Tovens Rorbu! - The dark side of the rising sun...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Toven

Tovens Rorbu! - The dark side of the rising sun...

Legg inn av Toven »

Hei hopp!

Tenkte jeg også skulle få skaffet meg ein slik ein blogg, så har jeg en plass å spamme diverse ymse :knegg
For å gjøre det litt mer personlig tenkte jeg å skrive smått om meg selv:
Heter da Tov, er 22 (f.1992) og bor på Stathelle - en plass langs kysten i Telemark.
Studerer bachelor i nautikk ved Høgskolen i Vestfold, er på mitt siste semester nå.
Har som mange andre her inne mc som hobby og interesse. Har også tidligere spilt i metal-band men har lagt det på hylla foreløpig.

Begynte eventyrer på to hjul med en Honda mt-5. Kjøpte denne da jeg var 14-15 tror jeg. Omtrent hver dag når jeg kom hjem fra skolen var det å finne fram nøkkelen og kjøre rundt i gata :-)
En kompis og meg hadde også "lørdagslappen" :knegg

Deretter ble det lett-mc og jeg kjørte en Yamaha Dragstar 125 som vi hadde. Etterhvert kjøpte jeg en Honda NSR 125 som det gikk mye tid og penger i.
Utvidet sertifikatet til A når jeg fylte 18, og det ble en to års pause fra kjøringa. Når jeg fylte 20 kunne jeg kjøre lovlig tungsykkel så da ble det å bruke fatters Yamaha Virago 1100.
Kjørte denne to år før jeg i fjor kjøpte min første tungsykkel. Kjører jo mye med Mortenolb her inne, tror han syntes det var greit jeg fikk noe som gikk kjappere i svingene :knegg

Kjøpte da en 2003 Suzuki SV650 med 18k på telleren. Importert fra Italia og var heldig som fikk den. Jeg ringte rundt en time etter at selger lå den ut og avtale å se på den.
Han fortalte at rett etter vi hadde avtalt dette ringte det en annen som sa at han kjøpte den - men selger lot meg få ta en titt og bestemme meg.

Bilde
Bilde
Bilde

Er jo blitt litt modifikasjoner av sykkelen, så har fått slengt på tail tidy, Delkevic slip-on ++

Bilde
Bilde

Har jo smått fartstid her inne nå med mine 780 innlegg :knegg Har vært veldig kjekt å få være med på diverse treff og turer, samt bli kjent med flere mc interesserte. Dette ser jeg frem til videre :prf
Sist redigert av Toven den 30 apr 2021, 21:13, redigert 25 ganger totalt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22668
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tovens rorbu! *snart sesongstart*

Legg inn av Bjerknez »

Nå som du har dratt frem sykkelen fra støvet, så kan jeg jo si at du er hjertelig velkommen hit til Østfold i morgen hvis du vil ha en liten rundtur. Er meldt 10 grader frem til kl. 19:00 i morgen :thumleft

EDIT:
Grattis med blogg forresten :vs

Toven

Re: Tovens rorbu! *snart sesongstart*

Legg inn av Toven »

Bjerknez skrev:Nå som du har dratt frem sykkelen fra støvet, så kan jeg jo si at du er hjertelig velkommen hit til Østfold i morgen hvis du vil ha en liten rundtur. Er meldt 10 grader frem til kl. 19:00 i morgen :thumleft

EDIT:
Grattis med blogg forresten :vs
Snart sesongstart Hr. Bjerknez, blir nok ei uke + før jeg er i gang. Ellers skulle jeg gjerne vært med en tur. Venter på noen klær fra det store utland :-)å

Takk takk :-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22668
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tovens rorbu! *snart sesongstart*

Legg inn av Bjerknez »

Toven skrev:
Bjerknez skrev:Nå som du har dratt frem sykkelen fra støvet, så kan jeg jo si at du er hjertelig velkommen hit til Østfold i morgen hvis du vil ha en liten rundtur. Er meldt 10 grader frem til kl. 19:00 i morgen :thumleft

EDIT:
Grattis med blogg forresten :vs
Snart sesongstart Hr. Bjerknez, blir nok ei uke + før jeg er i gang. Ellers skulle jeg gjerne vært med en tur. Venter på noen klær fra det store utland :-)å

Takk takk :-)
Ja, ser nok best ut med klær på ja :lol

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37744
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tovens rorbu! *snart sesongstart*

Legg inn av AJ »

Hey!
og velkommen som MCsiden-blogger :-) :vs .

Bet meg merke i at du har spilt i metal-band...
Interessant selv om jeg ikke lenger skriver om metal som jeg gjorde tidligere i flere år som en del av staben i Scream Magazine. Begynner å bli lenge siden... Gjorde vel min siste Scream sak i 2004. Eller deromkring...

Er litt nysgjerrig på hvilket band du har spilt i...?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Toven

Re: Tovens rorbu! *snart sesongstart*

Legg inn av Toven »

Elolz skrev:Bra du har fått deg blogg, skal følges med på. :thumleft Digg sykkel! :D
Takk takk :vs
AJ skrev:Hey!
og velkommen som MCsiden-blogger :-) :vs .

Bet meg merke i at du har spilt i metal-band...
Interessant selv om jeg ikke lenger skriver om metal som jeg gjorde tidligere i flere år som en del av staben i Scream Magazine. Begynner å bli lenge siden... Gjorde vel min siste Scream sak i 2004. Eller deromkring...

Er litt nysgjerrig på hvilket band du har spilt i...?
Ah artig!
Spilte i Critical Solution, fra 2008 til 2014. Thrash band, vi spilte inn en EP og senere en full cd i Sverige kalt "Evil Never Dies" (ligger på spotify bl.a) - i studio til King Diamond gitarist Andy Larocque. Vi var også på en buy-on turnè nedover i europa, 30 dager i liten bobil med mye kjøring som kunne gått veldig galt mtp søvnighet og kjøringa :P :p
De byttet litt sjanger/retning nå for plata som kommer ut etterhvert, de skriver vel horror thrash som sjanger nå.. Håper dem klarer seg bra videre og hadde vært kult om de fikk noen platekontrakter :-)

Usikker når plata kommer ut, men master er ferdig så er vel utover våren mot sommeren.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Tovens rorbu! *snart sesongstart*

Legg inn av mortenolb »

Eller som jeg pleide å kalle dere; Metallica Junior. :knegg
Ingen diss. :D

Toven

Re: Tovens rorbu! *snart sesongstart*

Legg inn av Toven »

Hahaha 8)

Fikk forøvrig kommet meg på utsia av husets vegger i dag, en liten topptur til en av de høye toppene i område:

Bilde

Er i elendig form, så nå er jeg dødsliten :knegg

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Tovens rorbu! *snart sesongstart*

Legg inn av LordShaft »

Fordelen med å være i drit dårlig form er at det bare kan bli bedre :knegg

Selv sliter jeg jævlig med kondisen, men prøver å gå 3 turer i uken (med 23kg) oppakning.

Note4

Brukeravatar
Jona88
Innlegg: 256
Registrert: 25 jan 2015, 16:54
Motorsykkelen din: Yamaha MT07
Sted: Horten

Re: Tovens rorbu! *snart sesongstart*

Legg inn av Jona88 »

Grattis med blogg :thumleft fin sykkel du har. Du får si ifra en dag du er i Horten :D

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Tovens rorbu! *snart sesongstart*

Legg inn av Orion »

Gratulerer med blogg! :prf

Det gjorde seg med ny slip on og tail tidy, ser jeg ut fra bildene. Skikkelig fin sykkel.

Toven

Re: Tovens rorbu! *snart sesongstart*

Legg inn av Toven »

@Lordshaft
Haha, sant nok. Ja du er milevis sprekere enn meg ihvertfall :-)å

@Jona88
Takk :) Absolutt, nærmer seg med stormskritt. Vil så absolutt ta turen innom BP stasjonen dere var innom :)

@Orion
Takkar :) Jada, må få vekk den bazookan av en potte. En del av meg angrer på at jeg ikke gikk for karbon-potte, men jeg gikk for stainless for det passet bedre på sykkern. Men riper oppstår så fort så må passe godt på :P :p

Toven

Re: Tovens rorbu! *snart sesongstart*

Legg inn av Toven »

Ramla inn ei pakke på posten i dag som inneholdt et par Held Race-Tex goretex, og et par vantette overtrekk til mc-støvler (ble ikke goretex støvler denne gang) :P :p

Bilde
Bilde

Måtte ha et par varmere hansker nå til tidlig sesong og mot slutten, kjøpte tidligere et par Held Phantom II

Bilde

Blitt litt Held fanboy nå :redface :lol

Så nå begynner garderoben å bli komplett! Venter på et par Dainese Torque RS i riktig størrelse, så er vi snart i gang med kjøringa :prf

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Tovens rorbu! *snart sesongstart*

Legg inn av LordShaft »

Held er definitivt de beste hanskene jeg har hatt på hånden. Kanon kvalitet er det også :thumleft

Note4

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Tovens rorbu! *snart sesongstart*

Legg inn av Olav K »

LordShaft skrev:Held er definitivt de beste hanskene jeg har hatt på hånden. Kanon kvalitet er det også :thumleft

Note4
Skal pinadø prøve meg ettpar slike ved første anledning :yeyeye
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar