husk noen bilder fra Dalen hotel :)

Toven

Re: Tovens Rorbu!

Legg inn av Toven »

Var en fin tur i går, fant ikke helt flyten på starten men løsnet etterhvert. :-)
Ålreit å kjøre Jondalen, kan ikke huske å ha kjørt der ihvertfall. Lastebilsjåfører er også en spesiell type her, da det kom en midt i veien bortover :[-(
Jeg tuta og vinka "hva i svarten holder du på med", og fikk et fint lite vink tilbake fra styrhuset. Jaja..
Noe veiarbeid med grus og sånt som ikke var så kjekt, merker at august måned er i gang og det skal arbeides. Godt det vel :P :p
Så var det langs Tinnsjø mot Rjukan, kjempefin vei og fin natur. Tok ikke alt for mange bilder men stoppet og tok obligatorisk
Gaustatoppen bilde ivhertfall :P :p Lå ut noen bilder på Locato også.
Bilde
Bilde

Morsomt å se noen av ferjene ligge når jeg nærmet meg Rjukan, med togsett på og det hele.
Videre gikk det opp mot svingene som leder opp fra Rjukan, stoppet og tok et bilde av Vemork
Bilde

Så var det å farte avgårde mot Rauland. Greit nok over fjellet der men endel asfalt ein Jånn Deeeeer traktor hadde vært fordelsaktig :knegg

Så nærmet jeg meg Åmot hvor jeg etterhvert skulle ta av mot Dalen. På vei ned mot Åmot var det selfølgelig asfalt
arbeid som jeg er ganske så allergisk mot. Ledebil og det hele... Hørte småsteinen sprute da vi ble ledet nedover. :evil
Stoppet rett etterpå og på dekka var det fult av asfalt-drit og steiner. Ble igrunn ganske så forbanna og sur da,
så humøret var ikke på topp lenger :P :p

Vel vel, peisa videre mot Dalen og tok det rolig i svingene. Asfalt-gugga takket for seg etterhvert heldigvis,
men i svingene nedover var det nærmest speilblankt med gummi/asfalt rester... Fant frem til Dalen hotel
og tok et kjapt bilde på Locato'n, før jeg igrunn så meg fornøyd med det. Humøret var ikke lettet enda så
jeg hadde fortsatt asfalt og slikt h#¤€lvetes veiarbeid på hjernen. Men da kan jeg i det minste krysse denne plassen av lista :prf

Så var det oppover alle hårnålene mot Vrådal. Her var det igjen speilblankt i svingene, så det ble ingen forsøk på kneskrap akkurat :knegg
Videre på toppen var det noen hull og drit jeg ikke fikk med meg, dermed smalt det jo i hele sykkelen og noen gloser kom inne i hjelmen..
F$#n så lei jeg er tele og h£€lvete :evil

Uansett, når jeg omsider kom ned fra toppen og langs vannet mot Vrådal løsnet det i kropp og sjel. Humøret steg fordi dette er en av favoritt strekkene
mine. Kanon asfalt og herlige svinger går langs vannet, hvor det kan holdes høy marsjfart og aktivitet. Ekstremt lite trafikk gjorde det lekende moro
å peise på bortover i høyt gir og mate på rulla ut av sving :prop: Det er disse gangene jeg elsker lille SV'n :prop:

Deretter bar det hjemover via Bustrak. Tempo var høyt her også og humøret på topp :)
Blir litt smågal av å kjøre alene og ikke kunne prate med andre ved stopp tror jeg,
av og til skreik jeg i hjelmen og sang å hoiet. Jaja, de gale har det godt. :knegg

Ble en stopp for å tømme tanken og få i seg en rollerburger i Drangedal. Videre derfra er det ikke mye spennende å fortelje,
høyt tempo ettersom det er fine veier. Et par suicidale fugler som skremte livskiten ut av meg, men men..
Tempen begynte å falle og skyggen slukte veien mer og mer. Ble litt småengstelig for å møte på Elgen, skogens kongle,
men det møtet har jeg heldigvis til gode. Det holder å rope på elgen, trenger ikke møte'n :knegg
Vel hjemme ble det slukt en øl :cheers

Herre, ble jo noen strofer dette. Dere får se om dere gidder å lese igjennom. Nå må jeg lufte bikkjene og gi bajken et bad :vs

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Tovens Rorbu!

Legg inn av LordShaft »

Du må bare nødt å få deg en traktor du :redface
Da vil du nok se at telehiv ikke ekisterer på "den måten" lengre :[-o< Det blir langt vanskeligere å skrape kneet, men noe må du hive på båten for komfort heheh :-)å

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Tovens Rorbu!

Legg inn av mortenolb »

Toven skrev: gi bajken et bad :vs
Jeg lo mer enn akseptabelt av den der :lol

Godt å se at folk begynner å skrive mer og mer :D merker at jeg kjører for lite. Må jo få kjørt langs vannet ved Vrådal i år. Gjerne opp til Hovden og.

Svar