Redmans Logg. Forbereder første tur.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Redman
Innlegg: 29
Registrert: 07 mai 2015, 17:35
Motorsykkelen din: KTM Duke 690 2013
Sted: Helgeland/Salten

Redmans Logg. Forbereder første tur.

Legg inn av Redman »

Hei.

Etter mange års omveier og skjær i sjøen så er jeg nå klar; sertifikat, sykkel, økonomi osv:)
Kjøpte i fjor vår en 2013 KTM Duke, som ble satt i garasjen stort sett med en gang.
En politi med ryggen til en perfekt forbikjøringsparti målte meg i 121 km mens jeg la meg inn foran bilen jeg kjørte forbi, gjett om jeg følte depresjonen skylle over meg!

Men nå, er det lykke. våkner med et smil og et gledeshyl :lol

Jeg er 77 modell, fersk som motorsykkel pilot og har en sterk utforskertrang. Allerede som unge så gikk jeg og kompisen min alle omveier når vi gikk i fjellet for å fiske, dette er noe jeg ofte fortsatt gjør både på fjellet og langs veien.
Planlegger litt løst å kjøre i Skandinavia og helst bare en lang dagsetappe fra hjemmet å utforske alle småplasser og større plasser de neste årene.


Sykkelen er artig, men angrer litt på kompromisset og føler jeg kanskje skulle vært meire kompromissløs den ene eller andre veien. Heller kjøpt to sykler.
P1010172.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Redman den 20 jun 2015, 20:37, redigert 2 ganger totalt.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Redmans Logg.

Legg inn av TBI81 »

Må være surt å bli nektet å kjøre første sesongen (ble det 6mnd uten?), men godt du er tilbake nå :thumleft

Kjenner meg igjen i den "småveier man ikke har gått". Det er noe med å samle på nye stier.

Hvordan kompromisset du tenker du? For "liten" for langtur og for asfalt for grus. Eller?

Og ja, velkommen :-)

Brukeravatar
Redman
Innlegg: 29
Registrert: 07 mai 2015, 17:35
Motorsykkelen din: KTM Duke 690 2013
Sted: Helgeland/Salten

Re: Redmans Logg.

Legg inn av Redman »

TBI81 skrev: Eller?
Akkurat.
En renspikka motard med dekk for å kunne kjøre litt skogsvei og grus for lokale ekspedisjoner og en sykkel som er egnet for å kjøre litt lengre på Europaveier :prop:

Brukeravatar
Redman
Innlegg: 29
Registrert: 07 mai 2015, 17:35
Motorsykkelen din: KTM Duke 690 2013
Sted: Helgeland/Salten

Forbereder første tur.

Legg inn av Redman »

Har da prøvepakket og prøvekjørt oppakning.

//images.tapatalk-cdn.com/15/06/08 ... c77659.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Skal kjør til nærmeste KTM forhandler, 500km.
Returen blir via omveier sånn som Brønnøysund-Tjøtta-Sandnessjøen-Meløy, med overnatting i Levanger og Brønnøy eller Sandnessjøen.
Kaffestopp blir det mye av og flere gamle kjenninger skal treffes.
Har pakket telt og sovepose til meg, teltgarasje til mopeden og stormkjøkken til egg og kaffekoking
Blir været passelig bra så leter jeg etter en plass for å campe i "villmarken" blir det rufsete så blir det å ringe rundt etter hytte eller hotell, svikter flaksen så biter jeg tennene sammen å kjører rett hjem :knegg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Redmans Logg.

Legg inn av TBI81 »

Redman skrev:
TBI81 skrev: Eller?
Akkurat.
En renspikka motard med dekk for å kunne kjøre litt skogsvei og grus for lokale ekspedisjoner og en sykkel som er egnet for å kjøre litt lengre på Europaveier :prop:
Høres kjent ut den tanken der..
For et par-fir år siden hadde jeg en SV650. Den ble for liten for europa. Så ble det busa. Den ble egentlig litt for stor for små vestlandsveier. Nå er det busa og smcr ;-)

Svar