Bimmabloggen. FØREFORHOLDENE LANGS FV41-42-43 og 44?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Bimmabloggen. Drømmer om sol og sommer

Legg inn av ArcticTiger »

Flotte bilder Bimma :thumleft , og veien ned til Nutheim er flott :D
Det er mange muligheter for "Telemarkskøyring" her, et fint alternativ er å ta av fra Myllargutvegen, og ta turen over Eidsborg og ned til Dalen, opp til Skafså og langs Vråvatnet til Kvitseid og tilbake til E134. Men det har du vel gjort maaange ganger :knegg

Forresten :-k , jeg la ikke merke til noen Sauer (firbeinte) denne gangen...... :vs

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Bimmabloggen. Drømmer om sol og sommer

Legg inn av Bimma »

ArcticTiger skrev:et fint alternativ er å ta av fra Myllargutvegen, og ta turen over Eidsborg og ned til Dalen, opp til Skafså og langs Vråvatnet til Kvitseid og tilbake til E134. Men det har du vel gjort maaange ganger :knegg
Kjører langs Vråvatnet hvert år på vei til Trollrally, her er det kjempefintt :thumleft . Men veien over Eidsborg og ned til Dalen har jeg av en eller annen merkelig grunn bare kjørt en gang - motsatt vei. Utrolig fine svinger her... :mc6

Har ikke kjørt overalt heller da...hehehe :knegg .
ArcticTiger skrev:
Forresten :-k , jeg la ikke merke til noen Sauer (firbeinte) denne gangen...... :vs
Dæven, har jeg glemt sauene...?? :oh Må skjerpe meg gitt! :doh
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Bimmabloggen. Drømmer om sol og sommer

Legg inn av Bimma »

Pollti skrev:Du burde forresten skrive bok syntes jeg. Underholdene lesing og beskrivende bilder. Noen alvorlige, noen gode og noen blott til lyst for øyet og noen knallbra i skjønn forening
Har jo laget hele to bøker jeg da pollti – hehe :skriver. Den ene ble utgitt i 2009 i ett eksemplar, den neste ble utgitt i 2010 i hele to eksemplarer :lol . De er begge i format 30 x 30 cm, den siste på totalt 152 sider. Den består av ca. 450 bilder og utfyllende informasjon om severdigheter, overnattinger, ferger, priser osv. Forlaget er Japan Photo :knegg , og bok kan bestilles av meg. Løp og kjøp!! :bananas

Her følger noen smakebiter: (opplyser for ordens skyld om at det grå feltet over og under bildene ikke er en del av albumet, men albumsidene vises sånn når jeg bruker Prt Screen. :mk )

Bilde
Innbindingen ser slik ut

Her følger et tilfeldig utvalg av sider:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

IMG]http://i133.photobucket.com/albums/q51/ ... hot092.jpg[/IMG]

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde


Ååååååååååååå, for et nydelig land vi bor i...!!!!!!!! :love

pollti: skal forresten hilse masse tilbake fra Radar :jada:
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Bimmabloggen. Drømmer om sol og sommer

Legg inn av jhn »

Politi !.. og Radar !. i samme setning ? På et mc-forum ? :sk? Kan det være nødvendig ?
Det skal jo være hyggelig her på mc-siden. :sorry

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Bimmabloggen. Drømmer om sol og sommer

Legg inn av ArcticTiger »

jhn skrev:Politi !.. og Radar !. i samme setning ? På et mc-forum ? :sk? Kan det være nødvendig ?
Det skal jo være hyggelig her på mc-siden. :sorry
:vs :knegg De gutta der trur jeg er rimelig omgjengelige, ennå jeg aldri har møtt dem :gk :lol

Brukeravatar
RoJo
Innlegg: 217
Registrert: 18 okt 2009, 22:46
Motorsykkelen din: Yamha TDM 850 2000, Yamha FZS 1000 2001
Sted: Stord

Re: Bimmabloggen. Drømmer om sol og sommer

Legg inn av RoJo »

Takk til Bimma for fin turbeskrivelse, har kjørt de fleste av veiene i turbeskrivelsen og skriver gjerne under på at vi lever i et flott land. Neste gang du er i Røldal anbefales turen Røldal - Sauda videre til Ropeid, ferge til Sand og videre til Røldal eller omvendt, flott dagstur.

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Bimmabloggen. Drømmer om sol og sommer

Legg inn av joo »

Bukker også i støvet for tur-referater med flotte bilder!
Dukka jammen meg opp noen knalltips også for nye "avstikkere" på telemarksvegene. Surrer mye rundt i det fylket, men har tydeligvis sett feil veg i noen av veikryssene. Men ikke så farlig, da har man bare mer til gode \:D/

RoJo; noterer tipsene dine også her. Snart sommer, veldig snart.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Bimmabloggen. Drømmer om sol og sommer

Legg inn av Bimma »

ArcticTiger skrev:
jhn skrev:Politi !.. og Radar !. i samme setning ? På et mc-forum ? :sk? Kan det være nødvendig ?
Det skal jo være hyggelig her på mc-siden. :sorry
:vs :knegg De gutta der trur jeg er rimelig omgjengelige, ennå jeg aldri har møtt dem :gk :lol
Det har du helt rett i ArcticTiger! Kjempesnille gutter begge to!!! :buddies:
RoJo skrev:Takk til Bimma for fin turbeskrivelse, har kjørt de fleste av veiene i turbeskrivelsen og skriver gjerne under på at vi lever i et flott land. Neste gang du er i Røldal anbefales turen Røldal - Sauda videre til Ropeid, ferge til Sand og videre til Røldal eller omvendt, flott dagstur.
Turen du foreslår her ble kjørt i fjor, se referat litt lenger framme i bloggen. Kjører veldig gjerne ruta om igjen, dette er en fantastisk flott strekning! :prf
joo skrev:Bukker også i støvet for tur-referater med flotte bilder!
Dukka jammen meg opp noen knalltips også for nye "avstikkere" på telemarksvegene. Surrer mye rundt i det fylket, men har tydeligvis sett feil veg i noen av veikryssene. Men ikke så farlig, da har man bare mer til gode \:D/

RoJo; noterer tipsene dine også her. Snart sommer, veldig snart.
Tror det ligger mange "uoppdagede" veier rundt omkring i Norges land for de fleste av oss. Fint at vi kan dele tips om disse med hverandre. Ellers er det bare å gjøre som Jalmar og jeg når vi er på tur: Kjøre litt til høyre og litt til venstre etter innfallsmetoden, det er utrolig hvor mange flotte veier og plasser vi har funnet på denne måten! :bananas
Sist redigert av Bimma den 24 jan 2012, 02:34, redigert 1 gang totalt.
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Bimmabloggen. Drømmer om sol og sommer

Legg inn av ZZR-Tom »

Fantastiske bilder, eg husker aldri på å stoppe å ta bilder, også har eg tappt og mistet mykje fra tidligare turer.
4 veker som backpacker så glømmer eg kameraet i en bar 4 dager igjen av turen og oppdager det ikkje før vi sitter på en båt morningen etter ](*,) ](*,)

Brukeravatar
Irongirl
Innlegg: 182
Registrert: 08 jan 2012, 15:25
Motorsykkelen din: Honda CBR 600 F2
Sted: Sarpsborg

Re: Bimmabloggen. Drømmer om sol og sommer

Legg inn av Irongirl »

Slike turer jeg håper på selv til sommeren. Kjempefine bilder Bimma!! :thumleft
Sesongstart 2012 - 26 Februar

Drive fast, drive hard, drive safe.... It's not the speed that kills you. It's the sudden stop

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Bimmabloggen. Drømmer om sol og sommer

Legg inn av Bimma »

ZZR-Tom skrev:eg husker aldri på å stoppe å ta bilder, også har eg tappt og mistet mykje fra tidligare turer.
Skjerpings ZZR-Tom! :[-X
Det er mange ganger litt nedtur å stoppe "bare" for å ta et bilde eller to, når man storkoser seg på sykkelen og er i bra driv. Men det er utrolig artig å ha bildene å se tilbake på i ettertid :prf
(Men må jo innrømme at jeg ikke alltid stopper, det hender da fra tid til annen at det ikke blir tatt et eneste bilde på turen - hehe :knegg)
Irongirl skrev:Slike turer jeg håper på selv til sommeren. Kjempefine bilder Bimma!! :thumleft
Du har garantert mange flotte turer å glede deg til Irongirl! Bare husk å ta med kameraet - hehe ;-)
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Bimmabloggen. SOMMERMINNER

Legg inn av Bimma »

Sitter her på nattevakt og titter igjennom bilder fra noen av fjorårets turer. Der dukket det opp noen bilder fra 18. juni, det var den første turen Bimmern kjørte sammen med Jalmar sin nye Kawa \:D/

Lørdag 18. juni dukket Jalmar opp med sin røde og nye flotte Kawasaki Versys. GRATULERER!!! :prf . Og jammen meg hadde han ikke rukket å møkket den til allerede – hehe :knegg . Vi trillet en liten tur til Eidsfoss og fortsatte videre langs de smale, svingete veiene nedover i Vestfold. Og selvsagt måtte vi kjøre Fv 306 Hvarnes – Nes. Den var passe humpete som vanlig, og jeg hadde et svare strev med å holde følge med farta til Jalmar. Bimmern har atskillig kortere fjæringsvei enn Versysen, og hadde ikke helt bakkekontakt hele veien kan man si – kremt… :-J


Bilde
Det ble en liten hyggelig kveldstur på ca. 175 km


Bilde
En liten stopp på Eidsfoss Kro ved bredden av Eikern


Bilde
Her har vi stoppet i Lågendalen langs ”gamleveien”. Her hadde vært ypperlig å grille og kose seg :b_c:
Kanskje ta med grillmat neste gang?


Bilde
Elva renner rett på nedsiden av grillplassen


Bilde


Bilde
Denne veistubben inneholder det meste….. ;-)


Bilde
….. og Jalmar er VELDIG klar til å prøve ut ny-sykkelen..!! :prf


Bilde
Begge to kom seg utrolig nok velberget forbi alle humpene og sprekkene og svingene, selv om det denne gangen holdt hardt for Bimmern å henge på den unge mannen fra Lørenskog :-)å


Bilde
Ferden fortsatte på tryggere grunn videre mot kysten og hjemover mot Drammen


Mørket hadde senket seg da Drammen igjen var i sikte. Som alltid hadde jeg en artig og trivelig tur sammen med Jalmar, og flere ble det i løpet av sommeren :prop:

:mc6
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Brukeravatar
RoJo
Innlegg: 217
Registrert: 18 okt 2009, 22:46
Motorsykkelen din: Yamha TDM 850 2000, Yamha FZS 1000 2001
Sted: Stord

Re: Bimmabloggen. SOMMERMINNER

Legg inn av RoJo »

Takk for at du deler med oss, bra bilder og greie undertekster.

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Bimmabloggen. SOMMERMINNER

Legg inn av Pollti »

Tar ett eksemplar av hver bok jeg Bimma ! Nå slår du Anne B. Ragde i salgsøkning også :knegg
I dag fant hunden i mitt liv meg ! For 2.dagen på rad så la en liten ensom og redd hund utenfor hotelrommet mitt. Ble litt leven tidlig på morgenen med hotell og vetrinær son ble ekspressvekket siden jeg var i ferd med å forlate republikken. Den veldig unge hundedama ble stappet inn i et bur og kjørt av gårde til dyrlegen for sjekk opp. Løshundene er tagget med id brikke her så mye er å finne der så jeg venter på feedback fra ham. Er hun frisk og har "rene" papirer så blir det en masse vaksiner og pass til henne før hun sendes til Norge med fly. Et liten nydelig Doberman dame med brune øyne som tigger om hjelp kan jeg ikke motstå ihvertfall, da blir jeg som en håpløs gammal grinekjærring. :8-[ Passerer hun prøvene og får papirene i orden kan hun sendes mot nord om ca 1 mnd. Jeg kommer ikke til å besøke henne før alt er i orden for det å sende et dyr inn til den siste sprøyta er bare grusomt og noe jeg takler ekstremt dårlig.
HG sin respons var veldig hyggelig. Hun liker det nok ikke og jeg ble minnet på hennes dårlige kne. Men hun tok det pent. Albuen min er et vrak etter en kræsj med søpplebilen så kaster HG ballene så kan jeg gjøre resten når jeg er hjemme-hvilket ikke er ofte og mye :oh
Om dette er en verdig avtager etter Hunden Over Alle Hunder vet jeg ikke enda. Kari var en enestående firbeint skapning så å erstatte henne er ikke lett. PitPuddelen ble lært opp av over HOAH men stryker på gjennomføring.
Voff.Arff. Mhjuuu.Arf arff til Radar.

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Bimmabloggen. SOMMERMINNER

Legg inn av Svolp »

Takk for fantastiske bilder og turreferater i vintermørket :notworthy:
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Svar