Misha's Garasje

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Misha's Garasje

Legg inn av Misha »

Vel da er det vel på tide jeg drar igang noe selv, og ikke bare vandrer hvileløst rundt i andres poster og sprer rundt meg med mer eller mindre tørre vittigheter. :roll
Og nå har endelig julefreden senket seg i hjemmet, flåklypa vel unnagjort på tv'n, og jeg skal ikke på jobb før til neste år. :D

Og jeg er en 1965 modell stille og rolig kar fra bergensområdet – noe vil kalle det selvmotsigende, men men – som har vært sammen med samme dama halve livet og vel så det. Vi har 2 gutter sammen, en ellvis og en fjortis, og bor i enebolig på landet. Nei, jeg har ikke Volvo stasjonsvogn og hund, men pizzabil og katt. 8)

Nok trivielle saker, vi får ta en tur i garasjen.

Bilde

Her har vi xj'n som venter på vask og jule-service. Brukte den til jobben torsdag og fredag, ( gud kor deiligt... ) Fredagen ble litt bob bob, det haglet, frøs, og smeltet om hverandre, så hjemturen ble litt forsiktig og på tå hev.
Nå har jeg handlet inn litt bremseklosser oljefilter og knask, så den skal plukkes ned i romjulen og gå's over.

Bilde

Bilde

Og her har vi noe jeg snekret sammen forrige vinter, en sammenleggbar sandblåsekasse. Alt er hengslet på veggen så den bygger bare noen cm ut sammenslått. Kassa er ca. 1,5m x 0,5 x 0,5 men kan nok lages større hvis man vil. Man må jo ha noe å sandblåse med i tilegg, det er bare enden på blåse-slangen som kommer inne i kassa.


Bilde

Å sandblåse er jo en smule støvete, så skulle jeg se noe som helst måtte jeg lage noe avtrekk. Man får kjøpt rimelige vifter som er beregnet til avtrekk i båter, som går på 12 volt. En slik ble montert i garasjeveggen, og en slange til kassa. Frem med et gammelt batteri, og problemet løst. Nå kunne jeg bruke vifta til en ting til:


Bilde

En provisorisk lakkboks, 2x2 meter. Her har jeg brukt tykk bygningsplast, festet tynne lekter nederst, og rullet sammen oppunder taket. Trenger jeg å lakke noe legger jeg plast på gulvet, ruller ned sidene, og lemper inn en gammel vifte-ovn. Voila!



Og nå får jeg poste dette før «Kung fu panda» dvd'n er ferdig og ungene jager meg fra pc'n... ;)
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Legg inn av cheron »

Fantastisk! En blogg som ga meg kreative vibber til mitt eget verksted!

Velkommen, og takk og God Jul :D
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Hyggelig med flere kreative sjeler :)

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37877
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Flott Misha!
Dette er jeg sikker på blir en spennende blogg å følge med i :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Legg inn av Misha »

Takk takk, og jeg fikk nok rett, fjortisen kom og ga meg marsjordre.
Så nå sitter jeg her med en Dell fra århundreskiftet og trøster meg med en Ragnhild Spezial. Jeg har flaks i kveld, I'en og K'en virker... :)
Dette skrotet her duger duger knapt nok til surfing, så jeg får fylle på mer bilder over jul. Jeg har da mer på lager, men man kan jo ikke blåse av alt på en gang. :-#
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Legg inn av Misha »

Endelig et roligt øyeblikk. Poirot ruler i stuen og ungene ruler wii'en i kjelleren. Men jeg har da fått bygget bilbane og kjørt fletta av guttungen... :knegg

Nåvel, vi ble ikke helt ferdig med Tour'en, så vi kan kikke litt inn i kjelleren;

Bilde

Her har vi noe jeg sysler med i ledige stunder. Hva det blir vil tiden vise, jeg mangler fremdeles litt smådeler, men Ebay blir undersøkt hver dag, så det dukker nok opp noe etter hvert. Motoren står fremdeles på garasjeloftet og venter på sin tur. Vet ikke om den går engang, men regner med det. :[-o<

Når den blir ferdig er jo også et åpent spørsmål, men ikke så farligt. Som en eldre kvinne pleide å si, «Og nå har me juksa litt» så jeg har gjort en tilsvarende sykkel klar på forhånd;

Bilde

Bilde

På varme fliser, uten tank, sal og potter, står denne og venter på våren. Skiltene går jeg og henter i januar, og så er det bare å vente på plussgradene. :thumleft
Okei, da, nesten klar ihvertfall, har et par småting å ordne som har dukket opp under prøveturer, må bytte pakninger i forgassere - ligger klar - men regner med å stille med denne på Norgestreffet. Hvis den ikke går i luften i Danmark...

Men alt dette får vente litt, yamahaen står for tur til litt omsorg og stell... 8)
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Legg inn av Misha »

Bilde

I helgen har jeg ribbet japsen til beinet, og så er det bare å begynne i en ende. Så jeg begynte med for-bremsene. Klossene var moden for utskifting, og calippene måtte plukkes, da stemplene var fulle av skitt. Klossene har holdt 34000km så det må vel være bra. Jeg byttet alle gummipakninger for 2 år siden, så de så så bra ut at jeg monterte dem igjen.
Så sjekket jeg hjul-lagrene, men de ble også byttet for 2 år siden så de er helt fine.
I manualen heter det så fint at styrelager skal smøres på nytt hver 24000km, så jeg demonterer alt i toppen, og senker opphenget såpass at jeg får smurt på undersiden også. Nå tror jeg neppe at dette var nødvendig, alt var velsmurt og rent, og jeg kan ikke la være og undre på hvor mange som virkelig gjør denne delen av servicen.

Jaja, nå er hvertfall alt ok i fronten, og i morgen beveger jeg meg bakover mot motoren. Skal først smøre opp alle kablene på styret, brems, clutch choke og gass.

Det er jo en smule kaldt ute, og kuldegradene biter en stakkars jxxel i fingrene, så jeg har en gass-ovn stående i umiddelbar nærhet. Garasjen ble desverre unnfanget før interessen for mc ble vekket til live, så jeg har ikke ordnet meg med varme lokaler til mc-bruk. Enda.
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Pollti

Legg inn av Pollti »

Enda en Netthandel kunde ser jeg. :mk

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Legg inn av Misha »

Netthandelen?! :evil Nei det får da være grenser! Jeg kjøpte ett knivsett der for et par år siden, og var av en slik elendig kvalitet at selv Biltema hadde vært flaue over å selge slikt skrot. Så jeg sendte dritten i retur. Jxxla kina-skrot.

Og budsystemet var en vits, man så tydeligt at det var roboter som hauset prisene oppover. Jeg minnes de var intervjuet i ett eller annet forbruker-program på tv - det var vel noen som hadde oppdaget det samme som jeg - og da sto de der så andektig og messet; "Neeei, vi har ikke datasystemer som styrer prisene". Pizzpreik. Og jeg som trodde det var bare politikere som slapp unna med å lyve folk rett opp i trynet.

Nok om det, ovnen var det faktisk fruen som kom slepende med, en vinterdag jeg var i garasjen og mekket på bilen hennes. Hun tok visst synd i meg, ukjent av hvilken grunn. Og hun ble litt molefonken da hun måtte ut igjen og kjøpe en gassflaske som kostet nesten like mye som ovnen. :knegg

Men hun fikk da bilen sin iorden. 8)
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Pollti

Legg inn av Pollti »

Tvinnfolk klager jevnt og støtt de vet du.

GSXR

Legg inn av GSXR »

Kjempeflott blogg Misha :D
Gleder meg enormt til å se utviklingen her inne.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Legg inn av Intruder »

Misha,det er nok flere netthandlere som ljuger enn politikere! :bananas Men det er like forjævlig uansett...Tjener rått og juger som f.... :redface

GODT NYTTÅR !!!!!!!!!!!!!!!!! :bananas
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

FV
Innlegg: 16
Registrert: 18 des 2008, 17:10

Legg inn av FV »

Prakteksemplar på en god blogg; keep it that way! :thumleft

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Legg inn av Misha »

Vel, da rakk jeg å pusle litt til i garasje før året er omme. Ventilklaringen er sjekka, og calippen bak er plukka. Bremseklossene bak var mer slitt enn jeg trodde, så jeg var en tur på nettet og handlet nye. Og det ble Ebay nå igjen. Og siden dollaren og euro'en har steget så pass i det siste, så holder jeg meg til pund, som har holdt seg stabil.
160 pæng levert på døren er ikke så ille, norske nettbutikker skal ha dobbelt så mye. + porto. 8)

Og da er årets siste pinnekjøtt måltid unnagjort, så jeg får vel rusle og skifte for aftenen.

Da vil jeg bare takke for positive tilbakemeldinger på bloggen, og ønske alle et riktig godt nytt MC år!!

[img]http://www.mysmilie.de/english/green/sm ... y/2/52.gif[/img]

:skål
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37877
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

En ekte Bikers Logg, Misha :thumleft

:uk --> og det er ikke ironisk ment!!

GODT NYTT MC-ÅR til deg også :skål
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar