Tovens Rorbu! - The dark side of the rising sun...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Jona88
Innlegg: 256
Registrert: 25 jan 2015, 16:54
Motorsykkelen din: Yamaha MT07
Sted: Horten

Re: Tovens Rorbu!

Legg inn av Jona88 »

Toven skrev: 10 apr 2017, 22:17
Jona88 skrev: 10 apr 2017, 14:48 Toven!! Har du funnet frem sykkelen for sesongen??
Snart! :D

Må bare få kosta ferdig e18 her så
Få ræva i gir da :lol

Toven

Re: Tovens Rorbu!

Legg inn av Toven »

Tja.. oppdatere loggen er også da :D

19/05/18
Da var det min tur til å få kjenne litt på sesongens glade liv på to hjul!
Fikk sykkelen ut av kjellerstova, og inn i garasjen hvor jeg skiftet eksos og byttet olje.
Den nye eksosen hadde eksosfjær som jeg ikke har vært borti før.. prøvde et par ganger med en tang men det endte begge gangene opp med en fjær som spratt til helvete inni garasjen. Gav opp og tenkte meg opp på biltema for å få tak i et verktøy for detta greine, men kom på at vi har trampolinefjærer i boden! Så vipps så klarte jeg å få strekt fjæra nok til å sette fast den nye potta :D

Syntes sykkelen kledde potta ganske bra! Lyden er også litt 'tøffere'' enn med den forrige, uten at jeg klarer å beskrive det annerledes. Jeg syntes også at sykkelen drar litt jevnere og er litt kvikkere, men helt sikkert bare noe jeg innbiller meg. Uansett er det moro å kjøre den igjen, og mer moro med ny eksos!

Hadde en rar opplevelse når jeg tok oljeskiften. Jeg hadde startet sykkelen flere ganger før jeg tok oljeskift, men når jeg startet den etter å ha tømt og fylt på ny olje så kom det en bensin lekkasje fra en eller annen plass. Jeg lå merke til det først etter den hadde gått noen minutter, og på venstre siden hadde det rent litt ned langs clutch-coveret. Jeg trodde det først var oljelekkasje fra bunnen av front-sylinderen, men det var helt tørt der etterpå. Papiret som jeg brukte til å tørke med luktet også sterkt bensin. Merkelig nok har det ikke skjedd etter denne ene gangen. Jeg startet sykkelen flere ganger og ruset den, samtidig som jeg lyste opp langs slanger osv. Etter søk på google er det en del som har opplevd det samme med en slange som går i mellom de to "forgasserne" (den er fuel injected), men de har vært helt tørre ved senere start og under kjøreturen i dag. Så litt merkelig detta... Håper bare det holder tett videre!

Fikk meg en fin ettermiddagsrunde i dag. Kjørte Lunde - Fjågesund - Kviteseid - Seljord - vest-siden av Seljordsvatn - Bø - Valebøveien - Skien - Hjem.

Bilde
Bilde
Bilde

Nydelig å se deler av Telemark i fine grønne farger!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Shoei GT-Air "mod"!

Har gjort et forsøk med å redusere en irriterende lav-frekvent "turbulens" lyd som oppstår med Shoei GT-Air.
Lyden oppstår på grunn av luftstrømmen ved hakepartiet av hjelmen, og blir borte hvis jeg holder hånda ved hakepartiet og på den måten får forstyrret luften. Til nå har jeg brukt en buff som jeg har trekt ned fra haka, slik at den blir liggende mellom stroppen og hakepartiet.

Fikk tak i en hake-spoiler som hører til Shoei X-Spirit III. Jeg har en bekjent i USA som ordnet den til meg, usikker om nettsjapper som leverer til Norge.
https://www.sportpasion.com/recambios-s ... rit-3_9326

Med en del makt og fikling klarte jeg å få den på plass på GT-Air også. Jeg har fortsatt chin-curtain montert, så det er litt lite plass til begge deler. Men det går!

Funket det?
Oh yes! Nå er det slutt på denne fryktelig irriterende lyden, samt at jeg slipper å ha en buff hengende ut fra haka!
Så et lite tips til dere andre med denne hjelmen som også opplever dette! :)

Bilde

Musikk når man kjører!

Har endelig funnet løsningen som funker for meg når det gjelder musikklytting mens man kjører!
Kjøpte Pro Communicator fra Hantek https://www.hantek.no/products/pro-communicator, som har en god lyddriver og utskiftbare filtere.
Bruker 26 dB filter, og det eneste jeg hører når musikk blir spilt er motorlyden fra min egen sykkel.
Proppene er ikke større enn andre formstøpte propper, og det er en veldig god lydkvalitet. Super fornøyd med dette!

Bilde

Toven

Re: Tovens Rorbu! - Start 2018 (nesten)

Legg inn av Toven »

Jaja, da var det lekkasje fra gafflene.. Skrudde de av og leverte de i Skien i dag, så håper jeg de kan finne tid mellom slagene til å fikse det for meg!

Benyttet også anledningen til å prøvekjøre litt sykler ettersom det var demodag i dag!
Det var en del forskjellig snacks tilgjengelig, og ikke mye folk :D
Håpet nye CB1000R skulle være der, men den var på verksted etter en ulykke her om dagen. Så det var leit.

Men det var moro å få kjøre Duke 790, Brutale 800, GSXR1000, CB650F, VFR800 og SV650.

Duke 790 var igrunn veldig 'hoppende', ikke så smooth for å sette ord på følelsen. Dashen var helt nydelig, sittestillingen oppreist og behagelig, men girsjalten kunne vært i mer vinkel. Sykkelen hadde godt med punch, men igjen, gikk ikke så smooth. Men den var super leken i svingene.

Brutale 800 hadde ubrukelig dash, balleknuser sittestilling, men nydelig motor og lyd. Denne hadde også QS som alltid er moro! Denne var også super leken, og gikk meget bra!

Gixxern gikk jo styggfort, som forventet! Men det var helt rått hvordan man bare fløy avgårde, selv uten å være oppe ved rødlinja. Jeg har jo kjørt liter sykler før, men det er en stund siden nå :knegg I svingene var den helt fantastisk, og jeg skjønner gleden med en r-sykkel på svingete veier (gitt at ikke asfalten skaper mye sjøgang). Sittestillingen var jo som forventet ganske ubrukelig :knegg

CB650F var igrunn kjedelig. Grei i svingene, enkel å legge over side fra side men sykkelen mangler prikken over i'en. Nesten litt sjelløs. Er vel som Toyota å regne. Den funker, men det er ikke noe spesielt med den. Og rekkefirrer på 650 ccm er og forblir kjedelig.

Viffern var igrunn veldig grei å kjøre! Gikk bra, god i svingene og bra sittestilling. Men igjen, Honda, mangler det spesielle lille ekstra.

Så, sistemann, SV650. Det er rart hvordan Suzuki klarer å lage en så morsom sykkel. Ut av alle disse jeg kjørte i dag, var det SV'n som gav mest glede og smil-faktor. Nå er jeg kanskje litt biased, ettersom jeg er eier av en SV, men de er bare så utrolig morsomme å kjøre. Knall V-twin som skyver fart, enkel å kaste fra side til side, og gir et glis om munnen :D Jeg var der i dag med en kamerat som kjører Tracer 900, og har tidligere kjørt v-strom 650, og han var også enig at SV'n imponerte mest over syklene i dag. Fargekombinasjonen med matt-svart og noe ekstra utstyr gjorde seg virkelig!

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: Tovens Rorbu! - (nesten) Start 2018

Legg inn av Elruts84 »

Ja det skal alltid være noe. Men det hører vel med om det er gaffler, vær eller hva det skulle være. :roll

Mye kjekke sykler på rad og linje der. Sikkert en maaaaaagisk dag hehe :prf

Hvordan var VFR800 å kjøre? Litt tung? :-k

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Toven

Re: Tovens Rorbu! - (nesten) Start 2018

Legg inn av Toven »

Elruts84 skrev: 09 jun 2018, 19:44 Ja det skal alltid være noe. Men det hører vel med om det er gaffler, vær eller hva det skulle være. :roll

Mye kjekke sykler på rad og linje der. Sikkert en maaaaaagisk dag hehe :prf

Hvordan var VFR800 å kjøre? Litt tung? :-k

Elruts
Haha, jadda!
De skulle egentlig ha en tur fra 1400 isj til 2100, men på grunn av lite oppmøte ble det ikke noe av. Det kunne vært knall, i hvert fall siden jeg ikke kan kjøre egen sykkel :P

Viffern var noe tung ja! Stabil i svingene, men som nevnt noe tung. Nå er jeg vant med SV'n, og liker 'små' sykler. Hoppet på viffern etter gixxern, så merket med en gang litt mykere dempere og litt svakere drag. Den drar jo greit, men en rar vibrasjon av noe slag i turtallet. Sikkert på grunn av V4. Akkurat den rare gangen var litt sånn "æsj". Men det er sikkert en knall tourer!

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: Tovens Rorbu! - (nesten) Start 2018

Legg inn av Elruts84 »

Toven skrev: 09 jun 2018, 19:59
Elruts84 skrev: 09 jun 2018, 19:44 Ja det skal alltid være noe. Men det hører vel med om det er gaffler, vær eller hva det skulle være. :roll

Mye kjekke sykler på rad og linje der. Sikkert en maaaaaagisk dag hehe :prf

Hvordan var VFR800 å kjøre? Litt tung? :-k

Elruts
Haha, jadda!
De skulle egentlig ha en tur fra 1400 isj til 2100, men på grunn av lite oppmøte ble det ikke noe av. Det kunne vært knall, i hvert fall siden jeg ikke kan kjøre egen sykkel :P

Viffern var noe tung ja! Stabil i svingene, men som nevnt noe tung. Nå er jeg vant med SV'n, og liker 'små' sykler. Hoppet på viffern etter gixxern, så merket med en gang litt mykere dempere og litt svakere drag. Den drar jo greit, men en rar vibrasjon av noe slag i turtallet. Sikkert på grunn av V4. Akkurat den rare gangen var litt sånn "æsj". Men det er sikkert en knall tourer!
Hehe..Ja det er jo to forskjellige sykler sådan. Men har hørt at VFR er litt "Tung"
Men på touring siden så gjør jo det lite om man skal lengre strekninger. :D

Takk for du deler bilder. Alltid morsomt å se :thumleft

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Toven

Re: Tovens Rorbu! - 2019

Legg inn av Toven »

Blåse litt støv av denne bloggen da :P

Hjemme fra Trondheim, og fått smygi sykkelen ut av kjelleren. Fikk lagt på nye dekk tidligere i år, og ble som alltid Angel GT. Så det blir deilig med helt ferske dekk. Gjenstår bare et oljeskift så er sesongen i gang. Nå skal jeg ha eksamen i en ukes tid, så blir nok lite kjøring akkurat nå.

Bestilt litt ting og tang mens jeg har vært borte, og monterte Puig hendler jeg har kjøpt.
Hadde fra før kina hendler, og de nye har mye bedre feel og naturligvis kvalitet.
Absolutt verdt de ekstra kronene imo. Kjøpte de via "BRspecialtuning", kom på 1400 kroner som var det billigste jeg fant for disse.

Bilde

Bilde

Toven

Re: Tovens Rorbu! - 2019

Legg inn av Toven »

Tok en Sverige tur på mc, for første gang, ettersom været meldt nordover her til lands var svært usikkert i pinsehelga. Det frista ikke med potensielt 7 grader og regn over Gaularfjellet, selv om Tindevegen og Stryn fristet veeeeldig. Det for bli en annen gang, kanskje senere i sesongen med forhåpentligvis varmere vær. Avreise var fredag og hjemreise mandag. Været meldt rundt om i Sverige var regn på søndag i alle verdens himmelretninger. Det gjorde at planleggingen var litt vanskelig, men til slutt havnet vi dagen før avreise på å overnatte på Sunne Camping lørdag - mandag, så søndagen fri rett og slett. Det var igrunn veldig greit med en dag uten kjøring, bare slappe av, gå litt rundt i byen, og drikke øl og spille shuffleboard på kvelden.

Fredagen var været noe usikkert bortover, og jeg kjørte med regndress hjemmefra. Etter Moss begynte det å regne, og etter en tur innom AGM høljet det ned. Vi kjørte videre mot Ørje og der klarnet været. Det ble Tacopai på Sluseporten Båtcafe, og vi diskutere hvorvidt de ansatte hadde fartstid om bord og fikk sjømannspensjon. Maten var særdeles god, og får tommel opp fra oss tre. Veldig hyggelig denne plassen, med fin utsikt utover Rødenessjøen. Det var veldig kjekt at været klarnet opp, ettersom vi siktet oss inn på vei 21 mot Charlottenberg, som i følge google maps så ut til å tilby et uforventet svingmekka i østen. Veien var igrunn veldig kjekk, noe ujevn asfalt til tider men absolutt godkjent. Ankomst i Charlottenberg hvor vi overnattet på hotellet, og tok et par øl inne i "byen" ved togstasjonen. Kun oss tre som gjester på denne restaurant og bar, hvor de to andre drakk dårlig øl på tapp og øl på flaske som var gått ut på dato. Det var omtrent bare rånere å skue rundt om, sånn bortsett fra alle som handlet på kjøpesenteret rett ved motorveien hvor hotellet ligger.

Lørdagen var turens høydepunkt, ettersom jeg hadde siktet inn ruta på en vei som youtuberne "44teeth" kjørte på en tur til Mora. De fikk et tips av "Jonas - the Swedish Jesus" om å kjøre en rute opp mot Äppelbo, istedenfor motorvei som de hadde tenkt til. På denne strekka kom de over det de kaller "The Red Road", en vei de selv sier er noe av det morsomte de har kjørt. Det var litt vanskelig å finne ut akkurat hvor denne strekka var, men til slutt klarte jeg det etter en stund med graving og linker via kommentarfeltet på videoen. Dagen begynte med strålende sol og varme, som var med oss helt til de siste 40 minuttene unna Sunne camping. Etter noen timer havnet vi på strekken omtalt, og moroa begynte for alvor. I starten var det noe ujevn asfalt men så kom fareskiltet med svingete vei de neste 7 kilometerne, og det burde også vært et fareskilt for morofaktor - HØY.
Herregud for en berg-og-dalbane av en vei! Veien er relativt smal, med så si null trafikk, og det går opp og ned, sving på sving. Det er rett og slett noe av det morsomte jeg har opplevd på sykkel. Vi kjørte litt videre fra Äppelbo, og fant en butikk/kafe/bensinstasjon for påfyll av litt mat. Deretter snudde vi og kjørte tilbake samme vei mot Sunne. Som nevnt var det strålende vær hele dagen til de siste 40 minuttene unna Sunne camping. Dette var forsåvidt planlagt i forhold til ruta, men regnet hadde planer om å skape et lite helvete for oss mot slutten av dagen. Det begynte med våte veier og jeg håpte at det ikke skulle begynne å regne, ettersom jeg da måtte dra frem regntøyet fra bagasjen og dra på det. Selvfølgelig begynte det å pissregne og så var det å stoppe og fikle med regntøyet. Fikk omsider sjekka inn på hytta vår, som var en veldig grei hytte med bad, to soverom og stort kjøkken/stue.

Ettersom vi ikke gjorde så mye spennende om søndagen, hopper jeg til mandag. Vi planla ruta fra Sunne til Ed, og diskuterte litt ruter bort og videre fra Ed. Det frista veldig å kjøre nordover mot Nössemark, men vi hadde fått tips om en svært morsom strekke over Prestebakken og Aspedammen. Så da besteme vi oss for denne, og har Nössemark til gode til en annen tur. For Sverige frister absolutt igjen!
Ettersom det er sinnsykt mye grusveier, fant vi til slutt en rimelig grei rute mot Ed hvor vi satt på telefonen og fant hvilke veier som var grus for å unngå disse. Vi kjørte via Lennartsforts og sørover, hvor vi tok av mot Håbol. Ganske morsome og fine veier denne dagen, spesielt innover mot Håbol som var skikkelig raceway med smal vei, men vi havnet også på veier hvor svenskene denne helligdagen holdt på med veiarbeid. De legger striper med en blanding av olje/asfalt/grus, eller noe lignende, som da fyker alle helvetes veier når man kjører på det. Vi prøvde å kjøre så mye som mulig sikk-sakk, men grusen spruta så inni faens fra han foran at det plinga i sykkelen og man kjente grus traff en i brystet. Fikk to steinsprut-skader på tanken etter dette, som jeg var lite happy med. I tillegg har det vært en helvetes jobb med å få rengjort sykkelen med disse olje/asfaltflekkene.

Men det har vært en veldig ålreit tur. Sverige er jo relativt flatt, med mye skog, men det har sin sjarm dette òg. Det har vært fint å kjøre langs små vann, for så å treffe på et par hus og kanskje en butikk, for så tøffe videre i null trafikk og fint vær. Det frister igjen med Sverige, og jeg må si at Sverige overrasket med fine og svingete veier. Veistandarden er noe dårligere enn her til lands,vil jeg si, men om en tar turen til vestlandet er som regel asfalten der like dårlig, om ikke verre. Det blir nok flere Sverige turer på oss i fremtiden!

Hyggelig om noen faktisk har giddi å lest gjennom teksten :) Det ble ikke så mye fotograferinger på turen, men legger inn bilder. Legger også lenker til rutene vi har kjørt. Med forbehold at disse stemmer, en må selv inn å sjekke streetview om det er grus :P

fredag: https://goo.gl/maps/mbfYFqDZXkKM9m9LA
lørdag, berg-og-dalbane fra Andersvikberg til Äppelbø: https://goo.gl/maps/wRNSQPu8d4oNYd147
mandag: https://goo.gl/maps/VsEEC3qX3o8SbTi69



Bilde
Bilde

Det ble jo en heftig vaskerunde på meg nå. Har sitti i garasjen med wd40 og kjøkkenpapir for å fjerne det som ikke gikk av med svampevasken på nedre del av sykkelen, og felger. Ellers blitt litt quickdetailer på speil og andre ting som hvor jeg ikke fikk av alle insektrestene. Fortsatt noe asfaltflekker som ikke gikk av med wd40, så får ta det senere med noe intense tar-remover jeg har stående. Disse er på motordeler, så sikkert derfor de sitter så godt fast.

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37744
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tovens Rorbu! - Sverige ++ s. 14

Legg inn av AJ »

Trivelig lesning :thumleft !

Kjerringa og jeg har tenkt oss på Sverigetur neste helg. Sør-Sverige rundt, på en måte. Langs kysten, litt innover i landet, ned til Ystad, innom Öland, opp til Stockholm, videre til Karlstad og så hjem.
Har aldri kjørt her før så fant nå ut at dette må vi prøve - om været blir brukbart.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Toven

Re: Tovens Rorbu! - Sverige ++ s. 14

Legg inn av Toven »

AJ skrev: 15 jun 2019, 21:43 Trivelig lesning :thumleft !

Kjerringa og jeg har tenkt oss på Sverigetur neste helg. Sør-Sverige rundt, på en måte. Langs kysten, litt innover i landet, ned til Ystad, innom Öland, opp til Stockholm, videre til Karlstad og så hjem.
Har aldri kjørt her før så fant nå ut at dette må vi prøve - om været blir brukbart.
:D
Vi snakket om en kyst-tur en gang, sikkert noe lignende dere tenker. Det virker veldig kjekt!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37744
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tovens Rorbu! - Sverige ++ s. 14

Legg inn av AJ »

Vi har hatt flere fine Sverigeturer på MC og er vel innforstått med at man ikke er i "alpeland" når man er i Sverige... ;) .
Men det er mange koselige plasser og helt greie veier om man unngår trøttsomme motorveier. Men det gjelder jo også her i landet.
Så kommer vi oss avgårde så tror jeg det blir en bra tur.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Ronning
Innlegg: 297
Registrert: 06 apr 2017, 11:13
Motorsykkelen din: KTM 950SM
Sted: Malvik

Re: Tovens Rorbu! - Sverige ++ s. 14

Legg inn av Ronning »

Fin lesning det der. Hva slags sykkel er den med hvitt i fronten? Den første til venstre på lineup foran hytta?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37744
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tovens Rorbu! - Sverige ++ s. 14

Legg inn av AJ »

Charlottenberg - Äppelbo tror jeg faktisk jeg må få kjørt i år. Ser og høres veldig interessant ut fra det du beskriver i turrapporten din, Toven.
En vei jeg aldri har kjørt. Derfor må den selvfølgelig kjøres :crazy: !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Reodor
Innlegg: 54
Registrert: 09 des 2016, 23:23
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 765 RS
Sted: Nittedal

Re: Tovens Rorbu! - Sverige ++ s. 14

Legg inn av Reodor »

Turen mot Äppelbo må prøves, takk for tips. Fint å se at du fortsatt kjører SV650, det er en fantastisk sykkel :thumleft
Triumph Street Triple 765RS
Suzuki SV650S

KawaKjetil

Re: Tovens Rorbu! - Sverige ++ s. 14

Legg inn av KawaKjetil »

Kjekt tur referat dette :thumleft Synd med steinsprut og asfaltflekker. Kjørte bak en kompis med ny Panigale på gateslicks og kort skiltfeste idag, så fikk 2 steiner på meg. En i hjelmen og en i kjørejakken. Smeller godt :-# :x La meg minst 50m bak etter stein #2.
Må si du er en ræser på vask. Hvilket skum bruker du?

Svar