AJ skrev: ↑11 des 2019, 16:57[... Så spørsmålet er enkelt og greit dette: vil stemmeaktiveringen (starte/åpne kanalen for å snakke med passasjeren) fungere med "VOX" avslått (Off)?
...]
Nei, du må trykke på knappen på intercom'en for å koble til eller fra når VOX er av
OK, skjønner.
Det gir mening at det er slik, naturligvis.
Med VOX i "Off" stilling så er stemmeaktiveringen slått av og man må (selvsagt...) slå på kanalen med en knapp for å kunne snakke med vedkommende i den andre enden .
Takker for info og erfaringer .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Aah...!
Synd jeg ikke lenger har bilder av systemet jeg hadde for mange år siden!
Det var nemlig et rent analogt system med tynne fleksible rør mellom hjelmene til fører og passasjer.
Det funket faktisk rimelig greit! Om enn ikke like godt som dagens elektroniske kommunikasjonssystemer.
Men det ble for mye styr med disse tynne plastrørene fra hjelm til hjelm.
Kanskje jeg har bilder av dette i bloggen min her inne... .
Det skal jeg jammen sjekke!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Endelig tok G9x kvelden for godt. Da har jeg bestilt noe nytt fra Kina, og denne gangen satser jeg på kvalitet i stedet for noe søppel fra Cardo. Jeg har kjøpt to stk BT-S3, og er venter spent på levering; 15-30 dager sukk.
Totalt med frakt kom det totalt på over 700,- altså sju HUNDRE norske kroner, men kvalitet koster, så det får våge seg.
Jeg er ikke helt fornøyd med mitt Cardo Scala G9 (uten X) jeg heller.
Virker fortsatt, men lyden er ofte klein og funksjonen med å starte full duplex - punkt-til-punkt kommunikasjonen med stemmen, fungerer slett ikke alltid.
Det gamle Cardo Teamset systemet jeg hadde før funket faktisk bedre.
Og siden jeg har et slikt ubrukt sett liggende kan det godt hende jeg tar i bruk dette i stedet.
Det eneste jeg bar behov for i tillegg til kommunikasjon med passasjeren, er oppkobling til GPS.
Og det går helt fint med Teamset, som i forhold til dagens moderne intercom'er må sies å være skikkelig retro .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
I den forrige hjelmen min hadde jeg Cardo Packtalk. Fantastisk headset, og fungerer knirkefritt. Aldri opplevd problemer med det. Kjører med formstøpte ørepropper og synes lyden på musikk kunne vært litt høyere. Luksusproblem.
Kjøpte ny hjelm i fjor, en Arai QV-Pro og investerte i Cardo Packtalk Slim JBL. Enda bedre lyd enn Packtalk. Anbefaler begge to de gjør jobben med glans. Stemmestyring fungerer veldig bra. Sammenkobling med Multistradaen er sømløst hver gang, kan styre telefon og intercom fra sykkelen.
2018 : Ducati Multistrada 1260S: fra Pirelli Scorpion Trail 2 til Michelin Road 5 til Michelin Road 6
2016 - 2017 : Yamaha Tracer 900, 2015modell. fra Dunlop 222 til Metzeler Roadtech 01
Sitter å googler og youtube intercom. Tenkte å kjøpe et dobbelt sett med en gang i tilfelle jeg en gang får med meg noen.
Hva har folket? Og hva anbefaler folket?
Ser det er Cardo og Sena flest plasser på norske sider men har dere noe anbefalinger?
Elruts
____________________ LocaToWeb 2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge2020:Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019:100 km MC solgt 2018:2500 km 2017: 400 km2016:Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren2015:9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km)2014:5174 km2013:3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020
xses skrev: ↑12 mai 2020, 23:56
Veldig fornøyd med min Cardo pack talk. Har ikke brukt den via DMc men den har koblet seg supert opp mot de BT intercom jeg har forsøkt mot.
Sent fra min Huawei p20pro via Tapatalk
Ja jeg leste en del tester på den. Og den skårer veldig bra. Mulug det kanskje blir den
Elruts
____________________ LocaToWeb 2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge2020:Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019:100 km MC solgt 2018:2500 km 2017: 400 km2016:Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren2015:9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km)2014:5174 km2013:3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020
meget fornøyd med den, og det som jeg ser som en liten fordel er at den kan lades under bruk. Selvfølgelig gitt at du har lademuligheter under kjøring.
Grei lyd til kommuikasjon, klarer å sette den lett opp mot en G9x (?) som broderen har, og har tydelige og brukervennlige knapper som en lett finner og kan betjene under fart selv med hansker på.