Pollti lurer litt ?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Nesten klar for visning

Bilde

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Desmo »

Er det noen større feil eller mangler ved Hysa nå? Ser da så grei ut som en slik sykkel kan gjøre syns jeg.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Alt fungerer fint syntes jeg. Men det bør jo slettes ikke bety at de sakkyndige er enige . Men jeg har byttet motor og modifisert forbremsen og da må den vises. Har full dokumentasjon fra fabrikken på at motorbyttet er godkjent av de og at ramma tåler det, TUV har jeg og. Det har tatt nesten 6 måneder å skaffe papirer så failer den på fredag (tror jeg det er) så begynner jeg å grine :sorry

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Intruder »

Herregud,lovverket mp da vel ha smutthull for Pollti og desslike..? :-k

..har vi ikke FBI her på jorda a ?? :prop:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Desmo »

Om det betyr noe; Jeg er sikker på at det går bra når du viser Hysa. :thumleft
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Intruder, tror ikke det er smutthull for ikke ånkli Pollti :scratch Men jeg er forbredt ivertfall og passerer den ikke så er det sikkert fordi dattera mi jobber på Vegstasjonen og hun syntes hele prosjektet er dønn tåpelig :knegg I værste fall så leverer jeg a på Fødeklinikken med beskjed om at oppdragelsen ikke virker som forutsatt :-k

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Desmo »

Det er vel ingen garantier som varer i så mange år? :knegg
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Jompa »

Nei, æ prøvde å levere tilbake kjerringa etter to år.
Svigerfar svarte: Greit, hvis ho e uåpna i original emballasje..
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

He he. Svigerfedre er ikke gode Jompa ! Svigermora mi var av samme ulla. Hun kom hver søndag kl 0800 og lagde middag siden det var så lite greie på jentungen syntes hun. Så når Haus Gestapo våknet og lagde middag så grein hu øya ut av huet sitt fordi jeg spiste så lite... Slitne småbarnsmødre sover lenge når de har sjansen men hvordan kjipper en Svigermonstre ut døra uten å være helt uhøflig ? :scratch Det fant jeg aldri ut av :sorry

Men i kveld blei Kalsvogna sinna og lurte på om jeg er tett i pappen. Og det er jeg jo... Han gikk igjennom mopeden og var ikke fornøyd med bremselys bryteren foran. Det var ikke jeg heller da men nå tok han mopeden med hjem og ga klar beskjed om at den kan hentes på Vegstasjonen i morgen formiddag. Om den feiler på alt så er ikke bremselys bryteren involvert, det vedder jeg hue mitt på ! Har litt visningsnerver akkurat nå :-)å

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Visning gikk jo ganske smertefritt og av haugen med dokumentasjon var de bare interessert i TUV papirene. Alt jeg har fått oversatt fra koreansk til engelsk fenget ikke mye. Bortkastet med avgifter til Notarius Publicus i Seoul på korrekt oversettelse :-k
Inspektøren så på bremsene og kommenterte bare -japansk jo. Ja, gasseren og,det er Mikuni. Så leste han av motornummer og ny bemerkning. Ligner på Suzuki det her. Hyse fabrikken lager motorer for Suzuki og dette er i praksis GV motor. Stillhet. Så litt stempling og beskjed om inn neste dør for å betale gebyr.

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Desmo »

Jammen, det er jo bedre å ha for mye dokumentasjon enn å ha for lite. Hadde vært kjedelig å måtte reise hjem med uforrettet sak fordi du manglet et papir. :mk
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Intruder »

Tilbake til svigerforeldre : Begge mine var allerede i jordstyret da jeg kom inn i bildet..
Den tida putret jeg til og fra på ulike Tempoer,i dag er jeg så innbilsk at jeg refererer til "stor sykkel" i min enfoldighet....og da jeg sjekka vognkortet i sideveska nå var det bløtt og uleselig...må vel ta en tællefon til vriompeisene over helga.... :-)å
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Intruder, nå er du og jeg blitt så gamle at vi er svigerforeldrene avkommets kavalerer og madammer stønner oppgitt over :-)å HausGestapo spådde jeg kom til å bli skikkelig fæl når jentungene kom drassende hjem med kavalerer men enkli er jeg greiere enn det hun er sier avkommet. Jeg nøyer meg med å riste lanke pent med de, så får de et nummer for jeg er så dårlig på navn :knegg Datter no 2 kom drassende med en som driver på med nano teknologi i kveld :-)å Han ble døpt Snuskebassen 4 i hodet mitt også kjørte jeg meg en tur og justerte
styrevinkel og lykteinnstilling :mk Det tror jeg han var glad for :-k

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Desmo »

Nuvel. Er det sånn og forstå at Pollti er æresmedlem i kortidsminneforeningen?
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Ikke alltid jeg husker hva som skjedde i går men hva som skjedde i 1971 husker jeg krystallklart :knegg Da trynet jeg med en Tempo på hålka forresten, det husker jeg krystallklart.
Da byttet jeg den ut med en Suzuki 500 T2 før det ble en GT 380 i garasjen litt senere. Og siden har det bare gått nedoverbakke :-k

Svar