Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Statens Urimelige Vegvesen" ?""

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Pinse i Telemark"

Legg inn av JK95 »

Det der så jo ikke feil ut overhodet! :yeyeye Kjenner allerede jeg gleder meg til å besøke samboeren hjemme hos svigers i sommer, da må det bli noen turer lik den der :prf

jalekss92
Innlegg: 77
Registrert: 26 jun 2017, 20:22
Motorsykkelen din: Yamaha MT-07

Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Pinse i Telemark"

Legg inn av jalekss92 »

Ser ut som en herlig tur!
Hvilken type bag er det du har på sykkelen?

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Pinse i Telemark"

Legg inn av Fsva »

jalekss92 skrev: 23 mai 2018, 09:08 Ser ut som en herlig tur!
Hvilken type bag er det du har på sykkelen?
Kriega US-30 :prf Jeg fikk plass til teltet og dyna i den.

jalekss92
Innlegg: 77
Registrert: 26 jun 2017, 20:22
Motorsykkelen din: Yamaha MT-07

Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Pinse i Telemark"

Legg inn av jalekss92 »

Fornøyd med den? Hvordan er festeanordningen?

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Pinse i Telemark"

Legg inn av JK95 »

Fsva skrev: 23 mai 2018, 16:03
jalekss92 skrev: 23 mai 2018, 09:08 Ser ut som en herlig tur!
Hvilken type bag er det du har på sykkelen?
Kriega US-30 :prf Jeg fikk plass til teltet og dyna i den.
Er det der kun en full US30? :O Da har madammen så det holder når hennes US50-combo kommer :knegg

Brukeravatar
LarsE
Innlegg: 375
Registrert: 27 mar 2017, 21:59
Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS

Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Pinse i Telemark"

Legg inn av LarsE »

Så ut som en flott tur, har lagret ruta og må prøve å få prøv den selv :thumleft
JK95 skrev: 23 mai 2018, 16:23
Fsva skrev: 23 mai 2018, 16:03
jalekss92 skrev: 23 mai 2018, 09:08 Ser ut som en herlig tur!
Hvilken type bag er det du har på sykkelen?
Kriega US-30 :prf Jeg fikk plass til teltet og dyna i den.
Er det der kun en full US30? :O Da har madammen så det holder når hennes US50-combo kommer :knegg
Jeg og kjøpte meg US50 (mest fordi det var relativt billig i forhold til å kjøpe 40 nå og så en ekstra tier senere) og ble overrasket over hvor mye jeg fikk plass til i baggene. En US10 holder i massevis til en helgetur for meg, US30 er ukestur med klær til å gå rundt i, håndkle, shorts, osv, osv.
Fsva skrev: 23 mai 2018, 16:03 Kriega US-30 :prf Jeg fikk plass til teltet og dyna i den.
Åssen telt/dyne har du? Klarer så vidt å få teltet mitt oppi US30en, ikke snakk om å få sovepose eller dyne oppi i tillegg.

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Pinse i Telemark"

Legg inn av Fsva »

LarsE skrev: 23 mai 2018, 18:25 Så ut som en flott tur, har lagret ruta og må prøve å få prøv den selv :thumleft
JK95 skrev: 23 mai 2018, 16:23
Fsva skrev: 23 mai 2018, 16:03
jalekss92 skrev: 23 mai 2018, 09:08 Ser ut som en herlig tur!
Hvilken type bag er det du har på sykkelen?
Kriega US-30 :prf Jeg fikk plass til teltet og dyna i den.
Er det der kun en full US30? :O Da har madammen så det holder når hennes US50-combo kommer :knegg
Jeg og kjøpte meg US50 (mest fordi det var relativt billig i forhold til å kjøpe 40 nå og så en ekstra tier senere) og ble overrasket over hvor mye jeg fikk plass til i baggene. En US10 holder i massevis til en helgetur for meg, US30 er ukestur med klær til å gå rundt i, håndkle, shorts, osv, osv.
Fsva skrev: 23 mai 2018, 16:03 Kriega US-30 :prf Jeg fikk plass til teltet og dyna i den.
Åssen telt/dyne har du? Klarer så vidt å få teltet mitt oppi US30en, ikke snakk om å få sovepose eller dyne oppi i tillegg.
Teltet er av typen «HELSPORT Børgefjell 3 Camp» (15-år gammelt og veier 3,6KG, ca.50 cm langt og 22 ish i diamanter.
Dyna er kjøpt på KID, 140x200 Lillesand Dundyne 320gram https://www.kid.no/soverom/dyner/lilles ... erdundyne/

Dyna er tynn. Jeg sov i joggebukse og fleecegenser med kjøreutstyr og diverse bagger og sekker som pute og liggeunderlag. Allikevel ble det litt kjølig med 4 plussgrader midt på natten. Med ett skikkelig liggeunderlag ville det vært helt greit.

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Pinse i Telemark"

Legg inn av Fsva »

jalekss92 skrev: 23 mai 2018, 16:16 Fornøyd med den? Hvordan er festeanordningen?

Jeg er veldig fornøyd med baggen. Den er helt vanntett og super enkel å ta av og på sykkelen. Det tar 30 sekunder å feste baggen til sykkelen og 5 sekunder å få den av igjen. Etter bruk dytter man bare henpene inn under salen og de er ute av syne.

Festesystemet fungerer fint når man pakker myke ting, som feks klær, men du må ikke pakke ned ting som ikke tåler å bli klemt litt sammen.

Feks så lå teltet i midten av baggen og dyna pakket godt rundt som en slags sammenpressbar buffer.

Bilde
Bilde

jalekss92
Innlegg: 77
Registrert: 26 jun 2017, 20:22
Motorsykkelen din: Yamaha MT-07

Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Pinse i Telemark"

Legg inn av jalekss92 »

Lurer på om jeg ikke blir nødt til å skaffe meg en slik en :thumleft

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Pinse i Telemark"

Legg inn av Skogstrollet »

Så helt klart ut som en flott tur det der!

Har også en Kriega US-30, og må si at det er en utrolig enkel og brukbar veske :prf
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Pinse i Telemark"

Legg inn av Fsva »

På søndag var det igjen duket for den årlige Flydagen på Kjeller flyplass ved Lillestrøm. Selv med stekende sol og 30° i skyggen var oppmøte bra(speaker pratet om +15 tusen besøkende). Det var uansett ikke noe problem å søke dekning fra sola under vingene til parkerte fly, i hangarer eller under partytelt. Mattilbudet var også bra, med vafler, sveler, iskrem, vann, brus og flere matvogner med diverse. Også i år var MC-folket velkommen til å parkere inne på flyplassområdet, en fin gest. Takk til arrangør som tilrettelegger for MC-folket :thumleft

De to ikoniske jagerflyene fra 2. verdenskrig var høydepunktet med flyshowet. Eller som speaker sa, "lakrisen i pølsa" :knegg
Bilde
P-51 Mustang
Bilde
Spitfire MK XVI

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Flydagen på Kjeller"

Legg inn av Fsva »

Jeg har en 2000 modell Suzuki Baleno 1.6L 4wd med 190k km på telleren som jeg kjøpte for et par år siden. Den gikk ikke gjennom EU-kontrollen i juni pga. litt høy målt avgass og blårøyk fra eksosen. Nå nærmer høsten seg og det er greit å gjøre et forsøk på å få den godkjent. Jeg krysser fingrene for at det er en eller flere ventiltetninge som lekker og ikke defekte stempelringer. Blårøyken er tydlig etter at bilen har stått stille noen timer, så jeg tipper det renner olje ned i sylinderen(e) fra toppen.
Bilde
Bilde
Mangler bare å klemme sammen ventilfjerene, fjerne de gamle tetningene og montere de nye, så skru alt sammen igjen. Helst før vinteren kommer :-k

Det fine med å eie en billig bil er at du kan forsøke å reparere ting uten at det er helt krise om man driter seg ut. Ny bruktbil koster gjerne mindre enn å få verkstedet til å reparere den gamle :P

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37744
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Flydagen på Kjeller"

Legg inn av AJ »

Fsva skrev: 23 sep 2018, 21:34 Det fine med å eie en billig bil er at du kan forsøke å reparere ting uten at det er helt krise om man driter seg ut. Ny bruktbil koster gjerne mindre enn å få verkstedet til å reparere den gamle :P
Enig i dette, helt klart!
Selv har jeg to biler som lever på overtid i forhold til gjennomsnittlig levealder på norske veier, dvs. mer enn 10-12 år gamle.
Til sammen har de to ikke kostet allverdens og langt mindre enn det man betaler for en 3-4 år gammel bruktbil av en viss størrelse (1,6 - 2,4 kubikk kombi, stv., SUV).
Tilsammen har mine biler fra hhv. 2004 og 2006 en samlet km.stand pr. i dag på ca. 155000. Og det betyr at de gjerne kan gå minst det dobbelte av dette med godt stell.
Ingen av dem er rustangrepet og begge er understellsbehandlet med FluidFilm i fjor og nå nylig.

Så hvis man kan leve med fossildrevne biler som de jeg har, så kan man ha billig bilhold i mange år framover.
Og jeg kommer til å gjøre det helt fram til den tiden jeg håper og tror kommer når hydrogenbilene gjør sitt inntok for alvor :thumleft .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22669
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675

Legg inn av Bjerknez »

Har ingen problemer med å forstå valget av eldre biler i et økonomisk perspektiv, men sikkerheten i nyere biler er kanskje også vesentlig forbedret, noe man kanskje bør tenke på når man er på tur. Kjører man en del så har også kjørekomfort en stor betydning, noe jeg vet alt om.

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Flydagen på Kjeller"

Legg inn av Fsva »

Bjerknez skrev: 24 sep 2018, 07:24 Har ingen problemer med å forstå valget av eldre biler i et økonomisk perspektiv, men sikkerheten i nyere biler er kanskje også vesentlig forbedret, noe man kanskje bør tenke på når man er på tur. Kjører man en del så har også kjørekomfort en stor betydning, noe jeg vet alt om.
Min 2000mod Baleno er egentlig en modell fra midten av 90-tallet med tanke på teknologi og sikkerhet. Kan vel sammenlignes med en Toyota fra 1998. Du ser jo i denne videoen hvor stor forskjell det er på gammel og ny bil når det kommer til sikkerhet. :eh
AJ skrev: 23 sep 2018, 21:52
Fsva skrev: 23 sep 2018, 21:34 Det fine med å eie en billig bil er at du kan forsøke å reparere ting uten at det er helt krise om man driter seg ut. Ny bruktbil koster gjerne mindre enn å få verkstedet til å reparere den gamle :P
Enig i dette, helt klart!
Selv har jeg to biler som lever på overtid i forhold til gjennomsnittlig levealder på norske veier, dvs. mer enn 10-12 år gamle.
Til sammen har de to ikke kostet allverdens og langt mindre enn det man betaler for en 3-4 år gammel bruktbil av en viss størrelse (1,6 - 2,4 kubikk kombi, stv., SUV).
Tilsammen har mine biler fra hhv. 2004 og 2006 en samlet km.stand pr. i dag på ca. 155000. Og det betyr at de gjerne kan gå minst det dobbelte av dette med godt stell.
Ingen av dem er rustangrepet og begge er understellsbehandlet med FluidFilm i fjor og nå nylig.

Så hvis man kan leve med fossildrevne biler som de jeg har, så kan man ha billig bilhold i mange år framover.
Og jeg kommer til å gjøre det helt fram til den tiden jeg håper og tror kommer når hydrogenbilene gjør sitt inntok for alvor :thumleft .
Understellsbehandlig er gull verdt. Det er vel rust i bærende struktur som sender de fleste biler i metallpressa. Balenoen min har en del rustskader og jeg tviler på at den ser så veldig bra ut etter to vintere til :roll

Svar