Pollti lurer litt ?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
mekkern
Innlegg: 7569
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av mekkern »

Pollti skrev:Mekkis, 160 modellene er litt plaget av sjekk motor feil har jeg hørt. Det er noe greier med kamkjedet som strekker seg og gjør at kamakselen kommer litt ut av posisjon. Det er dyrt å bytte men ikke så farlig å kjøre med. Helt til det ryker. Da blir det ånkli dyrt :-k Nyere BMW sliter med det samme forresten.
Håper seansen med "oppbrukt" italiener straks er over-er en kjedereaksjon med deler som havarerer..

Har puttet poden inn i en VW Bora-Cheron har jo overlevd disse "Kraut-kjærrene) så det er et håp..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6964
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Jompa »

SuperMorten skrev:Vi i Vestfold fikk oss en knekk sist torsdag, men asfalten er tørr, men unngå våte skyggepartier på morgenen
Åååh, der fikk æ bekrefta mine beste fordommer :thumleft
Mulig æ starte en ny tråd:
MCsidens store tråd for vinterdeprimerte og nedsnedde søringa.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av SuperMorten »

Jompa skrev:
SuperMorten skrev:Vi i Vestfold fikk oss en knekk sist torsdag, men asfalten er tørr, men unngå våte skyggepartier på morgenen
Åååh, der fikk æ bekrefta mine beste fordommer :thumleft
Mulig æ starte en ny tråd:
MCsidens store tråd for vinterdeprimerte og nedsnedde søringa.
Åneida... Har du ikke hørt om det som heter "vekk i morgen".. Det var nettopp sånn det var. Et par dager med sol og en 15-20 grader tok snøen i en fei... :lol


Sent from my iPad using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Jompa. Ække no rart nordlendinger og finnmarkinger aldri har problem med plutselig vinter. De sitter bare og venter på brøytebilen mens på østlandet så er det bare traktorer å se. Og det er ikke rare greiene. De har jo noen dyr å stelle noen av de og det går foran brøyting. Siste snønfallet var en skandale , veiene var ikke kjørbare i praksis.
Men savner du snøføre nå du kjører MC så kan jeg anbefale Shinko dekk. Ekte bakelitt tror jeg ? Året rundt. :scratch

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6964
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Jompa »

Nå kan vintern bare smelte vekk.
Påska gikk omtrent rett i dass, kun en luftetur med hundene. Ingen sooterkjøring, ingen hyttetur, null appelsiner.
Kun kokte, ja kokte grillpølser på verandaen hjemme.
Triste greier :sorry :sorry

Sovne til kjerringas tørrhoste om kvelden, og våkne til samme hosten.
Nei, det siste e ikke helt sant, ho e så hensynsfull at ho står opp før meg om morran.

Får se om det ikke blir en skitur i morra, så hundene får rent av seg litt overskudd og matfar får fløtta
litt syre fra hauet og ned i leggene.

Og æ sitt såvisst ikke å vente på brøytebilen.
Har 2/7 dels part i en gammel John Deere.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Når jeg håper at HG har gått i hi og våkner i juli, da er faenskapet grytidlig oppe og ærklærer gledesstrålende at jeg må på familiemiddag I Telemark :sorry Alfaen har nå utviklet flere alvorlige tekniske feil helt spontant. Den vil ikke starte, den beit a ikke på-du bruker gal nøkkel. Tanken er tom, det gikk heller ikke. Bombrikka er tom-no go. Og at asfalten er for kald til å kjøre med Toyo Proxy bare gjorde at hun er dradd for å fylle tanken på Germaneren =;
Jeg ser for meg at Germaneren og vil utvikle alvorlige tekniske feil veldig spontant så det tryggeste er å bli hjemme :scratch Min plan om å sitte i stresslessen uten å lee på en muskel hele dagen faller i grus :-k

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6964
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Jompa »

Påska gikk ikke helt i dass, som æ skreiv i forrige innlegg.
I dag ble det en skikkelig skitur, på den siste (?) sneen.
4 timer, og hundene fikk sprunge av seg litt overskudd, ryper så
æ også....
DSCF3004.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Så heldig du var ! I uke 20 tror jeg at jeg må til Bodø iflg Haus Gestapo. Ikke noe midnattsol da sa jeg ! Samme faen sa Hg (hun sa ikke faen da siden hun kommer fra et litt møblert hjem). Hun skal på Lofoten cruise uten meg. Jeg sitter på pub i Bodø og venter trofast etter å ha vært på Flymuseet.
Og etterpå så skal vi til Alta for å se på en Fiat Coupe til blodig overpris. :yeyeye :-)å

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Og nå er siste nytt-jeg har klart å grine meg ut av Bodø turen ! Jiihaaaa!! Hun blir ikke videre glad for alternativet siden jeg nettopp belalte GBP 2750 for å fly i baksetet på en Spitfire i juli,i hele 30 minutter. :redface :-k Men det tør jeg ikke si før Norwegian tar av. Jeg er profesjonell pyse :-)å

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Nå er jeg bekymret for Kawa Bæiben ! I mars som kom hun hylgrinende hjem etter nesten å ha kollidert med 2 lokale rånere. Hun skalv veldig lenge så redd var hun. Og nå har hun begynt å kjøre Hyse 250en og har ,etter eget utsagn, vært mm unna 2 frontkollisjoner på få dager.
Hvis dette stemmer , sier jeg med sterk faderlig manglende innlevelse så er det deg og kjørestilen din det er no galt med :P :p Hun har lovet å skjerpe seg. Er alle rundt deg idioter så er antagelig du problemet... :-k HG syntes min manglende sympati er "ekstrem" :scratch :-k

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1882
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Baron von Waffel »

Man kan ikke gå på akkord med sikkerheten, så det er klart din reaksjon er på sin plass. Dessverre. :prop:
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

KawaBæibens grining etter å ha møtt de lokale rånerene er forstålig, selv for meg. Rekordene er 209 km/t i 40 sone og 170 på bakhjulet med passasjer uten hjelm men han tok kaka-kjørte forbi en bil og . Jeg får litt angst når jeg hører hysteriske vræl fra MC motorer jeg, jeg kjenner disse guttene godt og foreldrene med. Gutta er snille og greie nok de men fullstendig fartsgale :sorry Å ringe politiet og be om fartskontroll har medført 1 radarkontroll på 14 år, 4 førerkortbeslag etter teknisk kontroll og de heltene som fikk lappen indratt fikk det det i vintermånedene. Politiet vet hva som foregår her men gidder ikke bry seg er min mening.
Og synderene, i den grad de synder, er eiegode gutter ! Trenger du hjelp til noe så er de der og er hjelpsomheten selv. Jeg ønsker inderlig å ikke måtte være med på å skrape de opp fra asfalten eller pirke du ut av av en bil grill :-# :x

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Jalmar »

Høres da ut som helt normal kjøreadferd det der da Pollti? :scratch

Med all den flotte mattmatikken ungene lærer på skolen nå for tia, så blir 40 fort 209. Og jeg syns da han viste omtanke da han slakket ned til 170 med passasjer. Godt å se at de vet å avpasse farten etter forholdene. :mk

Det var annerledes når vi var unge. Da fantes det ikke 40-soner. Dessuten gikk ikke fotgjengera med nesa i en eller annen pædd eller telefon. De konsentrerte seg om trafikken, og klarte de fleste ganger å hive seg ut i grøfta når jeg kom i 209. Men det blei da folk av dem fordet :mk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Desmo »

Long time no see Jalmar.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

mekkern
Innlegg: 7569
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av mekkern »

Hei på deg Jalmar -sjelden fuggel.. :vs
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar