Mulig godt forsikringstilbud på din MC

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Mulig godt forsikringstilbud på din MC

Legg inn av Bjerknez »

17.900 kroner kontra 12.400 vil jeg si var å tape med glans. I tillegg får vi kundeutbytte utbetalt hvert år.

Bimmern har jeg leiebil i forsikringen, og egenandelen er lavere. Vi har super husforsikring inkludert dekning av uhell skader vedrørende mobil etc. Innbosummen er også høyere enn den i tilbudet.

Reiseforsikring har vi også.

Så samlet sett vil jeg vel påstå at dette blir utklassing. Men det betyr ikke at tilbudet ditt er dårlig. Faktisk en av de bedre jeg har fått. :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Mulig godt forsikringstilbud på din MC

Legg inn av Bjerknez »

De fleste dukker opp med en premie på 10.000 kroner pluss bare på motorsykkelen. Så akkurat på denne isolert sett var du veldig rimelig skal sies. :)

dumbping
Innlegg: 26
Registrert: 13 jun 2017, 14:02
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja 250R 2012M

Re: Mulig godt forsikringstilbud på din MC

Legg inn av dumbping »

Definitivt, det tilbudet du har fått er ekstremt bra, så må holde på det for harde livet :)

Enkelte ganger så har man fulltreffer, og andre gang blir det litt skivebom. Men takker for muligheten til å regne ut et tilbud til deg ;p

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Mulig godt forsikringstilbud på din MC

Legg inn av Bjerknez »

dumbping skrev: 11 feb 2020, 17:13 Definitivt, det tilbudet du har fått er ekstremt bra, så må holde på det for harde livet :)

Enkelte ganger så har man fulltreffer, og andre gang blir det litt skivebom. Men takker for muligheten til å regne ut et tilbud til deg ;p
Jeg har faktisk vært totalkunde i storebrand tidligere. Frem til jeg fikk motorsykkel. Da var det takk og farvell. Den prisen du ga meg motorsykkelen alene var ikke så ille faktisk, og den gjenspeiler ikke de tilbudene jeg har fått fra storebrand tidligere.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Mulig godt forsikringstilbud på din MC

Legg inn av Bjerknez »

dumbping skrev: 11 feb 2020, 16:59 Hei,

Ds forsikring er i en eksklusiv avtale med Storebrand, men ønsker helst ikke å gi detaljert inn i dette pga reklamering :)
Som sagt så var alt satt opp med "Super" dekning til deg, og vil ikke si at vi tapte med glans :P når det ble såppas grovt regnet grunnet en del mangel på info.
Det er ikke reklame så lenge noen etterspør et produkt. Så lenge AJ også har godkjent dette, så er det helt innafor og svare når noen spør mener jeg. :thumleft

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Mulig godt forsikringstilbud på din MC

Legg inn av AJ »

Storebrand er nok ikke det verste man kan forholde seg til.
Selv er jeg bankkunde i Storebrand Bank med 1,25 % rente på brukskontoen og sparer i noen interessante aksjefond i selskapet.
Brukskontorenten er takket være en liten fripolise i selskapet, som jeg kan høste av i løpet av året og 36 måneder framover etter noen års arbeidsforhold i det som først het Storebrand Idun og deretter Storebrand Norden.
Jobbet som skadebehandler på selskapets største bilskadeavdeling i Oslo. En jobb jeg i all beskjedenhet gjorde såpass godt at jeg etter forholdvis kort tid fikk jobb som gruppeleder.
Stikk motsatt da jeg prøvde meg som assurandør/forsikringsselger en kort periode... :roll .

Da oppdaget jeg at forsikring er et lavinteresseprodukt for de fleste. Forsikring var forsikring, liksom, og noe folk flest ikke ringte rundt og sjekket og shoppet slik man begynte med noen år senere.
Å sitte dagen lang med ringelister for for å prøve å overbevise folk om å bytte selskap, regne på tilbud, få avslag var for meg et pes jeg ikke trivdes med.
Mens andre jeg jobbet sammen med synes det var en topp jobb og oppnådde tildels svært gode resultater, som jo også ga god uttelling på lønna.

Jeg var langt mer en saksbehandlertype hvor jeg i rimelig mange saker hadde god muntlig og skriftlig overbevisningskraft, som kom kundene til gode.
Men med fast lønn og ikke provisjon. Den store lønnsøkningen kom først da man ble forfremmet...

Som forsikringsskadebehandler merket man for øvrig helt klart at lavinteresseproduktet forsikring fikk helt annet fokus og langt høyere interesse blant folk enn da man var forsikringsselger og skulle "prakke på" folk ny avtale og gjerne flere forsikringer... ;) .

Så håper jeg ikke trådstarter eller andre som jobber med forsikringssalg blir krenket av det jeg her har skrevet. Og la meg skynde meg å legge til at forsikring er viktig og bør ha større interesse blant mange enn hva det har. Sånn sett gjør forsikringsselgere en viktig jobb med å bevisstgjøre folk viktigheten av å ha den rette forsikringen.
For når uhellet er ute står og faller mye på nettopp dette.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Mulig godt forsikringstilbud på din MC

Legg inn av dypen »

Hallo ... har ikke sjekket pris på forsikring med flere selskaper men betaler i dag hos IF med full kasko kr 4285(inkl veiavgift) veiavgiften utgjør kr 1993,- per år
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

dumbping
Innlegg: 26
Registrert: 13 jun 2017, 14:02
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja 250R 2012M

Re: Mulig godt forsikringstilbud på din MC

Legg inn av dumbping »

Såppas AJ, vært i industrien en god stund skjønner jeg!

Tar ikke noe av det du sier personlig, men derimot lærerikt. Selv synes jeg bransjen jeg er i som en forsikringsrådgiver som veldig givende, ettersom at jeg heller ønsker å dekke mine kunder riktig (samt opprettholde et godt kundeforhold som varer i en god stund) Kontra å bare selge unødvendige ting på en kunde som har null behov for det.

Derimot en ting jeg merker alt for ofte, er hvor feilforsikret folk dessverre er.. spesielt feilforsikret på hus og arealet som faktisk er det sanne arealet.. Kjipt om huset brenner ned en dag, også sitter man igjen med et enda mindre hus pga feilforsikring..



Hva tenkte du på Dypen, ønsker du at jeg skal ta en titt? eller var det bare generelt hva du betaler idag? :P
Om du ønsker en titt, så gjerne send meg en pm.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Mulig godt forsikringstilbud på din MC

Legg inn av dypen »

Du må gjerne sende meg tilbud på PM, sykkel’n min ser du på profil,n min ...
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

dumbping
Innlegg: 26
Registrert: 13 jun 2017, 14:02
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja 250R 2012M

Re: Mulig godt forsikringstilbud på din MC

Legg inn av dumbping »

Gjerne kom på pm Dypen, trenger litt mere info :P

Bjarne89
Innlegg: 340
Registrert: 20 okt 2015, 18:43
Motorsykkelen din: Yamaha r1
Sted: Oslo

Re: Mulig godt forsikringstilbud på din MC

Legg inn av Bjarne89 »

Sendt deg en pm.:)

dumbping
Innlegg: 26
Registrert: 13 jun 2017, 14:02
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja 250R 2012M

Re: Mulig godt forsikringstilbud på din MC

Legg inn av dumbping »

Svart på den Bjarne :)

Trenger hovedsakelig Regnr for de som ønsker et tilbud, så gjerne send med det i pm'en :D

dumbping
Innlegg: 26
Registrert: 13 jun 2017, 14:02
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja 250R 2012M

Re: Mulig godt forsikringstilbud på din MC

Legg inn av dumbping »

dypen skrev: 11 feb 2020, 20:51 Du må gjerne sende meg tilbud på PM, sykkel’n min ser du på profil,n min ...

Venter fortsatt på svar fra deg Dypen :)

Brukeravatar
barske
Innlegg: 272
Registrert: 10 jun 2017, 14:33
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
Sted: Trondheim

Re: Mulig godt forsikringstilbud på din MC

Legg inn av barske »

Og jeg venter fortsatt på tilbud fra deg, dumbping :-k

dumbping
Innlegg: 26
Registrert: 13 jun 2017, 14:02
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja 250R 2012M

Re: Mulig godt forsikringstilbud på din MC

Legg inn av dumbping »

Selvfølgelig Barske, venter på godkjenning på sykkelen din :P

Svar