Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Statens Urimelige Vegvesen" ?""

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Fsva [b L o g g] Olje- og filterbytte :)

Legg inn av Fsva »

I dag ble det olje- og filterbytte på 25882km. Jeg tenkte det kunne passe seg med et bytte for å feire at sykkelen er fulleffekt og blir kjørt litt hardere :knegg

Fylte opp med Motorex 10w-50 helsyntetisk olje og byttet til nytt orginalfilter fra Triumph :)

Bilde
Bilde

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Fsva [b L o g g] Olje- og filterbytte. Endelig fulleffekt :)

Legg inn av Dansekris »

Ser veldig bra ut!

Har du fått noe inntrykk av Angel GT-dekkene enda? Jeg vurderer å gå fra Pilot Road 3 til Angel GT neste sesong.

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Fsva [b L o g g] Olje- og filterbytte. Endelig fulleffekt :)

Legg inn av Fsva »

Dansekris skrev:Ser veldig bra ut!

Har du fått noe inntrykk av Angel GT-dekkene enda? Jeg vurderer å gå fra Pilot Road 3 til Angel GT neste sesong.
Løp og kjøp, veldig gode dekk :) Litt flatere profil på Angel GT i forhold til de forrige Bridgestone Battlax T30, så sykkelen virker litt mer retningstabil, men vipper fortsatt lett fra side til side i svingkombinasjoner :) Kan ikke si jeg merker forskjell på veigrepet da jeg sikkert kjører alt for pinglete til å få slipp på dekkene.

Toven

Re: Fsva [b L o g g] Olje- og filterbytte. Endelig fulleffekt :)

Legg inn av Toven »

Angel GT suger seg fast :P
Kjørt ganske så aktivt og ikke opplevd noe slipp/andre dekkting. På vått er det heller ingen problem å kjøre relativt aktivt... har hendt jeg har mått roe meg ned - det er tross alt våt asfalt :knegg

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Fsva [b L o g g] Olje- og filterbytte. Endelig fulleffekt :)

Legg inn av Fsva »

Godt nyttår alle sammen :vs
Jeg fikk premie i postkassen i romjulen: Motul kjedesmørning og lærpung preget med MCsiden sin logo :thumleft
Blir interessant å se om jeg greier å holde bakfelgen renere med denne tuben :-k

Bilde
Sist redigert av Fsva den 06 jan 2017, 22:50, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Fsva [b L o g g] Olje- og filterbytte. Endelig fulleffekt :)

Legg inn av AJ »

Godt nytt år til deg også, Fsva :vs .

Tror nok denne Motul pastaen vil bli en positiv opplevelse. Jeg har prøvd den selv på KTM'en og ble overbevist om at dette er gode saker.
Eneste ulempen på sykkelen min er at smurningen ikke er så lett å påføre pga. det er vanskelig, for ikke si nesten umulig å finne et brukbart sted på kjedegangen til å gjøre det.
Derfor satset jeg heller på Tutoro chainoiler, som jeg er storfornøyd med :thumleft .

Nøkkelpungen anbefaler jeg at du ikke bruker som "nøkkelring", dvs. at tenningsnøkkelen er feste til den innvendige nøkkelringen.
Bruk den heller til å legge tenningsnøkkelen i glidelåsrommet for sikker forvaring når du ikke kjører. Sidelommen egner seg godt til et sett øreplugger.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Rich
Innlegg: 14
Registrert: 10 okt 2015, 11:53
Motorsykkelen din: KTM 1190

Re: Fsva [b L o g g] Olje- og filterbytte. Endelig fulleffekt :)

Legg inn av Rich »

Gratulerer!
Jeg har aldri brukt Motul tuben, men er nysgjerrig på hvordan den virker.
Kan du fortelle mer når du har prøvd den en stund?

Toven

Re: Fsva [b L o g g] Olje- og filterbytte. Endelig fulleffekt :)

Legg inn av Toven »

Grattis :D

Jeg bruker nettopp denne kjedepastan.
Veldig kjekk syntes jeg. Minimalt med gris på felg og kåpe.

Rengjør først godt med Motul sin kjederens, lar det stå litt etter rengjøring, og smører så med pasta.
Smøringen holder seg veldig godt over tid, oig kjedet blir ikke så 'tørt' som jeg har sett med kjedespray.
Lite med rusting etter våte dager.

Bare å presse ut litt pasta i tuten (børste-tut), og smøre over rullere og sider. Føler jeg har mer kontroll enn med en spray hvor det kan fort havne på felg. Bare være obs på å ikke kline på alt for mye :)

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Fsva [b L o g g] Olje- og filterbytte. Endelig fulleffekt :)

Legg inn av Fsva »

Jeg fikk SC-Project potta i dag, dessverre passet den dårlig. Det er helt umulig å tre den ene festebolten uten at potta butter i ramma, og det er ikke bare litt om å gjøre :scratch Venter fortsatt på svar fra SC-project sin kundesupport så får se hva de har å si om saken. Potta vil mest sannsynlig bli returnert... Jeg har fått en del tilbakemeldinger på et annet forum, og de sier at denne må være feilprodusert, flere har hatt samme problem. :-k

Jeg måtte uansett starte opp sykkelen for å høre på lyden, og den var det ikke noe feil med. Lyden var grom så jeg håper på en løsning på problemet.

Bilde
Bilde
Bilde
Sist redigert av Fsva den 11 apr 2017, 20:51, redigert 2 ganger totalt.

Toven

Re: Fsva [b L o g g] Olje- og filterbytte. Endelig fulleffekt :)

Legg inn av Toven »

Ai, kjedelig dette!! Den så jo ultra fet ut med den potta :D Låter vel også bra tenker jeg :P

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Fsva [b L o g g] Olje- og filterbytte. Endelig fulleffekt :)

Legg inn av AJ »

Kjedelige greier...
Har du fått den levert av JanK? I så fall ligger det vel an til en grei løsning på problemet, vil jeg tro?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Fsva [b L o g g] Olje- og filterbytte. Endelig fulleffekt :)

Legg inn av Fsva »

AJ skrev: 11 apr 2017, 20:29 Kjedelige greier...
Har du fått den levert av JanK? I så fall ligger det vel an til en grei løsning på problemet, vil jeg tro?
Den er levert av JanK og han er klar over at denne muligens må returneres. Dette er jo ikke akkurat noen stor krise og det finnes helt sikkert en løsning på problemet ;) Jeg er ikke bekymret :P

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675 & SC-Project

Legg inn av Fsva »

Jeg fikk som nevnt ikke montert SC-Project slip-on potta som jeg bestilte fra JanK , denne tok han med tilbake til fabrikken i Italia og fikk bekreftet at den var 100% riktig laget. Potta fikk jeg tilbake igjen for ca. en uke siden og i dag ble den prøvemontert på en kamerat sin Street Triple R, og der passet den perfekt. På sykkelen min er det en støpekant som stikker 0,5cm lengre ned enn på et par andre Street Tripler jeg har sett "live" så det er der det butter. Så nå er det vel bare å slipe ned denne kanten, kanskje jeg får AMD til å gjøre dette på 30tusen km servicen om ikke lenge.

Jeg vil rette en takk til JanK for rask og fin kommunikasjon og tilrettelegging for omlevering av potta. God service :prf
Bilde

L M
Innlegg: 97
Registrert: 09 apr 2017, 19:00
Motorsykkelen din: Street Triple RS - 18

Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675 & SC-Project

Legg inn av L M »

Vil nødig forstyrre bloggen din, men tenkte jeg skulle høre om du hadde tips til fine veier i Eidsvoll / Råholt-området? Kan eventuelt ta det på PM om du ønsker. :)

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675 & SC-Project

Legg inn av Fsva »

L M skrev: 08 jun 2017, 19:10 Vil nødig forstyrre bloggen din, men tenkte jeg skulle høre om du hadde tips til fine veier i Eidsvoll / Råholt-området? Kan eventuelt ta det på PM om du ønsker. :)
Det er mye bra veier i nærheten, nok til flere små ettermiddagsturer.

Eidsvoll-Gullverket-Sagstua
Eidsvoll kirke-Dal på Ålborgvegen og Finstadvegen
Eidsvoll-Vormsund på Vestsidavegen
Eidsvoll-Minnesund på Østsidavegen.
Minnesund-Korslund-Morskogen-Strandlykkja-Espa (litt usikker på om man må inn på E6 mellom de to siste)
Strandsvegen & Finstadvegen & Løkenvegen & Døliåsvegen
Åsleia (koselig men litt treg vei)
Minneåsen (Eidsvollsiden er veldig bra, Hurdalsiden oppgraderes i løpet av sommeren) Mye sauer her.
Feiringvegen (Minnesund-Feiring) Her er det ofte laserkontroll i 60 sona, senest forrige lørdag.
Vestsiden av Hurdalsjøen
Råholt-Nordmokorset på Sundbyvegen
FV461 & FV462 & Blikkvegen & Åsvegen (Åsgrenda) & Åsvegen (Algarheim)
Generelt mye bra rundt Gardermoen

Kart over noen veier i eller i nærhet av Eidsvoll.
https://drive.google.com/open?id=14V_hL ... sp=sharing
https://drive.google.com/open?id=1kzBXu ... sp=sharing

Svar