Hansien's skriblerier. En tråd om MC'n, turene og annet ræl!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Hansien
Innlegg: 190
Registrert: 10 jun 2015, 07:28
Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
Sted: Der øst møter vest.

Hansien's skriblerier. En tråd om MC'n, turene og annet ræl!

Legg inn av Hansien »

Siden dette ser ut til å være en populær sak å gjøre her inne så får vel jeg slenge meg på å ikke være dårligere enn dere andre.

Denne herren er da en fersking på 2 hjul, så ikke bli overrasket over et par dumme spørsmål nå og da. Liker å heller spørre dumt enn å gjøre dumt.
Fikk førerkortet i slutten av sesongen i fjor og av den grunn valgte jeg å drøye det an til denne sesongen før jeg kjøpte sykkel.
Etter å ha prøvekjørt et par sykler av både bekjente, kjøreskolen og et par via finn så var valget klart. Både det visuelle og kjøreegenskapene var akkurat det jeg var ute etter i Duke. Og når det i tillegg lå en ute i Norheimsundtraktene til en rimelig pris som knapt var innkjørt og påkostet litt småtteri var valget enkelt. Fikk truet med meg en kamerat, stjal pickupen og mc-hengeren til han far og blåste av gårde.

Så satt jeg der plutselig. Eier av enda et kjøretøyt som enkelt kan ta livet av meg om jeg ikke greier å temme de kreftene. Atter et kjøretøy som er totalt ubrukelig til annet enn persontransport. Men i det minste enda et kjøretøy som får meg til å fnise som en 8 år gammel jente hver den starter.

Nemmelig, en KTM Duke 690 R.

Bilde

Av oppgraderinger har jeg:
Montert handguards.
Byttet til tail tidy fra Evotech.

Av planlagte oppgraderinger:
Bygge om frontlykt til Xenon og linse.
Muligens bytte speil.
Prøve å lage eget dekor. (Er i dialog med en lokal lakkerer om låne utstyr der til å lage samt printe ut dekor)
Sikkert mer. Har en lei tendens til å ikke la ting forbli originalt..

Kort og godt om meg og mitt kjøretøy.
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.

-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Hansien's skriblerier. En tråd om MC'n, turene og annet

Legg inn av LordShaft »

Se her ja.... Hvor faen møter øst vest?? :-k hehe.

Det er liten tvil om at du har litt interesse for foto. Bilder blir en aldri lei av å gløtte på. Post litt mer av de du har liggende :thumleft Post gjerne litt om hva utstyr du har også.

Brukeravatar
Hansien
Innlegg: 190
Registrert: 10 jun 2015, 07:28
Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
Sted: Der øst møter vest.

Re: Hansien's skriblerier. En tråd om MC'n, turene og annet

Legg inn av Hansien »

I mitt tilfelle er det i Opplands beste vestkant :thumleft

Ja, det har gått med noen kronasjer i retning av fotohobbyen de siste årene og, så det skulle bare mangle at en tar seg tid til å lære å bruke dette og.
Har vel ikke så fryktelig mye mc eller tur-relatert enda. Men kan godt poste noen bilder av annet om folk overlever det.

Av utstyr har jeg
Caberg -husker ikke modellnavnet- helhjelm.
Nyinnkjøpt Shoei GT Air. (Tenkte jeg skulle knipse et par bilder og skrive noen ord om denne til helga)
Spidi jakke.
Spidi bukse.
Spidi sko.
Fox tynne hansker.
Foret og vantette hansker fra ukjent merke.
Har og en kjørejakke fra KTM Powerwear på tur, men jeg begynner å frykte at posten har rotet den bort da jeg fikk melding om at pakken kom til å bli et par dager forsinket, og det er over en uke siden..

+ diverse fra den tiden jeg bedrev ATV-Cross og fløy ned fjellsider på sykkel uten motor.
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.

-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)

Brukeravatar
Hansien
Innlegg: 190
Registrert: 10 jun 2015, 07:28
Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
Sted: Der øst møter vest.

Re: Hansien's skriblerier. En tråd om MC'n, turene og annet

Legg inn av Hansien »

Så, jeg gjorde dette i dag jeg:
Bilde
Bilde
Bilde

Avslutter med et bilde tatt med noe bedre enn et mobilkamera.
Bilde

Nå i løpet av morgendagen tenkte jeg at jeg så smått skulle begynne å leke litt med folie på sykkelen og/eller starte og designe ny dekor så smått. Noen her inne som kanskje har noen inspirasjonskilder å fare med?

Kjøpte meg og en ny hjelm som kom sist helg og må si at det var verdt pengene allerede ved første mil. Det var en helt annen verden når det kom til støydemping og aerodynamikk enn Caberg-hjelmen jeg har.
Bilde
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.

-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Hansien's skriblerier. En tråd om MC'n, turene og annet

Legg inn av LordShaft »

Kutter du å lager all dekoren din selv altså? :prf Det gir jo rom for mye kreativitet det. Dårlig med ideer å komme med, men tviler ikke på at du har en liten plan i forkant av denne jobben :roll

Brukeravatar
Hansien
Innlegg: 190
Registrert: 10 jun 2015, 07:28
Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
Sted: Der øst møter vest.

Re: Hansien's skriblerier. En tråd om MC'n, turene og annet

Legg inn av Hansien »

Har muligheter for det ja, men første gang jeg gjør noe slikt så blir jo spent på hvor bra det blir.
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.

-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)

Svar