Bimmabloggen. FØREFORHOLDENE LANGS FV41-42-43 og 44?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37828
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bimmabloggen. Drømmer om sol og sommer

Legg inn av AJ »

Igjen en flott turreportasje, Bimma!
Har ikke vært på de stedene selv, men må jammen se å få gjort det i løpet av 2012-sesongen.
Gleder meg til neste episode \:D/
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Bimmabloggen. Drømmer om sol og sommer

Legg inn av Intruder »

Denne flotte reisebeskrivelsen bidro til at jeg kom på det største juleønsket mitt :b_c: : Sommer !!

Og da blir det å ønske alle de kjenningene jeg har her som jeg aldri har møtt og de jeg har møtt

:yeahright :love GOD JUL !! :mc7 :newbie
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

mekkern
Innlegg: 7569
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Bimmabloggen. Drømmer om sol og sommer

Legg inn av mekkern »

GOD JUL fra meg også. :vs

flott tur var det ser jeg.. :thumleft
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
svimeslåtten
Innlegg: 4
Registrert: 09 nov 2008, 00:02
Motorsykkelen din: KTM 990 SMR
Sted: Oslo

Re: Bimmabloggen. Drømmer om sol og sommer

Legg inn av svimeslåtten »

Kjempeflotte "referater" fra en fantastisk tur !!! :thumleft
Jeg vil på tur igjen - snart !! :D
Og jeg skal prøve og klage litt mindre på fotograferingen .... :-#
Full fart - spar tid !!!
----------------------------------------
Ved siste vareopptelling i garasjen:
KTM 990 SMR
BMW R100GS/PD
Ducati Harris special
Opel Speedster 2001

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Bimmabloggen. Drømmer om sol og sommer

Legg inn av Busa Trond »

Nå må det snart bli sommer da :[-X . Leste om turen deres rundt Folgefonna nå, samtidig kan jeg høre stormen Emil melder sin annkomst ute her, kontrast det. Har sett på kartet og det er nok en fin langhelg tur for meg. Torsdag til søndag går vel hvis man skal kose seg å se litt også. Veldig bra lesing :thumleft .
Gleder meg til våren. Jepp jepp.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Bimmabloggen. Drømmer om sol og sommer

Legg inn av Intruder »

" Noen drømmer om sommr-jeg drømmer bare om deg " het det i en sang for mange år siden !!
Vil samtidig benytte anledningen til å ønske godt nytt år.. :buddies:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Bimmabloggen. ZX-10R........ WOW

Legg inn av Bimma »

svimeslåtten skrev:Jeg vil på tur igjen - snart !! :D
Og jeg skal prøve og klage litt mindre på fotograferingen .... :-#
Ingen bildestopp = ingen tur!! :[-(
Best for deg å slutte og klage på fotografen :[-X
Pollti skrev: 250 er i bestilling og forventes levert før 1. juni så da regner jeg med å kunne klare 80 i 80 sona selv i motvind :doh
Venter i spenning på å få tatt den nye doningen i øyesyn! \:D/

Tror alle sammen her inne venter utålmodig på våren....unntatt meg da - hehe :moi:

OG GODT NYTT ÅR TIL ALLE DERE OGSÅ! :D
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Bimmabloggen. Drømmer om sol og sommer

Legg inn av Bimma »

Beklager å måtte meddele at utgivelsen av siste del av turen (Røldal - Drammen) blir forsinket på ubestemt tid grunnet tekniske problemer :ills
Detta blei bra formelt, ikke sant..?? :lol

Uansett, jeg kommer sterkere tilbake igjen - snart :knegg
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Bimmabloggen. Drømmer om sol og sommer

Legg inn av Pollti »

Er noe galt mede sidene dine Bimma ? Begynner bra og så kommer det opp Tab Recovered før det står Internet can`t display the page. Ånkli irriterende :-k

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Bimmabloggen. Drømmer om sol og sommer

Legg inn av Bimma »

Pollti skrev:Er noe galt mede sidene dine Bimma ? Begynner bra og så kommer det opp Tab Recovered før det står Internet can`t display the page. Ånkli irriterende :-k
Vet ikke hva som er galt pollti, data har jeg lite peiling på :redface
Men vet bare at jeg ikke klarer å laste opp neste tur-referat (kopierer all teksten videre inn hit fra et word-dokument)

:sorry
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Bimmabloggen. Drømmer om sol og sommer

Legg inn av Crinos »

Bimma skrev:
Pollti skrev:Er noe galt mede sidene dine Bimma ? Begynner bra og så kommer det opp Tab Recovered før det står Internet can`t display the page. Ånkli irriterende :-k
Vet ikke hva som er galt pollti, data har jeg lite peiling på :redface
Men vet bare at jeg ikke klarer å laste opp neste tur-referat (kopierer all teksten videre inn hit fra et word-dokument)

:sorry
Merkelig... Veldig merkelig.

Jeg testet just selv med å klipp og lim fra et word dokument og inn her på siden. Ingen problemer.
Ei heller problemer med å lese disse sidene, brukerprofil siden din eller noen av blogg/hjemme-sidene dine.

Bruker Firefox 8.0
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Bimmabloggen. Drømmer om sol og sommer

Legg inn av Bimma »

Crinos skrev: Merkelig... Veldig merkelig.

Jeg testet just selv med å klipp og lim fra et word dokument og inn her på siden. Ingen problemer.
Ei heller problemer med å lese disse sidene, brukerprofil siden din eller noen av blogg/hjemme-sidene dine.

Bruker Firefox 8.0
Tusen takk for hjelpen, problemet er nå løst :prf
Når det gjelder trøblete opplasting til bloggen min, viste det seg å være min egen feil :moi:. Jeg hadde slurvet med adressen til et av bildene i Photobucket.

Litt pinlig akkurat den der da :redface

Pollti skrev:Er noe galt mede sidene dine Bimma ? Begynner bra og så kommer det opp Tab Recovered før det står Internet can`t display the page. Ånkli irriterende :-k
Jeg håper at dette var tilfeldig pollti, og at det ikke vil bli noe problem videre. Dersom problemet forsetter vil jeg i såfall gjerne få beskjed.
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Bimmabloggen. Drømmer om sol og sommer

Legg inn av Pollti »

Har vært sånn i flere dager. IT Gubben i firmaet jeg jobber i sier det er "noe" feil på sidene. Jeg la trynet i ånkli særriøse folder og brummet litt samtykkende, såpass har jo jeg også skjønt :8-[ Uten å være ansatt i IT avdelingen :prf

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Bimmabloggen. Drømmer om sol og sommer

Legg inn av Pollti »

Nå virker sidene dine fint Bimma og jeg har fått lest meg opp om hyggelige ting og mindre hyggelige ting. Du burde forresten skrive bok syntes jeg. Underholdene lesing og beskrivende bilder. Noen alvorlige, noen gode og noen blott til lyst for øyet og noen knallbra i skjønn forening. Håper de mindre hyggelige tingene er over forresten. Hils Radar og si voff voff,rrrrrrrrrrrrrrr rff. :knegg Han er sikkert helt :janikk

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Bimmabloggen. Drømmer om sol og sommer

Legg inn av Bimma »

RØLDAL - DRAMMEN


Søndag våknet vi opp til det samme fantastiske været vi hadde hatt dagen før. Det var synd vi måtte vende nesa østover igjen, men både jobb og hund ventet hjemme i Oslo/Drammen.Vi la i vei langs E134 over Haukeli, og fra Haukeligrend valgte vi å kjøre Myllargutvegen fram til Nutheim i Flatdal. Ved å kjøre denne veien kortet vi inn ruta med 24 km, men i tid er det ingenting å spare ved å kjøre her. Bonusen er imidlertid nydelig natur og fin svingete bilfri vei med stort sett bra asfalt. ANBEFALES! :prf Ved Nutheim kom vi igjen inn på E134.

Bilde
Turen fra Røldal til Drammen er ikke på mer enn 25 mil. Men det er mye storslått natur å ta med seg på veien


Bilde
På tide å pakke snippesken og forlate den fantastiske utsikten for denne gang :sorry


Bilde
Håkon i det seriøse hjørnet under frokosten :O


Bilde
Vi forlot Hordatun i Røldal etter en bedre frokost :thumleft


Bilde
På vei oppover mot Haukeli fant vi en liten bit av den gamle veien og kjørte denne så langt vi kunne :mc2


Bilde
Her måtte vi derimot gi opp å kjøre over en av de lange tunnelene, her lå det igjen alt for mye snø og vi kom ikke igjennom :confused


Bilde
På Haukeliseter Fjellstue ble det tid til en kaffestopp :mk


Bilde
Det er utrolig fint her oppe på fjellet :b_c:


Bilde


Bilde
Det var flere motorsyklister som hadde lyst på kaffe denne dagen


Bilde
Myllargutvegen går fra Haukeligrend (Rv362), gjennom Arabygdi og videre langs Totak til Rauland. Derfra kjører man Fv 801 videre til Straume bru i Øyfjell og Fv 503 fram til Nutheim i Flatdal. Strekningen er ca. 80 km lang. Denne veien er vakker for dem som kommer med bil, men helt spesiell for dem på to hjul :prf


Bilde
Arabygdi. Her har jeg krøpet opp i fanget til Myllarguten, Torgeir Augundsson (1801-1872)
Tanken om å lage Myllargutvegen var at mye av Myllargutens liv var knyttet til bygdene veien går igjennom


Bilde
Det ble dårlig med fotostopp her denne gangen, jeg har masse bilder fra tidligere turer langs denne idylliske veien. Er grenser for hvor mange ganger man kan stoppe og knipse i vei på de samme plassene – hehe :knegg


Bilde
Sørøst for Rauland koste vi oss med matpakka ved Lognvikvatn


Bilde
Her var det deilig nede ved vannkanten…… :D


Bilde
……og det er bare å ta med fiskestanga neste gang ;-)


Bilde
Fv 503 mellom Rauland og Nutheim. Artig MC-vei med bra asfalt! :thumleft


Etter 1120 km på veien fordelt på korte dagsetapper, ble en fantastisk flott tur avsluttet i strålende vær etter å ha startet i tåke og regn tre dager tidligere. Denne runden kjører jeg gjerne flere ganger!


Bilde




:mk
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Svar