Tovens Rorbu! - The dark side of the rising sun...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Monstr
Innlegg: 342
Registrert: 25 feb 2015, 12:46
Motorsykkelen din: Samme som alltid

Re: Tovens Rorbu! *Sesongen i gang*

Legg inn av Monstr »

Elolz skrev:Den finnes i 1000cc og vet du. :prop:
I know :-)

Toven

Re: Tovens Rorbu! *Sesongen i gang*

Legg inn av Toven »

Takk takk Daniel :-) Kan trikse med annen svingarm for 180 trur jeg, mye rart amerikanerne styrer med på dissa :P :p

Skulle gjerne hatt en 1000' :-)å

Var en kjekk dag på Monsterbike ihvertfall! Litt lite utvalg sykler, håpa jo på gsx-s1000 men den var ikke der. Men moro å kjøre litt forskjellige, vi prøvekjørte til og med en scooter med tre hjul :knegg Men da vi dro hjemover var det faktisk overaskende moro å hoppe på min egen sykkel, fikk kanskje en liten åpenbaring over hvor morsom den egentlig er. Skulle gjerne hatt en z800 f.eks, men svingene hjemover gikk fort og smidig :prop:

Nedturen kom jo når jeg var hjemme, da jeg oppdaget oljesøl samt at speedometeret gikk åt he**** :evil

Monstr
Innlegg: 342
Registrert: 25 feb 2015, 12:46
Motorsykkelen din: Samme som alltid

Re: Tovens Rorbu! *Sesongen i gang*

Legg inn av Monstr »

Toven skrev:Takk takk Daniel :-) Kan trikse med annen svingarm for 180 trur jeg, mye rart amerikanerne styrer med på dissa :P :p
Tar du utfordringen? :D

Toven

Re: Tovens Rorbu! *Sesongen i gang*

Legg inn av Toven »

Daniel V skrev:
Toven skrev:Takk takk Daniel :-) Kan trikse med annen svingarm for 180 trur jeg, mye rart amerikanerne styrer med på dissa :P :p
Tar du utfordringen? :D
Det blir nejjjj :knegg

Toven

Re: Tovens Rorbu! *Sesongen i gang*

Legg inn av Toven »

Speedometer-drev skulle bli bestilt av lokale suzuki forhandlern, så hadde den kanskje over helga :-)

Vasket også sykkelen i dag. Første gang jeg brukte Chemical Guys Glossworkz shampoo, og jeg ble mektig imponert :prf
Lakken ser nyvokset ut, selv om den voksen jeg lå på i fjor er temmelig borte vekk.
Ble ingen bilder for det begynte å regne da jeg tørket :P :p

Bilde


Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Tovens Rorbu! *Ny sykkel?*

Legg inn av mortenolb »

Også sånne ulovligheter i offentligheten, da! :knegg

Toven

Re: Tovens Rorbu! *Sesongen i gang*

Legg inn av Toven »

Noen som har sånn ca pris på hva det koster å bytte olje på gaflene? :-k Akkurat på den biten er jeg lat (eller, ikke mekanisk trygg) på å gjøre det selv at jeg kunne tenkt å fått levert den på verksted. Det har nok aldri blitt bytta så tenkte det kunne vært greit, i tillegg slengt på noe tykkere olje så den ikke stuper så fælt :P :p

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Tovens Rorbu! *Sesongen i gang*

Legg inn av Haymaker »

Bytte av simmerringer + olje fikk jeg tilbud om 3900,- edelrubler

Toven

Re: Tovens Rorbu! *Sesongen i gang*

Legg inn av Toven »

Haymaker skrev:Bytte av simmerringer + olje fikk jeg tilbud om 3900,- edelrubler
Ah, ikke alvorlig inngrep i pængpåsan med andre ord. Dette var ved å levere sykkelen hos verksted?
Sku gjerne ha fått tatt den overflate rusta på yoke'n (triple clamp). Da må jeg av med gaflene så da kunne jeg fått levert de på verksted. Får se hva jeg gidder iløpet av sesongen :P :p

Baron Von Grumble lå ut siste klipp i sin 24 hour challenge. De skulle besøke så mange land de kunne i løpet av 24 timer. Morsom video :prf

[video]https://www.youtube.com/watch?v=WQhqX8PnL_w[/video]

Han har også tre episoder av turen før denne videon. Mye morsomt :-)

[video]https://www.youtube.com/watch?v=cqvRhe1foMM[/video]

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Tovens Rorbu!

Legg inn av LordShaft »

Utrolig mye bra filmklipp han der :thumleft :thumleft

Hahaha episk den commenten når han blir "påkjørt" :redface

Toven

Re: Tovens Rorbu!

Legg inn av Toven »

Fikk løsna på forhjulet og sett på speedometerdrevet som mest sannsynlig hadde tatt kvelden. Der hadde jeg rett og ut datt det et par biter plastikk gett :knegg

Ny på plass og speedo fikk måling ihvertfall. Den var ikke helt lik den jeg satt inn men men, får sjå. Fikk også stramma kjede og smurt på med Motul C5. Har også fått solo-seat deksel jeg skal få satt på snarest, for å få strammet opp hekken litt :-)å
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Tovens Rorbu! *Sesongen i gang*

Legg inn av Haymaker »

Toven skrev:
Haymaker skrev:Bytte av simmerringer + olje fikk jeg tilbud om 3900,- edelrubler
Ah, ikke alvorlig inngrep i pængpåsan med andre ord. Dette var ved å levere sykkelen hos verksted?
Sku gjerne ha fått tatt den overflate rusta på yoke'n (triple clamp). Da må jeg av med gaflene så da kunne jeg fått levert de på verksted. Får se hva jeg gidder iløpet av sesongen :P :p
Ja, det var ved levering på verksted. :-)

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Tovens Rorbu!

Legg inn av 45316 »

Bytta simmeringer, olje og støvtetting i går hos MC partner, 3200 kr. De sjekka også foringer og fjærer.

Toven

Re: Tovens Rorbu!

Legg inn av Toven »

Kortvarig moro i dag, fikk feil speedometerdrev så speedo viste mye mer enn hva det skal gjøre...

Ringte forhandler så han skulle få bestilt inn riktig, jeg fant delenr på nett så det skal bli riktig nå...

vel vel :P :p

På en annen side fikk jeg montert solo-seat, ble lekkert :prf

Bilde

Svar